Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-30, 22:03   #6976
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Farbror kanske ska öka varsamt på gymet och inte ta i så han gör i byxan?
Krya på låret!

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-01, 05:40   #6977
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Farbror kanske ska öka varsamt på gymet och inte ta i så han gör i byxan?
Krya på låret!
Ja det har ju varit just det som jag försökt göra eftersom det är först nu den senaste veckan som jag börjat ta i lite. Men det räckte väl inte till med min mjukstart.

Man tappar lite motivationen om det ska vara så att jag får ont/går sönder. Tanken är ju att jag ska bli starkare för att hålla mig skadefri under "säsong".

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-02, 21:48   #6978
944RS
Musklig

944RSs avatar

Extra lugn cykelpendling igår för att skona låret. Allt kändes helt okej. Inte helt smärtfritt när jag satte mig ner i typ soffan eller på toa.

Idag var jag på gymmet och tränade ben. Dock bara baksida och vader.
Kändes en aning i början på uppvärmningen i Ski-Ergen, men gick ändå över ganska fort.
Har varit på julbord idag och tänkte att jag kanske kunde cykla väldigt lugnt nu på kvällen. Men när jag klev in i bilen på väg hem så smärtade det till en aning igen. Skippade cyklingen och låter benen vila framför tv:n!

Gammal 2017-12-02, 22:21   #6979
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Smärta trots julbord? åt inte tillräckligt??

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-03, 07:27   #6980
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Smärta trots julbord? åt inte tillräckligt??
Eller så var det den extra vikten i kombination med försämrad rörlighet och mer kroppsmassa som skulle klämma sig in i bilen. Tyckte jag parkerade med bra avstånd till bilen bredvid när jag kom dit. Men när vi skulle åka därifrån så var samma bil säkert 20cm närmare.

Gammal 2017-12-03, 20:58   #6981
944RS
Musklig

944RSs avatar

Salming Trailchallenge Special Edition

I den här etappen så var det en ny bana. Alla sprang dessutom samma distans som mätte 8,5km.

Det är alltid lerigt i Sandsjöbacka, och idag var inget undantag. Förstod att det skulle bli tungt och halt för min 11-åring som jag sprang med idag. (Den äldre grabben var iväg och tävlade i Rubiks kub istället)
Tyvärr är startfältet ganska litet i U-20 klassen och idag var min son enda deltagare.
Skönt för honom att inte behöva jaga någon placering utan bara genomföra det. Men samtidigt kan det bli lite svårare att motivera sig när det går tungt.

Jag var tacksam över att inte behöva springa fort och jaga tid eller placering. En hel del träningsvärk i baksida lår och vader från gårdagens besök i gymmet.
Min onda framsida klarade sig ganska bra, iallafall fram till slutet där jag halkade omkring. Då kände jag att det inte är lämpligt att hamna i varken spagat eller split.

Tog oss strax över timmen att genomföra dagens race, och vi var inte sist. En hel del damer och någon gubbe bakom.

Vädret var underbart! Men jag har fått köra flera maskiner med tvätt, och skrubba leriga skor hela kvällen.

Gammal 2017-12-04, 11:38   #6982
944RS
Musklig

944RSs avatar

Förutom att vi cyklade till och från loppet igår så var jag även på gymmet och lekte med Ski-Ergen.
8 x 1000m @2:20 med ungefär 45s vila. Nu börjar det bli lite mer ordning på dessa pass!
Avslutade sedan med styrka för rygg och biceps. Även där var det nog lite ökningar!

Som tack för denna helg har jag nu fantastisk träningsvärk i baksida lår och det börjar smyga på i ryggen mer och mer

Gammal 2017-12-05, 19:36   #6983
944RS
Musklig

944RSs avatar

Den "fantastiska" träningsvärken övergick till mer "vad f..n har gått sönder nu?".
Visst blev det lite mer volym än vanligt på styrketräningen, och jag har även cyklat, sprungit och stakat. Men det här är ju pinsamt. Varför får jag fortfarande sån ihållande värk varje gång jag försöker träna benen?!?

Cyklade utan att ta i nämnvärt till jobbet idag. Då känns det inget i framsida lår. På hemvägen försökte jag ta det lika lungt. Men det var så kraftig sid/motvind att jag fick stundtals kämpa för att ens ta mig framåt.
Gjorde inte ont i låret. Kände mig mest trött och klen.

Gammal 2017-12-07, 11:38   #6984
944RS
Musklig

944RSs avatar

Riktigt dålig sömn natten till onsdag. Tänkte köra lite tyngre i bänkpressen före jobbet, men saknade all tryck och bra känsla. Blev ett gäng 3:or bara för att ändå få upp volymen.
Övriga övningar för axlar och triceps gick okej. Fokus på sånt som ska stärka min skidåkning.

På kvällen var det återigen dags för race på Zwift. Inte optimal uppladdning med mat och andra aktiviteter, men ville ändå ge det en chans att köra på lite hårdare.
Det gick över förväntan och jag hittade från början en klunga som höll bra tempo.
Hade inte så många förningar i klungan utan kunde smyga med ganska smidigt. Allt gick bra fram tills det var knappa 2km kvar och jag missade en fartökning.
Hamnade utanför draften och lyckades inte täppa till luckan. Valde då att inte göra något mer än hålla eget tempo in i mål.
Lite snopet kunde jag då se att jag kom på 10:e plats och klungan jag körde med var just de 9 cyklisterna som kom före mig. Nästa gång får jag försöka vara med i spurten också

Gammal 2017-12-07, 11:41   #6985
MackeJuve
Registered User

MackeJuves avatar

Reg.datum: Dec 2008
Kör du ski-erg som någon sorts förberedelse för Vasaloppet?

5K: 17:43 6-timmars: 75,1 km 24-timmars: 186,91 km
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 13:56   #6986
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Kör du ski-erg som någon sorts förberedelse för Vasaloppet?
Ja det är bara skidåkningen kvar i mitt försök att klara Superklassikern ( En Svensk Klassiker under 20tim totaltiden). Ska köra Öppet spår på Måndagen innan själva Vasaloppet detta år för att ha gynnsammare förutsättningar.
Sedan är skidåkningen och framförallt Ski-Ergen ett bra sätt för mig att träna lite mer allsidigt inför kommande ultralopp.

Gammal 2017-12-07, 14:04   #6987
MackeJuve
Registered User

MackeJuves avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Ja det är bara skidåkningen kvar i mitt försök att klara Superklassikern ( En Svensk Klassiker under 20tim totaltiden). Ska köra Öppet spår på Måndagen innan själva Vasaloppet detta år för att ha gynnsammare förutsättningar.
Sedan är skidåkningen och framförallt Ski-Ergen ett bra sätt för mig att träna lite mer allsidigt inför kommande ultralopp.
Jag kör också öppet spår på måndagen. Får väl testa att lägga in lite ski-erg då och då. Hur brukar du träna just den övningen?

Jag är också lite sugen på Superklassikern, men det är bara om jag får tider nästa år som gör att det är teoretiskt möjligt att gå för den året efter. Cyklar jag in helt slut efter 12 h på Vätternrundan lär jag exempelvis skrota den idén rätt fort.

5K: 17:43 6-timmars: 75,1 km 24-timmars: 186,91 km
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 15:14   #6988
944RS
Musklig

944RSs avatar

Jag kör stort sett bara intervaller. Finns en mängd olika intervallstegar att följa, men jag kör endera tusingar eller på känn. Korta och hårda eller lite längre och lägre tempo.
Nöta distans känns inte som speciellt " verklighetstroget" och inte heller teknik. Då det ändå skiljer en del från hur man stakar på riktigt.

Gammal 2017-12-07, 19:41   #6989
944RS
Musklig

944RSs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg

Jag är också lite sugen på Superklassikern, men det är bara om jag får tider nästa år som gör att det är teoretiskt möjligt att gå för den året efter. Cyklar jag in helt slut efter 12 h på Vätternrundan lär jag exempelvis skrota den idén rätt fort.
Ja cyklar du på 12tim får du allt vara en jäkel på skidorna om du ska lyckas klara 20tim.
Det är tack vare min tid på 8:24 från Vätternrundan som jag har chansen att klara det.

Gammal 2017-12-09, 17:42   #6990
944RS
Musklig

944RSs avatar

Besökte Skidome igår efter jobbet för första gången. Tror inte jag vallade mina skidor något förra vintern och orkade inte bry mig om det inför denna gång heller. Var mest där för att se vad det är och hur det fungerar.
Var där med mina gamla arbetskollega som skulle åka längdskidor för första gången sedan han var liten.

Det var tydligen svårare än vad han trodde
Han insåg fort att 9mil på skidor kommer bli tufft att genomföra på bara vilja och hyfsad kondition.

Vi började lite med att köra fram och tillbaka i en teknikzon innan vi gav oss ut i spåret.
Snön var lite mjuk och det var lite sönderkört i kurvorna, men annars ändå helt okej. Brukar sällan vara perfekt "räls" någonstans i närheten utomhus heller.

Vi kommer säkerligen återkomma dit för mer teknikträning och snövana inom kort.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:12.