2008-09-28, 20:11
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
+1.
Ibland är det t.o.m bra med sämre pass ibland. Man blir mer motiverad till nästa pass, så nästa pass som du skriver upp vill jag se minst 3 PBns!
|
haha, fan va skön du ä. ja vi får se, ska jag upp i 3pb får jag nog ta övningar jag inte kört på ett½år isf, men hoppas givetvis på minst 1. har vilat hela dagen och slängt i mig en massa godsaker. först lunch hos mor å far och efter det en stor bit äppelpaj med vaniljsås. 2-3h senare va det fika hos tjejens morfar med 2bullar och 2glas cola, 2h senare va det ägg och räkmacka hos tjejens mor och efter det 2muffins, 1chokladboll och 1kaka och nu sitter jag här framför datorn och jäser men vill ändå ha nått vettigt i mig före sänggående så ska snart ut i köket och kika vad jag kan hitta.
rätt ekonomiskt att ta varvet till släkten sådär, gick ju bara 2mackor av egeninköpt mat idag  haha. jaja om jag inte känner mig väldigt pigg så blir det vila imorgon åxå, rejäl träningsvärk i min nyinförskaffade böjröv  samt fortfarande riktigt feta känningar i framsida axlar av dipsen(militärperss, hantelpress, bänkpress och flyes  hihi) så blir nog vila nån mer dag men siktar på att köra på tisdag.
|
|
|
2008-09-28, 20:49
|
|
Banned User
Reg.datum: Jun 2008
|
va mycket goda saker du äter!
|
|
|
2008-09-28, 20:51
|
|
Banned User
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC
personligen tycker jag att den är grym, har nog sett den 3-4ggr och har inget emot att se den igen! do it eller jag mena se den.
|
Ok, jag har sett den på movieline och då va den billig men sen blev den dyr efter någon månad.
Köpte film för 3000 spänn idag men nästa gång skall jag försöka unna mig den.
|
|
|
2008-09-30, 17:34
|
|
Registered User
|
Då va det dax för högrepsveckor då, får se hur många pass det blir för i regel gillar jag tung träning bättre men börjar känna lite i muskelfästen nu så testar med lite hajreppare.
Bänkpress 40/15 + 60/10 + 60/10 + 60/10 Sista settet va tungt
Hantelpress 25/10 + 20/10 + 20/15 fy satan vilken mjölksyra
Smalbänk 40/8 känningar i framsida axel så skippa denna
Liggande tri ext. 30/15 + 30/14 + 30/12 pumpish!
Pushdown med rep 35/10 + 35/10 + 30/15 + 30/15
Kabelflyes från nedre trissorna 12,5/10 + 12,5/10
Bänkpress i smith 30/20 + 30/25 mest för att få riktigt pump i bröstet
Ja, detta är väl bara ett bevis på hur repssvag jag är. hantelpressarna känns som ett stort nederlag, fram till 7-8 va det hur lätt som helst sen pumpa mjölksyran och va egentlgen inte trött men det började värka mer och mer för varje repp. med tanke på att jag inte kört högreps sen i januari är det kanske inte så konstigt. triceps va däremot inga problem att köra fler reps och trickorna blev galet uppumpade men bröstet ville inte riktigt bli sådär sprängfyllt med blod men det kommer kanske nästa pass. kännde åxå av att jag inte helt återhämtat mig i framsida axlar från förra veckan, funderar på om det kan va en sträckning från dipsen kanske. nästa bröstpass satsar jag på 3*12 i bänken och lite högre vikter i hantelpressen. over and out!
|
|
|
2008-09-30, 17:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC
Har ätit lite dåligt idag så tänkte slå på stort. är ensam hemma åxå så kunde ju ta vad jag kännde för. 1100g kyckling och 500g potatissallad fick det bli. hoppas för min egen del att jag inte äter upp allt men det lär inte va nån risk för så mycket har jag aldrig ätit tidigare, ska dock trycka i mig rejält mycket.
|
Kul att de är 15-årsgräns på pumping iron 
|
|
|
2008-09-30, 17:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Det tar ett tag att vänja sig med högrepps om man inte har kört det på ett tag.
visst är det ändå skönt när passet är slut och man känner sig helt mosad och upppumpad?
|
2008-09-30, 18:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2007
|
najsiga liggande triceps ext! skönt att få köra "lätt" i några veckor. det är fortfarande tungt, men är mer ''mjölksyra tungt''.
|
|
|
2008-09-30, 18:03
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
Det tar ett tag att vänja sig med högrepps om man inte har kört det på ett tag.
visst är det ändå skönt när passet är slut och man känner sig helt mosad och upppumpad? 
|
jo dä. mina triceps har aldrig varit så stora som precis i slutet av passet. kör nog tills jag vant mig vid lite högre reps så blir minst 2veckor som det känns nu. är ju sugen på gvt sen åxå och det blir ju en typ av högreps så får se.
|
|
|
2008-09-30, 21:11
|
|
Collecting stars
Reg.datum: May 2008
|
Härligt pass! Som alla andra tror jag att du kommer in i högreppandet efter ett tag, det blir ju lite andra förutsättningar för kroppen...
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen
en joggare på elitnivå
|
|
|
|
2008-10-02, 21:01
|
|
Registered User
|
När jag stod och lagade mat idag så ringde det på dörren och in steg min fd granne och boxningstränare reidar. i handen hade han en gammal träningsdagbok som jag hade lämnat i hans garage/gym och den va från 2001 och det va väl första gången jag försökte va lite mer seriös med träningen och nu när man tittar tillbaka och kollar på vilka vikter man körde på så ser man ju att det hänt endel. talar lite om vilka gener jag har för styrka och att det går och bli stark(är på väg att bli det nämligen men är inte där än på länge) även om man har en lite sämre grundförutsättningar. tänkte för skojsskull dra lite vikter som jag pumpade med när jag vägde 75kg (fördelat på 2m), skriver bara det bästa settet på varje övning.
9/7 2001
Bänkpress 50/6 har även skrivit max inom parentes
Latsdrag 40/12
Stångcurl 17/10
Skrivit "bra pass" underst på den sidan. det är första registerade passet jag har i den boken, det som slår mig när jag tittar i boken är att alla övningar har jag ökat som faan i utom bänkpress och hantelflyes, trots att bänk är en övning jag haft skapligt mycket fokus på ändå, idag gör jag knappt en 6a på 80kg så det är 60% ökning i jämförelse med drag till hakan där jag gått från 7kg till ca40kg, pushdown där jag gått från 15kg till 80kg, axelpress 3,5kg till 25kg, stångcurl från 17 till 40, knäböj 50 till 100, hantellyft i sidled 3,5 till 12,5 osv osv.
den kanske roligaste övningen jag skrivit ner i blocket är "halva knäböj" enda 19åringen på gymmet med lite distans, haha...
har även ett pass 2002 noterat knappt ökat något, 2003 har jag hela 2pass registrerat små ökninar i latsdrag annars inga ökningar samt 6pass registrerat 2004 där jag ökat till 65 i knäböj men i övrigt inte mycket att hänga i granen. så man kan säga att fram till 2005-2006 va jag riktigt riktigt svag enda bra jag kunde se va att jag klarade 10chins och rätt många situps men annars så är det inte mycket att säga. och förmodligen hade jag forfarande varit riktigt svag om det inte varit reidar som verkligen fick igång ett hopplöst fall. men å andra sidan så är det så mycket roligare nu när det väl börjar ge lite resultat att veta hur mycket och hur länge jag kämpat. men det ska inte stanna här utan nu är det uppåt som gäller, mer vikt både på kropp och stång! kör hårt alla glada!
|
|
|
2008-10-02, 21:09
|
|
ollande medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
Ja det där e alltid skoj att se. kommer ihåg att jag slet med 50 i bänkpress när jag börja.. !
BLOGG
2008-10-02, 21:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2007
|
fan det har hänt mycket på sista tiden för dig styrkemässigt
Kul att se skillnaden i styrkan!
Har samma problem som dig, har ökat som fan i alla övningar förutom bänk
vi lägger krutet på andra övningar
hoppas att du får skriva om 4-5år att:
tog 80kg i bänk 1*6 (max) 2008
nu tar jag 150kg 1*6..
|
|
|
2008-10-02, 21:15
|
|
fyller snart 88
Reg.datum: Feb 2007
|
axelpress på 3.5kg låter ganska roligt  , kul att hitta gamla träningsdagböcker. man märker att det går framåt även fast man kanske inte tror detr...
|
|
|
2008-10-02, 21:20
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ollas
Ja det där e alltid skoj att se. kommer ihåg att jag slet med 50 i bänkpress när jag börja.. !
|
mmm känns som alla börjar där runt 50 och sen är det segt att komma nån vart. iaf när man va så spinkig som jag var.
Citat:
Ursprungligen postat av akerstrom
fan det har hänt mycket på sista tiden för dig styrkemässigt
Kul att se skillnaden i styrkan!
Har samma problem som dig, har ökat som fan i alla övningar förutom bänk
vi lägger krutet på andra övningar
hoppas att du får skriva om 4-5år att:
tog 80kg i bänk 1*6 (max) 2008
nu tar jag 150kg 1*6..
|
absolut, 150 *6 vore lagomt om några år, ju förr desto bättre =)
Citat:
Ursprungligen postat av chrille87
axelpress på 3.5kg låter ganska roligt  , kul att hitta gamla träningsdagböcker. man märker att det går framåt även fast man kanske inte tror detr...
|
ja det är ju sinnessjukt men då gjorde jag 12-20reps så det blir ju mjölksyra men ändå 3,5kg är inte speciellt mycket  typ ingenting skulle jag vilja säga. hantelcurls med 7kg hantlar lixom, och stångcurl med 17kg. värmer ju upp på 30kg nu och det känns ju rätt lätt =) ja det va riktigt roligt att se iaf.
|
|
|
2008-10-02, 22:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
har du tränat boxning innan? intressant läsning föresten.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:31.
|

|