2010-07-04, 21:09
|
|
|
helt ok
Reg.datum: May 2006
|
Bra bänkar (som vanligt), vilken lutning kör du på flyesen? CC-over uppe eller nere?
Stabilt.
|
|
|
2010-07-04, 21:18
|
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Awesome bild, Skuggan. :-)
Jag gillar din självdistans.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2010-07-05, 07:57
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av von huff
Det kommer se riktigt bra ut om 2-3 år om du fortsätter i denna takt!Stilrena pressar ochså
|
spank you huffen, fortsätter jag så här så slipper jag nog skämmas för min fysik då jag fyller 40 i varje fall
Citat:
Ursprungligen postat av wesaft
I Varberg! Vilken grej, vi har en stuga där nere i Espevik, vill tigga skjuts nästa gång 
Eller jag menar du får hänga med ner såklart
Bänken såg lätt ut!
|
hehe givet sam, det får vi styra upp!
vi har fortfarande gripperbyte mot kaffe att ta hand om också... ledig ngn kväll i veckan?
Citat:
Ursprungligen postat av davvvan
Bra bänkar (som vanligt), vilken lutning kör du på flyesen? CC-over uppe eller nere?
Stabilt.
|
kör svagt lutande bänk på flies bara... så raka armar som möjligt och långsamt, riktigt sträck i botten... hur skönt som helst. =) .. cc'over kör jag ståendes, framåtlutande, armarna framför kroppen.
|
|
|
2010-07-05, 09:20
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Dags o börja ta tag i nya mål! (inspirerad av poxeman)
Jag har tappat målstyrningen fullständigt i min träning och det hämmar också mina resultat. Tre faktorer som gör att jag presterar på topp:
- Jag har uppsatta och tydliga mål
- Jag har någon att tävla med/mot
- Jag har någon som följer upp mig, antingen en träningspartner eller coach
Att bara lalla runt och träna på känsla eller ngt bara, gör att jag slutar kanske några reps för tidigt, jag tar inte i till 100% i alla övningar, jag sköter inte kosten till 100%, jag får lättare att skippa träningen någon dag och prioriterar något annat som känns viktigare mm.
Absolut bäst hade varit om jag kunnat uppfylla samtliga tre punkter ovan, men det känns som en utopi just nu. Jag saknar dock känslan av att tävla. Jag saknar den känslan något så enormt. Att bara tävla mot mig själv räcker inte.
Kruxet jag har är att jag är en medelmåtta inom precis allt just nu. Jag duger inte till att tävla i något. Jag känner mig för gammal för att börja tävla inom vissa idrotter också, t.ex. fotboll. Lite av mitt dilemma:
- Bodybuilding, hahahha, skulle få både kura + byta jobb för att ens ha en suck och är minst 10 år bort från en fysik värd att visa upp
- Athletic fitness, nej, jag verkar inte ens ha gener till att göra chins som folk samt att jag är många års träning ifrån en fysik värd att visa upp
- Löpning. Är direkt kontraproduktivt vad jag vill uppnå i muskelbygge/kroppsformning. Kräver att jag går ner 15kg för att kunna få utväxling för löpningen. Har kass kondition och är en bra bit ifrån "riktiga" tävlingar, men skulle kunna börja köra mer amatörlopp.
- SL, på sätt och vis också kontraproduktivt, även om jag tycker det är kul att lyfta/träna tungt, men tappar då hypertrofiträningen. Tror absolut jag har anlag att bli en stark och seg jävel, men jag lär se lika tanig ut då som nu. Flera år ifrån en styrka värd att tävla med i varje fall
- Innebandy. Har spelat tidigare och tycker det är kul, men har tappat smidighet, koordinationsförmåga och rörlighet sedan jag började styrketräna. Är för tung och har för dålig kondis. Skulle bli ett lags sämsta spelare nu.
- Fotboll. Samma som ovan. Spelade i korpen sist och platsar knappt för det heller längre.
- Cykling. Hate it. Knäna pallar inte.
- Boulé? Minigolf? Eh... ffs
Jag vill tävla men hittar inget att tävla inom, goddamned!
Tillsvidare lutar det mot att jag får nöja med min första av mina tre framgångsfaktorer. Sätta mål.
|
|
|
2010-07-05, 15:51
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2009
|
Eftersom du sågat allt som kräver fysisk aktivitet så rekommenderar jag e-Sports !
|
|
|
2010-07-05, 15:56
|
|
|
Spån
Reg.datum: Nov 2006
|
Satsa på att klara kvalgränsen nästa år i RM i Sl? Tuff utmaning som går att uppnå och man kan såklart bygga muskler under tiden
|
|
|
2010-07-05, 18:58
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
hehe givet sam, det får vi styra upp!
vi har fortfarande gripperbyte mot kaffe att ta hand om också... ledig ngn kväll i veckan?
|
Jadå, bara att dyka upp, säg till inann så jag hinner värma upp maskinen bara.
Citat:
[B][SIZE="4"]Kruxet jag har är att jag är en medelmåtta inom precis allt just nu.
|
Att vara medelmålla i allt är typ det man strävar efter och även tävlar i crossfit, testa
Det är väl bara att träna på chinsen!
|
|
|
2010-07-05, 18:58
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Adama
Eftersom du sågat allt som kräver fysisk aktivitet så rekommenderar jag e-Sports ! 
|
haha fresta mig inte!
Citat:
Ursprungligen postat av spoon
Satsa på att klara kvalgränsen nästa år i RM i Sl? Tuff utmaning som går att uppnå och man kan såklart bygga muskler under tiden
|
nackdelen med just SL är att jag misstänker att jag antingen kommer se lika tanig ut men bara bli starkare, eller så kommer jag mest bara bli fet..
|
|
|
2010-07-05, 19:04
|
|
|
Kolozzeums hjältinna.
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
nackdelen med just SL är att jag misstänker att jag antingen kommer se lika tanig ut men bara bli starkare, eller så kommer jag mest bara bli fet.. 
|
Att vara tanig men stark är en rätt grym kombination i SL
|
2010-07-05, 19:20
|
|
|
Musklig
Reg.datum: Feb 2009
|
Eftersom du är inne på styrketräning och det som hör till så borde väl F5 inte vara omöjligt att genomföra med hedern i behåll. Det gör ju inte så extremt mycket om man är dålig på någon av grenarna då man har chans att ta igen det på några andra.
Att springa motionslopp kan vara riktigt roligt och framför allt fungerar de utmärkt som motivationshöjare när träningen känns tung!
|
|
|
2010-07-05, 19:34
|
|
|
Gubbe
Reg.datum: Feb 2007
|
Fickpingis är väl något du redan är vass på. Kör hårt!
I din ålder så är det bara att inse att man kommer troligen att vara medelmåtta i det mesta. Iaf om man jämför med andra som tränar/tävlar. Men å andra sidan så kommer du vara top 5% av hela gubbskaran. Det är inte så tråkigt och du kommer att få ligga.
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
|
|
|
|
2010-07-05, 20:27
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Håll ihop då knäjävlar!!!!1111
Muskelgrupp: Ben
Målsättning: Se om knäna pallar böj idag
Motivation: &%!"¤#%&@@£€@£¤&#%!¤%#!!!!!!!!!!11111  
knäböj, bälte på tyngre
1 set [ 8 x 20 kg ] värmning + prova knäna
1 set [ 6 x 50 kg ] värmning + prova knäna
1 set [ 4 x 70 kg ]
1 set [ 2 x 90 kg ]
1 set [ 2 x 110 kg ] kändes bra
1 set [ 2 x 120 kg ]
1 set [ 2 x 120 kg ]
1 set [ 2 x 120 kg ]
1 set [ 2 x 115 kg ]
1 set [ 4 x 110 kg ]
benpress
1 set [ 10 x 150 kg ]
1 set [ 12 x 170 kg ]
1 set [ 12 x 170 kg ]
1 set [ 12 x 170 kg ]
benspark
1 set [ 7 x 60 kg ] tittade på mina knän och jag vrider o vickar på dem i toppläget
enbens benspark
1 set [ 10 x 13,5 kg ]
1 set [ 10 x 13,5 kg ]
1 set [ 10 x 23 kg ]
SUMMERING:
Har inte haft speciellt mkt känning i något av knäna sista veckan, så på böjen igen nu. Kändes väldigt ovant med +100, började vingla och fick ryggfäll + tappade balansen och höll på att dratta rätt in mot spegelväggen redan på något av de första seten runt 100. Jag har kort och gott sjukt dålig balans + är stel som en träskpadda och är dessutom ovan med +100 på axlarna/ryggen. Får ta det lite varsamt.
Knäna fungerade fint iaf och jag tror jag har potential till 3or på 120, även om det kändes som om jag var nära failure på 2-repparna idag. I knäböjen tillåter jag mig att vara viktkåt i varje fall, medan i allt annat kör jag mest kontakt, pump.
Benpressen känns dock riktigt kass för knäna om jag inte flyttar upp fötterna högt upp och hädanefter ska jag enbart köra enbens benspark då jag kan fokusera/låsa fast benet med båda händerna så att inte knäna leker hambo.
|
|
|
2010-07-05, 20:29
|
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
Det verkar ju finnas lite krut i benen ju!
|
|
|
2010-07-05, 21:15
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
Det verkar ju finnas lite krut i benen ju! 
|
ja det finns nog mer att hämta om jag skärper till mig i benträningen och vågar gå närmare failure... + om knäna nu bara håller ihop.
|
|
|
2010-07-05, 21:36
|
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Sedär, kul att du kan böja igen, dessutom på respektabla vikter. Hoppas du håller ihop till i höst bara!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:06.
|

|