2009-01-24, 09:00
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av _byggarebob_
Japp, tror stark på de med.. längtar bara hem till linköping och gymmet nu! Här även gjort ett litet löfte angående kosten när jag kommer hem (Den ska bli betydligt bättre) Ska även testa mig på någonting som heter powerwalk, ngnsin hört talas som de ?  hehe
Hmm, orkar inte skriva upp de gammla passen, blir nog ett lite intensivare pass i morn och de ska upp på tapeten!
|
Haha powerwalk, du är skön (vet vad det är)  Varför inte cardio, så du slipper promenera i 5 tim  Är du inte hemma i linköping ännu?
|
|
|
2009-01-24, 09:02
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av chrille87
Intressant teori, hur det fungerar vet jag inte riktigt men tror som stiffie att det säkert funkar fint om man kombinerar mellan att köra tungt och superstrikt. Roligt att du är på väg tillbaka, läser alltid dina pass även om jag inte alltid skriver!
|
Om chrille tror på de, så är de bara att köra! Du ser ju vilka fina ökningar han gjort
Tror som sagt inte man ska släppa de där med explosiviteten helt. Är nog bra att variera och försöka köra tunga bas hyffsat ofta för att få upp styrkan och viktvanan helt enkelt.. Det går väl lite hand i hand  Oandrasidan har du en riktigt bra styrka redan!
|
|
|
2009-01-24, 16:47
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Ska göra ett försök med detta.. Dock snart när jag sluta ska jag dra till gymmet här i kiruna och köra ett jävla hormonstimulerande pass haha.. fan jag får ju liggsår när jag jobbar här!
|
|
|
2009-01-24, 20:02
|
|
|
Registered User
|
Fan va skönt pass jag yckades dra av, motivationen var på ungefär 150% av vanligt, men fortfarande vågade jag inte gå riktigt 100% ut.. Körde tungt, visst, men den dära extra kraftansträngningen gjordes aldrig i ngt set!
Ben
Marklyft: 50kg*15, 80kg*12, 120kg*10, 150kg*3, hmm!
Knäböj: 50kg*15, 80kg*12, 100kg*8, 120kg*2
Knäböj i smith med fötterna riktigt långt fram så man lutar sig mot stången Hade aldrig testat denna övning men blev sugen då jag har kikat i diverse träningstidningar och just sett denna övning.. lastade på 70kg och gick så djups smithen tillät, vad tror ni hände? Haha joo, jag fick lov att sätta mig på arslet och rulla där i från, HAHA.. tydligen så kunde man inte ha så mkt vikter i denna övning om man gjorde djupa böj!
50kg*8,8,6, 40kg*6
liggande lårcurl: vet ej vikterna, men blev 15,8,6,6 rep , tråkigt, men ingenting var märkt, kanske skulle ha rknat plattor
Benspark: likadant här, reppen låg på 12,8,6,5
Powerwalk * 20 min
Riktigt skön att röra på fläsket och detta ska återkomma!
|
|
|
2009-01-26, 11:27
|
|
|
Registered User
|
Hmm har en sån dära ljuvlig träningsvärk så man ser ut som man har nyss dragit på sig ett allvarligt sikbråck när man går omkring.. Lite för mkt med marklyft och knäböj när de var så länge sen jag tränade kanske? men men hoppas de växer till sig lite där i baken
Här kommer gårdagens pass i allf. Jag var ruggigt klen i bröstet men ändå var själv känslan och peppet över förväntan, så jag är nöjd!
Bröst
Bänkpress: 50kg*15, 80kg*12, 100kg*10, 110kg*3
Sned hantelpress: 22.5kg*15, 27.5kg*12, 32.5kg*10, 40kg*4
Incline press: 30kg*15, 50kg*12, 60kg*8, 70kg*4
__________________________________________________ _______
Traps
Shrugs: 32.5kg*20, 37.5kg*15, 47.5kg*12, 50kg*12
Frammåtlutade lyft med hantlar: 10kg*15, 12.5kg*12, 15kg*10, 17.5kg*10
Sidolyft i kabel: 10kg*15, 20kg*8,8,6
__________________________________________________ ________
Älskar verkligen att köra traps/baksida axlar, kanske för att de är min bästa muskelgrupp i spegeln  men får en sån jävla skön kontakt!
I stora drag så känns allting perfekt utom de allmänna trycket i musklerna och styrka, men kontakten, pumpen,motivationen är riktigt bra, och om dom sakerna finns så är jag glad!
|
|
|
2009-01-26, 11:40
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
fina snea hantelpressar, även allt det andra såg väldigt fint ut.. kroppen känns bra?
|
|
|
2009-01-26, 14:35
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2008
|
Fint att se att du börjar komma igång igen! Kombinationen mellan kontakt och cheatset är nöten. Finns inget som spöar tunga lågreppare med cheat för att få sig en rejäl genomkörare. Blir som att varje övning blir en basövning där hela kroppen får samarbeta för att lyckas lyfta vikten. Omöjligt att få pump på få rep men att öka i styrka finns det inget som slår det imo. Har cheatat och kört tungt i 12-13 år och kommer fortsätta med det  . Kombinationen med lätta pumppass alternativt avsluta övningen med 1-2 pumpset är ett måste för att få till den sköna kontakten och låta hypertrofin jobba för fullt. Jag anser att en stor muskel som är en svag muskel kan du lika gärna kasta i papperskorgen. Fortsätt med dina tunga pass i kombination med strikta fina. Älskar att du smygit dig på powerwalksen. Är inte så bögiga som du trodde va?  Bara att skruva upp dosen när deffen drar igång.
|
|
|
2009-01-27, 23:28
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Heniin
fina snea hantelpressar, även allt det andra såg väldigt fint ut.. kroppen känns bra?
|
Hmm, ingenting är vidare fint i viktväg nu nåmera, men kroppen känns ruggigt fräsch nu faktiskt!
|
|
|
2009-01-27, 23:29
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av kv01mlg
Fint att se att du börjar komma igång igen! Kombinationen mellan kontakt och cheatset är nöten. Finns inget som spöar tunga lågreppare med cheat för att få sig en rejäl genomkörare. Blir som att varje övning blir en basövning där hela kroppen får samarbeta för att lyckas lyfta vikten. Omöjligt att få pump på få rep men att öka i styrka finns det inget som slår det imo. Har cheatat och kört tungt i 12-13 år och kommer fortsätta med det  . Kombinationen med lätta pumppass alternativt avsluta övningen med 1-2 pumpset är ett måste för att få till den sköna kontakten och låta hypertrofin jobba för fullt. Jag anser att en stor muskel som är en svag muskel kan du lika gärna kasta i papperskorgen. Fortsätt med dina tunga pass i kombination med strikta fina. Älskar att du smygit dig på powerwalksen. Är inte så bögiga som du trodde va?  Bara att skruva upp dosen när deffen drar igång.
|
|
|
|
2009-01-27, 23:39
|
|
|
Registered User
|
Blev ett riktigt trevligt gympass i övik på min mellanlandning påväg till linköping från kiruna. Var och tränade med ett par gym monster från övik som visade vart skåpet skulle stå ( Ena håller på bollar med 50kg hantlar i axelpress och andra curlar uppimot 32.5kg hantlarna ).
Så de var ju bara att inte visa sig sämre, men tyvärr gick de inte riktigt enligt planerna (hehe inte så konstigt) rent viktmässigt, kroppen kommer nog att behöva sina veckor för att återhämta sig efter sjukdomsmisshandeln!
Biceps
Hantelcurls: 20kg*12, 22.5kg*8, 25kg*6, 27.5kg*3
Stångcurls: 40kg*12, 45kg*10, 50kg*6,4
Arnold konc. curls 10kg*15, 12.5kg*12, 15kg*8, 17.5kg*4
Skön urpump med många forced set hantlar!
Triceps
Liggande franskpress: 30kg*15, 40kg*12, 50kg*10, 60kg*5
Pushdown: hmm höll inte riktigt kll här.. men tror de var mellan 35-34kg och mellan 15-4rep
En armspushdown i kabel: 10kg*15, 15kg*12, 20kg*8,8
Skön ur pump med stårnde franskpress!
|
|
|
2009-01-28, 01:45
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2008
|
Fint pass och bra tränat! Ser fram emot att se dig rttb. Du har grym potential! ok om jag har dina trapz som groggställ till sommaren? dom sitter där dom ska
|
|
|
2009-01-28, 18:51
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av kv01mlg
Fint pass och bra tränat! Ser fram emot att se dig rttb. Du har grym potential! ok om jag har dina trapz som groggställ till sommaren? dom sitter där dom ska 
|
Mina trapps har ett säkerhetsavstånd på 2km ifrån ngn form av alkohol konsumption, så du får använda dom om du ska grogga alkoholfritt (och de kanske är bäst för dig ,hehe)
|
|
|
2009-01-28, 18:56
|
|
|
Registered User
|
Här kommer den otroligt spännande uppföljningen av mitt sjukdomshelvete:
läkaren ringde och sa att mina blodvärden såg väldigt bra ut i allmänt het och angående proven som dom har tagit gav de ett svagt utslag på ngn tropisk bakteri som finns i en massa olika former i olika länder, denna bakterie var dock väldigt sällsynt och jag skulle lämna ytterliggare blodprov om 1,5 vecka för att fastställa om jag verkligen har dragit på mig den..
om jag nu har just den bakterien så måste jag in för medicinering och sedan kommer allting vara lugnt.. kroppen kan själv lyckas återhämta sig men brukar inte göra de i dom flesta fallen.
Haha snacka om osis eller? Hoppas de bara är falsk alarm och allting är lugnt!
Hatar att lämna blod också, bland de värsta jag vet, höll på svimma förra gången när jag såg allt blod som sipprade ur mig, läkaren fick lov att lägga mig i bakåtlutande läge och badda pannan med kallt vatten!
Sitter på tåget påväg mot linköping nu, får se om de blir ett kvällspass hemma på gymmet eller om jag skippar de!
|
|
|
2009-01-29, 16:51
|
|
|
Registered User
|
Började just mitt nya liv med en ny kost och lite motion för en gångs skull.
Frukost: En sto tallrik havregrynsgröt med mellanmjölk
Mellanmål: 250g keso och lite gravad lax
Mål 1: kyckling med ris och grönsaker
Ska ut på en promenad med flickan nu!
Hehe fan va bra de ser ut när man väl skriver ner de
|
|
|
2009-01-29, 16:57
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av _byggarebob_
Här kommer den otroligt spännande uppföljningen av mitt sjukdomshelvete:
läkaren ringde och sa att mina blodvärden såg väldigt bra ut i allmänt het och angående proven som dom har tagit gav de ett svagt utslag på ngn tropisk bakteri som finns i en massa olika former i olika länder, denna bakterie var dock väldigt sällsynt och jag skulle lämna ytterliggare blodprov om 1,5 vecka för att fastställa om jag verkligen har dragit på mig den..
om jag nu har just den bakterien så måste jag in för medicinering och sedan kommer allting vara lugnt.. kroppen kan själv lyckas återhämta sig men brukar inte göra de i dom flesta fallen.
Haha snacka om osis eller? Hoppas de bara är falsk alarm och allting är lugnt!
Hatar att lämna blod också, bland de värsta jag vet, höll på svimma förra gången när jag såg allt blod som sipprade ur mig, läkaren fick lov att lägga mig i bakåtlutande läge och badda pannan med kallt vatten!
Sitter på tåget påväg mot linköping nu, får se om de blir ett kvällspass hemma på gymmet eller om jag skippar de!
|
haha då är vi 2 st när det gäller att lämna blod  jag svimmar nästan alltid när man ser sitt egna blod rinna igenom ett rör.. brr blir svag av tanken
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:04.
|

|