Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-06-18, 08:27   #766
MissTiger
Registered User

Reg.datum: Jul 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Haha, vilken skön jobbarkompis jag har.. "Om vi delar på den här chokladkakan (200 grams nöt, Marabou) så går jag och tränar nu och du får gå sen, deal?"

Självklar deal! Träna OCH choklad, trodde jag skulle jobba till tåget upp till Dalom gick typ.. (och jo, vi har arbetsuppgifter också, men de vi behöver vara 2 på klarar vi av i halvtid, vi är sååå smarta å sååå fulla av choklad och träningslust, gött!!! ). Tänker ro, crosstraina och cykla omvartannat min timme..

Bästa arbetsplatsen ever.
Toppen deal ju...kan inte bli bättre
Min kollega o jag brukar också "deala" lite...men det brukar sällan innehålla choklad *skratt* Snarare sovmorgon eller träning, inte illa det hellet i o för sig :o))
Gammal 2009-06-18, 08:48   #767
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg

Slartibartfasts avatar

Reg.datum: Apr 2002
Har halv-missat din transformation. Helt sjukt bra!

Bra tryck i sötheten också!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-19, 15:39   #768
Bubban
Registered User

Bubbans avatar

Reg.datum: Nov 2007
Wow, jag tycker du ser jättebra ut, frisk och slimmad!
Bubban är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-20, 18:45   #769
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Har halv-missat din transformation. Helt sjukt bra!

Bra tryck i sötheten också!
Naaw... Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Bubban Visa inlägg
Wow, jag tycker du ser jättebra ut, frisk och slimmad!
Jättefin komplimang, tack så mycket!

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-20, 19:39   #770
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Har sen sist agerat som om jag vore sponsrad av Marabou och Systembolaget - fast bra nivå på fyllan, men ganska konstant sedan torsdag. Kanske även spons från ngn bagare o jordgubbsodlare. Roligt och gott, men skönt att vara tillbaks på jobbet och med träningslust!

Tränat? Nja.... lekt femkamp med närmaste vännerna (vann alla grenar, bra tryck i min "supafolkunderbordet" förmåga bidrog nog till det). Brukar komma sist, men upptäckte nu att lite öl innanför min väst och mkt innanför övrigas ger framgång. Lite bilder:

Lite senare, lite dimmigare (i skenet av brasa i öppna spisen):

Hursomhelst, tillbaks - lite gladare, lite tröttare och mkt motiverad!

Gammal 2009-06-20, 19:41   #771
kjell33
Registered User

Reg.datum: Jul 2008
Hallands fläder!

Jojo.....
kjell33 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-20, 20:04   #772
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av kjell33 Visa inlägg
Hallands fläder!

Jojo.....
Min kompis Erka (kärt barn har många namn: RallyJanne, JanE, JanneBanan el som han heter på riktigt Jan-Erik *vinkar om du läser*) sa "men du har ju snaps kvar?" och pekade mot glaset. Vilket jag köpte å vi skålade. Sekunden efter brinner det i min strupe och servetten åkte mot munnen - tydligen så måste jag ha sett lika häpen ut som jag blev.

UNDERBERG brann ner för strupen... Skadeglädjen är tydligen verkligen den sanna glädjen, för alla blev väldigt glada! (Hallands Fläder platsar därför i en träningsjournal, jämfört med Underberg (tänk "beska droppar"typ) är det som en smekning av sportdryck mot strupen).

Gammal 2009-06-20, 21:34   #773
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
Verkade vara en trevlig kväll
Gammal 2009-06-20, 21:38   #774
DennisJ
Where's my marbles?

DennisJs avatar

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
UNDERBERG brann ner för strupen... Skadeglädjen är tydligen verkligen den sanna glädjen, för alla blev väldigt glada! (Hallands Fläder platsar därför i en träningsjournal, jämfört med Underberg (tänk "beska droppar"typ) är det som en smekning av sportdryck mot strupen).
Jag testade Bäska droppar igår, för första gången i mitt liv. Jag testade också Bäska droppar för sista gången i mitt liv. Vad är det för människor som dricker sådant, frivilligt?

Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Jag roas av att man kan skylta så tydligt med hur man ser ner på andra som kan mindre om bulk och hardcore bodybuilding, utan att själv kunna hantera personliga pronomen.
DennisJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-20, 22:04   #775
Madame
Madamp!

Madames avatar

Reg.datum: Sep 2008
Bra midsommarfirat! Det låter som du trivdes, grattis till femkampsmästarinnan också!!
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-20, 22:39   #776
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Verkade vara en trevlig kväll
Kvällar! I Dalarna firar vi faktistk midsommar 3 dagar, beror lite på byn man bor i, så 3dagars är lätt ordnat! Tyvärr var jag tvungen att jobba idag (nu) men 2 räckte med råge..

Citat:
Ursprungligen postat av DennisJ Visa inlägg
Jag testade Bäska droppar igår, för första gången i mitt liv. Jag testade också Bäska droppar för sista gången i mitt liv. Vad är det för människor som dricker sådant, frivilligt?
Det gör man inte - frivilligt.. Den illvillige som lurade mig är chef på ett systembolag, han borde veta bättre. Själv har han dock bra smak, tar findrickat själv och godtog mitt matchmake för 12½ år sedan! (bor med och har ynglat av sig med en av mina bästa kompisar).

Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Bra midsommarfirat! Det låter som du trivdes, grattis till femkampsmästarinnan också!!
Ja - och tack! Jag var grymve.. gjorde en schnygg schpagat i blöta lergräset också när jag bar 3 sockerbitar på sked - ändå vann jag!

Gammal 2009-06-20, 22:43   #777
Madame
Madamp!

Madames avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ja - och tack! Jag var grymve.. gjorde en schnygg schpagat i blöta lergräset också när jag bar 3 sockerbitar på sked - ändå vann jag!
Pics or it didnt happen fick du en sträckning?
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-21, 02:10   #778
ChrisDEFC
Registered User

ChrisDEFCs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Ja lite blider på femkampsmästarinnan "in action" vore ju inte helt fel =)
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-21, 21:16   #779
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Pics or it didnt happen fick du en sträckning?
Haha, en nykter gravid gympalärarinna frågade precis detsamma sekunden efter det hände.. Men då hade jag ju inte dansat segerdans jue..

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg
Ja lite blider på femkampsmästarinnan "in action" vore ju inte helt fel =)
Hade bara mobilen å fotade visst bara sprit och annat roligt (bla dekorerade jag senare Erka när han sov. Midsommarblomster i öron, morotstav i näsan, en mugg vatten på kaggen och en pall på knäna (han sov sittande i fåtölj). Sen fick jag skjuts så vet inte hur det artade sig vid uppvaknandet.

Men jag har faktiskt bett om bilder, slänger in här om jag fastnade in action!!

Idag.. hrrm. Alltså.. den tiden i månaden. Fast det är ingen ursäkt.. för jag har ätit bajs idag. Som smakade väldigt gott, men för mkt. Den som orkar kan räkna ut kcal:

2 kokta ägg (so far good enough)
150 gram Marabou choklad sommaredition (present, vann över pappa i frågesport, första 50 gram åt jag på tåget hem)
500 gram rabarber
5 ägg
2 dl råsocker
Knappt 4 dl vetemjöl
150 gram mandelmassa
75 gram smör

+ vaniljsås 1 påse.

JO, det är sant.. under dagens lopp slank hela ner, grabben ville ju bara äta MAT och jag blev helt fakking besatt av kakan.. En liten bit med jämna mellanrum - ja, då så går en hel rabarberkaka ner, trot el ej. Man mår riktigt illa efteråt, vet jag också. Gick jätteseg barnvagnsprommis på 2 h. Stod och tittade på en biltvätt i 25 minuter utöver prommisen, småbarn är lättroade.. haha.

Psykiskt tänker jag inte må illa av rabarberkakan, njöt faktiskt av varje bit (typ 1 i timmen), men min kropp protesterar så inåt h-ete, den njöt INTE.

Ska ge den lite njutning imorrn, träning å mat. Bättre njut när båda njuter (ja, både den däringa själen å kroppen).

Gammal 2009-06-22, 08:07   #780
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Snillen spekulerar:

Eftersom jag när jag närmar mig 77 kg tenderar att äta upp mig till 79 kg, inte ska ha som mål att gå ner till 75 till v 29. Verkar ju helt enkelt inte motiverad till det just nu. Legat mellan typ 0,8 och 1,5 k mellan "roligheterna" på sistone men ändrar till 1,5-2 k. Socialt ätande och priiit ska ingå i de där kcalen. Tenderar nu att gå hungrig sedan överäta - känns inte sunt.

Vägde 79,2 kg i morse och första instinkten var att dra ner intaget rejält - men har roligheter inplanerade (med god mat och dryck) samtidigt som jag har grabben lite mer och svårare att passa gymets ändrade öppettider. Så jag gör tvärt om, har gått upp och lägger mig på högre kcal!

Så här ser planen ut nu:
- testa minst 1,5 k - max 2 k.
- prioritera träning de stunder jag är barnledig (vilket jag iofs gör redan nu, men verkligen kolla gymets tider, våga be om barnpassning om d blir för glest).
- inte tacka nej till roligheter, men inte heller äta mer än jag verkligen är sugen på.

Visst kan jag gå ner till 75 kg till semestern. Men risken finns ju att det blir som ett slags "nu är jag i mål" för att sedan släppa på tyglarna.. tror inte deff-bulk passar mig, utan letar efter ngt som passar både kropp och psyke bra.

Har 8 jobbpass 3 närmaste veckorna, sedan ledig till 16/8. Dvs semesteraktigt i ett par månader, ska se om jag kan hitta en livsstil (matintag, träningsfrekvens) som tar mig till 75 kg under den tiden.

Dvs - inget 3 veckors projekt, utan en 2 månders process. Vi får se om det fungerar!

Senast redigerad av Lellan den 2009-06-22 klockan 08:09.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:13.