Starta och skriv en egen journal! Inte alltid det blir fullt ös med folk som kommenterar dig, men ju mer du kommer in i det och du gör det intressant ju mer folk kommer vilja stötta dig.
Lägg dig gärna i hur mycket du vill. Jag ska bara försöka jobba undan lite på jobbet så ska jag ta mig i kragen. Även om inte folk kommenterar kan det vara en bra grej för sin egen skull. Då jag inte noterar vad jag gör på gymmet kan det vara en bra wakeupcall. Men nu ska inte jag ta rampljuset här!
Back to subject, 190KG på stången... Tror bara jag drömmer om dom vikterna med nattmössan på, galet bra!
Nej men börjar följa fler och fler, vem vet.. Man kanske skulle ta sig i kragen och börja starta en. Tycker det är sån grym stämning i alla journaler oavsett om det är någon som är nybörjare eller proffs. Jäkla skönt pepp! Jag har dåligt med kamrater som förstår ens intresse så vore soft med ytterligare en motivationshöjare, jag ska fundera på saken!
Tycker jag absolut att du ska göra, det är ett enkelt och roligt sätt att hålla koll på sin träning och sin progression. Dessutom kan du få en hel del tips och pepp.
Citat:
Ursprungligen postat av Tompisch
Lägger mig i lite =D
Starta och skriv en egen journal! Inte alltid det blir fullt ös med folk som kommenterar dig, men ju mer du kommer in i det och du gör det intressant ju mer folk kommer vilja stötta dig.
+1
Citat:
Ursprungligen postat av frejansson
Lägg dig gärna i hur mycket du vill. Jag ska bara försöka jobba undan lite på jobbet så ska jag ta mig i kragen. Även om inte folk kommenterar kan det vara en bra grej för sin egen skull. Då jag inte noterar vad jag gör på gymmet kan det vara en bra wakeupcall. Men nu ska inte jag ta rampljuset här!
Back to subject, 190KG på stången... Tror bara jag drömmer om dom vikterna med nattmössan på, galet bra!
Vikten låg kvar på 94 kg denna veckan, får se det som godkänt då jag började med kreatin denna vackan, samt inte följde dieten fre-sön.
Nyfunnen favorit?
Var och storhandlade hamburgerkött (80st 90g), och köpte även lite bröd till som jag ska ha när jag lyxar till det lite. Då hittade jag ett hamburgerbröd från MAX, MAGICK heter det och är ett GI bröd. Det som jag gillade med detta bröd var innehållet:
Per 100g
Energi 400kcal
Protein 21g
Kolhydrater 35g
Fett 19g
300g bröd för 20 spänn. Det är ju en billig proteinkälla ffs! Har dock ej smakat på det ännu.
Det är jävligt tungt i starten. Starkt att kämpa sig igenom 8km ändå. Går det dåligt i början så går det ju desto fortare att förbättra sig.
Ja, det är sant. Nu sprang jag bara lite grand, i lågt tempo och gick en hel del. Jag ska ju som sagt att börja med löpträningen när jag är under 90kg. Tänkte dock att jag kunde börja lite lätt med att vänja in kroppen på belastningen som löpningen för med sig, då min kropp är extremt ovan vid det.
Max-brödet är fint. Jag brukar ta en kycklnigfilé, dela den på mitten (på längden alltså) och käka den som hamburgare i två bröd. Nån ostskiva i också. Proteinchock.
Max-brödet är fint. Jag brukar ta en kycklnigfilé, dela den på mitten (på längden alltså) och käka den som hamburgare i två bröd. Nån ostskiva i också. Proteinchock.
Det låter inte dumt! Ska absolut testas. Imorgon ska jag göra på kycklingfilé, smällt mozzarella och lite parma skinka
Citat:
Ursprungligen postat av Tompisch
Starkt att du orkar gå/springa 8km på 1timme!
Nja, hade det varit på halva tiden så hade det varit starkt Menmen , bättre ska det bli!
Citat:
Ursprungligen postat av Modux
vart köpte du det brödet ? lätt ju riktigt bra !
I en vanlig ICA butik, låg där vid de andra hamburgerbröden, svingott var det också!
Liggande Frenchpress
2x7@40kg (hade för mkt träningsverk i magen, så bytte övning)
Sittande Frenchpress
2x5@41kg
Riktigt trött idag, ingen idé att försöka sig på någon maxning i bänken då. Jag tror jag kommer köra 5-3-1 i bänken framöver och försöka höja 1,25kg per vecka. Får se om det funkar på underskott.
Ser ju ut som ett bra press-pass! Lågreps is nice. Slipper man ju bli så trött
Oyeah, det gillar jag!
Rygg/Biceps
rygg
Enhands marklyft
1x3@50kg
1x2@70kg
1x1@90kg
1x1@90kg
1x1@90kg film
1x0@100kg inte ens nära
Marklyft
1x15@50kg
1x15@100kg
2x5@150kg
1x3@180kg
Chins
10
7
6
5
Kabel rodd
3x5@100kg max mag
Skivstångsrodd
5x5@110kg
Skivstångs shrugs
5x5@110kg
Marklyft supersettat med nedanstående övning
1x1@180kg
1x1@180kg
1x1@180kg
Skivstångs shrugs
1x5@180kg
1x4@180kg
1x3@180kg
Biceps
F5 curls, alla set till failure
1x14@40kg
1x10@40kg
1x7@40kg
1x5@40kg
1x4@40kg
Hantelcurls
3x8@18,5kg
Sittande hantelcurls med ryggstöd
3x8@13kg
Sista setet blev filmat (90kg), lite balansproblem på höger på filmen. Ber om ursäkt för den låga upplösningen, fick filmen på ett mms från min vän som filmade.