2010-03-07, 12:13
|
|
|
Musklig
Reg.datum: Feb 2009
|
Hmmm, 77,4 är inte illa! Men ge nu fan i att toksabba det där genom att frossa i allt som ligger still. Visst kan du öka upp intaget till några 100+ när du ska bygga igen (för det behöver du  ) men halva livet ska inte behöva gå åt till att begränsa sig.
|
|
|
2010-03-07, 12:16
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2010
|
Mm grejer är att min polare inte äter mkt godis eller dricker mycket läsk, han bara äter vanligt och blir tjock
Angående läsk så är det den största boven till varför jag ökade 5 kilo fett på hösten 2008.. men de är ju long gone nu som tur är, och läsk har jag inte druckit på många många månader. Mackor däremot går åt  om jag inte äter godis eller dricker läsk så tänker jag iaf unna mig några mackor om dagen, jag försöker ju ändå öka så.
Kul att se lite statistik från deffen, och otroligt att du gått ner 6-7 kilo på 5 veckor och inte förlorat någon styrka. Så jävla värt det!  gratz
|
2010-03-07, 12:18
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
men tiden kommer ikapp dem när de kring 30-års-åldern börjar gå upp i vikt utan att förstå varför: "jag äter ju samma som jag alltid gjort"...
|
Det får man ju hålla ett öga på
|
2010-03-07, 12:20
|
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Numse
Mm grejer är att min polare inte äter mkt godis eller dricker mycket läsk, han bara äter vanligt och blir tjock 
|
Då äter han [för honom] fel sorts mat som gör att han överäter.
Citat:
Ursprungligen postat av Numse
Kul att se lite statistik från deffen, och otroligt att du gått ner 6-7 kilo på 5 veckor och inte förlorat någon styrka. Så jävla värt det!  gratz
|
Instämmer! Bra gjort.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2010-03-07, 12:33
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Dravena
Mmmmm.... mackor.  Jag skulle kunna leva på mackor! Men det håller ju inte i längden så jag har begränsat intaget till två skivor om dagen. 
|
Jag saknar ett par goa mackor nu faktiskt, så det ska jag absolut unna mig då deffen avslutas. =)
Citat:
Ursprungligen postat av tsp
Har polare som, precis som mig, är arbetslösa och langar filmkvällar typ varje dag och då ingår det typ alltid varsin påse chips osv. "jag fattar inte varför jag inte blir smällfet!" får man alltid höra. Jojo, och sedan när man ser vad dessa personer käkar i övrigt så kan en middag på fullt allvar vara 50g kokt pasta med lite pastasås och några skrämda bitar lax. Denna måltid petas sedan personen halvt i sig. Jag undrar hur en kropps fysiska hälsa är, vars energiintig består till 80% av chips dipp godis och läsk.
|
hehe exakt, jag känner dock igen lite av mitt forna jag där.
Citat:
Smala men kanske lite runda om magen? Antagligen inga muskler pga inaktivitet och ett alldeles för lågt proteinintag. Att de äter så dåligt (= lite energi) skyddar dem delvis från insulinresistens tillfälligtvis, men tiden kommer ikapp dem när de kring 30-års-åldern börjar gå upp i vikt utan att förstå varför: "jag äter ju samma som jag alltid gjort"...
|
Där har du mitt liv i ett nötskal. Smal och utan muskler, med extrem obalans i måltiderna. Kunde äta pizza på pizza utan att gå upp i vikt, men förklaringen fanns självklart i att jag vissa dagar åt extremt lite mat också. Fyllde 30 och vips blev jag smalfet istället.
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS
Hmmm, 77,4 är inte illa! Men ge nu fan i att toksabba det där genom att frossa i allt som ligger still. Visst kan du öka upp intaget till några 100+ när du ska bygga igen (för det behöver du  ) men halva livet ska inte behöva gå åt till att begränsa sig.
|
Jag tror jag kommer gå upp till 85 igen sedan, men det får gärna gå långsamt och det får gärna vara kvalitétsmassa. Jag har lärt mig skitmkt under deffen, men jag ser också att jag har mååååååånga förbättringsområden på min fysik innan jag kan deffa ner mig med gott samvete o känna mig nöjd. Mitt slutmål är ju om 2 år och 2 månader, så jag måste lägga i en andra växel med byggningen nu kommande år.
|
|
|
2010-03-07, 12:52
|
|
|
Musklig
Reg.datum: Feb 2009
|
Vi får se till att träna ordentligt nu sista dagarna för att sedan njuta av den berömda pizzan på Jungfruplatsen.
Det skulle vara kul om vi kunde hamna på några bilder ihop (nej, inga snusk/nakenvarianter) för att jämföra nu och framtida utvecklingar.
|
|
|
2010-03-07, 13:20
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS
Vi får se till att träna ordentligt nu sista dagarna för att sedan njuta av den berömda pizzan på Jungfruplatsen.
Det skulle vara kul om vi kunde hamna på några bilder ihop (nej, inga snusk/nakenvarianter) för att jämföra nu och framtida utvecklingar.
|
lol hajja hur mitt självförtroende rasar om jag fotar poseringspics med dig.. du har ju hästlängder mkt bättre fysik lol
|
|
|
2010-03-07, 14:17
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Samtidigt som det har varit kul och mycket givande att deffa denna gång, så har det också varit väldigt, väldigt avslöjande. Jag kan liksom inte blunda för mina förbättringsområden längre. Biceps, triceps, övre pectoralis och allt under midjan.
Lite kylig posering på balkongen idag (men åtminstone i riktigt dagsljus) avslöjar en visuell skillnad på hårdhet upptill på kroppen. Fettet runt magen ligger dock väldigt, väldigt mycket kvar av. Det känns precis som om jag under deffen förbränt allt annat fett utom det som ligger runt midjan, lol. Djävelberg vad svårt att få en hyffsat platt mage alltså, goddamned jag måste ha gener som talar om för kroppen att fettlagret runt magen ska minsann sparas utifall livs- och överlevnadskris.
|
|
|
2010-03-07, 14:20
|
|
|
Gubbe
Reg.datum: Feb 2007
|
Tänkte precis gå in och efterlysa lite pics. Not bad Mr Skugg!
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
|
|
|
|
2010-03-07, 14:29
|
|
|
30% Cyborg
Reg.datum: May 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Fettet runt magen ligger dock väldigt, väldigt mycket kvar av. Det känns precis som om jag under deffen förbränt allt annat fett utom det som ligger runt midjan, lol. Djävelberg vad svårt att få en hyffsat platt mage alltså, goddamned jag måste ha gener som talar om för kroppen att fettlagret runt magen ska minsann sparas utifall livs- och överlevnadskris. 
|
Det är ju så att du ska klara dig när zombisarna kommer!
|
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
Ingen stjärt i världen kan få mig att springa.
|
On the road to straight perfection
|
|
|
2010-03-07, 15:04
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
Smala men kanske lite runda om magen? Antagligen inga muskler pga inaktivitet och ett alldeles för lågt proteinintag. Att de äter så dåligt (= lite energi) skyddar dem delvis från insulinresistens tillfälligtvis, men tiden kommer ikapp dem när de kring 30-års-åldern börjar gå upp i vikt utan att förstå varför: "jag äter ju samma som jag alltid gjort"...
|
Huvudet på spiken.
|
|
|
2010-03-07, 15:15
|
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Där har du mitt liv i ett nötskal. Smal och utan muskler, med extrem obalans i måltiderna. Kunde äta pizza på pizza utan att gå upp i vikt, men förklaringen fanns självklart i att jag vissa dagar åt extremt lite mat också. Fyllde 30 och vips blev jag smalfet istället.
|
Citat:
Ursprungligen postat av tsp
Huvudet på spiken. 
|
Hur många som helst skriver att de Förr(tm) kunde gå ned i vikt på precis vad som helst, sedan vips, så funkade ingenting längre. Ska vi se, vad kan det bero på?
Lågkolhydratkost trallalla...
Citat:
|
Ursprungligen postat av Robert Rönngren
Jag tror jag tidigare tipsat om Dr. Kurt Harris blogg PaNu. Harris förespråkar en modifierad stenålderskost med lågt kolhydratinnehåll och är mycket kunnig och skriver mycket intressant. Han använder sig av ett 12-stegsprogram för att introducera nya kostvanor hos sina patienter. De 12 stegen är som följer (fritt översatta av mig):
1. Eliminera socker (inklusive fruktjuice och sportdryck) och all mat som innehåller mjöl.
2. Börja äta bra fett. Använd hälsosamma animaliska fetter och kokosfett för att ersätta de kolhydratkalorier som du förr fick från socker och mjöl med fettkalorier. Drick vispgrädde eller kokosmjölk.
3. Eliminera cerealier med gluten.
4. Eliminera oljor från frön och cerealier. Laga mat med ghee (smörfett), smör, djurfett eller kokosfett.
5. Ät främst kött från idisslare som nöt, lamm och bison (kanske vilt är mer realistiskt i Sverige). Ät en del fisk.
6. Se till att få lite sol mitt på dagen eller ät 4-8000 IU vitamin D dagligen (I Sverige: ta vitamin D då du under större delen av året inte kan få någon betydande mängd vitamin D från solen p.g.a. vinkeln solskenet kommer in mot jorden på).
7. Testa periodisk fasta eller infrekventa måltider (2 mål per dag är bäst). Ät inte konstant som en växtätare.
8. De flesta moderna frukter är inget mindre än godisbitar som hänger från träd. Håll dig till bär och undvik vattenmelon som i princip är ren fruktos. Ingen överdriven konsumtion.
9. Eliminera baljväxter.
10. Justera omega 6 och omega 3-nivåerna. Gräsuppfött nöt och vilt minimerar överdrivet omega 6-intag och är bättre än attt supplementera med omega 3. En tesked eller två med torskleverolja duger som kompensation om du köper vanligt nötkött.
11. Vettig träning - prioritera styrke- och intervallträning över aerob träning.
12. Eliminera alla mjölkprodukter inklusive ost (du är nu en ortodox stenålderätare).
Jag håller inte med Harris till 100% på alla punkter men det han förespråkar fungerar definitivt och äter du så kommer du antagligen vara vid mycket god hälsa.
|
Original på http://paleonu.com/get-started
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2010-03-07, 16:20
|
|
|
Blibloblooobli
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
Samtidigt som det har varit kul och mycket givande att deffa denna gång, så har det också varit väldigt, väldigt avslöjande. Jag kan liksom inte blunda för mina förbättringsområden längre. Biceps, triceps, övre pectoralis och allt under midjan.
Lite kylig posering på balkongen idag (men åtminstone i riktigt dagsljus) avslöjar en visuell skillnad på hårdhet upptill på kroppen. Fettet runt magen ligger dock väldigt, väldigt mycket kvar av. Det känns precis som om jag under deffen förbränt allt annat fett utom det som ligger runt midjan, lol. Djävelberg vad svårt att få en hyffsat platt mage alltså, goddamned jag måste ha gener som talar om för kroppen att fettlagret runt magen ska minsann sparas utifall livs- och överlevnadskris. 
|
Backa några steg nu. Du har inte tränat väldigt länge och dom resultat du gjort under den tiden har varit väldigt bra, ffa för någon som börjar så sent som du gjort. Jämför med ditt utgångsläge istället.
Att det finns saker som behöver förbättras är inte så konstigt, det har alla.
Det eviga manliga problemet när det kommer till fettfördelningen. Man kan blir hur hård som helst, med på magen finns det kvar lite. Det är bara att kämpa vidare så försvinner det också.
|
|
|
|
2010-03-07, 16:29
|
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen
Backa några steg nu. Du har inte tränat väldigt länge och dom resultat du gjort under den tiden har varit väldigt bra, ffa för någon som börjar så sent som du gjort. Jämför med ditt utgångsläge istället.
Det eviga manliga problemet när det kommer till fettfördelningen. Man kan blir hur hård som helst, med på magen finns det kvar lite. Det är bara att kämpa vidare så försvinner det också.
|
Dessa 2 poster gör mig något så fruktansvärt inspirerad att ta tag i mitt lik. Tack för att du inspirerar Skuggan! Tycker precis som Jörgen säger att du förbättrats riktigt bra sen du började och som sagt en sen start är en nog så brant uppförsbacke. Nu är det nerförsbacke och solen i ryggen!  (ok kanske inte riktigt men u know!)
Thnx!
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2010-03-07, 18:09
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce
Dessa 2 poster gör mig något så fruktansvärt inspirerad att ta tag i mitt lik. Tack för att du inspirerar Skuggan! Tycker precis som Jörgen säger att du förbättrats riktigt bra sen du började och som sagt en sen start är en nog så brant uppförsbacke. Nu är det nerförsbacke och solen i ryggen!  (ok kanske inte riktigt men u know!)
Thnx!
|
aa, mm tack, de där orden behövdes. Särskilt idag.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:43.
|

|