2017-09-05, 11:11
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2012
|
En fråga är varför David Englund fick vara med men inte Bergström. Inte heller Staffan Bergkvist var tillfrågad av förbundet såsom jag förstår det.
|
|
|
2017-09-05, 11:58
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2010
|
David är väl landslagscoach om jag inte missminner mig?
|
|
|
2017-09-05, 13:31
|
|
småmysigt slampig
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf
Jag är bara medveten om större länder, men där blir det ju mer personal ju fler atleter man har med. Kina har en hel stab, Ryssland har en hel del, osv. Länder som däremot har ungefär samma antal atleter i samma klass som Sverige har ofta 1-2 personer i assisterande position.
Jag skulle vara intresserad av hur det ser ut för resten av länderna på NM. Har man väldigt många tränare med där också?
|
Jag tror jag såg högst ett par tränare från varje land. Eller i varje fall högst två personer per land bärandes landslagsoverall som stod och skrek till atleterna så jag antar att det var tränarna.
|
|
|
2017-09-05, 13:34
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Nu har jag bara sett på sändningar, så helhetsintrycket finns inte, men jag ser ofta 2-3 tränare som följer atleterna till podiet. Utöver det ser man ofta ett flertal andra i support-positioner. Dessa människor syns sällan lika väl som coacherna.
Estländaren Mart Seim till exempel. Han har ofta finnen Milko Tokola som support vid tävlingar, och då är det utöver coacher.
Senast redigerad av Rahf den 2017-09-05 klockan 13:36.
|
|
|
2017-09-05, 13:51
|
|
Nallemoderator
Reg.datum: Feb 2002
|
Antalet tränare etc som får vara inne med de tävlande regleras antagligen av förbundet som arrangerar men jag har ingen aning om det går att byta mellan olika klasser eller om det är ett visst antal som anmäls till varje tävling. Någon som kikat på reglerna och vet vad som gäller?
Oavsett det så förstår jag inte riktigt problemet med att inte ha med sig sin egen tränare om det inte är så att matchningen sköts uselt?
|
|
2017-09-05, 19:07
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2014
|
Utifrån betraktat så verkar svensk tyngdlyftning vara infiltrerad av ett gäng drama-queens som så fort tillfälle ges tar tillfället i akt att berätta hur dåliga alla andra inom svensk tyngdlyftning är och hur ensamt det är att vara störst, bäst, vackrast och tillhöra svensk tyngdlyftnings absoluta crème de la crème, och hur hemskt det är att ingen är på samma nivå. Lite som när Kim Jong Il sjunger "I'm so ronery" i Team America.
Det peakade nog och var so mest underhållande när det kom fram att chefen (Jimmy? Jimpan?) egentligen var ett svin och hade mobbat en stackars talangfull, duktig tjej som inte stod ut. Nu har det gått på relativt hög fart men utan kraftiga peakar ett tag.
Har jag fått en korrekt bild av situationen?
Senast redigerad av Frågenarkomanen den 2017-09-05 klockan 19:13.
|
|
|
2017-09-05, 19:51
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
Ni kan bara spekulera i vad som händer. Ingen här vet vilka konversationer som hållits (Eller inte hållits för den delen) mellan vissa lyftare och förbundet.
|
|
|
2017-09-05, 20:11
|
|
Registered User
|
Och det är precis vad vi gör, precis som du.
Sanningen ligger säkert, som sig bör, någonstans i mitten. Det vore oerhört tråkigt ifall man diskriminerar ATB:s atleter enbart p.g.a. hans historia med förbundet. Jag menar, vi hör ju inte ett pip från t.ex. Angelica Roos eller Patricia Strenius om liknande administrativa eller logistiska problem. Samtidigt snackar Ågren om sin gruppanmälan, som banne mig han borde varit medveten om hur den indelningen faktiskt sker.
Som sagt, sanningen ligger säkert någonstans i mitten, men fasen vilka skelett i garderoben det verkar finnas.
|
|
|
2017-09-05, 20:14
|
|
|
Var har jag spekulerat?
Pratade med Stefan senast idag om vad som pågår så har nog lite mer koll på hur han känner sig behandlad och vad som sagts till och från förbundet. Angående anmälan så är det en skitsak i det stora hela :P
|
|
|
2017-09-06, 06:56
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
Ni kan bara spekulera i vad som händer.
|
Det kommer nog att fortsätta spekuleras då inte alla köper ATB och hans lyftares historia rakt av baserat på några instagram/facebookinlägg från dom berörda.
Dom har dragit igång någon slags kampanj utan att ge all fakta och det luktar unket.
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.
|
|
|
|
2017-09-06, 08:00
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av rememberence
Det kommer nog att fortsätta spekuleras då inte alla köper ATB och hans lyftares historia rakt av baserat på några instagram/facebookinlägg från dom berörda.
Dom har dragit igång någon slags kampanj utan att ge all fakta och det luktar unket.
|
Jag kan kort skriva att det mycket handlar om frånvarande av svar från förbundet. Det har skrivits och ringts en hel del från bland annat Stefan till förbundet med frågor och funderingar kring många saker som hänt senaste året(?).
De svarar inte på frågor, de hör inte av sig öht, de kommer med undanflykter och beter sig allmänt illa.
Som sagt, ni vet inte vad som har sagts och inte sagts mellan de båda parterna utöver inläggen på sociala medier.
|
|
|
2017-09-07, 11:15
|
|
|
|
|
|
2017-09-07, 11:28
|
|
Registered User
|
Gott. Jag hoppas förbundet får sig en verklig tankeställare, eller omskakning.
Om Ågren citerar ordagrant de svar han fått från förbundet är det riktigt låg nivå på kommunikationen och männen bakom. Småstadspolitik, som jag sa förut.
|
|
|
2017-09-10, 16:43
|
|
Blibloblooobli
Reg.datum: Apr 2002
|
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:19.
|

|