Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-25, 09:22   #7666
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg

Slartibartfasts avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Man behöver ju faktiskt inte ligga med alla som erbjuder sig.
Ok, jag fick läsa meningen en femte gång för att förstå innebörden. Killen fick alltså inte ligga med Mimmla för Mimmla, och inte för killen själv, eller en eventuell tredje part (jesus?)

Jag läste det som att Mimmla ville ligga, men killen fick inte.

Nu låter det ju mera logiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.

Senast redigerad av Slartibartfast den 2011-03-25 klockan 09:24.
Slartibartfast är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-25, 09:26   #7667
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Ok, jag fick läsa meningen en femte gång för att förstå innebörden. Killen fick alltså inte ligga med Mimmla för Mimmla, och inte för killen själv, eller en eventuell tredje part (jesus?)

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-25, 10:04   #7668
Mimmla
Registered User

Mimmlas avatar

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Ligger med hans bästa vän?
Kan tillägga att jag inte känner hans bästa vän och jag aldrig skulle göra så.

Citat:
Han har bara inte gett upp än. Umgås med honom om du vill, men beter han sig inte är det väl bara att släppa.
Men alltså hur kan han inte gett upp. Han vet ju att det kommer aldrig hända.

Citat:
Varför får han inte ligga med dig?
För att jag inte vill?!

Citat:
Man behöver ju faktiskt inte ligga med alla som erbjuder sig.
Vissa killar (och tjejer) har svårt att förstå det konceptet

Citat:

Herre gud ><

Ett skrytbygge av mr Gud
Mimmla är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-25, 10:12   #7669
Adama
Registered User

Adamas avatar

Reg.datum: Sep 2009
Citat:

Haha, jag gjorde samma fel. Tänkte vafan, är han hårt hållen av sina föräldrar, jehovas vittne eller nått?
Adama är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-25, 10:14   #7670
Imni
Registered User

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Adama Visa inlägg
Haha, jag gjorde samma fel. Tänkte vafan, är han hårt hållen av sina föräldrar, jehovas vittne eller nått?
Läste på samma sätt även jag. Tre med dyslexi eller slarvigt skrivet inlägg?
Imni är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-25, 10:21   #7671
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Jag förstod precis vad Mimmla menade.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-25, 10:23   #7672
Mimmla
Registered User

Mimmlas avatar

Citat:
Som sagt jag tror det är folk som inte greppar att man inte måste ligga med folk även fast de slänger sig efter en haha

Ett skrytbygge av mr Gud
Gammal 2011-03-25, 10:23   #7673
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Jag med, även om inlägget kan tolkas på andra sätt så gjorde fördomar om hur pojkar är och mitt intryck av hur situationer brukar se ut att det inte gick att tolka på nåt annat sätt..

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-25, 10:26   #7674
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mimmla Visa inlägg
Som sagt jag tror det är folk som inte greppar att man inte måste ligga med folk även fast de slänger sig efter en haha
Nu är jag fördomsfull, men sånt folk är ofta killar i min värld, tror de uppfostras till att tro att killar alltid ska vilja och lär sig att inte säga nej. Trist, för det är ju ett av skälen till varför man som tjej kan dra sig för att visa intresse för en kille. För oavsett vad han vill och känner, så skulle han kanske inte tacka nej till att ligga.

Och det är ju lite bökigt att ligga med folk och sen få reda på att det var för att de inte vet bättre, inget personligt liksom! Därför låter man killarna ragga. Är han uthållig kan man väl förutsätta att han vill.

Gammal 2011-03-25, 10:26   #7675
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Jag med, även om inlägget kan tolkas på andra sätt så gjorde fördomar om hur pojkar är och mitt intryck av hur situationer brukar se ut att det inte gick att tolka på nåt annat sätt..
Precis.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-25, 10:29   #7676
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Imni Visa inlägg
Läste på samma sätt även jag. Tre med dyslexi eller slarvigt skrivet inlägg?
Vanligtvis så skriver man inte att en annan person får eller inte får ligga med en utan man skriver vanligtvis att man vill eller inte vill ligga med personen. Att skriva "får" gör att man framstår som onödigt mycket attention whore och det kanske är därför tjejerna här förstod direkt...
Trance är inte uppkopplad  
Gammal 2011-03-25, 10:33   #7677
Mimmla
Registered User

Mimmlas avatar

Citat:
Nu är jag fördomsfull, men sånt folk är ofta killar i min värld, tror de uppfostras till att tro att killar alltid ska vilja och lär sig att inte säga nej. Trist, för det är ju ett av skälen till varför man som tjej kan dra sig för att visa intresse för en kille. För oavsett vad han vill och känner, så skulle han kanske inte tacka nej till att ligga.

Och det är ju lite bökigt att ligga med folk och sen få reda på att det var för att de inte vet bättre, inget personligt liksom! Därför låter man killarna ragga. Är han uthållig kan man väl förutsätta att han vill.
Jo många av mina polare har uttryckt sig så också. De kan säga, jag tyckte inte att hon var snygg eller något men hon ville ju ligga så vad ska man göra.
Helt sjukt egentligen.

Jo men jag brukar försöka undvika att vara med killar som är för drivna för att vara med en också. Det brukar bara sluta med nån creepy stalkerpryl. Vissa verkar ju gå hur långt som helst för att få en. Och det är ju inte direkt attraktivt heller.

Men åter till frågan, vad fan ska jag göra? Jag har precis flyttat känner typ inte en käft och jag har snackat med den här killen på nätet i flera år och han har alltid verkat soft, men nu när jag börjat träffa honom och han insett han han inte har en chans så har han först dampat ur och typ sagt upp kontakten, sen nu kommit tillbaka och försöker ta upp kontakten men är så jäkla spänd.
Kan det vara så att han ska "hämnas" genom att ligga med mig och aldrig höra av sig bara för att"vinna" över mig?
Har varit ett par killar som försökt göra så förr.

Ett skrytbygge av mr Gud
Gammal 2011-03-25, 10:35   #7678
Mimmla
Registered User

Mimmlas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Vanligtvis så skriver man inte att en annan person får eller inte får ligga med en utan man skriver vanligtvis att man vill eller inte vill ligga med personen. Att skriva "får" gör att man framstår som onödigt mycket attention whore och det kanske är därför tjejerna här förstod direkt...
Det är väl ganska lätt att förstå att han inte FÅR ligga med mig för att JAG INTE VILL. Som sagt det finns ju inte så mycket annat som stoppar människor från att ligga i sverige annars.

Ett skrytbygge av mr Gud
Gammal 2011-03-25, 10:37   #7679
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Eller så indikerar det att hon förklarar att hon inte vill, och han tjatar på, och hon säger nej, och han fiskar vidare och hon fräser ifrån att han inte får, end of story. Men sen verkar han tjura ändå, för han tycker han borde . Istället för att inse att han skulle vinna mer på att få henne att vilja, om det nu är möjligt.

Det finns hursomhelst såna personer - och nej inte alla är så på långa vägar, men det betyder inte att man är aw när man blir less och trött på personer som tycker att de borde få. El iaf beter sig som om de borde det. Vad jag försöker säga är att ordvalet "får" kan bero på hur killen hanterat det hela och syfta på hans syn på liggandet, inte hennes syn på sig själv - vilka som får el inte får komma till. Allt är inte svart el vitt, det mesta är grå sörja oftast!

Gammal 2011-03-25, 10:38   #7680
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg

Slartibartfasts avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:

Låter ju som om ligga är nåt som du "går med på", utifall killen genuint gillar dig Borde man inte bara ligga med folk man vill ligga med?

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:41.