2009-10-10, 01:00
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2009
|
bra ökningar (Y) vad väger du atm? :P
|
|
|
2009-10-10, 07:31
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheOne
Ser utmärkt ut tycker jag. Se till att träna riktigt hårt och käka vettigt så går utvecklingen fort den närmaste tiden.
|
+1
Kör på med detta.
|
|
|
2009-10-10, 07:31
|
|
Two Three
Reg.datum: Dec 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av powderdog
RYGG
Marklyft Försökte bättra på min teknik och körde lätt idag
2x20@40kg
3x10@70kg
|
Jag tycker du borde försöka lägga på lite mer vikt här och göra lite färre reps. Så extremt svår är ju inte tekniken. Testa femmor på 100, det fixar du.
|
|
|
2009-10-10, 12:19
|
|
Kött fii faan
Reg.datum: May 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av rockafellah
bra ökningar (Y) vad väger du atm? :P
|
Tackar! Vikten gick upp SJUKT mycket första 12 dagarna. Nu väger jag 85,5kg.
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
+1
Kör på med detta. 
|
I will
Citat:
Jag tycker du borde försöka lägga på lite mer vikt här och göra lite färre reps. Så extremt svår är ju inte tekniken. Testa femmor på 100, det fixar du.
|
Ja, senast jag körde lite tyngre (tungt med mina referenser) så körde jag 10x3@110kg och kunde knappt böja på ryggen dagen efter. Så jag tar det ganska lugnt i marken nu, men idag känner jag absolut inget av marken i ryggen, så jag testar på 90 kg nästa gång.
Kul att höra att det fungerar bra med ditt 3-1-3 upplägg, denna veckan blir lite konstig för mig, kan inte träna idag eller imorgon, men nästa vecka ska följa schemat.
Glömde förövrigt att skriva in shrugsen i gårdagens pass:
Bakom ryggen shrugs i smith:
3x12@70kg
Hantel shrugs:
2x12@30kg 2sek lås
1x12@35kg
|
|
|
2009-10-10, 13:30
|
|
Two Three
|
Citat:
Ursprungligen postat av powderdog
Ja, senast jag körde lite tyngre (tungt med mina referenser) så körde jag 10x3@110kg och kunde knappt böja på ryggen dagen efter. Så jag tar det ganska lugnt i marken nu, men idag känner jag absolut inget av marken i ryggen, så jag testar på 90 kg nästa gång.
|
Ah, men då så. Fixar du 10x3@110, varför inte gå ner i reps och testa 120? Var inte rädd för att ta i. Jag hade också mycket känningar (träningsvärk) i ryggen när jag började med lite "tyngre" marklyft, men det ger med sig rätt fort.
|
|
|
2009-10-10, 13:44
|
|
Transformation in progress
Reg.datum: Apr 2008
|
+1 på tunga marklyft
|
|
|
2009-10-10, 15:50
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2007
|
Kör inte för snabbt i marklyften då du haft problem med smärta. Annars ser det skitbra ut och du kör på riktigt grymma vikter
|
|
|
2009-10-10, 17:31
|
|
Batman
Reg.datum: Aug 2008
|
Ser bra ut, väldigt fina ökningar i b.la. bänkpressen tycker jag.
|
|
|
2009-10-11, 20:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Det har sagts förut, men det tål att sägas igen - den kroppsförändring, och de ökningar som du har gjort på denna förhållandevis korta tid, är få förunnat, du har alla möjligheter att nå dina mål, och det dessutom säkert snabbare än vad som kan tros. Mycket bra jobbat!.
|
|
|
2009-10-12, 11:59
|
|
Spån
Reg.datum: Nov 2006
|
Som alla innan har sagt. Grym ändring sedan starten! Bara att köra på kontenuerligt så har du riktigt goda förutsättningar till att bli stor och stark! Var inte rädd för att träna benen bara. Du säger att tjererna på gymet är konstiga som tror att dom ska växa som gräs om dom tar i. På samma sätt kommer dina ben inte bli enorma bara för att du tränar dom en gång i veckan. Övningsvalet ser bra ut. Jag har också fått ont i ryggen av marklyft. Jag tycker att du ska satsa på att få in rätt teknik innan du går på högre vikter. Mer kul att träna och ta i när man inte behöver oroa sig över att man ska få ont. Du kan inte lägga upp en film?
Annars är det bara att köra hårt
|
|
|
2009-10-12, 12:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2009
|
Riktigt bra jobbat!
Du är en riktig inspirationskälla! keep it up!
|
|
|
2009-10-12, 12:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2009
|
Fan detta är nåt man får följa
|
|
|
2009-10-12, 21:24
|
|
Kött fii faan
|
Citat:
Ah, men då så. Fixar du 10x3@110, varför inte gå ner i reps och testa 120? Var inte rädd för att ta i. Jag hade också mycket känningar (träningsvärk) i ryggen när jag började med lite "tyngre" marklyft, men det ger med sig rätt fort.
|
Det är tyvärr inte träningsverk jag haft, utan snarare ont i nerverna med stickningar/hugg upp i ryggraden.
Citat:
Ursprungligen postat av Detective
+1 på tunga marklyft
|
Skulle gärna köra det, men vill köra med rätt teknik
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen
Kör inte för snabbt i marklyften då du haft problem med smärta. Annars ser det skitbra ut och du kör på riktigt grymma vikter
|
Nej, tar det lite lugnt till tekniken sitter. Hehe, så bra vikter är det kanske inte, men det går åt rätt håll
Citat:
Ursprungligen postat av Action Fighter
Ser bra ut, väldigt fina ökningar i b.la. bänkpressen tycker jag.
|
Tackar, ökade PB med 2,5kg idag
Citat:
Ursprungligen postat av kalajset
Det har sagts förut, men det tål att sägas igen - den kroppsförändring, och de ökningar som du har gjort på denna förhållandevis korta tid, är få förunnat, du har alla möjligheter att nå dina mål, och det dessutom säkert snabbare än vad som kan tros. Mycket bra jobbat!
|
Tack så mkt! Alltid lika kul att höra  Får hoppas på att det går fort, med njt vilja och förhoppningsvis hyfsade gener.
Citat:
Ursprungligen postat av spoon
Som alla innan har sagt. Grym ändring sedan starten! Bara att köra på kontenuerligt så har du riktigt goda förutsättningar till att bli stor och stark! Var inte rädd för att träna benen bara. Du säger att tjererna på gymet är konstiga som tror att dom ska växa som gräs om dom tar i. På samma sätt kommer dina ben inte bli enorma bara för att du tränar dom en gång i veckan. Övningsvalet ser bra ut. Jag har också fått ont i ryggen av marklyft. Jag tycker att du ska satsa på att få in rätt teknik innan du går på högre vikter. Mer kul att träna och ta i när man inte behöver oroa sig över att man ska få ont. Du kan inte lägga upp en film?
Annars är det bara att köra hårt
|
Tackar! Hehe, där föll jag nästan på eget grepp  Kommer köra ett lätt benpass i veckan, tycker benen är bra som de är, men de mår nog bra av lite träning. Jo precis, ska nöta in tekniken på marklyften innan jag börjar lyfta tungt. Har försökt fixa film, men min mobil vill inte synka med datorn
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfang
Riktigt bra jobbat!
Du är en riktig inspirationskälla! keep it up!
|
Tackar!
Citat:
Ursprungligen postat av Tompisch
Fan detta är nåt man får följa 
|
Kul med en till läsare!
|
|
|
2009-10-12, 21:40
|
|
Kött fii faan
|
Hanboll igår!
Jag spelade match igår, första gången på 3&1/2år jag rörde en handboll. Gick bra, gjorde 6 mål och en stabil insats, antar att det är som att cyckla. Dock har jag träningsvärk överallt idag, till och med i hålfoten!!! Hur är det ens möjligt  ?
Dagens pass, Bröst/Triceps
Bröst
Bänkpress:
1x20@20kg
1x10@40kg
1x10@50kg
1x3@70kg
1x0@90kg(fail)
1x1@87,5kg PB
4x12@55kg
Pec dec:
4x12@50kg
Lutande hantelpress:
2x12@17,5kg
1x10@17,5kg
Cabel special:
3x9@20kg
Triceps
French press:
4x11@25,5
Dips:
3xfailure=17, 15, 12
Kände mig slö och trasig idag efter handbollen, men blev ett knappt ok pass. Kul med PB dock.
Här är två bilder på framsteg på ryggen under bulken:
Bild 1=innan bulk
Bild 2=28 dagar in i bulken (idag)
Ok utveckling på 28 dagar, eller håller jag bara på att bli fet?
|
|
|
2009-10-13, 10:43
|
|
Two Three
|
Vet inte om du står närmare kameran på den nedre bilden, men du är ju markant större där. Bra jobbat! Och snyggt bänkpers dessutom. Det går fort framåt!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:55.
|

|