Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-08-19, 19:56   #6541
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
+100 mogenpoäng skuggan!
Låter bra att du har ifrågasatt dina vanor och vad du vill göra samt insett vad som är viktigast, blivit mer nöjd med dig själv och din tillvaro/etc. och et. al som kwon brukar säga.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-21, 21:34   #6542
MissTiger
Registered User

Reg.datum: Jul 2008
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Japp jag mår toppen

Finns ju flera olika nivåer inom kroppsbyggning. Några lattjar lite på gymet o pratar strunt med kompisar, andra tränar ok men sköter inte kost eller vila lika bra, ytterligare en målgrupp besöker gym så gott som varje dag, året runt, oavsett chartersemester eller julafton osv.

Allt efter intresse o engagemang - men också i mån av tid o prioritering.

Jag har på nära håll nu sett hur flera som tränar seriöst försummar släkt o vänner bland annat, för att träningen går först. Alternativt enbart umgås med andra byggare/SL/fitnessmänniskor.

Jag har rört mig inom flera nivåer själv, som t.ex att ha spenderat timmar per dag att hitta den "optimala byggningen" och hela tiden försöka vara opti (antal gram BCAA 12 minuter o 34 sekunder före träningen, stabil proteinsyntes yadayada). Jag har nog hjärntvättat mig lite själv också, ett tag sökte jag enbart efter en ny partner som redan är fitnesstjej osv.

I sommar har jag fått en hel del att reflektera över och jag har spenderat mycket tid med släkt o vänner. Jag har också ifrågasatt mina egna mål och ideal och insett att jag blivit påverkad av andra. Byggarfolk dubbelt så grooofva som mig, som menat på att jag är för liten o späd o måste bli grooofv. Jag har också känt att jag har saknat att få tävla, både lagsport men också enskilt.

Så lägger man ihop allt så har jag bestämt mig för att prioritera om lite o spendera mer tid med släkt o vänner som jag faktiskt ett tag försummade till förmån för träningen. Jag har i nuläget mitt livs bästa fysik och jag tänker inte sträva efter att bli så jäkla mkt större. Lite till ska jag växa, men framför allt ska fettet bort. Konditionen vill jag ha tillbaka, jag kan inte ställa upp i en enda tävling/gren/idrott med min nuvarande byggarkondis.

Målsättningen för resten av året kommer fortfarande ha fokus på viss styrka, men ffa konditionsträning inkl koordination och balansträning. 2010 kommer jag att delta i minst 2 löpartävlingar. Fitness- o byggarvärlden kommer jag att fortsätta följa, men med mer distans till än tidigare i år.

Jag närmar mig 35 bast, är mest vältränad av samtliga i min närmaste bekantskapskrets, har mitt livs bästa fysik och har gjort en rejäl förbättring sedan 2006... så jag är sjukt nöjd med tillvaron just nu
Tycker också detta låter som mkt sunda tankar

Tror sommaren o semestern är ett perfekt tillfälle att ta i akt o tänka till o fundera på hur man vill ha det...o som jag själv känner vad man sysslar med!?
Precis som du skriver så har jag också sökt efter den "perfekta" träningen, tajmingen m styrka o konditionsträning, de rätta kosttillskotten osv.. och visst det kan säkert vara viktigt OM man ska tävla.. Men så länge man inte ska det så...

Så till nu ska det ske förändringar även för min del... vilket säkert komma göra kroppen gott hoppas jag :o)

Så Skuggan....Lycka till o vem vet vi kanske syns på gymmet...eller ute i löpspåret!
Gammal 2009-08-22, 13:23   #6543
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Jag har sagt det förrut. Jag tycker du har en bra form. Nej, du är inte byggarstor men so what? Trodde aldrig det var ditt mål utan att just vara vältränad.

Sen tycker jag att det är synd att kolo får dig att må dåligt. Det behöver inte vara antingen eller. Men jag är glad att du mår bra. Det är viktigt.
Gammal 2009-08-31, 18:51   #6544
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av MissTiger Visa inlägg
Tycker också detta låter som mkt sunda tankar

Tror sommaren o semestern är ett perfekt tillfälle att ta i akt o tänka till o fundera på hur man vill ha det...o som jag själv känner vad man sysslar med!?
Precis som du skriver så har jag också sökt efter den "perfekta" träningen, tajmingen m styrka o konditionsträning, de rätta kosttillskotten osv.. och visst det kan säkert vara viktigt OM man ska tävla.. Men så länge man inte ska det så...

Så till nu ska det ske förändringar även för min del... vilket säkert komma göra kroppen gott hoppas jag :o)

Så Skuggan....Lycka till o vem vet vi kanske syns på gymmet...eller ute i löpspåret!
Japp, jag kommer spendera en hel del tid i spåret, så du får gärna ta och visa din runda i skatås någon gång framöver ... lycka till med dina egna mål och ambitioner, kör hårt nu!

Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
Jag har sagt det förrut. Jag tycker du har en bra form. Nej, du är inte byggarstor men so what? Trodde aldrig det var ditt mål utan att just vara vältränad.

Sen tycker jag att det är synd att kolo får dig att må dåligt. Det behöver inte vara antingen eller. Men jag är glad att du mår bra. Det är viktigt.
Hmm, neeh, formen är rätt kass just nu ärligt talat, har späckat på mig lite väl mkt i år. Men visst har du rätt i att mitt första (och riktiga mål) var att bara bli "vältränad" - inte byggbiff. Sedan någonstans på vägen så halkade jag med på ett bananskal som inte riktigt var menat för mig

Kolo får mig inte att må dåligt, absolut inte. Jag njuter bara av att lägga tiden på annat och prioriterar lite annorlunda för stunden. Kommer säkert att häcka här mer i höst igen.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-12, 15:10   #6545
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Började riktigt bra med träningen efter semestern, satte upp nya mål och lade upp ett helt nytt upplägg som jag vill testa på. Hann träna en vecka med det nya upplägget innan jag åkte på en brakförkylning. Tog nästan 10 dagar innan jag blev helt återhämtad. Sedan iväg och tränade två pass och åkte på seklets värsta träningsvärk. Blev fan halvt förlamad från nyckelbenet o neråt i 10 dagar.

Nu är jag som folk igen, tuffar på med det nya upplägget. Det som är revolutionerande för i höst är att jag har släppt viktkåtheten och tränar högvolym med päronvikter nu istället. Ska bli spännande och se vilken respons jag får.

Journalen
Gammal 2009-09-12, 21:37   #6546
Semiramis
Formidabel

Semiramiss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Bra med bra träning, trist med förkylning. Högvolymträning är inte så dumt, men viktkåtheten kan ligga och lura och slå till när som helst! Jag hoppas att du kommer att uppdatera in journal här nu, den har varit saknad.
Gammal 2009-09-13, 08:00   #6547
cam
Registered User

cams avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Semiramis Visa inlägg
Jag hoppas att du kommer att uppdatera in journal här nu, den har varit saknad.
Ja verkligen, du är en grym inspirationskälla!!

Kul att prova nya upplägg, jag är inne på samma linje som du. Men som sagts ovan, viktkåtheten ligger alltid på lur

Kör (lagom) hårt i höst nu
cam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-13, 21:18   #6548
MissTiger
Registered User

Reg.datum: Jul 2008
Citat:
Japp, jag kommer spendera en hel del tid i spåret, så du får gärna ta och visa din runda i skatås någon gång framöver ... lycka till med dina egna mål och ambitioner, kör hårt nu!
Tack tack :o)
Mina rundor ja... får erkänna att det var ett tag sedan det blev skogsrunda nu... men det är bara o hänga på

Kört hårt du med!
Gammal 2009-09-14, 12:00   #6549
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Det finns ganska gott om konditionstävlingar för oss på motionsnivå i Göteborg med omnejd.
Tycker det fungerar ganska bra att kombinera styrketräningen med lite kondition. Mycket lättare att komma iväg på de passen när man har någon tävling att träna inför även om man inte siktar på att vinna utan bara på att ställa upp.

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-14, 21:54   #6550
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Semiramis Visa inlägg
Bra med bra träning, trist med förkylning. Högvolymträning är inte så dumt, men viktkåtheten kan ligga och lura och slå till när som helst! Jag hoppas att du kommer att uppdatera in journal här nu, den har varit saknad.
Kul o höra angående journalen! Jag får se lite, som det är nu så skäms jag mer eller mindre över vikterna på passen. Jag kör högrep och ett helt annat upplägg, så jag blir minsta lika trött/slut i musklerna som tidigare, men det känns aningen förnedrande för mig själv att ligga o köra bänkpress med vikter runt 50kg igen t.ex. Inget jag törs skriva journal på ännu tror jag

Citat:
Ursprungligen postat av cam Visa inlägg
Ja verkligen, du är en grym inspirationskälla!!

Kul att prova nya upplägg, jag är inne på samma linje som du. Men som sagts ovan, viktkåtheten ligger alltid på lur

Kör (lagom) hårt i höst nu
Haha, vet inte om jag kan inspirera så mkt nu, men det känns gott o träna med nya mål och nytt upplägg iaf. Får se vad det resulterar i.

Journalen
Gammal 2009-09-14, 21:58   #6551
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av MissTiger Visa inlägg
Tack tack :o)
Mina rundor ja... får erkänna att det var ett tag sedan det blev skogsrunda nu... men det är bara o hänga på

Kört hårt du med!
Jag återkommer bara jag får upp lite grundkondition, som det är nu så stupar/kräks/svimmar jag så fort jag försöker ens vardagsmotionera i spåret.. :P

Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Det finns ganska gott om konditionstävlingar för oss på motionsnivå i Göteborg med omnejd.
Tycker det fungerar ganska bra att kombinera styrketräningen med lite kondition. Mycket lättare att komma iväg på de passen när man har någon tävling att träna inför även om man inte siktar på att vinna utan bara på att ställa upp.
Japp, jag hoppas kunna ställa upp i något lopp bara, mest bara för skojs skull och som du säger för att ha något att se fram emot. Känner jag mig själv rätt, så kommer jag bli sjukt taggad och målfokuserad ju närmare loppet jag kommer...

Det jag tycker är svårast att kombinera med konditionsträning är styrkepass och vila. En femsplit t.ex. + någon vilodag + konditionsträning gör att det lätt går 10 dagar innan man är färdig med en cykel. Det svåraste av allt tycker jag är o köra ett rejält benpass på gymet och försöka konditionsträna veckan efter det. För mig tar det minst 5 dagar innan träningsvärken har släppt och de första 2-3 dagarna efter benpasset så känns det som om jag har ingen ork alls...

Just nu provar jag ett annat upplägg på gymet först och främst. Om det fungerar så kommer jag att kunna kombinera det med konditionsträning på ett bättre sätt och ändå ha korta cykler. Får väl se hur utfallet blir.

Journalen
Gammal 2009-09-14, 22:05   #6552
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Räknade för skojs skull ihop vikterna i dagens första basövning, bänkpress högrep, och jämförde med ett pass i våras då jag låg runt 90-100kg i bänkpress.

På det gamla passet i våras så maxade jag + körde några reps strax under, med hjälp och forced rep osv. Totalt förflyttade jag då under första basövningen 1600 kg under 6st set.

Med dagens upplägg på päronvikterna (50-55kg i bänken ffs!) så förflyttade jag 2670 kg totalt under första övningen (5 set).

Att det skulle vara en sådan kopiös skillnad hade jag faktiskt ingen aning om. Mitt klena högreppass ger mig 1 ton mer belastning totalt i basövningen. Jag är minst lika slut om inte mer trött efter högreppasset. Weird shit.

Journalen
Gammal 2009-09-14, 23:27   #6553
Ekman_
Registered User

Ekman_s avatar

Reg.datum: Jun 2008
Citat:
Räknade för skojs skull ihop vikterna i dagens första basövning, bänkpress högrep, och jämförde med ett pass i våras då jag låg runt 90-100kg i bänkpress.

På det gamla passet i våras så maxade jag + körde några reps strax under, med hjälp och forced rep osv. Totalt förflyttade jag då under första basövningen 1600 kg under 6st set.

Med dagens upplägg på päronvikterna (50-55kg i bänken ffs!) så förflyttade jag 2670 kg totalt under första övningen (5 set).

Att det skulle vara en sådan kopiös skillnad hade jag faktiskt ingen aning om. Mitt klena högreppass ger mig 1 ton mer belastning totalt i basövningen. Jag är minst lika slut om inte mer trött efter högreppasset. Weird shit.
jag förstog typ ingenting, lol!

när var du där idag? jag var där gubbtiden idag men såg dig inte ändå
Gammal 2009-09-15, 16:45   #6554
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ekman_ Visa inlägg
jag förstog typ ingenting, lol!

när var du där idag? jag var där gubbtiden idag men såg dig inte ändå
Otippat att du inte förstår
Kom dit senare än gubbtiden, dvs 20:30. Var i Helsingborg o bytte bil tidigare på dagen, så kom hem rätt sent.

Journalen
Gammal 2009-09-15, 17:05   #6555
Semiramis
Formidabel

Semiramiss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Det finns väl ingen anledning att skämmas för lägre vikter, det följer ju liksom naturligt med fler repetitioner Men däremot tycker jag inte att det är riktigt lika intressant att redovisa dem så nu när jag kör helkroppspass med mycket fokus på spänst och rörlighet för det mesta så blir det ofta att jag inte redovisar vikterna. Det är dock precis lika jobbigt som att köra lågreps, kanske till och med jobbigare på sitt sätt. Huvudsaken är ju att man har kul och får resultat som känns OK. Det är heller inte vikterna som är det intressantaste att läsa om i en journal tycker jag, jag tycker att det är kul att läsa om träningen och allt därikring i allmänhet, ups and downs.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:14.