Idag började ett två veckor långt "påsklov" för mig. Egentligen skulle jag till skolan idag men råkade försova mig, så ja.. 14 dagars ledighet!
Pga. 14 dagars ledighet ska jag köra 4 pass denna vecka (mån-ons-fre-sön) och sen nästa vecka som vanligt (tis-tors-lör). Min teori verkar stämma, inga fails idag och dessutom ovanliga ökningar (teorin om att bra sömn => ökningar!).
Squats:
87.5kg (+2.5kg!)
Militärpress:
35kg (+5kg!!!!)
Marklyft:
100kg (+5kg!)
Det märkliga är att allt kändes förvånansvärt lätt idag. Trots en 5kg ökning i militärpress kändes det inte alls. Sen till knäböjen kändes uppvärmning på 50kg nästan svårare än 87.5kg.. Marklyft förvånansvärt lätt den med, kan ha göra med att förr var det greppet som släppte, nu har jag börjat med gripperträning men vet inte om 1 vecka med gripper hjälper så mycket..
Hursom, marklyft delmål 1 nådd. Blev lite beef jerky som belöning. Gott. Nästa delmål där blir 150kg

Lär ta något år antagligen.
Citat:
Ursprungligen postat av tja1324
Fan vad bra det ser ut  hur går det med kroppsvikten då?
|
Kroppsvikten har jag ingen koll på egentligen, väger mig en gång i månaden. Sist jag vägde mig var det typ 107kg, några kilo minus alltså. Men jag ska nu under påsklovet försöka köra ganska lågt på kaloriintag då jag helt enkelt kan. Bilder ska nog också uppas nästa gång. Nya alltså. Jag väger mig en gång i månaden från det datumet jag började styrketräna, 6:e januari 2013. Alltså blir nästa gång 6:e april, exakt 3 månader från att jag började träna.
Har fått en massa kommentarer om att jag ser bättre ut, smalare och sånt, även från personer som jag inte berättat för att jag försöker gå ner i vikt. Till och med lärare i skolan har gett mig komplimanger! Det är roligt. Men midjemåttet som jag tar varje vecka visar ingen skillnad, kan vara att kroppen blivit smalare på andra ställen.
Viktnedgången får ta sin tid, ska absolut senast väga 65-80kg (där jag känner mig nöjd) någon gång runt nästa år innan sommaren. Har alltså väldigt mycket tid på mig. Sen får det gå snabbare
MEN, jag har märkt av grejer under dessa månader jag styrketränat (typ 2):
1. Jag mår mycket bättre, tidigare var jag hela tiden trött, nu mår jag bra och är glad!
2. Led av kronisk förstoppning

Nu är det borta! Jag skiter som en gud!!
3. Tidigare fick jag alltid kramper i benen, kunde vakna mitt på natten av kramper och jag brukade skrika om nätterna till och med då det gjorde för ont, det är borta!
4. Flertalet gånger så kändes det som att hjärtat gjorde jävligt ont, när jag böjde mig eller andades djupt, fick det typ varje vecka minst en gång. Blev alltid jävligt rädd och ringde 112 tre gånger då det kändes extra mycket, åkte in på sjukhus en av dessa gånger. Detta har slutat ske.
5. Äter nyttigare. Sist jag åt skräpmat? Inget minne av det!
6. Acne har minskat (kan bero på annat).
Och sen mycket bättre. Jag har i princip inga problem med kroppen längre, jag känner mig inte som ett vrak som när som helst kommer kollapsa av en hjärtattack eller dylikt.
Långt inlägg igen!!!