Har Sverige producerat någon riktigt bra serie? Visst har vi klassiker såsom Tre Kronor, Rederiet och Skilda Världar - men bra? Den enda jag egentligen gillar (utöver kortserien Macken) är gamla Svensson Svensson. Solsidan gav jag något avsnitt men Ove-karaktären var för jobbig. Överlag känns det som att Sverige fokuserar på löjlig humor. Hem till Midgård, Stefan & Krister, Dr Mugg och liknande stuk.
Välkommen åter var en ren katastrof som inte ens lyckades locka fram ett leende.
Den spontana tanken är att det beror på att vi är ett litet land och har låg budget men det är samma sak med komikerna. Trots att det inte krävs budget så har vi tråkiga program såsom Time Out och Parlamentet. När man väl köper in ett kul programkoncept (QI) så slaktar man det totalt genom att ta in Annika Lantz som efter första avsnittet fortfarande inte förstod vad det gick ut på.
Citat:
Ursprungligen postat av Fugly
Raising Hope En komediserie om en WT-familj vars son fått ett barn meden en tjej som blivit dömd för mord och sen får dödsstraff. Har sett 3 avsnitt än så länge och den är faktiskt ganska bra.
|
Jag såg första säsongen (22 avsnitt) men kände att det inte var något för mig. Stuket påminner väl lite om The Middle och vi får bl.a. återse skådespelare som ukulele(?)-
spelerskan från Scrubs.