Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-08-08, 21:54   #6196
pony
Athletic chick on a stick.

ponys avatar

Reg.datum: Mar 2007
Sissa har optimal hållning.
Jag gillar verkligen din klädstil, snyggt och personligt och du bär upp allt så förbaskat bra
Gammal 2007-08-08, 21:59   #6197
Jarod
Kolozzeum Security

Jarods avatar

Reg.datum: Aug 2001
Citat:
Ursprungligen postat av sissa Visa inlägg
ryggpose?
Nä, en Sissa.
Gammal 2007-08-08, 22:00   #6198
Jarod
Kolozzeum Security

Jarods avatar

Reg.datum: Aug 2001
Feddan förresten - Välkommen in i Friskis-träsket!
Gammal 2007-08-09, 00:45   #6199
Alexlindgren
Rocky Balboa

Alexlindgrens avatar

Reg.datum: Mar 2005
HAAHAHAHA! Förlåt för väldigt oftopic, men satt och läste mina gamla inlägg i den här tråden, för att citera.

"Jag säger vad jag vill, det finns inget "ska" och "inte ska" bara för äckliga moralkärringar som kan dra dit pepparn växer.

Vissa människor kan inse att något sitter bra, TROTS att det inte är billigt, face the fact. "

Förlåt till er alla som jag varit jävligt dryg mot. Satt och garvade i 10 minuter åt den där kommentaren. Ska ut och shoppa imorgon, kommer upp med lite bilder! Sov gott
Alexlindgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-09, 07:29   #6200
Tolkia
Moralistmoderator

Tolkias avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
har nu strl 40 i brallor och vet inte om jag borde ha ångest eller inte. ( när jag var 34/36 så var man i min värld tjock ( och det kan man ju inte vara, usch vad hemskt) om man hade strl 40 för det är ju...jättemkt. ) känns lite småkonstigt, att jag nästan drar den största strl som finns ( i "vanliga" affärer ) för jag är ju inte direkt gigantiskt stor. men det känns nästan så. jag är large för fan.
Du är inte stor. jag kan fortfarande köpa kläder i vanliga affärer, om du med vanliga affärer menar typ Kapp Ahl och Lindex och inte megahippa supertrendbutiker (de verkar ju ha som policy att inte ta in större än 40) och jag är stor på riktigt. Du ser enormt schnygg ut (och jag är ju en bitter kärring, så du kan utgå från att jag inte smickrar dig bara för att vara snäll), så skippa idéerna om att det ultimata är att se ut som en undernärd tonårspojke.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-09, 08:34   #6201
AFanatic
Registered User

AFanatics avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:

har nu strl 40 i brallor och vet inte om jag borde ha ångest eller inte. ( när jag var 34/36 så var man i min värld tjock ( och det kan man ju inte vara, usch vad hemskt) om man hade strl 40 för det är ju...jättemkt. )
känns lite småkonstigt, att jag nästan drar den största strl som finns
( i "vanliga" affärer ) för jag är ju inte direkt gigantiskt stor. men det känns nästan så. jag är large för fan.
För det första så gjorde alla stora modekedjor om sina storlekar får några år sedan, pga att den svenska befolkningen ökade i vikt precis som flera andra västeuropeiska länder. En 34/36 är idag en egentlig 38 då. Sedan att många som är på det här forumet ständigt vill bli större gör ju inte saken bättre, om man nu är fixerad vid en speciell storlek. En del har å andra sidan gjort 38/40 mindre och gjort det mer till en S eller 36/38. Jag tycker att storlekarna idag sprider ut sig över ett bredare område nu än för flera år sedan. Det är ungefär som att de inte kunde komma överens om var de skulle lägga gränserna så nu har vi allt i alla storlekar.

Sedan kan jag personligen köpa allt från S - L och det är helt beroende på vad det är för passform på kläderna, hur de är skurna osv.

Den största storleken som finns i vanliga affärer är väl 44/46? Det är en bra bit ifrån 38/40.
Gammal 2007-08-09, 09:04   #6202
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Alexlindgren Visa inlägg
HAAHAHAHA! Förlåt för väldigt oftopic, men satt och läste mina gamla inlägg i den här tråden, för att citera.

"Jag säger vad jag vill, det finns inget "ska" och "inte ska" bara för äckliga moralkärringar som kan dra dit pepparn växer.

Vissa människor kan inse att något sitter bra, TROTS att det inte är billigt, face the fact. "

Förlåt till er alla som jag varit jävligt dryg mot. Satt och garvade i 10 minuter åt den där kommentaren. Ska ut och shoppa imorgon, kommer upp med lite bilder! Sov gott
YAY! Insikt!
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-09, 09:24   #6203
LadyInsane
Starkare

LadyInsanes avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:

har nu strl 40 i brallor och vet inte om jag borde ha ångest eller inte. ( när jag var 34/36 så var man i min värld tjock ( och det kan man ju inte vara, usch vad hemskt) om man hade strl 40 för det är ju...jättemkt. )
känns lite småkonstigt, att jag nästan drar den största strl som finns
( i "vanliga" affärer ) för jag är ju inte direkt gigantiskt stor. men det känns nästan så. jag är large för fan.
Sissa, jag tror att de där byxorna är ganska små i stlkarna. Du ser inte ut som en 40! Du har en sjukt snygg kropp!
LadyInsane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-09, 14:38   #6204
sissa
Segrare Bästa fysiken 2011!

sissas avatar

Reg.datum: Nov 2005
[QUOTE=Cilia;2448935]Sissa, jeansen satt sådär tycker jag.
du har ju verkligen en kropp för stuprör, var inte så feg.

det vetefan. men jag tycker det är skitsvårt att ha några generella "sånt passar jag i". visst kanske men vet överlag, men det bästa är att prova. det är mkt som spelar in om det klär en eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av pony Visa inlägg
Sissa har optimal hållning.
Jag gillar verkligen din klädstil, snyggt och personligt och du bär upp allt så förbaskat bra

Citat:
Ursprungligen postat av Jarod Visa inlägg
Nä, en Sissa.
sissa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-09, 14:38   #6205
sissa

sissas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Du är inte stor. jag kan fortfarande köpa kläder i vanliga affärer, om du med vanliga affärer menar typ Kapp Ahl och Lindex och inte megahippa supertrendbutiker (de verkar ju ha som policy att inte ta in större än 40) och jag är stor på riktigt. Du ser enormt schnygg ut (och jag är ju en bitter kärring, så du kan utgå från att jag inte smickrar dig bara för att vara snäll), så skippa idéerna om att det ultimata är att se ut som en undernärd tonårspojke.
Man kan inte annat än älska er alla på kollo. Jag fiskade förstås efter att få höra att jag duger som jag är och att jag icke är sketastor. (Jag veeeet väl det egenligen kanske, men jag är långt ifrån skitsäker. Varje dag. )

Det är nog mest att det känns lite underligt och ovant och jag får inte ihop det i huvvet. Ser mig som normal/ hyffsat smal, och så får jag ha sånt det står "large" på.

Jag menade nog superhipptrendaffärer. Där brukar det på sin kant finnas en strl över det jag har. Därför undrade jag för en stund om jag missat nåt. Typ att jag går omkring och är skitstor utan att veta det.

Puss på dig hur som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av AFanatic Visa inlägg
För det första så gjorde alla stora modekedjor om sina storlekar får några år sedan, pga att den svenska befolkningen ökade i vikt precis som flera andra västeuropeiska länder. En 34/36 är idag en egentlig 38 då. Sedan att många som är på det här forumet ständigt vill bli större gör ju inte saken bättre, om man nu är fixerad vid en speciell storlek. En del har å andra sidan gjort 38/40 mindre och gjort det mer till en S eller 36/38. Jag tycker att storlekarna idag sprider ut sig över ett bredare område nu än för flera år sedan. Det är ungefär som att de inte kunde komma överens om var de skulle lägga gränserna så nu har vi allt i alla storlekar.

Sedan kan jag personligen köpa allt från S - L och det är helt beroende på vad det är för passform på kläderna, hur de är skurna osv.

Den största storleken som finns i vanliga affärer är väl 44/46? Det är en bra bit ifrån 38/40.

Jo, det är nog så. Jag har vatt inne i affärer där de nog haft snålt med strl. Bik bok tex är ju galna. Allt är skitsmått. Iaf brallorna

Och jag håller med dig om spridningen. Det kan skilja beroende på affär och märke.
Gammal 2007-08-09, 14:41   #6206
sissa

sissas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane Visa inlägg
Sissa, jag tror att de där byxorna är ganska små i stlkarna. Du ser inte ut som en 40! Du har en sjukt snygg kropp!
Som sagt jag erkänner: Jag ville veta om jag dög.

Men de allra flesta brallorna drar jag den strl i. Fast idag kom jag i några 38:or också. Men jag ska strunta i det nu.
Gammal 2007-08-09, 14:43   #6207
sissa

sissas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fed up Visa inlägg
Ja, jag tycker inte kläderna är sjukt snygga, men jag skäms inte i dem heller.

Tack! Ja får köra på röda läppar och naglar till också!

Ja huvtröjan är så himla skön, synd att jag inte kan ha den jämt till vardags...Ja byxorna är för utsvängda, men sånt är livet och piken är minsta storleken tror jag, kan inte ha mindre för då visar jag hela maggen. Den är tight över bröstet och det är ju det som räknas, ärmarna växer jag ju snart i.

Vad gör man iten för att matcha? Därför jag färgade håret, för att bli friskis all the way.

Boka en tid då!

Sissish:
Den gula tröja var snygg, de svarta byxorna snygga, men ser nästan lite stora/långa ut? Håller med om att de ser mindre fina ut i vissa vinklar, men generellt tycker jag de är läckra.
Skorna är snygga, men är inte de där flärparna jobbiga när man går?
Första jeansen var snygga, de andra inte. Alldeles för utsvängda. Det finns ju ett mellanting mellan stuprör och utsvängda jeans. Sorry att dissa dem, du är snygg som vanligt annars.

Det är lugnt, jag hade inte väntat mig hejjarop av såna hippiebrallor från dig.

Nä, visst finns det mellanting. De är rätt utsvängda. Men de sitter bra om gumpen och det är prio ett.

Införskaffade dock ett par stuprör från miss sixty ( allt eller inget) på rean idag.
Kommer eventuellt upp sen.

Får se hur jag gör med de svarta brallorna. Får ta en provning till.
Gammal 2007-08-09, 14:46   #6208
sissa

sissas avatar

Citat:
Jag köpte två par skor på din sko's sommarrea idag:

Ett par gula (likadana som på ellos för er som är insatta i deras sortiment), mycket bekväma och vardagsfina tycker jag. Kostade 150.

Sen köpte jag ett par galna platådojor för 200. Fatta hur lång jag blir i dessa och ändå helt bekväma att gå i. Spexiga tycker jag.
(ursäkta kass bild, blev konstigt ljus+ska inte ha dessa brallorna till sen)

Hjelp, måste skaffa fler skohyllor i garderoben!

diggade båda skorna!
Gammal 2007-08-09, 14:46   #6209
Durre
Registered User

Durres avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Såhär kan jag klä mig till jul kanske:
Haha precis, en riktigt fit jultomte i år
Gammal 2007-08-09, 15:15   #6210
sissa

sissas avatar

okej, jeans igen. 300 spänn (förr: 1200)

inte så att jag direkt måste ha ett par jeans till men de känns bra på.
de är väldigt ljusa så bilden till vänster stämmer nog bäst

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:36.