2010-01-25, 21:37
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot
Varför kör du inte lättostkakan? Svingo tycker jag 
|
Vill ha både protein + fett då jag i normala fall har svårt att få i mig tillräckligt med fett =) ... men ska jag dra ner på fettet så blir det väl lättostvarianten. Dock blir det Frödinge (eller egengjord) och inte typ Willys, den hade sämre proteinmängd.
|
|
|
2010-01-25, 21:47
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Lätt benträning med bruten tå
Muskelgrupp: Ben
Målsättning: Lätt träning, prova böj o se hur tån reagerar
Motivation: Övervägde först vilokväll då jag har massor att göra och ska upp tidigt o köra till Linköping... men motivationen var för hög, kunde inte hålla mig hemma från gymet ikväll
böj, atg
1 set [ 8 x 20 kg ]
1 set [ 8 x 40 kg ]
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 4 x 80 kg ] fick en konstig känsla i kroppen, kändes inget vidare
1 set [ 4 x 80 kg ]
1 set [ 6 x 60 kg ]
liggande lårcurl
1 set [ 8 x 10 kg ]
1 set [ 8 x 20 kg ]
1 set [ 6 x 30 kg ]
1 set [ 6 x 40 kg ]
1 set [ 6 x 40 kg ]
1 set [ 10 x 40 kg ] bara för att.
sittande benspark
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 6 x 77 kg ]
1 set [ 6 x 95 kg ] började kröka foten
1 set [ 6 x 85 kg ]
SUMMERING:
Inte direkt ett mastodontpass, men skönt ändå o köra igenom benen lite, även om jag hade velat köra någon övning till. Gymet stängde dock och jag var där 50 min, så fick räcka så.
Den brutna tån känns oftast ok nu, jag går omkring med vanliga skor på fötterna nu o så, men ibland som igår när jag klev ur bilen så knäpper det till rejält i tån och det känns som om benbitarna rör sig i/ur led eller något. Det är ingen bedrövlig smärta, mer bara jäkligt obehagligt, det ilar typ som om man inte har bedövning och tandläkaren kör ner borren i pulpan
Ska nog tejpa tån/foten en vecka till ändå och låta den läka ifred.
Ville dock prova lite lättare böj och körde sakta/ATG, men jag fokuserade mer på tån än på själva böjandet och tekniken var nog sådär. Fick en skum känsla i kroppen en sväng också, vet inte om det var hjärtklappning eller dubbelslag på hjärtat eller något.... nåja lite skit får man räkna med.
Hoppas på en bra träningsvecka nu iaf, tre dagar på raken med träning nu bådar gott. Om armarna kunde växa lika mkt som jag har träningsvärk i biceps och triceps idag, så kan jag lägga ner planerna på synthol helt.
|
|
|
2010-01-25, 22:21
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Movie time!
|
Bah, det står att jag måste logga in på vimeo för att kanske kunna kolla filmen
|
|
|
2010-01-25, 22:22
|
|
|
Tänker råsa!
Reg.datum: May 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av johanar
|
Jag kunde se utan problem iaf.
|
|
2010-01-25, 22:22
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Dagens reflektion
Konstaterade idag ännu en gång att jag har blivit mer ytlig och kroppsfixerad när jag ser på personer av motsatt kön. Det är väl nackdelen i takt med att träningsintresset har eskalerat.
På samma sätt som jag plötsligt spenderar timtal varje månad på att titta på mig själv i spegeln, flexa, analyser och bedöma (och oftast negga rätt hårt) min egen fysik - på samma sätt har jag svårt för att inte ögna en potentiell flirt av motsatt kön.
Jag tittar direkt på hållning, främst vad gäller rygg/axlar, men också svank. Jag tittar mkt mer på fysiken och figuren överlag, försöker bedöma om det är en person som tränar eller inte och det är pusselbitar som bidrar till hur min fysiska/ytliga attraktion påverkas.
Damn. Man kan summera det som att mitt träningsintresse har gjort att jag kommer vara singel läääääänge, väldigt läääääääägne..
|
|
|
2010-01-25, 22:23
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av johanar
|
Ah, tror det var fel på settingsen. Prova nu!
|
|
|
2010-01-25, 22:24
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao
Jag kunde se utan problem iaf.
|
å ändå kommenterade du inget här!.. grrrrr...
|
|
|
2010-01-25, 22:26
|
|
|
Tänker råsa!
|
Citat:
Damn. Man kan summera det som att mitt träningsintresse har gjort att jag kommer vara singel läääääänge, väldigt läääääääägne.. 
|
+1 på den faktiskt, även för mig. Riktiga män har riktiga axlar, och discogymmare som bara kör biceps går fetbort.  Det är ju trevligt att veta att folk åtminstone bryr sig tillräckligt om sin hälsa för att träna/röra på sig, även om man bara kör en-två gånger i veckan.
|
|
2010-01-25, 22:26
|
|
|
Madamp!
Reg.datum: Sep 2008
|
Äsh, det är ju TUR att du är kroppsfixerad, tänk vilka risiga brudar du kanske hade råkat få på halsen annars!
|
|
|
|
2010-01-25, 22:29
|
|
|
Tänker råsa!
|
Citat:
å ändå kommenterade du inget här!.. grrrrr... 
|
 Sorry.
jag gillade "ryssövningen", såg bra ut.
Jag känner rätt ofta att jag inte har så mycket att bidra med i kommentarsväg till killarnas filmer, kommentarer av typen "Gud vilka jättestora hantlar du använder!" eller "hawt" känns rätt irrelevanta på ett träningsforum. Ska man objektifiera någon gör man det i tysthet.
Även om alla människor naturligtvis uppskattar uppmuntrande tillrop när man vågar lägga upp en film/bilder.
|
|
2010-01-25, 22:30
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao
+1 på den faktiskt, även för mig. Riktiga män har riktiga axlar, och discogymmare som bara kör biceps går fetbort.  Det är ju trevligt att veta att folk åtminstone bryr sig tillräckligt om sin hälsa för att träna/röra på sig, även om man bara kör en-två gånger i veckan.
|
lol, ja, jag försöker väl dock se det som att jag kan inte ställa högre krav på någon annan än på mig själv... jag är liten, klen och smalfet, men jag tränar lite iaf.. så jag kan inte kräva en superdeffad überdundertrökktjej direkt.
Däremot kan jag ibland se en fysik som tilltalar mig och känns "fan att jag inte vore biffigare så jag hade haft en chans"...
Citat:
Ursprungligen postat av Madame
Äsh, det är ju TUR att du är kroppsfixerad, tänk vilka risiga brudar du kanske hade råkat få på halsen annars!
|
haha, ja fast då hade jag iofs sluppit vara singel i sju sekel eller något, lol... utbudet blir genast mkt begränsat och då särskilt om jag råkar titta på damer över +30... råkade gå ut på de där förbenade datingsiterna en sväng nu före jul och det var inte mkt att hämta där inte. Jag sållade bort väldigt många pga just bristande träningsintresse (och en fysik därefter).
|
|
|
2010-01-25, 22:35
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Om någon koloit vill ta ett pass i linköping imorgon kväll, PM'a!
|
|
|
2010-01-25, 23:16
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Dagens reflektion
Konstaterade idag ännu en gång att jag har blivit mer ytlig och kroppsfixerad när jag ser på personer av motsatt kön. Det är väl nackdelen i takt med att träningsintresset har eskalerat.
På samma sätt som jag plötsligt spenderar timtal varje månad på att titta på mig själv i spegeln, flexa, analyser och bedöma (och oftast negga rätt hårt) min egen fysik - på samma sätt har jag svårt för att inte ögna en potentiell flirt av motsatt kön.
Jag tittar direkt på hållning, främst vad gäller rygg/axlar, men också svank. Jag tittar mkt mer på fysiken och figuren överlag, försöker bedöma om det är en person som tränar eller inte och det är pusselbitar som bidrar till hur min fysiska/ytliga attraktion påverkas.
|
Blev du också förhäxad av Elins rumpa, eller?
|
|
2010-01-26, 00:09
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Blev du också förhäxad av Elins rumpa, eller? 
|
hahahaha ja han var då fan inte den enda! 
|
|
|
2010-01-26, 09:32
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2008
|
Citat:
Dagens reflektion
|
Välkommen till träningsvärldens dilemma eller vad man ska kalla det...ett av dom iallafall
Även jag har märkt en skillnad på detta plan allt eftersom mitt eget intresse för träningen har växt...o kanske just intresset för styrketräningen.. Skulle ha svårt o dejta ngn som inte tränar, vilket egentligen inte bara har med utseendet (dvs en tränad kropp) o göra utan även saker runt omkring det hela... lite kosttänk tex o det faktumet att man spenderar en del tid på gymmet... Det är en livsstil helt enkelt!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:16.
|

|