2011-03-30, 19:08
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
Jag vill veta hur det går för Skuggo och de andra dejtarna, Mimmlans kroppsdelar kan man läsa om i alla andra trådar.
|
Kommer från den som la upp en bild på brösten i den här tråden eller hur var det nu?
|
|
|
2011-03-30, 19:11
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan
Kommer från den som la upp en bild på brösten i den här tråden eller hur var det nu?
|
Ja har icke lagt upp någon bild på mina bröst, dock någon annans. så var det.
|
|
|
2011-03-30, 19:13
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
Ja har icke lagt upp någon bild på mina bröst, dock någon annans. så var det.
|
Edit: läser dåligt
|
|
|
2011-03-30, 19:21
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmla
De flesta är inte så finslipade att de klarar av att hålla den där balansen.
Man kan uttrycka sig på betydligt bättre sätt och lyckas lika bra genom att bara vara sjukt charmig.
|
Jag tror de lyckas ännu bättre genom att bara vara perfekta.
|
|
|
2011-03-30, 19:27
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Jag skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Jag hade tolkat det som en ons- invit och hakat om jag ville ha sånt, typ en "kod" för att kunna sortera in killen i det facket. Men annars? Verkligen? Inget som hamnar på plus om ngn är ett oskrivet blad för en.
|
Dvs: klart de får ligga? Men tråden heter "dating, relationer" etc. Inte "ligga mest". Jag skriver ju att de är just ligga de killarna får, för det genererar ju inga djupare känslor än så, det bemötandet som beskrevs.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Här är problemet.
Du sitter och analyserar det hela sittandes vid datorn med en massa förutfattande meningar om hur det borde vara och hur du borde agera.
Verkligheten är den att en kille som har balls och charm nog att kunna hålla sig på gränsen mellan skratt och örfilar kommer under en kväll ha fått klämma 5 tjejer på tuttorna, satt på en på en inne på toan och dragit en eller två med sig hem.
Sen är det för all del fritt fram att tycka det är plumpt, lösaktigt och motbjudande på både det ena eller andra sättet. Det är inte så att jag förespråkar ett visst betéende(även om jag tyckte prototypes förslag lät lite charmigt), men när det kommer till hur ni tjejer anser sånt funkar så är ni rätt mycket ute och cyklar.
|
Ingenstans nämner jag att det skulle vara plumpt, lösaktigt el motbjudande? Jag skriver att repliken gör att man förpassas till ons-fack. Inget om att det är ett dåligt fack. Det stör mig när du lägger åsikter/ord i min mun.
Citat:
Inte direkt och inget jag själv skulle göra, men verkligheten en helg ute på krogen är sällan romantisk.
|
Det är väl precis det, krog + sådana repliker, beteende i den andan genererar inte relationer el dejting helt enkelt. De skapar kontakt mellan folk som vill ligga med varandra, men den här dejten heter inte "signalera att du vill ligga" alt "så får du ligga med flest". Den här tråden är romantisk!
|
|
|
2011-03-30, 19:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Jag tror de lyckas ännu bättre genom att bara vara perfekta.
|
Nu är ju ingen perfekt, och allra minst du verkar det som.
Sen så tror jag att det är ganska få av alla tjejer som verkligen går på det där, utan de kanske tänker att det är ett lätt knull eller bra egoboost med en kille som beter sig så.
Du har inte funderat på ifall du blir utnyttjad för att stärka tjejers ego?
|
|
|
2011-03-30, 19:56
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2006
|
Jag tycker det Yes skriver är klockrent...det verkar iaf som om att jag har likadana erfarenheter som honom.
Men Mimmla, när man läser dina inlägg så får man ett intryck av att du är som person (iaf nätpersona) det som du själv allra minst söker i en partner. Inget fel med det, nödvändigtvis, men...ja, håller du med? Du verkar tycka att du äger jävla hårt och är ego iaf
Skuggan prickar in rätt bra också med "Man kommer jävligt långt på att ha humor, vara ödmjuk och allmänt förnuftig."...Inga krusiduller.
Sedan måste man ju alltid ta med personkemin i kalkylerna, med vissa personer så funkar det bara...helt naturligt
|
|
|
2011-03-30, 20:00
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Ingenstans nämner jag att det skulle vara plumpt, lösaktigt el motbjudande? Jag skriver att repliken gör att man förpassas till ons-fack. Inget om att det är ett dåligt fack. Det stör mig när du lägger åsikter/ord i min mun.
|
Du missförstod mig. Det jag menar är att oavsett vad för värderingar man lägger vid det så är det så det funkar.
Citat:
Det är väl precis det, krog + sådana repliker, beteende i den andan genererar inte relationer el dejting helt enkelt. De skapar kontakt mellan folk som vill ligga med varandra, men den här dejten heter inte "signalera att du vill ligga" alt "så får du ligga med flest". Den här tråden är romantisk!
|
Det beror väl på vad man gör utöver det och om man bara härjar runt för att scora.
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmla
Nu är ju ingen perfekt, och allra minst du verkar det som.
Sen så tror jag att det är ganska få av alla tjejer som verkligen går på det där, utan de kanske tänker att det är ett lätt knull eller bra egoboost med en kille som beter sig så.
Du har inte funderat på ifall du blir utnyttjad för att stärka tjejers ego?
|
Du får komma med i matchen innan du försöker leverera dissar. Läs ditt inlägg igen om att "bara" vara sjukt charmig.
Sen tycker jag du ska sluta försöka dra slutsatser om vad jag själv kör för stil. Det enda jag gör här är att jag motsätter mig den typiska tjej-BS;en om "amagad, det skulle aaaaaaldrig funka!". Jag säger att ni har fel, inget annat.
|
|
|
2011-03-30, 20:01
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av SannedTempos
Men Mimmla, när man läser dina inlägg så får man ett intryck av att du är som person (iaf nätpersona) det som du själv allra minst söker i en partner. Inget fel med det, nödvändigtvis, men...ja, håller du med? Du verkar tycka att du äger jävla hårt och är ego iaf 
|
Absolut, jag skulle inte vilja vara tillsammans med någon som är som mig.
Jag vill ha någon som kompletterar.
Jag var blyg och osynlig förr, och är väldigt glad att jag inte är det längre.
Anledningen att jag tycker att "jag äger hårt" är antagligen för att jag lyckas med allt jag tar mig för.
Jag får alltid de jobben jag vill ha, jag kan allt jag vill kunna och får alla killar jag pekat på. Jag är bortskämd på det sättet och man får plocka ner sig själv på jorden ibland.
Jag är ruskigt självsäker, och det är väl därför jag vill dela med mig av det till någon som inte är det. Alla förtjänar att tro på sig själv. Men man ska ju inte gå till överdrift heller. Ingen är odödlig.
|
|
|
2011-03-30, 20:03
|
|
Registered User
|
Citat:
Du får komma med i matchen innan du försöker leverera dissar. Läs ditt inlägg igen om att "bara" vara sjukt charmig.
Sen tycker jag du ska sluta försöka dra slutsatser om vad jag själv kör för stil. Det enda jag gör här är att jag motsätter mig den typiska tjej-BS;en om "amagad, det skulle aaaaaaldrig funka!". Jag säger att ni har fel, inget annat.
|
Jag tänker inte hugga tillbaka för jag har mer erfarenheter än vad du tror.
Det funkar absolut, men du blir likt fasen ändå stämplad som skitstövel.
Precis som tjejen som har kort kort och uringat och hånglar med alla brudar och killar och tigger drinkar får ligg, men hon är ju inget kap direkt.
|
|
|
2011-03-30, 20:18
|
|
Jag ber om det.
Reg.datum: Sep 2004
|
Jag har en liten fråga till panelen - En kompis flickvän förde diskussion med mig på facebook tidigare och sade "Ja, det är ju lite lustigt att jag är ihop med honom, eftersom han är så jävla snäll."
"Uhm.. Så tjejer gillar inte killar som är snälla? :P"
"Haha, nej, det e inte det. Bara det att de flesta killar som är snälla också är förbannat tråkiga."
Detta fick mig att fundera, är det så? Frågan riktas till båda könen, är snälla personer oftast tråkiga partners? Man har ju hört liknande saker tidigare, men jag blev nyfiken nu när jag fick höra det så konkret att det var just tråkiga som de snälla var.
Senast redigerad av Tolkia den 2011-03-30 klockan 20:28.
Anledning: Diskussion raderad
|
|
|
2011-03-30, 20:29
|
|
Tunnis
Reg.datum: Apr 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Detta fick mig att fundera, är det så? Frågan riktas till båda könen, är snälla personer oftast tråkiga partners? Man har ju hört liknande saker tidigare, men jag blev nyfiken nu när jag fick höra det så konkret att det var just tråkiga som de snälla var.
|
Klart det är så! Alla gillar elaka människor - och det är därför jag, om jag tycker om någon, brukar se denne djupt i ögonen och samtidigt kasta en sten på någon som står bredvid eller välta en barnvagn. Nummer två är så klart inspirerad av Allan, men han är ju gift också, stämmer inte det? Då hade han rätt då.
|
|
|
2011-03-30, 20:30
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
OK, tjafset om vem som är den största bekräftelsehoran på Kolozzeum (en tävling omöjlig att vinna om vi inte alla skall hamna på delad förstaplats) slutar NU.
|
|
|
2011-03-30, 20:32
|
|
Coach
Reg.datum: Oct 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Vunnis
Klart det är så! Alla gillar elaka människor - och det är därför jag, om jag tycker om någon, brukar se denne djupt i ögonen och samtidigt kasta en sten på någon som står bredvid eller välta en barnvagn. Nummer två är så klart inspirerad av Allan, men han är ju gift också, stämmer inte det? Då hade han rätt då.
|

|
2011-03-30, 20:34
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Jag har en liten fråga till panelen - En kompis flickvän förde diskussion med mig på facebook tidigare och sade "Ja, det är ju lite lustigt att jag är ihop med honom, eftersom han är så jävla snäll."
"Uhm.. Så tjejer gillar inte killar som är snälla? :P"
"Haha, nej, det e inte det. Bara det att de flesta killar som är snälla också är förbannat tråkiga."
|
Snäll är väl ofta synonymt med tofflig, mesig och förutsägbar.
Fast jag vet inte, jag är snygg så jag kommer undan med att vara snäll.
Frågan är om jag kommer undan med trollning... ;-)
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:55.
|

|