2013-11-08, 15:05
|
|
Star Wars
Reg.datum: Sep 2012
|
såg riktigt lätt ut, snyggt
|
|
|
2013-11-08, 15:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2007
|
Om ni vill se marklyft av världsklass pågår VM i styrkelyft just nu i Stavanger. wcstavanger2013.com och klicka vidare till Live Streaming. Nu: Herrar -105, sen damer -84 och 84+.
I morgon är det herrar -120 och 120+.
|
|
|
2013-11-08, 16:27
|
|
Odens son
Reg.datum: Sep 2006
|
Riktigt grymma marklyft narc!  Awesome!
Men som folk nämnt tidigare (inkl. dig själv); lås ut tydligare, bak med axlarna en bit, pressa ut bröstet, tänk på buktrycket (dvs andas in djupt) och VRÅLA LITE! Skräm dem stackars små grabbarna som sitter o beundrar dig i klippet!
Trevlig helg!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
Jag har typ 1 APM!
|
Citat:
Ursprungligen postat av groda
Tja normalt äter jag bara fullkornsprodukter och fiberberikad tofu med sojamjölk för att optimera mina chakran.
|
|
|
|
2013-11-12, 09:04
|
|
queen.
Reg.datum: Apr 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Zanndhra
Såg grymt LÄTT ut i marken! Bra jobbat!
Min egen markteknik är långt ifrån optimal, så tekniktips överlåter jag åt någon mer kunnig...
Hoppas du får en toppenhelg i Köpenhamn!! 
|
Tack fina du!
Citat:
Ursprungligen postat av Fuark
såg riktigt lätt ut, snyggt
|
Tack Fuark!
Citat:
Ursprungligen postat av Mazr
Riktigt grymma marklyft narc! : D Awesome!
Men som folk nämnt tidigare (inkl. dig själv); lås ut tydligare, bak med axlarna en bit, pressa ut bröstet, tänk på buktrycket (dvs andas in djupt) och VRÅLA LITE! Skräm dem stackars små grabbarna som sitter o beundrar dig i klippet!
Trevlig helg!
|
Yes, bra grejer att tänka på. Tack för feedbacken! Och tror knappast att de beundrar mig (fast de kanske borde  ..) Hoppas du hade en bra helg med!
|
|
|
2013-11-12, 09:15
|
|
queen.
|
Måndag 11/11 - C3, W3 - Pass 1
axelpressar
20 kg x 5
20 kg x 5
25 kg x 5
30 kg x 5
32.5 kg x 3
35 kg x 6
Inte helt nöjd, ont i nacken hela jävla passet och kändes inte bra.
pausbänk
32.5 kg x 10, 10, 10, 10
bänk
32.5 kg x 10
Bänken kändes också tung idag. Kör ju iofs på nästa cykels vikter men aja.
chins pron gr
10, 8, 5, 5, 5, 5 = 38
sittande axelpressar hantel
15 g x 10, 10, 6
hantellyft framåt
5 kg x 10, 10, 10
hantellyft sidan, raka arma
5 kg x 10, 10, 10
+ två set med böjda armbågar
baksida axlar, maskin
17.5 x 10, 10, 10
facepulls
3 set
Kroppen var inte med mig idag och det kändes rätt surt, för jag har längtat efter att träna hela jävla helgen. Det enda som kändes typ ok var chinsen. Trots väldigt mycket sömn inatt känner jag mig fortfarande inte på banan igen. Vi får se om det blir träning idag eller om jag skjuter på det till imorgon. Roev.
|
|
|
2013-11-12, 10:28
|
|
Registered User
|
Bra pass ändå. Massa bänkvolym, och bra pressar.
Var det en "dålig-sömn-nacke"? De är jävligt jobbiga. Själv har jag haft lite småont i kroppen, typ som att jag ska bli sjuk, fast mindre och inte något som blir något av. Dessutom lite deppig (särkert mörkret).
Inte illa med 15 gram i sittande axelpressar :P
Om du kör ett pass ikväll, så lovar jag att göra mitt bästa också. Så kan vi höras efteråt och jämföra? Du är grym och väldigt inspirerande!
|
|
|
2013-11-12, 13:06
|
|
queen.
|
Citat:
Ursprungligen postat av pson1998
Bra pass ändå. Massa bänkvolym, och bra pressar.
Var det en "dålig-sömn-nacke"? De är jävligt jobbiga. Själv har jag haft lite småont i kroppen, typ som att jag ska bli sjuk, fast mindre och inte något som blir något av. Dessutom lite deppig (särkert mörkret).
Inte illa med 15 gram i sittande axelpressar :P
Om du kör ett pass ikväll, så lovar jag att göra mitt bästa också. Så kan vi höras efteråt och jämföra? Du är grym och väldigt inspirerande! 
|
Pallar ente mer än 15 gram, så jävla tungt vetty.
|
|
|
2013-11-12, 14:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
Marken såg fin ut! Du har mycket mer vikter i dig då du drar det mesta med ryggen samt håller stången lite för långt ut från kroppen (blir klart tyngre då). Testa att nästan dra den längs benen (mjukisbyxor är ett tips då hehe).
|
|
|
2013-11-12, 14:53
|
|
Powerhouse
Reg.datum: May 2011
|
Här inne ser det alltid bra ut. Även på insta! Vill också ha frukostbuffé..
|
|
|
2013-11-12, 20:43
|
|
queen.
|
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack
Marken såg fin ut! Du har mycket mer vikter i dig då du drar det mesta med ryggen samt håller stången lite för långt ut från kroppen (blir klart tyngre då). Testa att nästan dra den längs benen (mjukisbyxor är ett tips då hehe).
|
Jag tror att du har alldeles rätt i detta. Har ju dock redan sår/blåmärken på benen, så kör med fotbollsstrumpor nu. Hjälper ju dock sådäär. Men tack!
Citat:
Ursprungligen postat av Niwah
Här inne ser det alltid bra ut. Även på insta! Vill också ha frukostbuffé.. 
|
Tack gullet! Och detsamma! Frukostbuffé borde vara ett helgobligatorium.
|
|
|
2013-11-12, 20:54
|
|
queen.
|
Tisdag 12/11 - C3, W3 - Pass 2
marklyft
45 kg x 5
55 kg x 5
65 kg x 3
85 kg x 5 - bälte
95 kg x 3 - bälte
105 kg x 5 - bälte
Tog det rätt lugnt nu med. Kändes ok, förutom sista repsen på sista setet som nog var rätt ful. Ehrm.
frontböj
50 kg x 10, 10
55 kg x 10
pausböj
50 kg x 10, 10
hanging leg raise
10, 10, 10, 10, 10
magmaskin
3 set
boxmage
3 set (med rumplyft på två sista seten)
russian tw
3 set
cc mage
3 set
sidomage viktplatta
15 kg x 15, 15, 15
lite stretch för rumpa och höftböjare
chins pron grepp
5, 5, 5, 5, 5
Var lite trött efter gårdagens chinsande så sista setet var väl sådäääär men aja.
Haft en riktig pissdag idag och var sådär på gränsen till att inte gå och träna. Men OTROLIGT glad att jag gjorde det för nu känns det som om jag har hamnat rätt i mig själv igen. Marken kändes ok idag, utom sista repsen som sagt. Inte perfekt, har fortfarande mkt att jobba på. Ska se om jag ska höja marken nästa cykel eller jobba på ett varv till på dessa vikterna. Jaja. Testade att köra +5 kg i frontböjen med, så jag vet hur kommande cykel kommer kännas. Inte ont i ljumskarna längre vilket är
Nu ska tant bada. Men först: dagens instagramsönderfiltrerade toaflexbild! Ganska go och knubbig nu menmen.
|
|
|
2013-11-12, 21:06
|
|
Registered User
|
Vilket grymt pass! Vilken tur att du gick och tränade ändå  Jag är glad att jag tränade också, eftersom min dag också var rätt kass, enbart pga att jag var nere. Men nu känns det bättre.
Grymt imponerad av dina pass, och jag förstår precis att du mår väldigt bra av dem. Det måste spruta endorfiner inom dig efter passet. Och du gör ju fina framsteg. Ska vi ta ett pass i Göteborg i jul?
Och jääävlar vad snygg du är!! Inte lätt att tro att du bulkar. Kolla på den axeln och bicepsen, grymt jobbat! Kram!
|
|
|
2013-11-12, 21:41
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2011
|
Daaym dem delts & armar...snyggt!
|
|
|
2013-11-12, 21:52
|
|
Powerhouse
Reg.datum: May 2011
|
Senast redigerad av Niwah den 2013-11-12 klockan 21:54.
|
|
|
2013-11-13, 19:13
|
|
queen.
|
Citat:
Ursprungligen postat av pson1998
Vilket grymt pass! Vilken tur att du gick och tränade ändå : ) Jag är glad att jag tränade också, eftersom min dag också var rätt kass, enbart pga att jag var nere. Men nu känns det bättre.
Grymt imponerad av dina pass, och jag förstår precis att du mår väldigt bra av dem. Det måste spruta endorfiner inom dig efter passet. Och du gör ju fina framsteg. Ska vi ta ett pass i Göteborg i jul?
Och jääävlar vad snygg du är!! Inte lätt att tro att du bulkar. Kolla på den axeln och bicepsen, grymt jobbat! Kram!
|
Ja, (nästan) allting ju blir bättre med ett helt ok pass.
Och vi kör definitivt ett pass i jul! Jag kommer ha pressjouren en hel del men det hindrar ju inte från träning, får bara anpassa den lite. Du hojtar när du vet mer hoppas jag. Har massa träningsfrikort till NW också om du vill ha.
Jag kan säga att det råder inga tvivel gällande bulken när det kommer till vikten iaf. Fifan. Jag har nu officiellt gått upp över 20 kg. Det är rätt galet ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av Likeapeanut
Daaym dem delts & armar...snyggt!
|
Tack! Och välkommen hit
Citat:
Ursprungligen postat av Niwah
|
Haha, jag döljer fluffet med väl valda vinklar och alldeles för mycket filter.  Men tack!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:33.
|

|