2010-01-31, 19:09
|
|
Korsordet
Reg.datum: Oct 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av KlopFer
Nu sitter man här med en chipspåse och 1000 oredigerade bilder, får se hur länge jag orkar hålla på.
|
Dude, du kan ju inte ha en 1000:1 ratio. Moar ch1ps!
|
|
|
2010-01-31, 19:50
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Låter som du inte riktigt vet vad du vill och är rädd för att chansa.
Gör det enkelt för dig. Gillar du snubben? Visa intresse, kör på och se vart det leder. Var bara tydlig med hur långt ditt intresse sträcker sig. Vill du t.ex. inte hoppa i säng med honom riktigt än är det bara att säga det, men att du gärna fortsätter träffas. Det går också bra att bli sängkamrater men säga att man inte är redo för nåt seriöst än.
Självklart är det ingen som gillar att bli teasad och om relationen inte leder nånstans så tröttnar man tillslut. Men det är inte så att killar helt saknar tålamod och inte förstår om du vill hålla möjligheterna öppna till en början och lära känna personen. Du måste dock visa att det finns någon form av intresse, annars kommer det ju liksom tas som just ointresse.
Jag gör jämt så när jag träffar tjejer. Brukar nästan alltid bli att jag har flera på gång samtidigt, vilket jag är öppen med, och sen går jag ut för att ha kul med dem och lära känna dem lite bättre. Ibland tröttnar jag fort eller så leder jag det vidare, men försöker vara så tydlig jag kan med vart jag står. Rinner det ut i sanden pga att jag visar för lite intresse så utgår jag ifrån att det ändå var bäst så.
Det blir jäkligt mycket enklare om man bara är tydlig, och de flesta accepterar ändå att man inte har sex efter första dejten och genast blir ett par.
|
Du får det att låta så lätt. Men är ffa inledningsvis jag har lite problem, gillar inte den är jäkla brådskan. Tar en millisekund att känna om det finns ngt oompfh, men väldigt långt tid att veta om jag gillar någon personlighetsmässigt inte bara.. öö.. djuriskt? Och vill som du känna av, i ett bra tempo, är ju ingen tävling med mål. Har fått intrycket att folk (killar) inte gillar långsamhet, så därför blir det ofrånkomligt att visa mindre intresse för att sakta ner tempot.
Är man tydlig med att det är "testkörning" så verkar man antingen oseriös, ointresserad, killen blir stött för att man inte är betuttad el så vaknar en tävlingsinstinkt att man banne mig ska vilja ha honom. Så "lovar" hellre för lite än för mkt, mao visar hellre för lite intresse, men är ju inte skoj det heller.
Men utan långsamheten är man ju antingen förlovad, dumpad el har ångest el måste dumpa på 2a dejten. Känns nästan så iaf.
Det där fetstilta är spot on. Vet inte ens om jag VILL veta vad jag vill? Vet att jag inte vill bli sambo med nån, det kan jag väl vara öppen med om det skulle komma upp, även om ingen tror på att jag vet att jag inte vill. Men jag vet. Vill int.
Har inget mål, vill bara ha lite mening. Ungefär så, men folk vill placeras i fack, sätta etiketter och att man vet vad man vill.
|
|
|
2010-01-31, 20:31
|
|
Lever i en dröm
Reg.datum: Dec 2003
|
Jag letar efter en sida där man kan kolla hur mycket en sida är värda. Nån som vet vilken sida jag menar?
|
|
|
2010-01-31, 20:51
|
|
Tänker råsa!
Reg.datum: May 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Men kontentan är tyvärr att... Ni förstår mig INTE...
Jag KAN ragga. Men jag vill bara lära känna - dvs ta reda på OM jag vill ragga på en person - hur gör man då? När man liksom tycker någon verkar kul, men inte trassla in den el sig? Jag vill INTE ha nattsällskap, förhållande, whatever.. Eller kanske men inte förrän jag lärt känna. Då badabing bada boom..!  Förhållande - bara om det känns oundvikligt.
Jag vill bara scanna om ngn ger fjärilar i magen. Är man på - tja, då får man nattsällskap el förhållande. Det skiterväljai. Vill va intresserad, intressera intressant.
Jag vill bli faschinerad av ngn, intresserad, känna magpirr. Inte på stående fot veta vad jag vill. Allt går så jäkla fort för alla, jag är trögast ever! Jag vill nosa på folk, ta en smakbit, fundera, se hur de fungerar. Utan att ge för mkt av mig själv (läs ligga, dejta seriöst med folk det inte pirrar med) - det kanske är någon jag upptäcker jag inte alls vill dela med mig av mig till.
Jag vill liksom.. lära känna. Inte hopp i säng el bli ihop. Jag vill kanske bli lite kär`?  Men det är som att man måste bestämma det så fort på stående fot. Jag har ingen aning.
Men det där med kompisar är bra, om jag dissar lite tvetydigt och nosar upp offret igen kanske, men då verkar det ju mest som att jag ändrar mig? Fast det snarare är så att jag försöker hålla lite distans för att uppehålla mitt eget intresse för personen. Upplagt för missförstånd hur som.
|
Jag tror jag förstår vart du vill komma, sånt där är ju som sagt jävligt svårt. I en krogsituation tror jag att det är snudd på omöjligt, just det här att på avstånd lura ut hur någon är kräver ju på nåt sätt att man ses mer än en gång, och gärna att man har möjligheten att iaktta personen ifråga utan att direkt behöva delta i aktivitet/samtal. Inte så ofta en sån situation uppstår i vardagslivet, tyvärr.
|
|
2010-01-31, 20:57
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao
Jag tror jag förstår vart du vill komma, sånt där är ju som sagt jävligt svårt. I en krogsituation tror jag att det är snudd på omöjligt, just det här att på avstånd lura ut hur någon är kräver ju på nåt sätt att man ses mer än en gång, och gärna att man har möjligheten att iaktta personen ifråga utan att direkt behöva delta i aktivitet/samtal. Inte så ofta en sån situation uppstår i vardagslivet, tyvärr.
|
Ok. Jag fattar. Kyssa grodor el dö nucka is the way to go? Grodor smakar så äckligt bara, och celibat är inget för mig. Fan.
|
|
|
2010-01-31, 20:59
|
|
Det var en gång en tråd-master!
Reg.datum: Jun 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
Thanks Broskie, give you an answer tomorrow 
|
Gief facit plox.
|
|
2010-01-31, 21:02
|
|
Tänker råsa!
Reg.datum: May 2009
|
Citat:
Ok. Jag fattar. Kyssa grodor el dö nucka is the way to go? Grodor smakar så äckligt bara, och celibat är inget för mig. Fan.
|
Jag optar tydligen för alternativet dö nucka just nu, så jag är nog fel person att ens ha åsikter i frågan, egentligen.
|
|
2010-01-31, 21:10
|
|
Mr.KlopFis
Reg.datum: Jan 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J.
Dude, du kan ju inte ha en 1000:1 ratio. Moar ch1ps!
|
Statusrapport!
Chips = 0 kvar
Oredigerade bilder = 700 kvar
Dock har jag snart laddat upp alla grejer och kan snart aktiveras och folk kan börja bjuda på lite vackra mattor
|
|
|
|
2010-01-31, 21:16
|
|
En påse med mos.
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av KlopFer
Statusrapport!
Chips = 0 kvar
Oredigerade bilder = 700 kvar
Dock har jag snart laddat upp alla grejer och kan snart aktiveras och folk kan börja bjuda på lite vackra mattor 
|
Är det bara grejer i krokarna runt Norrköping som du säljer?
|
|
|
|
2010-01-31, 21:16
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2004
|
En egyptisk vän påstod helt seriöst att man blir tjock om man dricker vatten efter att man har haft sex. Det var så han fått sin mage och han hade ingen mage alls innan han träffade sin fru.
|
|
|
2010-01-31, 21:19
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
|
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic
En egyptisk vän påstod helt seriöst att man blir tjock om man dricker vatten efter att man har haft sex. Det var så han fått sin mage och han hade ingen mage alls innan han träffade sin fru.
|
eller så började han bara äta lite mer för nu behövde han inte jaga mer och tänka på utseendet
|
|
|
2010-01-31, 21:21
|
|
En påse med mos.
Reg.datum: Feb 2006
|
eller så är det för att tjejen till skillnad från han orkar göra sås till maten
|
|
|
|
2010-01-31, 21:43
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Du får det att låta så lätt. Men är ffa inledningsvis jag har lite problem, gillar inte den är jäkla brådskan. Tar en millisekund att känna om det finns ngt oompfh, men väldigt långt tid att veta om jag gillar någon personlighetsmässigt inte bara.. öö.. djuriskt? Och vill som du känna av, i ett bra tempo, är ju ingen tävling med mål. Har fått intrycket att folk (killar) inte gillar långsamhet, så därför blir det ofrånkomligt att visa mindre intresse för att sakta ner tempot.
Är man tydlig med att det är "testkörning" så verkar man antingen oseriös, ointresserad, killen blir stött för att man inte är betuttad el så vaknar en tävlingsinstinkt att man banne mig ska vilja ha honom. Så "lovar" hellre för lite än för mkt, mao visar hellre för lite intresse, men är ju inte skoj det heller.
Men utan långsamheten är man ju antingen förlovad, dumpad el har ångest el måste dumpa på 2a dejten. Känns nästan så iaf.
Det där fetstilta är spot on. Vet inte ens om jag VILL veta vad jag vill? Vet att jag inte vill bli sambo med nån, det kan jag väl vara öppen med om det skulle komma upp, även om ingen tror på att jag vet att jag inte vill. Men jag vet. Vill int.
Har inget mål, vill bara ha lite mening. Ungefär så, men folk vill placeras i fack, sätta etiketter och att man vet vad man vill. 
|
Hur det funkar med långsamhet beror på. Handlar det om förvirring, tvetydiga signaler och man inte alls vet var man har personen så kommer det aldrig funka. Sen är det klart att om man är attraherad av nån och gillar denne som person så vill man gärna få nåt att hända. Men, hittar man en bra tjej som av en eller annan anledning inte vill gå så snabbt fram så tror jag de allra flesta kan ha lite tålamod(så länge det inte börjar likna nån "inget sex före äktenskapet"-deal).
Det är inte alls oseriöst att testa sig fram. Många gånger går det till just så. Man vill lära känna personen, uppleva hur det känns att hitta på saker tillsammans, om man kan ha roligt osv. Gäller bara att vara tydlig med var man står och vad man vill.
Är man däremot inte det så kan det uppfattas som oseriöst; man vet inte om personer spelar nåt spel, bara söker bekräftelse, försöker leka av sig etc. Dessutom kan det uppkomma en massa konstiga missförstånd.
Sen är det iof också viktigt att veta vad man är ute efter. Letar man nåt seriöst eller vill man bara leka av sig? Vad har man för grundläggande krav på en partner? Har man ingen aning om vad man vill ha blir det ju jäkligt svårt.
|
|
|
2010-01-31, 22:05
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
|
Men jävla skype och inte FUNGERA!?!?!?
Jag kommer till "loggar in" och efter det händer inget. Kan med andra ord inte logga in på mitt acc. Testat olika versioner dessutom.
halp?
|
|
|
2010-01-31, 22:12
|
|
stridis- avatartextmästare
Reg.datum: Jan 2003
|
Who wants a kiss?
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:56.
|

|