2011-05-20, 20:07
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Vad menar du med mindre ideala tjejer dock Sami P?
Rökare?
Saken är den att en person du kanske först ansåg inte var den där, kan bli den där speciella.
|
|
|
2011-05-20, 20:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av von huff
Jag har sagt åt en bekant som är 34 år han ska skaffa ett konto på nån dejtingsida.Men nej, han går till krogen varje helg istället och vågar inte snacka med brudarna.Dejtingsidorna ger en iaf chans att få en bra början till konversation utan alkohol, även om man oftast bara ser en optibild och en kort presentation som i stort sätt alla ser ganska lika ut.Det negativa är just det, man får en annan bild av personen på nätet och verkligheten kan vara en besvikelse medan om man dejtar IRl får en mer direkt uppfattning om hur personen är.
|
Ja, och dessutom kan det vara så att alla parametrar uppfylls utifrån vad man tror man vill ha, personen kan vara snygg, trevlig, passa in på alla kriterier osv osv men ändå känner man ingen kemi. Man kan önska att man gör det, men man gör det ändå inte. Och så kommer den personen man absolut inte trodde man skulle gilla och så blev det precis så. Det är ju det som är det märkliga och också spännande, inget är förutbestämt när det kommer till känslor...
|
|
|
2011-05-20, 20:10
|
|
<Walking Apocalypse>
|
Yes, Love can work in mysterious ways, men det är ju det som gör det så intressant och spännande!
|
|
|
2011-05-20, 20:12
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av L-Sami
Haha  Partanen.
Så, vad säger Dr Kwon då, ska man ska nöja sig med mindre?
|
Mina ideal:
social
trevlig
smal
fina tuttar
smart
Finns ju úngefär 345 miljoner såna brudar.Dom flesta har ungefär samma ideal men snöar in sig på små saker och ratar brud efter brud.De brudar som uppfyllt dessa krav som jag haft har alla haft dessa egenskaper trots att de har varit helt olika i övrigt och jag kan inte rangordna dom, så jag tror att man inte skall analysera för mycket utan leva i nuet och satsa på magkänslan.Jag fattar inte dom som träffar brud efter brud men velar och funderar, ingen hittar nån som skulle dela exakt samma åsikter vad skulle det vara för kul om man alltid hade samma åsikter och mål?
|
|
|
2011-05-20, 20:12
|
|
El grande salami
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
Vad menar du med mindre ideala tjejer dock Sami P?
Rökare?
Saken är den att en person du kanske först ansåg inte var den där, kan bli den där speciella.
|
Jag har en speciell smak, jag är en finsmakare
Ne, men du har rätt, open-mind är viktigt i jakten på drömkvinnan.
|
|
|
2011-05-20, 20:14
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Becky
Ja, och dessutom kan det vara så att alla parametrar uppfylls utifrån vad man tror man vill ha, personen kan vara snygg, trevlig, passa in på alla kriterier osv osv men ändå känner man ingen kemi. Man kan önska att man gör det, men man gör det ändå inte. Och så kommer den personen man absolut inte trodde man skulle gilla och så blev det precis så. Det är ju det som är det märkliga och också spännande, inget är förutbestämt när det kommer till känslor...
|
Fast om personen passar in på alla kriterier så måste det ju tända enligt min mening  Det finns såna personer ja, helt perfekta på alla sätt men super sig asfulla varje helg, då blir mitt intresse noll.Andra kanske dock tycker att det är ok.Samma gäller rökare för vissa osv
|
|
|
2011-05-20, 20:14
|
|
<Walking Apocalypse>
|
Drömkvinnan kan finnas där/när man minst anar det Samme P!
Senast redigerad av Kwon den 2011-05-20 klockan 20:17.
|
|
|
2011-05-20, 20:16
|
|
Banned User
|
Tvivlar på att det bara finns en
|
|
|
2011-05-20, 20:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2008
|
En fråga för er som inte röker, är en rökare ett tvärt nej för er? För mig så är det verkligen det jag skulle aldrig klara av andedräkten eller röklukten av en partner som röker/snusar. Men jag vet inte hur alla ser på det?
|
|
|
2011-05-20, 20:17
|
|
El grande salami
|
Citat:
Ursprungligen postat av von huff
Mina ideal:
social
trevlig
smal
fina tuttar
smart
Finns ju úngefär 345 miljoner såna brudar.Dom flesta har ungefär samma ideal men snöar in sig på små saker och ratar brud efter brud.De brudar som uppfyllt dessa krav som jag haft har alla haft dessa egenskaper trots att de har varit helt olika i övrigt och jag kan inte rangordna dom, så jag tror att man inte skall analysera för mycket utan leva i nuet och satsa på magkänslan.Jag fattar inte dom som träffar brud efter brud men velar och funderar, ingen hittar nån som skulle dela exakt samma åsikter vad skulle det vara för kul om man alltid hade samma åsikter och mål?
|
Vad ska man säga, idealet kan förändras, utseendet är första öppningen, om hon är snygg så ger jag en tjej ärlig chans. Ytlig som jag är, men en tjej som jag träffade förut var snygg och i början lite blyg och tystlåten, som är inget att föredra, men hon växte som person och efter det blev det mitt ideal. Alla personliga egenskaper hon hade.
|
|
|
2011-05-20, 20:17
|
|
<Walking Apocalypse>
|
Snobbe
Jag klarar inte av rökare
|
|
|
2011-05-20, 20:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe
En fråga för er som inte röker, är en rökare ett tvärt nej för er? För mig så är det verkligen det jag skulle aldrig klara av andedräkten eller röklukten av en partner som röker/snusar. Men jag vet inte hur alla ser på det?
|
Ja. Jag skulle aldrig dejta en rökare, hur bra snygg/trevlig/snäll/omtänksam/perfekt han än var. Det går inte.
|
|
|
2011-05-20, 20:19
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av L-Sami
Vad ska man säga, idealet kan förändras, utseendet är första öppningen, om hon är snygg så ger jag en tjej ärlig chans. Ytlig som jag är, men en tjej som jag träffade förut var snygg och i början lite blyg och tystlåten, som är inget att föredra, men hon växte som person och efter det blev det mitt ideal. Alla personliga egenskaper hon hade.
|
Visst kommer personen att ändra sig.Man försöker väl framhäva sina goda sidor i dejtingstadiet medan ens riktiga personlighet kommer fram senare, ilket för många betyder gott för andra mindre bra
|
|
|
2011-05-20, 20:24
|
|
El grande salami
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
Drömkvinnan kan finnas där/när man minst anar det Samme P!
|
Det är ju bra. Sånt gör livet mer spännande
|
|
|
2011-05-20, 20:35
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe
|
Inga problem, det är ju en ovana, inte personen själv. Om man hade astma kanske det spelar roll, annars har jag svårt att se vad det har för inverkan på en relation.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:42.
|

|