Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-06-10, 23:23   #676
Kek
Registered User

Keks avatar

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Ursprungligen postat av krappen Visa inlägg
Ta mitt råd och ta det väldigt försiktigt, fråga dig själv redan nu om hon är värd besväret. Jag satt i samma sits för något år sedan där det var hon som stötte på mig.
Jag tänkte i samma banor att det är ju bara att köra på, vad har jag att förlora? Slutade med att hon gav sitt kassa förhållande en andra chans och jag blev otroligt sårad (jag är man nog att erkänna det).

Hon kom krypandes tillbaka efter ett par månader som singel och jag som fortfarande hade känslor för henne gick rakt in i fällan, igen. Vi bestämde oss för att gå långsamt fram vilket vi hade två helt olika uppfattningar om vad det innebar, nu var det dock inte problemet att hon gick tillbaka till någon pojkvän utan att hon började ligga runt på krogen istället, jag som redan kände att jag hade gett henne en andra chans ville inte ha med henne att göra mer.

Allt slutade med att jag bad henne dra åt helvete, Känner mig otroligt relationsskadad psykiskt av den erfarenheten och vet inte riktigt hur lång tid det tar innan jag repar mig.

Blev en jävla novell det här, men det är ju i relationstråden så varför inte dela med sig
Hehe, tack för att du delar med dig av dina erfarenheter. Ligger som sagt lite on the down low så att säga fortfarande för att just som du säger, om det skulle gå åt helvete, så blir smällen inte lika hård.
Gammal 2010-06-11, 07:07   #677
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
En del är beredda att gå direkt från ett förhållande till ett annat, eftersom de redan i tankarna avslutat sitt nuvarande sedan en lång tid tillbaka. För andra börjar bearbetningen först när förhållandet tar slut. De flesta är då inte beredda att bli ihop med någon - jag tror att man först måste ta itu med uppbrottet och därefter känna sig trygg i sig själv. Hur lång tid det tar varierar från person till person och hur långt/seriöst förhållandet har varit.

Min slutsats är Nej.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-11, 08:58   #678
Numse
Registered User

Numses avatar

Reg.datum: Jan 2010
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
En del är beredda att gå direkt från ett förhållande till ett annat, eftersom de redan i tankarna avslutat sitt nuvarande sedan en lång tid tillbaka. För andra börjar bearbetningen först när förhållandet tar slut. De flesta är då inte beredda att bli ihop med någon - jag tror att man först måste ta itu med uppbrottet och därefter känna sig trygg i sig själv. Hur lång tid det tar varierar från person till person och hur långt/seriöst förhållandet har varit.

Min slutsats är Nej.
Du är klok min vän =)
Gammal 2010-06-11, 15:00   #679
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Kek Visa inlägg
Hehe, tack för att du delar med dig av dina erfarenheter. Ligger som sagt lite on the down low så att säga fortfarande för att just som du säger, om det skulle gå åt helvete, så blir smällen inte lika hård.
Min omedelbara, och kanske lite cyniska, tanke är att om hon kan göra så mot sin nuvarande pojkvän nu, vad garanterar att hon inte gör likadant mot dig senare om ert förhållande inte fungerar?

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-11, 15:06   #680
Numse
Registered User

Numses avatar

Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Min omedelbara, och kanske lite cyniska, tanke är att om hon kan göra så mot sin nuvarande pojkvän nu, vad garanterar att hon inte gör likadant mot dig senare om ert förhållande inte fungerar?
Exakt så jag tänker.
Gammal 2010-06-11, 15:10   #681
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
Exakt så jag tänker.
Tänkte likadant.
Anton Fräs är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-11, 15:23   #682
wesaft
Registered User

wesafts avatar

Reg.datum: May 2008
Det finns inga regler i kärlek, kommer hon finna en ny kärlek så gör hon det, inget som man kan styra över.

Går inte alltid att bli kär i rätt tillfälle.
Gammal 2010-06-11, 15:29   #683
Numse
Registered User

Numses avatar

Alla situation är olika.

Hur går det med kärleken? Hittat fler slanka kvinnor med röd klack?
Gammal 2010-06-11, 16:25   #684
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
jo satan, särskilt om tjejen sitter och slickar lite retsamt med tungan runt jordgubben först och sedan suger in den långsamt.... herrejevlar.. gillart!!
Låter lite patetiskt, men ååååkej... Fast säg det inte till tjejen, var på fest för ngn vecka sedan och blev bjuden på en massa jordgubbar. Sa att det var ju väldigt snällt (jag åt rätt många, obs dock inte himla slabb med tungan..), ville han inte ha några själv? Då sa han just det, typ att "killar gillar att se tjejer äta jordgubbar.." Iiih, han sa det så sliskigt, jag är inte pryd - men blev fan sur, haha! Lura mig att mumsa sådär, jäkla stil.

Nu vill han dejta men det kan han fetglömma, pga den lilla sketna kommentaren, säkert inte ngt fel på honom i övrigt, jag brukar inte bli sur men shit va dryg jag tyckte han var då.. hade käkat typ ½ liter gubbar ffs, åå, blir sur när jag tänker på´t tom! Lika löjligt det, men fan, inga good vibes. Han är löjligt, jag blir löjlig, löjligt overall.

Lellan är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-11, 16:37   #685
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
LOL @ tacka nej till dejt pga en sketen jordgubbs-kommentar!
Gammal 2010-06-11, 16:38   #686
von huff
Banned User

Reg.datum: Aug 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon Visa inlägg
Gold Diggers Von Huffenstein! Gold Diggers!

Som kräver champagnefrukost i ballong, bli hämtad i helikopter till ett slott och får en Porsche Cayenne på första dejten!

Har du någon testat en dejtingsite Huffe?
Hahah jo lol.

Nä inga dejtingsidor.Känns lite desperat att som 20 åring börja med sånt.Skiter nog i alla parrelationer, försöker vara social och trevlig mot alla så får man se vad som händer
von huff är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-11, 17:20   #687
Miniräzer
Registered User

Miniräzers avatar

Behöver råd här!

Har träffat världens finaste brud, flera klasser finare än mig, nästan så jag skäms, bra på alla sätt och vis. Men mitt lilla dilemma är att hon har helkrashad ekonomi, vilket i sig inte rör mig i ryggen, men jag har pinsamt bra ekonomi utan att låta allt för stöddig, men så är det. Men jag törs fan inte berätta hur det ligger till, är livrädd för att det ska bli ett osunt förhållande, att hon typ skulle inse att hon ligger flera klasser över mig och tycker att jag total mupp, men skulle hänga kvar bara av det rent ekonomiska.

Jag har egentligen ingen anledning tror som jag tror, men det hade varit en fruktansvärd situation om det blev så, tycker jag ivf.

Vad tycker ni, hur länge sak man vänta med att avslöja sig? Ska man bara berätta som det är oavsett, eller vänta till hon förstår själv hur det ligger till, vänta tills man eventuellt bestämmer sig för att bli sambos?
Miniräzer är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-11, 17:24   #688
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kwon Visa inlägg
LOL @ tacka nej till dejt pga en sketen jordgubbs-kommentar!
Nja - kommentaren avslöjade ju bara att han inte var den generösa trevliga snubbe han verkade vara, utan snuskego!

Så jäkla petig är jag inte, men typ dating relationer etc handlar väl mkt om att man ska kunna slappna av, att få ngn att känna sig bekväm och trivas, lära känna någon på roligt trevligt sätt, vilket failar iom såna kommentarer.

Gillar inte heller när någon petar näsan och bjuder på skatten, puttar på mig, drar upp min kjol, ner en ev urringning, drar i ens kläder öht, drar mig i håret, släpper ut håret och rufsar om det om det är uppsatt, bär iväg mig, drar ner mig i knät, nyper mig i rumpan etc (allt förutsatt att jag inte känner personen, kan lätt bjuda på mig om jag känner folk, men man kan ju börja roligare än sådär). Så torr är jag, orka känna sig som allmän egendom/objekt, skiter i om jag låter som butchfeminist, gillart inte helt enkelt.

(ok, det där med näsan har inte hänt, men ibland känns det som att det skulle kunna.. )

Gammal 2010-06-11, 17:30   #689
Zakath
Ich bin Bananatastic!

Zakaths avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Nja - kommentaren avslöjade ju bara att han inte var den generösa trevliga snubbe han verkade vara, utan snuskego!

Så jäkla petig är jag inte, men typ dating relationer etc handlar väl mkt om att man ska kunna slappna av, att få ngn att känna sig bekväm och trivas, lära känna någon på roligt trevligt sätt, vilket failar iom såna kommentarer.

Gillar inte heller när någon petar näsan och bjuder på skatten, puttar på mig, drar upp min kjol, ner en ev urringning, drar i ens kläder öht, drar mig i håret, släpper ut håret och rufsar om det om det är uppsatt, bär iväg mig, drar ner mig i knät, nyper mig i rumpan etc (allt förutsatt att jag inte känner personen, kan lätt bjuda på mig om jag känner folk, men man kan ju börja roligare än sådär). Så torr är jag, orka känna sig som allmän egendom/objekt, skiter i om jag låter som butchfeminist, gillart inte helt enkelt.

(ok, det där med näsan har inte hänt, men ibland känns det som att det skulle kunna.. )
Jag tänker bara på att väldigt många tjejer gillar att bli burna, eller sitta i knät. De flesta tjejer jag dejtat brukar hamna i mitt knä ganska tidigt (då jag bara har en datorstol), och jag tycker det hade varit väldigt tråkigt om en tjej totaldissade mig bara för det. Om hon däremot säger till och visar sin gräns så hade jag ju åtminstone haft en chans att anpassa mig efter henne.
Zakath är inte uppkopplad  
Gammal 2010-06-11, 17:34   #690
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Miniräzer Visa inlägg
Behöver råd här!

Har träffat världens finaste brud, flera klasser finare än mig, nästan så jag skäms, bra på alla sätt och vis. Men mitt lilla dilemma är att hon har helkrashad ekonomi, vilket i sig inte rör mig i ryggen, men jag har pinsamt bra ekonomi utan att låta allt för stöddig, men så är det. Men jag törs fan inte berätta hur det ligger till, är livrädd för att det ska bli ett osunt förhållande, att hon typ skulle inse att hon ligger flera klasser över mig och tycker att jag total mupp, men skulle hänga kvar bara av det rent ekonomiska.

Jag har egentligen ingen anledning tror som jag tror, men det hade varit en fruktansvärd situation om det blev så, tycker jag ivf.

Vad tycker ni, hur länge sak man vänta med att avslöja sig? Ska man bara berätta som det är oavsett, eller vänta till hon förstår själv hur det ligger till, vänta tills man eventuellt bestämmer sig för att bli sambos?
Enkelt - gör saker tillsammans som funkar på liten budget. Du behöver ju inte outa din privatekonomi, umgås och lär känna varandra istället. Enkla nöjen passar utmärkt då. Picnicka, kolla film, små roadtripps, utflykter i närområdet, träna ihop, etc.

Sen köper jag inte det där med "klass över dig", "bäst" är väl den man gillar, punkt? Gillar ni varandra, är ni bäst för varandra. Man köpslår väl knappast så där i realiteten med utseende, ekonomiska tillgångar, inre egenskaper etc.. inte i den riktiga världen iaf. Bara när man känner sig osäker och otillräcklig, sällan verklighetsförankrat. U go!

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:32.