2013-05-27, 12:11
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2013
|
Du har inte varit hos naprapat med axeln eller?
|
|
|
2013-05-27, 13:05
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av slackerguru
Du har inte varit hos naprapat med axeln eller?
|
Jo men ska dit och kolla igen samtidigt som han ser över ryggen. Har större nedre lats på vänster samtidigt som jag inte kan skjuta ut vänster sida av ryggen lika bra så funderar på vad det beror på.
Blir bröst/axlar idag där jag inleder lätt och känner lite på det iaf.
|
|
|
2013-05-29, 18:17
|
|
Registered User
|
Rygg, triccar, framsida lår
Marklyft
Uppvärmning
100 x 10, 5set
Kompletterade med rygg-extensions.
Benpress
135 x 16, 3set
Känns jävligt bra i benen sedan jag slutat grisa med vikten och håller röven i botten utan att lyfta. Klen som fan är jag
Smalbänk
40 x 12, 12
45 x 16, 16, 15
Kort ROM, mycket TUT pga axeln
Massa extensions och pushdowns, både enarmade och med rep. Något dropset, superset m.m. Allt för att utmatta och pumpa in maximalt med blod. The pump var ett faktum.
Har inte vågat äntra min våg än, men får väl göra det imorgon for teh lulz. Strax under 80 tippar jag.
PUSS
|
|
|
2013-05-30, 20:27
|
|
Registered User
|
Kort och gott då jag somnar snart:
Körde bröst, hams, vader, mage, biceps.
En övning vader
Två mage och hams
Tre bröst
Plus lite annat
Har varit dum och insett att jag innan på tunga lyft bara kört mixat grepp åt ena hållet, så nu kommer jag slänga in lite mixade åt andra hållet några gånger i veckan för att stärka upp höger sida, något som kan vara fördelaktigt i nästan allt då min högersida är svagare förutom i grepp/övre lats och arm.
Råd sökes för att stärka grepp i vänster arm/hand till jämn nivå med höger. CoC? Något annat?
Ska även kolla upp axlarna nästa vecka och få bort eventuella problem så jag kan bygga tuttar obehindrat, känns som de släpar lite, iaf övre bröst.
Projekt i pipeline: ska experimentera med alternativ vadträning i sommar för att se hur det funkar att bygga dem utanför gymmet.
Jobbar även på smidighet och stretchar myclet mer. Långsiktigt mål: spagat/split
|
|
|
2013-05-30, 22:28
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Limpanz
Kort och gott då jag somnar snart:
Körde bröst, hams, vader, mage, biceps.
En övning vader
Två mage och hams
Tre bröst
Plus lite annat
Har varit dum och insett att jag innan på tunga lyft bara kört mixat grepp åt ena hållet, så nu kommer jag slänga in lite mixade åt andra hållet några gånger i veckan för att stärka upp höger sida, något som kan vara fördelaktigt i nästan allt då min högersida är svagare förutom i grepp/övre lats och arm.
Råd sökes för att stärka grepp i vänster arm/hand till jämn nivå med höger. CoC? Något annat?
Ska även kolla upp axlarna nästa vecka och få bort eventuella problem så jag kan bygga tuttar obehindrat, känns som de släpar lite, iaf övre bröst.
Projekt i pipeline: ska experimentera med alternativ vadträning i sommar för att se hur det funkar att bygga dem utanför gymmet.
Jobbar även på smidighet och stretchar myclet mer. Långsiktigt mål: spagat/split

|
Jag har COC 1. Helvete vad svår den var. Men nu sitter den med några reps
|
|
|
2013-05-31, 04:40
|
|
Registered User
|
Citat:
Jag har COC 1. Helvete vad svår den var. Men nu sitter den med några reps 
|
Var köper man såna? :-)
|
|
|
2013-05-31, 21:27
|
|
Registered User
|
Blev ett rygg/axelpass idag som var progressivt och bra. Tillbaka till cirka 15 reps som minskar veckovis i samband med höjd vikt.
Imorgon ska jag träna ben tidigt som aset, följt av en heldag i Göteborg, tredje helgen i rad. Denna gången blir det Liseberg.
Min stack atm (använder inte allt just nu):
ImageUploadedByTapatalk1370031910.709095.jpg
Överst är vassle/blandprotein.
Nederst i skåpet: div. pwo:s. Bliss, Craze, redweiler, Mr hyde
Mitten är dagliga tillskott, d-vitamin, multivitamin, glukosamin, omega 3 samt nya pronox.
Överst är bcaa, kreatin och malto. Kör kreatin atm men inte malto.
|
|
|
2013-06-02, 10:32
|
|
Registered User
|
Morgonvikt 79,0 kreatinladdad och massa brunt i tarmen. Inte för myclet men för snabbt har det gått. Drar lite i bromsen någon vecka nu och börjar om med att räkna intag direkt.
Lärdom: tiden efte diet med disciplin är minst lika viktig för att inte tappa formen
|
|
|
2013-06-02, 10:56
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
Citat:
Lärdom: tiden efte diet med disciplin är minst lika viktig för att inte tappa formen 
|
det är då det svåra börjar, men när man väl inser att man inte bara kan släppa allt för att deffen är över så är inte heller det så svårt.
its all about dicipline
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
|
5/3/1 + marathon!
|
|
|
2013-06-02, 12:51
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jeml
det är då det svåra börjar, men när man väl inser att man inte bara kan släppa allt för att deffen är över så är inte heller det så svårt.
its all about dicipline
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
|
Japp, synd att jag bara har självdisciplin om jag är 100% inställd på det.
Bröst/axlar/vader
Bänk
60 x 14, 14, 14 +1 set á 60x12
Millisar
30x14, 3set
+1 set á 30x12
3set sidolyft i kabel
Lutande bröstmaskin
20kg x12, 4set. Höjer till 22,5 nästa pass
Lutade axellyft
5kg x14, 4set +2 lättare
4 set stående vadpress, reppar till det bränner, vilar några sekunder -> kör lite till
3 set enbensvadpress
Kommentar: Axeln gjorde inte ont i pressarna, men det är något som fuckar mitt sätt att få lika ROM på båda sidor. Vaknade även med en svag smärta i sidan på bäckenet, typ i något fäste för glutes eller ngt. Det var nog där det stack lite när jag kom i bottenläget i benpressen igår
|
|
|
2013-06-03, 19:57
|
|
Registered User
|
Blev bestämt idag att vi åker på Bråvalla 26-28 juni, alltså tre dagar cirkus. Har beslutat mig för att komma i form tills dess så drar lite i bromsen tills dess för att bulka långsamt när jag kommer hem. Visst, det kommer bli lite träningsmissar samt alkoholkonsumtion men jag känner att jag behöver ett litet break och komma ut lite. Livet har liksom kretsat kring att man vaknar, jobbar, tränar, äter för att sedan sova. Helgerna har bara blivit allt minus jobbet. När man inte heller umgås med jobbarkompisarna är det dessutom svårt att tajma med andra vänners arbetstider.
Nåja
Idag tränade jag rygg och mage. Progressivt across the board, men jag stör mig på att min vänstra sida halkar efter. Jag kan inte dra upp kroppen jämnt i chins, hantelroddar blir lite olika utförande per sida med mera
Dessutom när jag rehabar axeln med dislocators så känns det typ som en benknut flyttar sig någonstans mellan nyckelben och mittfästet på utsida axel. Kan inte riktigt placera var. Det knastrar dessutom ibland i båda axlarna när jag gör en överdriven rodd-rörelse förbi 90 grader med armen.
Got 99 problems känns det som
|
|
|
2013-06-04, 19:49
|
|
Registered User
|
Kortdag imorgon, sen är det långhelg igen. Så jävla skönt
Nedre rygg, quads, triceps
Marklyft
Uppvärmning upp till 90 med "fel" mixat grepp. (det jag aldrig kört på innan)
100 kg x 11, 4 set. Död start och neutralt grepp.
Benpress
140+släde x 15, 3set full rom, ryggen mer urkopplad än på 200+. känns mycket bättre i benen.
Smalbänk
40x16
47,5 x 14, 3set
Pushdowns
5 set med rep
3 superset en hand
Skullcrushers post-exhaust
?? x 12, 3set
Enbenspress superset
?? x 10, 3set
Kändes bra. Sjuk pump i ländryggen efter marken. Kunde knappt bära tillbaka vikterna. Bevisar hur jävla klen man är
|
|
|
2013-06-05, 21:03
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Vågar bog inte det ändå, för liten
Kollade, och så mycket som stämmer in där. Får köra andra hållet och stärka långsamt så får vi se sen :-)
|
|
|
2013-06-06, 21:41
|
|
Registered User
|
Citat:
Vågar bog inte det ändå, för liten
Kollade, och så mycket som stämmer in där. Får köra andra hållet och stärka långsamt så får vi se sen :-)
|
haha jodå, vilka ska du dit meD?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:21.
|

|