Först inne på andra veckan av första delen, men det känns redan nu som om detta program kan fungera väldigt bra. Känns som om man har ett konstant tryck i armarna 24/7. Dessutom upplevde jag idag den hårdaste pumpen någonsin. Trodde att armarna skulle explodera när som helst.
Så jäkla gött!
Aldrig tränat armar hårt innan?
Bänk 11x110
Its all about the pump!
"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Börjar del 2 på tisdag, men har en fråga angående tricepsövningarna. Problemet är att scottbänken är fastbultad i golvet och därmed inte möjligt att flytta den till cablecrossen. Hur skall jag utföra dessa övningar utan scottbänk så att de motsvarar originalövningen så bra som möjligt? Har funderat på om man skulle försöka bygga ihop något av bänkar eller alternativt köra övningarna stående.
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu
Inte länge sen du såg ut som en blygtandpetare och nu är du snart markkung i SFI!
Börjar del 2 på tisdag, men har en fråga angående tricepsövningarna. Problemet är att scottbänken är fastbultad i golvet och därmed inte möjligt att flytta den till cablecrossen. Hur skall jag utföra dessa övningar utan scottbänk så att de motsvarar originalövningen så bra som möjligt? Har funderat på om man skulle försöka bygga ihop något av bänkar eller alternativt köra övningarna stående.
Vid enarmsövningarna kör du med andra handen under överarmen som en scottbräda, och vid tvåhandsövningarna utan bänken. Inga problem...