2012-10-24, 20:53
|
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av drakfelt
Stort grattis till 205, riktigt starkt!
|
Tack, Draken! Du får lägga på ett kol!
Citat:
Ursprungligen postat av Poxeman
Mäktigt!
Grattis!
|
Yes, det är rätt coolt att helt plötsligt se såna siffror i ens egen journal. :-)
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao
Gratzors! 
|
Thenx!
Citat:
Ursprungligen postat av Adama
Mycket bra! 2,5 kg ökning? Är ju i min takt nu ju ;-)
|
Lägg på ett kol och gör 5 kg-ökningar, så är du snart om mig!
Citat:
Ursprungligen postat av dooh
Fy fan vad bra! Härligt att läsa om känslan med!
|
Yeah, I'm awesome! Tack, dooh. Yes, jag bjuder läsaren på en bit av min tankevärld. Du kan få bjuda tillbaka nå'n gång! ;-)
Citat:
Ursprungligen postat av Nordkämpe
Grattis  Alltid kul att persa.
|
Tack, J! Japp, det är ju det. Särskilt en oplanerad persning som gick bättre än väntat. Nu ligger jag en vecka back med marken med en vecka före i böjen!
Citat:
Ursprungligen postat av wesaft
Kul Micke!
|
Ja! :-)
Citat:
Ursprungligen postat av Vunnis
Dutti. 
Stör tejpen nånting? Hur känns latsarna?
|
Ingen fisgubbe?
Den stör ingenting. Vaknade missinassen idag dock av smärta i höger underarm. Latsarna känns... ja, jag vet inte, hur ska de kännas?
kineslats.jpg
Så här fin blev jag iaf!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2012-10-25, 06:53
|
|
|
Tunnis
Reg.datum: Apr 2009
|
Märks dom inte av är det bra. Latsarna... Hm. Det är väl sällan man märker nånting om man inte har ont förstås, men tanken är att dom ska vara mer avslappnade. Är du krokig fortfarande, med axelhöjdsskillnad, om du kikar i nån spegel under dagen?
Underarmen är inte mitt fel.
|
|
|
2012-10-25, 07:36
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2012
|
Din journal är kul att läsa och att följa din utveckling likaså. Stenhårt jobb ger framgångar och det är alltid kul att läsa om!
|
|
|
2012-10-25, 07:42
|
|
|
Mjölkad användare
Reg.datum: Feb 2005
|
Jäklar, här går det lika bra som vanligt. Grattis till pers, och med sådan mersmak också, det bådar gott!
|
|
|
2012-10-25, 22:27
|
|
|
Vrickad & älskvard
|
Citat:
Ursprungligen postat av Vunnis
Märks dom inte av är det bra. Latsarna... Hm. Det är väl sällan man märker nånting om man inte har ont förstås, men tanken är att dom ska vara mer avslappnade. Är du krokig fortfarande, med axelhöjdsskillnad, om du kikar i nån spegel under dagen?
Underarmen är inte mitt fel. 
|
Ska kolla mer under morgondagen!
Joho! Ditt fel!
Citat:
Ursprungligen postat av MilkmaN
Jäklar, här går det lika bra som vanligt. Grattis till pers, och med sådan mersmak också, det bådar gott!
|
Tack! Mm, det bådar definitivt gott. DM kommer bli spännande!
Citat:
Ursprungligen postat av vasby
Din journal är kul att läsa och att följa din utveckling likaså. Stenhårt jobb ger framgångar och det är alltid kul att läsa om!
|
Tack ska du ha. Det ligger helt klart mycket jobb bakom. Roligt att det ger resultat!
Välkommen till journalen, dessutom! Ta en kopp té eller en Powerking Light och slå dig ned!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2012-10-25, 22:33
|
|
|
Vrickad & älskvard
|
Torsdag 25 oktober 2012: Knäböj, marklyft
Lajdidaj.
Knäböj
* 60x3
* 80x3
* 100x3
* 120x3
* 140x1
* 160x1
# bälte på
* 170x1 @9 med stopp (råkade lyfta något på hälarna i botten. fick pausa för att rädda)
* 160x2 @8
Lite lätt och ledigt. Kändes inte rätt att gå tungt idag från 160 så jag höll det på en lugn nivå och går tungt när det känns bra igen.
Marklyft
* 60x3
* 60x3
* 100x3
* 100x3
* 140x3
* 140x3
* 180x1
* 200x1 @8,5
* 180x3 @8
* 180x3 @8
200 kändes väl lite tyngre än vad det borde. På repsseten på 180 gick jag ned djupare med rumpan än vanligt och höll mig tight i vinklarna. Det gav god utdelning när stången kom över knäna, eftersom jag då lätt och ledigt kunde skjuta in höften. Precis så jag vill att mina marklyft skall kännas. (Det kräver mer av benen i starten men det gör att utlåsningen blir enklare. Vilket är precis det jag behöver på tyngre vikter).
Undantaget är rep 2 på set 2, där jag inte riktigt höll mig lika tight. Korrigerade och fick till ett bra lyft på rep 3.
Lugnt pass som ändå blir en del vikt. Nöjd.
|
|
|
2012-10-25, 22:44
|
|
|
Guest
Reg.datum: Jul 2008
|
Vill ha rapport om den häftiga tejpen!
EDIT: Vill gratulera din journal till att skrapat hem min 1000:e post.
YOU ARE THE 1000th USER: CLICK TO CLAIM PRIZE LOLOL OSV
Senast redigerad av drakfelt den 2012-10-25 klockan 22:46.
|
|
|
2012-10-25, 22:45
|
|
|
Vrickad & älskvard
|
Citat:
Ursprungligen postat av drakfelt
Vill ha rapport om den häftiga tejpen!
|
Den gör inte så mycket. Är liksom mest bara där och är ... blå?
|
|
|
2012-10-25, 22:47
|
|
|
Guest
Reg.datum: Jul 2008
|
Placebo is everything!
|
|
|
2012-10-25, 23:10
|
|
|
Corporis Majestatis
Reg.datum: Dec 2007
|
Grattis till den fina böjen! Inspirerande!
|
Citat:
Ursprungligen postat av orsor
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså 
|
"Små delikata rörelser..."
|
|
|
2012-10-27, 08:59
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2012
|
Grattis igen till din monsterböj! holy shit lixom. hehe
jag undrar, vad gäller stretching för knäböj, med knäböj (pausböj) som stretchövning... mitt problemområde är korta hamstrings (ljumskar, höftböjare/sträckare är okej enligt min sjukgymnast och massör) men jag har lite problem att "känna" att det töjs i hamstrings i pausböj... har du några idéer och tips angående detta?
|
|
|
2012-10-27, 09:29
|
|
|
Vrickad & älskvard
|
Tack, Matsa, Draken och NNIF!
NNIF: mitt problem med knäböj var att jag inte kunde sitta ned utan att tippa bäckenet. Alltså består min töjning självklart av att jag försöker streta emot tippningen när jag sitter ned, vilket jag gör genom att försöka svanka. Vad är /ditt/ problem med knäböj?
Postat via en mobil enhet
|
|
|
2012-10-27, 09:31
|
|
|
Legimtimerad flaggstång
Reg.datum: Aug 2008
|
I'll race u to 250
|
|
|
|
2012-10-27, 09:34
|
|
|
Uggla
Reg.datum: Oct 2005
|
bra böj!!!
Nya mål?
|
|
2012-10-27, 09:38
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
NNIF: mitt problem med knäböj var att jag inte kunde sitta ned utan att tippa bäckenet. Alltså består min töjning självklart av att jag försöker streta emot tippningen när jag sitter ned, vilket jag gör genom att försöka svanka. Vad är /ditt/ problem med knäböj?
Postat via en mobil enhet
|
the good ol' butt-wink är mitt problem
Nu är ju varken min sjukgymnast eller massör "experter" inom knäböj för styrkelyftare, men har gjort lite rörlighetstester hos dem. Utfallet var att mina hamstring är där skon klämmer, så jag har försökt stretcha dem absurt mycket!
När du stretar emot denna tippning, vilka muskler kontraherar du då? Ländryggen? dvs det du skrev "svanka", något mer man kan tänka på?
Tack för svar :-)
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:29.
|

|