I den här etappen så var det en ny bana. Alla sprang dessutom samma distans som mätte 8,5km.
Det är alltid lerigt i Sandsjöbacka, och idag var inget undantag. Förstod att det skulle bli tungt och halt för min 11-åring som jag sprang med idag. (Den äldre grabben var iväg och tävlade i Rubiks kub istället)
Tyvärr är startfältet ganska litet i U-20 klassen och idag var min son enda deltagare.
Skönt för honom att inte behöva jaga någon placering utan bara genomföra det. Men samtidigt kan det bli lite svårare att motivera sig när det går tungt.
Jag var tacksam över att inte behöva springa fort och jaga tid eller placering. En hel del träningsvärk i baksida lår och vader från gårdagens besök i gymmet.
Min onda framsida klarade sig ganska bra, iallafall fram till slutet där jag halkade omkring. Då kände jag att det inte är lämpligt att hamna i varken spagat eller split.
Tog oss strax över timmen att genomföra dagens race, och vi var inte sist. En hel del damer och någon gubbe bakom.
Vädret var underbart! Men jag har fått köra flera maskiner med tvätt, och skrubba leriga skor hela kvällen.