Onsdag 27 augusti
Knäböj
Värmning 60, 100, 130, 150 - sliten men framför allt stel i ljumskarna
På med lindor och remmarna nere.
150kg x 2-3 - kommer inte ner helt
180kg x 2-3 - samma här
Remmarna upp och 200kg
200kg x 2? - inte ända vägen ner men det är lätta lyft
Blev rätt hårt lindad av Akoral här och eftersom det var första passet med lindor var jag ovan. Men jag tackar och bugar, han är en mycket duktig lindare.
Lindade mig själv efter det:
150kg x 3 - remmarna ner, gick ner snabbt nu och fick fjädereffekt i lindorna, mycket explosivt
180kg x 3 - gick bra detta med, kommer djupare nu
200kg x 3 - remmarna upp, nääästan ända ner men ändå rätt lätta lyft, börjar hitta formen men det är en bit kvar
Hann inte mer nu utan var tvungen att sticka iväg. Drog två glas o'boy och kom tillbaka till gymmet senare.
Halva böj, naken
Värmning upp till 170
190kg x 3 - aslätta lyft men att gå ut (och framför allt in) är ett rent helvete
205kg x 2
205kg x 2 - uff, här kändes det i ryggen (på samma ställe som jag fick av de tunga dräktmarken häromveckan)
110kg x 2 - hela böjar, fy FAN, här högg det till, dumt som fan
Körde cirkelträning med hyper-extensioner (efter några pumpset släppte "huggsmärtan"), magmaskin och sittande lårcurl (som jag för övrigt tror jag satte PB i, kom upp till 85x5 utan fail). Blev inga marklyft idag av förklarliga skäl
Allt som allt ett helt okej böjpass. Jag har utrymme för 2 kanske 3 pass till. Ska äta som ett svin, ta promenader, och fortsätta med lite rehab så är nog ryggen fräsch till på lördag. Just nu kör jag:
Dag 1 Böjpass
Dag 2 Bänkpass
Dag 3 Vila