Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-02, 21:13   #7696
EMNO
Registered User

EMNOs avatar

Reg.datum: Jan 2009
Ännu en anledning för dig att börja med SL, hur fet man än blir är man smalare än Johnny Wahlqvist

Gammal 2010-02-02, 21:53   #7697
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av tsp Visa inlägg
Låter som att du helt enkelt lider av tjockismentalitet samt har lite dålig karaktär
hahahaa, dålig karaktär, jo lite kanske
fast jag köper aldrig godis, typ 2ggr per år max... och dricker aldrig läsk, om det nu inte vankas grogg då förstås :P

Det farliga har varit skräpmaten nu när jag har rest och jobbat mkt. I december åt jag pizza och ffa hamburgare för 1200kr. Illa som fan, men känns inte som om jag hade några större val heller tyvärr.

Så jag borde vara mer tjockis och inte bara smalfet :P

Citat:
Ursprungligen postat av Baan Visa inlägg
Vem fan ligger på 1000 kcal per dag?!

Du kanske kan prova periodisk fasta och se om det är något för dig? Då blir det megaportioner i några timmar. Kanske passar dig bra.
Det kan du ge dig på att det finns koloiter som gör inte om inte annat ... mikaelj ligger väl rätt lågt har jag för mig?

Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Ännu en anledning för dig att börja med SL, hur fet man än blir är man smalare än Johnny Wahlqvist
hahaahah!!! räddningen!! därefter blir det till att enbart ragga på SL-damer då, de lär vara de enda som förstår kopplingen mellan den storleken och trökk!!11

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-02, 22:07   #7698
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Första bröstpasset efter axelskadan...

Muskelgrupp: Bröst o triceps
Målsättning: Tillbaka till högrep igen samt försiktigt provträna axeln!
Motivation: Den var bra, men jag var ängslig innan gymet - skulle axeln palla detta nu?

rotatorcuffar:
några set viftandes med 4,5 kg hantel

bänkpress
1 set [ 25 x 20 kg ] värmavärmavärma
1 set [ 10 x 40 kg ]
1 set [ 10 x 50 kg ]
1 set [ 10 x 55 kg ]
1 set [ 10 x 60 kg ]
1 set [ 10 x 60 kg ]
1 set [ 10 x 65 kg ] +10kg ökning mot för i höstas på högrep, alltimehigh totalvikt högrep! no problem

lutande bänkpress i smith:
1 set [ 8 x 10 kg ]
1 set [ 12 x 40 kg ]
1 set [ 12 x 45 kg ]
1 set [ 12 x 45 kg ]
1 set [ 12 x 45 kg ] alltimehigh högrep! fick jobba lite sista reps

cc-over
1 set [ 14 x 33 kg ]
1 set [ 14 x 33 kg ]
1 set [ 14 x 33 kg ] inga prob.

repdrag över huvudet
1 set [ 12 x 35 kg ] jäklar vad lätt detta var då
1 set [ 12 x 40 kg ]
1 set [ 12 x 40 kg ] alltimehigh högrep!

pushdown
1 set [ 14 x 40 kg ]
1 set [ 14 x 40 kg ] alltimehigh högrep!

SUMMERING:
Aaaaah, som jag har längtat till att börja träna högrep igen. Jag körde ju högrep hela sensommaren och hösten, sedan växlade jag till lågrep, därefter medel och nu blir det högrep en period till. Det passar egentligen rätt bra med tanke på min axelskada och min brutna tå - lite lugnare, lite lättare, men ändå får jag kämpa skiten ur mig.

Så jag plockade fram mina tre sista högreppass från september/oktober och skrev ner de vikterna jag körde då. Lite rädd, lite nervös. Hur mkt styrka har jag tappat i bröst? Hur känns axeln?

Ja, resultatet ser ni ju ovan. Jag orkar inte räkna hur många kilo mer jag förflyttade nu idag, men vanliga bänken var hur lugn som helst, lutande bänken var enbart tung sista set/reps. Näst sista set i pushdowns fick jag också jobba lite på slutet, men annars gick detta passet hur lätt som helst.

Direkta styrkeökningar sedan i september/oktober, då jag körde med mindre vikter än detta och fick slita bra mkt hårdare. Underbart!

Axeln då? Känningar, absolut, men ingen smärta i axeln idag. Jag gick dock och masserade o klämde på den hela passet. Passet gick bra att utföra, men jag törs inte ropa hej. Det är ikväll/inatt samt imorgon det visar sig om jag var en jävla idiot som körde bänk idag eller inte.

Idag kände jag mig stark. Jag är starkare, i bättre form och större än vad jag var i sensomras/höstas. En mycket bra avslutning på tisdagen iaf - detta kan bli hur bra som helst träningsmässigt i år!

Journalen
Gammal 2010-02-02, 22:11   #7699
Kristian
Skivstångscurls körs alltid i böjrack!

Kristians avatar

Reg.datum: Mar 2002
Härligt pass...högreps är ta mig tusan jobbigare att köra än man tror. Hoppas nu att din axel inte protesterar allt för mycket...är skit med krånglande axlar.
That trail of broken hearts
They all belong to me
Magic runs through my fingers
One touch you'll see
L.O.V.E All I need's my love machine
L.O.V.E All I need's my love machine tonight, tonight
Kristian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 00:23   #7700
tsp
Banned User

Reg.datum: Dec 2007
Måste fråga dig, hur kommer det sig att du typ bara tränar axlar?
tsp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 00:25   #7701
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kristian Visa inlägg
Härligt pass...högreps är ta mig tusan jobbigare att köra än man tror. Hoppas nu att din axel inte protesterar allt för mycket...är skit med krånglande axlar.
Ja, jag har fått en sådan där hatkärlek till högrep. Det är jobbigt för psyket att köra med päronvikter, men det är det jag har växt bäst av hittills och kontakten är optimal i precis alla set.

Axelskador är skit, är riktigt trött på det. Verkar hända mig en gång om året nu.

Citat:
Måste fråga dig, hur kommer det sig att du typ bara tränar axlar?
haha, jag tränar aldrig axlar egentligen, de har vuxit utav hantelpress/bänkpress samt marklyft/roddar... men nu sabbade jag ju axeln i höstas och det slog ut mig helt runt jul, så nu har jag börjat träna axlar separat som rehab för att komma in i matchen igen. Så därför har jag inte kunnat träna något ryggpass eller något bröstpass sedan axelskadan.

Journalen
Gammal 2010-02-03, 00:32   #7702
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Hungern försvann runt träningen nu ikväll. Jag har marginal för att ta nattprotein, men har redan klarat och överstigit dagskvoten med protein så jag nöjer mig för idag, lite för att tvinga kroppen att vänja sig vid mindre mat. Kan jag få loss lite mer tid till träning så kan jag addera lite cardio och då kan jag också rättfärdiga mig mellanmål på jobbet och ändå ligga på kcalminus. Jag tror jag räknar lite lågt också då jag räknar styrketräningen som 240 kcal, men jag vet inte. Det är ca 45-55 minuter, men det är ju pauser mellan set mm.

Lyckades krångla mig ur afterworken och ölen ikväll och det är jag bara tacksam över. Landade på minst -700 kcalminus idag iaf och det känns som om den här deffen ska jag bannemig fixa.

911RS, nu ligger du risigt till, du skulle aldrig utmanat skuggan på något sådant här!!!!

Detta ska fungera.

Journalen
Gammal 2010-02-03, 00:33   #7703
Ekman_
Registered User

Ekman_s avatar

Reg.datum: Jun 2008
hur lyckades du ta 125g av en 120g hamburgare?
Gammal 2010-02-03, 00:34   #7704
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ekman_ Visa inlägg
hur lyckades du ta 125g av en 120g hamburgare?
Väger dem djupfrysta, så antar att det är is/vatten?

Journalen
Gammal 2010-02-03, 00:36   #7705
tsp
Banned User

Reg.datum: Dec 2007
Bra jobbat hörru! Tror du klarar detta galant om du bara ger dig fan på det. Ang kcalförbrukningen vid styrketräning så känns 240kcal som väldigt rimligt utifrån vad experterna skrivit i andra trådar om det.

Edit: Gulligt att du väger en 120g hamburgare! haha liksom måste kolla så dem inte lurar dig eller?
tsp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 00:42   #7706
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Bra jobbat hörru! Tror du klarar detta galant om du bara ger dig fan på det. Ang kcalförbrukningen vid styrketräning så känns 240kcal som väldigt rimligt utifrån vad experterna skrivit i andra trådar om det.

Edit: Gulligt att du väger en 120g hamburgare! haha liksom måste kolla så dem inte lurar dig eller?
thanks, jo det kanske är så... samtidigt tycker jag att jag får sådan jäkla puls på gymet och jag lunkar liksom inte runt mellan övningarna, utan det ser mer ut som cirkelträning eller något, lol... oftast är jag ju stressad på mina pass då jag tränar precis före stängningsdags osv... men jag vettifan, 10 eller 20 kcal hit eller dit kvittar. Huvudsaken är att jag tränar och att jag äter mindre.

haha jag väger all mat bara för att få kontrollen, annars äter jag på känsla bara och då äter jag mer... men du har lite rätt där också, jag litar inte på typ hamburgerkött osv att det är den vikten de skriver på framsidan. I det här fallet var det väldigt nära det iaf.

Journalen
Gammal 2010-02-03, 00:44   #7707
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Nu är det byebye ostkaka och byebye hamburgerbröd - då var det uppätet o klart. Några kollisprodukter kvar som ska väck som jag inte vill slänga, sedan är dieten igång på allvar.

Journalen
Gammal 2010-02-03, 06:50   #7708
cam
Registered User

cams avatar

Reg.datum: Mar 2004
Mycket nice med träningen och ökningarna där!

Känner igen det där med hungern, jag är likadan. Skulle lätt kunna trycka dubbla dagsbehovet. Jag funderar på att köra periodisk fasta kommande diet, eftersom jag hellre är helt tom och sedan äter mig mätt än att reta aptiten med små måltider
cam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 06:51   #7709
Poxeman
Collecting stars

Poxemans avatar

Reg.datum: May 2008
Riktigt fint pass där!
Kul att följa din o 944RS- deffar, det kommer bli två hårda grappar...
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen Visa inlägg
en joggare på elitnivå
Poxeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-03, 10:35   #7710
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av cam Visa inlägg
Mycket nice med träningen och ökningarna där!

Känner igen det där med hungern, jag är likadan. Skulle lätt kunna trycka dubbla dagsbehovet. Jag funderar på att köra periodisk fasta kommande diet, eftersom jag hellre är helt tom och sedan äter mig mätt än att reta aptiten med små måltider
thankx... jag hoppas bara axeln håller nu.
Jo jag är öppen för att prova PF just för som du säger, små måltider triggar bara igång min aptit ännu mer och jag sitter lika hungrig efter måltiden som före... men jag ska köra på lite nu så får vi se, jag minns inte hur det gick förra året och hur magen o psyket reagerade.

Citat:
Ursprungligen postat av Poxeman Visa inlägg
Riktigt fint pass där!
Kul att följa din o 944RS- deffar, det kommer bli två hårda grappar...
haha, porschegubben är ju redan bra mkt hårdare och större än mig, men jag ska göra mitt bästa för att komma ikapp och gå förbi.

Speciellt hård lär jag nog inte bli dock, det är för kort deffperiod för det för min del. Däremot vore det nice om jag kan släppa några kilon iaf och plocka av lite fett.

Journalen

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:54.