Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-25, 22:25   #91
Saft und Kraft
Hoch die Hämmer

Saft und Krafts avatar

Reg.datum: Aug 2008
(Jag menar inte att smutsa ner din journal med arga utrop utan ville mest bara meddela mig.)

Kul att passet gick bra idag och att du körde golv. Själv har jag insett att jag kanske får ge saker och ting lite mer tid och göra några lätta tävlingar innan jag fläskar på. Jag får helt enkelt svälja det faktum att mina raw-vikter på dagens pass var ungefär desamma som med utrustning. Jag lärde mig dock att det går att komma ner på vikter jag inte trodde var möjliga innan, om man bara slutar vara patetisk. Nu handlar det om att göra bra lyft, vikterna får komma sen, men komma ska de, yup.
Saft und Kraft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-26, 12:38   #92
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Okej, så att passet gick som det gick kanske låg bakom en liten del av dina små frustrationer igår? Gött som fan att ha dig här El Honk. Lägg upp en dagbok så är du snel hest.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-26, 16:47   #93
Saft und Kraft
Hoch die Hämmer

Saft und Krafts avatar

Nja, jag vill nog mena att jag är en folkilsken satan oavsett sådant. Trots detta passerar i princip alla lyftare och periferitroll på LTK filtret, med råge dessutom. Då stör dylika ting naturligtvis ändå mer. Jag ska dock sluta bitcha och istället konstruktivt begrunda hur jag bäst bör nedgöra mina fiender. Att ha hittat flera individer som får mig att dra på smilbanden ska man inte arga bort på drägg hur som helst.

Det blir kanske en journal småningom när jag har ett vettigt upplägg.
Gammal 2008-08-26, 20:48   #94
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Saft und Kraft Visa inlägg
Nja, jag vill nog mena att jag är en folkilsken satan oavsett sådant. Trots detta passerar i princip alla lyftare och periferitroll på LTK filtret, med råge dessutom. Då stör dylika ting naturligtvis ändå mer. Jag ska dock sluta bitcha och istället konstruktivt begrunda hur jag bäst bör nedgöra mina fiender. Att ha hittat flera individer som får mig att dra på smilbanden ska man inte arga bort på drägg hur som helst.

Det blir kanske en journal småningom när jag har ett vettigt upplägg.
Haha, tänkte tidigare kommentera hur du påminner lite om Eskilstuna-skaran här på brädan och nu kan jag inte hålla mig. Keep it real!
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
Gammal 2008-08-26, 20:48   #95
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk

bertberts avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Haha, tänkte tidigare kommentera hur du påminner lite om Eskilstuna-skaran här på brädan och nu kan jag inte hålla mig. Keep it real!
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 19:37   #96
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Onsdag 27 augusti

Knäböj
Värmning 60, 100, 130, 150 - sliten men framför allt stel i ljumskarna
På med lindor och remmarna nere.
150kg x 2-3 - kommer inte ner helt
180kg x 2-3 - samma här
Remmarna upp och 200kg
200kg x 2? - inte ända vägen ner men det är lätta lyft
Blev rätt hårt lindad av Akoral här och eftersom det var första passet med lindor var jag ovan. Men jag tackar och bugar, han är en mycket duktig lindare.

Lindade mig själv efter det:
150kg x 3 - remmarna ner, gick ner snabbt nu och fick fjädereffekt i lindorna, mycket explosivt
180kg x 3 - gick bra detta med, kommer djupare nu
200kg x 3 - remmarna upp, nääästan ända ner men ändå rätt lätta lyft, börjar hitta formen men det är en bit kvar

Hann inte mer nu utan var tvungen att sticka iväg. Drog två glas o'boy och kom tillbaka till gymmet senare.

Halva böj, naken
Värmning upp till 170
190kg x 3 - aslätta lyft men att gå ut (och framför allt in) är ett rent helvete
205kg x 2
205kg x 2 - uff, här kändes det i ryggen (på samma ställe som jag fick av de tunga dräktmarken häromveckan)
110kg x 2 - hela böjar, fy FAN, här högg det till, dumt som fan

Körde cirkelträning med hyper-extensioner (efter några pumpset släppte "huggsmärtan"), magmaskin och sittande lårcurl (som jag för övrigt tror jag satte PB i, kom upp till 85x5 utan fail). Blev inga marklyft idag av förklarliga skäl

Allt som allt ett helt okej böjpass. Jag har utrymme för 2 kanske 3 pass till. Ska äta som ett svin, ta promenader, och fortsätta med lite rehab så är nog ryggen fräsch till på lördag. Just nu kör jag:

Dag 1 Böjpass
Dag 2 Bänkpass
Dag 3 Vila
Citat:
Gammal 2008-08-27, 19:48   #97
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Vill bara tillägga en sak: knäframfällningen blev mindre med lindor, men den är ändå starkare med än utan dräkt. Detta är något jag ska tänka på och undersöka på lördag. Over and out.
Citat:
Gammal 2008-08-27, 19:50   #98
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Reg.datum: May 2002
Citat:
Vill bara tillägga en sak: knäframfällningen blev mindre med lindor, men den är ändå starkare med än utan dräkt. Detta är något jag ska tänka på och undersöka på lördag. Over and out.
På med mer vikt nästa pass. (Eller serie-3:an dyker upp ja).
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 21:37   #99
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Vi har vår s3 den 7 september. På lördag är nästa böjpass. Tisdag blir nästnästa. Kan nog klämma in ett pass till innan den 7 som är en söndag. Får jag 3 pass till med dräkt och lindor sitter det.

Ska bara sätta ett säkert lyft på tävlingen. Sedan börjar jag (i bästa fall) sheiko redan måndagen dagen efter
Citat:
Gammal 2008-08-27, 22:27   #100
Akoral
Registered User

Akorals avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Onsdag 27 augusti

Blev rätt hårt lindad av Akoral här och eftersom det var första passet med lindor var jag ovan. Men jag tackar och bugar, han är en mycket duktig lindare.
Tackar undra när någon förutom han som är 5 år yngre än alla andra i klubben ska klara böja när jag lindar (ingen diss)

bra jobbat idag snart så sitter det
Gammal 2008-08-27, 22:53   #101
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Citat:
Vi har vår s3 den 7 september. På lördag är nästa böjpass. Tisdag blir nästnästa. Kan nog klämma in ett pass till innan den 7 som är en söndag. Får jag 3 pass till med dräkt och lindor sitter det.

Ska bara sätta ett säkert lyft på tävlingen. Sedan börjar jag (i bästa fall) sheiko redan måndagen dagen efter
Fina firren! Vikten är bara siffror. Med klänning och strumpebanden på är det enda riktigt svåra i början att inte förvandlas till ketchup under stången. Att böja skiten är lätt. På med mer vikt och fokusera på att verkligen ta plats med kroppen och spänna upp, ut och hålla ihop allting; vikten böjer sig själv. Tänker man på siffrorna blir man bara bajsnödig =)
Gammal 2008-08-27, 23:26   #102
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Ja precis. Jag känner mig som om ett tiotal elefanter stampat över hela ryggen, inte bara korsryggen/ryggraden, utan tamejfan hela bröstryggen. Ska äta muskler och bål fulla och på lördag då jävlar
Citat:
Gammal 2008-08-28, 00:32   #103
Saft und Kraft
Hoch die Hämmer

Saft und Krafts avatar

Citat:
Vad är detta för skara? Jag kan se att JBoy tycks höra dit. Han verkar förstås hyvens så då måste det vara bra, ja, ja?
Gammal 2008-08-28, 08:41   #104
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Keep it real!
Yes!

Håll det riktigt!

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-28, 09:52   #105
jwzrd
Banned User

jwzrds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Saft und Kraft Visa inlägg
Vad är detta för skara? Jag kan se att JBoy tycks höra dit. Han verkar förstås hyvens så då måste det vara bra, ja, ja?
JBoy huh? =)

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:46.