2016-03-05, 11:13
|
|
|
Powered by Grynkorv
Reg.datum: May 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av JamesD
Hur hanterar ni dagar när man "måste" äta överskott och icke-optimalt under deff? Ska lägga in 60 min cardio idag men funderar på hur jag bäst hanterar kalorierna. Fasta tills svullandet börjar och kanske till och med lyckas hamna på balans men få i mig för lite protein? Eller lägga ett antal hundra kalorier på kvarg under dagen för att få i mig protein men totalt hamna högre på kalorierna?
|
måste?
|
|
|
2016-03-05, 11:24
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2012
|
Glömt läsglasögonen?
|
|
|
2016-03-05, 11:50
|
|
|
Powered by Grynkorv
Reg.datum: May 2013
|
Citat:
Glömt läsglasögonen?
|
Använder inte glasögon (har linser) men förstår självklart att du syftar på att jag inte skulle läst hela ditt inlägg, vilket jag däremot gjorde.
Återigen ställer jag frågan, varför MÅSTE du gå över kaloribudgeten?
|
|
|
2016-03-05, 11:51
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2003
|
Citat:
Hur hanterar ni dagar när man "måste" äta överskott och icke-optimalt under deff? Ska lägga in 60 min cardio idag men funderar på hur jag bäst hanterar kalorierna. Fasta tills svullandet börjar och kanske till och med lyckas hamna på balans men få i mig för lite protein? Eller lägga ett antal hundra kalorier på kvarg under dagen för att få i mig protein men totalt hamna högre på kalorierna?
|
Jag bryr mig inte om det är max någon enstaka dag/vecka. Är det mer än en dag så lägger jag in extra träning och/eller håller igen lite någon dag eller två efteråt/före.
|
2016-03-05, 12:00
|
|
|
Oh gravity, thou art a heartless bitch
Reg.datum: May 2006
|
Citat:
|
Har aldrig stött på en dag när jag "måste" äta mer än jag själv bestämmer.
Däremot hanterar jag dagar där jag bjuds på saker som ligger utanför min budget genom att välja om jag ska äta dem eller inte.
om jag väljer att äta dem så accepterar jag att jag förskjuter målet med diet ett par dagar. Svårare än så är det inte.
|
|
|
2016-03-05, 12:11
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Aliaas
Använder inte glasögon (har linser) men förstår självklart att du syftar på att jag inte skulle läst hela ditt inlägg, vilket jag däremot gjorde.
Återigen ställer jag frågan, varför MÅSTE du gå över kaloribudgeten?
|
Syftar på att du missade att det stod "måste" vilket inte betyder samma sak som måste utan citationstecken.
|
|
|
2016-03-05, 13:11
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2005
|
Började mäta ordentligt 11 jan och då låg vikten på 91 kg, men hade redan innan tjuvstartat lite så den större delen av viktnedgång bestående av vätska/glykogen hade redan skett. Dagens morgonvikt låg på 87.5 kg, så en nedgång på 3.5kg sen jag började mäta ordentligt.
|
|
|
2016-03-05, 16:06
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2016
|
Citat:
|
Berätta gärna för mig en situation där du måste äta dåligt? Själv skulle jag iallafall försöka skademinimera. Ska du kröka? Drick sprit eller torrt vin. Ska du äta massor på kvällen? Ät väldigt lite under dagen. Dagen efter kan du minska ditt kcal-intag till typ 1000 för att jämna ut siffrorna lite.
|
|
|
2016-03-05, 18:33
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2015
|
Citat:
Ursprungligen postat av ThunderRoad
Berätta gärna för mig en situation där du måste äta dåligt? Själv skulle jag iallafall försöka skademinimera. Ska du kröka? Drick sprit eller torrt vin. Ska du äta massor på kvällen? Ät väldigt lite under dagen. Dagen efter kan du minska ditt kcal-intag till typ 1000 för att jämna ut siffrorna lite.
|
Är man bjuden på middag eller så hos någon bekant är det rätt oartigt att nobba hela middagen, så det finns allt tillfällen man får ta den smällen i dieten helt enkelt. Lite anpassningsbar får man väl försöka vara ändå, så länge det inte sker hela tiden? Om man inte vill framstå som helt och hållet självisk och otacksam. Balans i det med, som i allt annat.
|
|
|
2016-03-05, 19:56
|
|
|
Kramgo tjockis
Reg.datum: Sep 2015
|
-5kg på 4 veckor, följer planen
|
|
|
2016-03-09, 05:47
|
|
|
Oh gravity, thou art a heartless bitch
Reg.datum: May 2006
|
Första gången under 80kg.
Sedan jag en gång i tiden, (högstadiet??) gick över 80 då så klart.
Vägde i morse in på 79,6.
Snart halvvägs (tidsmässigt) genom den planerade viktnedgången. Men redan ungefär 70% av vikten tappad.
Kommer bli bra det här. Kommer hinna med några extra veckor att stabilisera och hitta ny balansnivå.
|
|
|
2016-03-09, 07:28
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Startade min deff för några dagar sedan. Tänkte gå från 97-98 till 90, satsar på 2kg ner i månaden. Förhoppningsvis tappar jag inte allt för mycket styrka, är 185cm så 90kg är rätt lätt i en styrkelyftares värld.
En god tumregel som man snabbt bör ta till sig i sin gymkarriär är att 90% av allt som "en kille på gymmet"/"en kompis" säger är helt fel, en grov överdrift/generalisering, eller saknar vetenskapliga belägg.
|
Tävlingspers: 245kg böj, 147,5kg bänk, 302,5 mark
|
|
|
2016-03-09, 22:30
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2015
|
Jag avbröt min deff igår, efter att ha kommit till en nivå jag kan tycka mig vara nöjd med för stunden gällande underhudsfettet, och höll på att bli ett vrak mentalt. Känner mig redan mindre ångestfylld och stressad, så för nu var det rätt val.
Deffen är ju bara att plocka fram igen längre fram om jag anser att den behövs då. Nu blir det balans i några månader först för att börja se lite resultat i träningen igen!
Gick från den 12:e januari till den 8:e mars (8 veckor) från ca dryga 70 kg till strax under 65 kg. Men får väl tillbara lite av det nu när allt fylls på igen såklart.
|
|
|
2016-03-10, 13:15
|
|
|
Längtar till jul.
Reg.datum: Nov 2008
|
Snart nere på vikten jag siktade på. Bara 0,5-0,6 kg kvar. Efter en vecka på balans så lossnade det bra. Ökad styrka i nästan allt. Funderar på om jag ska ta en vecka till på balans nästa vecka och sedan köra sista veckan, istället för att köra sista veckan nästa vecka. Egentligen bara för att hålla motivationen uppe då jag inte har bråttom.
Träffade en kompis igår på gymmet som sa att han aldrig har sett mig så rippad och vältränad, så det är ju positivt när man själv upplever sig som tom i musklerna  men det finns tydliga räfflor och ådror på axlarna, rutorna syns bra och äntligen börjar lovehandlesen från tjockistiden försvinna.
|
|
|
|
2016-03-12, 08:13
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2003
|
Jag har stannat av helt i viktnedgång. Jag är 190 cm lång, väger 89 kg, tränar 8-10 pass/vecka (blandat styrka och cardio), har ett kontorsjobb med "normal" aktivitet för övrigt. Ligger på ca 2300 kcal/dag varav protein 2,5 - 3g+/kg kv, fett omkring 60 g/dag och resten kolhydrater. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Ska jag höja eller sänka kcalintaget? Ni kommer säkert säga "test och se"... för det hade nog jag sagt.  Det känns dock som att kcalintaget redan nu är i lägsta laget med den träningsmängd jag har. Jag märker att jag har blivit starkare och känner mig hårdare i musklerna men jag har knappast lagt på mig muskler i den mängd att det viktmässigt skulle kunna kompensera samtida fettförlust. Jag önskar jag hade följt midjemått eller dylikt för det kanske hade varit ett bättre mått.
Senast redigerad av LunaSpice den 2016-03-12 klockan 08:15.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:16.
|

|