Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette
Bränna 1000kr på svarttaxi när jag var full och minns att jag var livrädd i bilen då de körde som galniningar och det kändes hotfullt.
|
Din taxihistoria fick mig att börja tänka på alla dumheter jag gjort pga kvinnor. Efter alkohol är de nog det som mest förvridit huvudet på mig. T ex en som jag träffade en kort och intensiv period när jag var 26.
Vi träffades på det mest standardmässiga sätt som finns. Börja prata på fest/utekväll en lördag, bortamatch hos henne och jag gick hem dagen efter. Nummer utbyttes. Jag tyckte att hon var väldigt attraktiv.
Det blev söndag kväll, och vid 21-snåret började hon via SMS be mig hänga med henne ut på krogen igen. Egentligen ville jag gå och lägga mig, jag jobbade heltid på normala tider. Men vid den här tiden i livet hade jag aldrig varit med om att en snygg tjej ville träffas mer än tre gånger, så jag räknade kallt med att hon skulle dumpa mig inom två ytterligare träffar, så jag tänkte "
det spelar väl ingen om jag förlorar sömnen i två nätter", och hängde med henne ut. Det blev återigen

, och jag sov såklart knappt någonting, för jag skulle upp 7 dagen efter.
Det är bara det att just den här tjejen skulle visa sig vara den första som bröt vill-bara-träffas-tre-gånger-regeln. Hon fortsatte vilja träffas. Fyra gånger, fem gånger, sex gånger... Hon verkade aldrig tröttna.
Det här blev katastrofalt för mig av flera anledningar:
1) Hon var nydumpad och ville dränka sina sorger genom att vara ute och supa 7 dagar i veckan och ligga 7 dagar i veckan. Jag bodde på den tiden i en lite större stad som möjliggjorde det, och det passade hennes jobbtider.
2) Hon kunde av någon anledning inte gå hem kl tio, eller elva, eller tolv. Nej, hon var tvungen att vara där tills det stängde, ofta vid tre eller fyra. Och sen när vi kom hem ville hon
alltid glo på en jävla
långfilm. Och
sen ligga. Jag vill poängtera att jag var tvungen att kliva upp kl 7 måndag till fredag.
3) Hon var noga med att poängtera att hon inte ville ha något seriöst. Hon repeterade de sex orden nästan som ett mantra, "jag vill inte ha något seriöst". Hon uppmuntrade mig flera gånger att ligga med andra tjejer (som om jag skulle kunnat hitta någon som ville, haha). Jag tolkade detta (korrekt, skulle det visa sig) som att hon ville ligga med andra killar. När jag försökte utröna mer noga vad hon exakt menade med "inte ha något seriöst" så vägrade hon svara, för hon hatade att prata om känslor. Och hon var så snygg så bokstavligt talat varenda kille ville ligga med henne.
Eftersom jag, som den monogama fjant jag är, efter ett par träffar inte stod ut med tanken på att hon låg med andra, så vågade jag inte låta henne befinna sig på krogen någon gång utan att jag var där, eftersom hon då garanterat skulle ha sex med en annan kille. När jag försökte få henne gå hem
lite tidigare så jag skulle kunna få sova kanske
fyra-fem timmar iallafall kontrade hon varje gång med "gå hem du, jag stannar". Så jag stannade också.
4) Hon hade aldrig några pengar, och bad alltid mig köpa all alkohol, öl, taxiresor och annat till henne.
"Varför fick Lafayettes taxiresor mig att tänka på henne?", kanske du undrar. Jo, för jag började tänka på en specifik händelse som inträffade framemot slutet av vårt två månader långa "dejtande".
Jag hade varit iväg två dar och jobbat med en grej. På väg hem får jag veta att hon varit på fest och är på väg till sin morsas stuga några mil bort från stan för att sova. "Hon... På FEST..." tänker jag, helt övertygad om att hon är på väg till stugan med en karl att ligga med. För att avstyra detta bestämmer jag mig för att ta mig till stugan, kosta vad det kosta vill. Jag får en adress av henne.
Det är så sent så all kollektivtrafik har slutat gå. Jag försöker först ta en svarttaxi. Men svarttaxichauffören kan inte ett ord svenska och har inte en aning om hur hans GPS fungerar, så efter en kort sträcka ber jag honom släppa av mig. Jag ger honom de 100 kr som hans taxameter står på, hittar en riktig taxi, och åker till stugan, vilket kostar 600 kr.
Väl där tar tjejen emot mig. Av någon sjuk anledning har hon inte hitta ligg, och är helt ensam. Fan - jag hade kunnat sova hemma själv. Men men. Klockan är nu 6 på morgonen och vi går omedelbart och lägger oss, utan

.
Det blir ny dag. Jag, med min någorlunda normala dygsnrytm, vaknar typ 11. Men här kommer ännu ett problem med tjejen in: Hon är en sån som sover hur länge som helst när inget väcker henne (det funkar inte när jag försöker väcka henne). Jag ligger där och glor i taket fram till
klockan jävla tre på eftermiddagen innan hon behagar vakna och stiga upp. Sen hälsar vi på hennes mamma, käkar lite och drar därifrån i princip direkt.
Inte direkt the best date of my life.
Citat:
Ursprungligen postat av baktung
Tycker folk får ta och öppna sina djupaste vrår lite bättre nu. Säker på att de flesta här har något riktigt avskyvärt på lager.
|
Okejdå, jag får väl börja ta i från tårna lite mer.
Var på Magaluf på suparresa med två polare nån gång när jag var några och tjugo. Det gick värdelöst med tjejerna, hade inte fått så mycket som en puss på kinden efter några dagar. Då en kväll fick någon den briljanta idén att gå på strippklubb. Full som ett jävla as valsade jag in med mina polare, och tyckte att jag var i himmelriket. Riktiga vrålsnygga brudar! Endast iförda bikiniunderdelar! Efter ett tag bestämde jag mig för att köpa en lapdance. Efter ytterligare ett tag drog mina polare hem, men askalas som jag var bestämde jag mig för att stanna. Jag köpte en till lapdance. Och en till. Och en till. Om jag minns rätt så kostade de 300 kr/st, och varade i två minuter, och jag hade snart slut på kontanter. Så jag tog en taxi till hotellet, tog mina polares kontanter (de var inte där) med tanken att "jag betalar igen det imorrn", och åkte tillbaka till strippklubben. Innan kvällen var slut hade jag köpt typ 20 lapdances och bränt 7000 spänn.
Jag berättade allt för mina polare dagen efter, som bara skrattade åt det. Hade för mig jag fick ringa mamma och be henne föra över pengar till mitt kort för att jag skulle kunna betala igen polarna.