Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-12, 19:33   #91
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
"Bra form" är väl ungefär om man kan skönja ett sexpack som kanske inte är jättetydligt men som blir påtagligt om man gör en magpose. Ju mer muskler man har desto högre bf% kan man ha och ändå vara i "bra form".
Eller ja. Där kanske man tycker olika.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-12, 19:34   #92
Bryggan
Registered User

Bryggans avatar

Reg.datum: Feb 2013
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
kanonform är ett hett tips, aidshård på 5% är inte ett slags allmängiltligt mål.
HAHAHA* jag lolade iaf
Bryggan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-12, 20:06   #93
BobaFett
Registered User

BobaFetts avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Tex en lönntjockis på 100kg med 15% BF, har avsevärt mycket större muskelmassa än en 82kgs smalis med 5% BF.
Ja men hur mycket muskelmassa kommer det att vara kvar vid en eventuell deff? En sumobrottare har nästan lika mycket muskelmassa som en kroppsbyggare men skulle han deffa hade han inte kunnat behålla allt.
BobaFett är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-12, 20:30   #94
Tomas W
Nambla-SYD

Tomas Ws avatar

Reg.datum: Mar 2003
Tror att jag skulle kunna väga en 74-75 kg i bra form, är 172. Vägt runt 85 som mest i hyffsad bulkform och är nere på 77 nu. Men skulle jag maximera styrketräningen i något år och deffa ner mig skulle det landa 74-75 (tiden får utvisa).
Tomas W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-12, 20:44   #95
tearz
Registered User

tearzs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Det är ganska enkelt att veta ungefär hur mycket muskelmassa man har under späcket, oavsett hur fet man än är, genom att fettmäta sig. (Sen vad som försvinner om man vill bli hård är en helt annan sak).

Tex en lönntjockis på 100kg med 15% BF, har avsevärt mycket större muskelmassa än en 82kgs smalis med 5% BF.
80 stenhård är fan så mkt "större" än 100 lönnfet/fet i mina ögon iaf.

men smaken e väl som baken

<<< Lé Journalé
tearz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-13, 07:51   #96
dvitamin
Registered User

Reg.datum: Jul 2011
den här längden -100 är ju rätt känd men som tjej på 163 cm känns det lite väl overkligt. Vad är rimligt att förvänta sig med bra form?
Just nu på 56kg och finns verkligen kvar att ta av, ska sexpacket fram känns det som att man kommer försvinna...
dvitamin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-13, 08:39   #97
Langster
Ninja

Langsters avatar

Reg.datum: Apr 2001
Citat:
Ursprungligen postat av dvitamin Visa inlägg
den här längden -100 är ju rätt känd men som tjej på 163 cm känns det lite väl overkligt. Vad är rimligt att förvänta sig med bra form?
Just nu på 56kg och finns verkligen kvar att ta av, ska sexpacket fram känns det som att man kommer försvinna...
Längden -110 kanske? Och då med en högre fettprocent än vad som anses vara tävlingsform för killar. En tjej på -100 skulle vara enormt grov.

Notera nu att längden -100 ses som en gräns för vad en kille kan uppnå ren i tävlingsform, vilket är rätt mycket mer deffad än att magrutorna syns. Efter många års träning.

30-års journalen
Langster är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2013-06-13, 08:47   #98
Xtreme-G
No brain, no gain

Xtreme-Gs avatar

Reg.datum: Feb 2005
Man får ju också tänka på att längden -100 är en linjärisering som inte gör sig rättvisa för alla längder utan snarare kring normallängd. Ser man på classic bodybuilding har man ju längden -100 plus en kontant som ökar ju längre man är. Jämför med BMI där man får fördela sin vikt på längden i kvadrat.
Xtreme-G är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-13, 09:07   #99
Langster
Ninja

Langsters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av BobaFett Visa inlägg
Så sjukt vad mycket mindre han är vätsketömd. Har upplevt detta själv, i slutet på deffen ser man som mest rippad ut men även ganska liten/platt. När man börjar äta igen är man betydligt bitigare men kanske inte lika rippad på grund av trycket/vätskan.

Tycker att han ser 10 ggr bättre ut på den nedre bilden.
En sak misslyckades jag med på tävlingen och det var att ladda ordentligt.
2 dagar senare när jag tränade hade jag sånt jävla tryck så att jag trodde att skinnet skulle spricka. Lite av det trycket kunde man ju haft på scen istället

Men bilderna visar kanske inte riktigt en rättvis bild ändå, olika ljus osv.

Vägde in på 82 kg och mättes till 179 cm BTW, så hela den här grejen med -100 är ju lite flytande och mäts med gummiband så att säga...

30-års journalen
Gammal 2013-06-13, 10:21   #100
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Reg.datum: Feb 2010
Langster, av nyfikenhet vad gick fel när du ladda?
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-13, 11:11   #101
BobaFett
Registered User

BobaFetts avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
En sak misslyckades jag med på tävlingen och det var att ladda ordentligt.
2 dagar senare när jag tränade hade jag sånt jävla tryck så att jag trodde att skinnet skulle spricka. Lite av det trycket kunde man ju haft på scen istället

Men bilderna visar kanske inte riktigt en rättvis bild ändå, olika ljus osv.

Vägde in på 82 kg och mättes till 179 cm BTW, så hela den här grejen med -100 är ju lite flytande och mäts med gummiband så att säga...
Ja det kan skilja några kilo sen så är du nog den överlägset mest vältränade på kolozzeum (visuellt i alla fall) och har förmodligen väldigt ovanligt fördelaktiga gener och det stämmer ju rätt bra även på dig. Det kan skilja 3 kilo före/efter badrummet liksom

Är nog lättare att nå längden minus hundra ju kortare man är. Är man 190 så är det ju mer muskelmassa som ska byggas.
BobaFett är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-13, 15:39   #102
Langster
Ninja

Langsters avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Langster, av nyfikenhet vad gick fel när du ladda?
Jag kunde ha tryckt i mig mer kolhydrater, var feg där. Plus att jag knappt värmde upp innan scen, det var ingen pump att tala om alls.
Jag hade nog kunnat trycka i mig MASSOR och bara blivit bättre av det, men jag åt typ 10 riskakor eller nåt Sen efter förbedömningen så trodde jag inte att jag skulle gå vidare så då åt jag bara jordnötssmör!
Det är alltså det som hände på själva tävlingsdagen, tills dess gick det nog så bra det kunde.

Citat:
Ja det kan skilja några kilo sen så är du nog den överlägset mest vältränade på kolozzeum (visuellt i alla fall) och har förmodligen väldigt ovanligt fördelaktiga gener och det stämmer ju rätt bra även på dig. Det kan skilja 3 kilo före/efter badrummet liksom

Är nog lättare att nå längden minus hundra ju kortare man är. Är man 190 så är det ju mer muskelmassa som ska byggas.
Tackar ödmjukast, jag tycker dock att det finns massor av folk här som är lika, eller mer vältränade än jag. Pepzadept och Landström är bara ett par exempel som jag kommer på på rak arm.
Sen så kan man tycka att olika saker ser bra ut osv, det förstår jag, men ibland känns det nästan som att det oförtjänt går till överdrift. Med det sagt menar jag inte att jag inte uppskattar det!

30-års journalen
Gammal 2013-06-13, 15:46   #103
Åsberg
Töligt

Åsbergs avatar

Reg.datum: Mar 2009
Förhoppningsvis 75 kg i bra form. Vad bra form är vet jag inte riktigt, synliga rutor och smal midja typ.
Gammal 2013-06-14, 10:07   #104
Mats J
Registered User

Reg.datum: Apr 2005
Jag har tränat i 25 år, alltid varit äkligt seriös och målet har varit att bli så stor som möjligt. Inte varit rädd att bulka upp mig och sällan varit tokdeffad under dessa år. Är nu 40+ och inser att jag nog nått mitt max, för hur jag än gör så händer det inget eller knapp märkbart i alla fall.

Startläge 18 år
194 cm
65 kg
29 cm i överarm
49 cm i ben
Fett% 8-10 ca
Bänk 1*40 kg

Slutläge 43 år
194 cm (har inte krymt än)
94 kg
43 cm i överarm
62 cm i ben
Fett % 8-10 ca
Bänk 1*140 kg

Tokbulkad 35 år
194
135 kg
50 cm i överarm
71 cm i ben
Fett % osäker 20 ca
Bänk 1*180 kg (strikt)

Har haft som mål att nå 100 kg med 8-10 i fett %, men det verkar inte möjligt helt enkelt

Senast redigerad av Mats J den 2013-06-14 klockan 10:17.
Mats J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-14, 11:04   #105
Fredriiik
Biffen

Fredriiiks avatar

Reg.datum: May 2007
Citat:
Ja men hur mycket muskelmassa kommer det att vara kvar vid en eventuell deff? En sumobrottare har nästan lika mycket muskelmassa som en kroppsbyggare men skulle han deffa hade han inte kunnat behålla allt.
det där med sumobrottarna är fan taget med en hink salt asså. De har så jäkla mycket fett och tränar inte ens i närheten av så mycket som kroppsbyggare gör. Fettfri massa kanske men inte fasen rena muskler.
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Övertygad om att fler repetitioner bygger mer muskelmassa än få.
Fredriiik är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:20.