Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-12-28, 22:29   #601
emmzan
SL-Kirurg

emmzans avatar

Reg.datum: Mar 2002
Vackert jobbat!!!
Gammal 2007-12-29, 01:28   #602
EmCeeMike
Registered User

EmCeeMikes avatar

Reg.datum: Dec 2005
Du är så grym!, bli inte mätt nu, utan nu ska 80 upp innan sommarn sen börjar du tävla i SL eller i bänkpress

Gonatt
EmCeeMike är inte uppkopplad  
Gammal 2007-12-29, 20:26   #603
pony
Athletic chick on a stick.

ponys avatar

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Timme Visa inlägg
Du kommer garanterat klara det. Speciellt med din envishet! Fy vad br jobbat i bänken! Ett stort grattis ska du ha 70kg i bänk är ruskigt bra. Vad väger du nu?
Danke schön!
Jag var 61-62 sist jag vägde mig, lär vara några kg plus vätska nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel Mattusch Visa inlägg
Vad står din vikt på nu? Ökat sedan i början av journalen?

Du är stark som bara den. Har Mats övertalat dig att börja tävla?
Jag har ökat och tappat och landat på ganska exakt samma vikt, men med mer fettfri massa.
Nja, Mats har ju faktiskt sett mina vackra lyft, till skillnad från de flesta här inne. Det dröjer nog ett bra tag innan de är något att hänga i granen. Dessutom har jag inga planer på att börja med utrustning så det blir nog svårt...

Citat:
Ursprungligen postat av EmCeeMike Visa inlägg
Du är så grym!, bli inte mätt nu, utan nu ska 80 upp innan sommarn sen börjar du tävla i SL eller i bänkpress

Gonatt
Nog för att jag såg livet passera revy med 70 på utsträckta armar... men jag har faktiskt knåpat ihop ett SL-inspirerat träningsupplägg där jag siktar på 81,5 (underbart logisk siffra) till slutet av April, ungefär.

Och tack så mycket, alla! Nu ska jag jobba på att få upp den vikten med röven i, också
Gammal 2007-12-29, 20:40   #604
pony

ponys avatar

29 december - rygg

Finchins:
7, 5, 5, 4

Mark:
40kg x 5, 5, 5
50kg x 5, 5, 5
60kg x 3, 3, 3
70kg x 1, 1, 1
80kg x 1, 1, 1

Stångrodd:
40kg x 10, 8
...sedan kastade de ut mig från gymet.

Idag jobbade jag på att få till de finaste marklyften hittills (enligt bästa förmåga).
Spänd mage, aktiverad höft, rak rygg, hälen i, blicken fram, stången skalar benen, osv... Trots dålig simultankapasitet blev bålstabiliteten mycket bättre tycker jag. Tappade väl lite rygg på sista 80, plus att det gick fasligt långsamt upp, men annars är jag väldigt nöjd. Mitt största problem är ju att röven vill upp före ryggen och att jag drar med raka ben.
Den som lever får se hur det löser sig.
Gammal 2007-12-29, 21:05   #605
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av pony Visa inlägg
Danke schön!
Jag var 61-62 sist jag vägde mig, lär vara några kg plus vätska nu.
Du pressar redan betydligt mer än din kroppsvikt. Mycket bra Snart så åker 81.5 upp! (hur kom du fram till just den siffran?)
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad  
Gammal 2007-12-30, 21:10   #606
pony

ponys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Timme Visa inlägg
Du pressar redan betydligt mer än din kroppsvikt. Mycket bra Snart så åker 81.5 upp! (hur kom du fram till just den siffran?)
Egentligen var det 80 (ju mer jag tänker på det desto mer känns det som vatten över huvudet, but whatev) men sen så lade jag på ytterligare en vecka i programmet och då fick det bli 81,5.
Gammal 2007-12-30, 21:22   #607
pony

ponys avatar

30 december - axlar & triceps

Militärpress:
20kg x 5
25kg x 5
30kg x 5
35kg x 2
37,5kg x 1 Persinen! (jag blev provocerad...)
32,5kg x 4
30kg x 5

Smalbänk:
20kg x 3
30kg x 3
40kg x 3
50kg x 3
60kg x 1 ...änglar stiger ned från skyarna. Ponnyn lyfter INTE en halvmeter från bänken. Halleluja!
55kg x 2
50kg x 3

Hantelpress:
16kg x 5
14kg x 5, 5, 5

Tryndrag:
20kg x 12
30kg x 10
25kg x 10
20kg x 12

Tricepsextensions:
17,5kg x 12
27,5kg x 6
30kg x 3
20kg x 10

Hantelflax:
9kg x 8
8kg x 8
7kg x 8
6kg x 14

Ryck med hantel:
12kg, 14kg, 16kg
Gammal 2007-12-31, 00:25   #608
Arf Pingvin
Hårdrockare

Arf Pingvins avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
men jag har faktiskt knåpat ihop ett SL-inspirerat träningsupplägg där jag siktar på 81,5 (underbart logisk siffra) till slutet av April, ungefär.
Fint att se! SL är vad alla de tuffa tjejerna kör. Nu är bara frågan hur man ska få dig att köra OL... du kör ju redan hantelryck. Du vet väl att OLare är bland de rörligaste atleterna så du har ju redan ett förstprång där, förutom att de är starkast, vackrast och bäst då *whistle*
Arf Pingvin är inte uppkopplad  
Gammal 2007-12-31, 10:48   #609
Timme
Mr BodyPump.

Timmes avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Arf Pingvin Visa inlägg
Fint att se! SL är vad alla de tuffa tjejerna kör. Nu är bara frågan hur man ska få dig att köra OL... du kör ju redan hantelryck. Du vet väl att OLare är bland de rörligaste atleterna så du har ju redan ett förstprång där, förutom att de är starkast, vackrast och bäst då *whistle*
OL är gulligt. SL är brutalt. Jag tror inte pony vill vara gullig
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad  
Gammal 2008-01-02, 00:16   #610
pony

ponys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Arf Pingvin Visa inlägg
Jag trodde OL var en sport, men det verkar snarare som nagon form av pyramidspel. Ju fler deltagare man varvar desto mer tupperware far man sjalv, eller?
I arligehetens namn tenderar jag att intressera mig for de mest otippade sporter. Man snubblar over nagot, provar, det ar kul, hela historien utvecklas till nagon typ av besatthet som ater upp all ens fritid, osv.

I en perfekt varld skulle jag ha tid att dansa, lyfta, klattra, ateruppta kampsport (high stance, ffs), pyssla med mer akrobatik (tyg, rep, trapets!), kanske borja med breakdance, and so on and so forth. Just nu vagar jag inte prova nagot mer med tanke pa att jag redan har maxat dygnets timmar (och den har terminen ska jag forutom att trana och driva min firma aven plugga heltid).
Wah-wah... Tank vad lattsamt det vore om det var trist och ohalsosamt att trana.

Hursom!

Har ar galenskapet jag drar igang imorgon. Halvkropp, omg...

De tunga momenten kommer alltsa att ga efter programmet och de latta kommer att blandas upp med lite diverse dumheter.
Det ar langt, det ar konstigt, men det lar sannolikt ge nya erfarenheter an den foraldrade 4-split jag korde forra aret.

С Новым Годом! С Новым Счастьем!
Gammal 2008-01-02, 14:34   #611
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk

bertberts avatar

Reg.datum: May 2006
Välkommen ner i träsket, pony!
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad  
Gammal 2008-01-02, 15:15   #612
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg

Slartibartfasts avatar

Reg.datum: Apr 2002
Halvkropp är överlägset!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad  
Gammal 2008-01-02, 15:18   #613
Doctor Snuggles
Pink belt

Doctor Snuggless avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Jag trodde OL var en sport, men det verkar snarare som nagon form av pyramidspel. Ju fler deltagare man varvar desto mer tupperware far man sjalv, eller?
I arligehetens namn tenderar jag att intressera mig for de mest otippade sporter. Man snubblar over nagot, provar, det ar kul, hela historien utvecklas till nagon typ av besatthet som ater upp all ens fritid, osv.

I en perfekt varld skulle jag ha tid att dansa, lyfta, klattra, ateruppta kampsport (high stance, ffs), pyssla med mer akrobatik (tyg, rep, trapets!), kanske borja med breakdance, and so on and so forth. Just nu vagar jag inte prova nagot mer med tanke pa att jag redan har maxat dygnets timmar (och den har terminen ska jag forutom att trana och driva min firma aven plugga heltid).
Wah-wah... Tank vad lattsamt det vore om det var trist och ohalsosamt att trana.

Hursom!

De tunga momenten kommer alltsa att ga efter programmet och de latta kommer att blandas upp med lite diverse dumheter.
Det ar langt, det ar konstigt, men det lar sannolikt ge nya erfarenheter an den foraldrade 4-split jag korde forra aret.

С Новым Годом! С Новым Счастьем!
Shit. Jag skulle aldrig ha tålamodet att köra såpass långa cykler. Pallar knappt med 3 veckors cykler.
Hoppas det funkar dock.
Gammal 2008-01-02, 20:09   #614
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Hursom!

Sheo ringde och undrade vem som snott alla detaljer och kommatecken från internet. Han fick problem att skriva sitt träningsschema serru, give 'm back!
Gammal 2008-01-02, 23:53   #615
pony

ponys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Sheo ringde och undrade vem som snott alla detaljer och kommatecken från internet. Han fick problem att skriva sitt träningsschema serru, give 'm back!
Du menar att det är mycket lull och halvkilon och skit? Jag rundade av bäst jag kunde från uträkningarna med det blev ganska blaj iaf, inser jag nu. Lagom kul att ha en viktskiva mer på ena sidan. Fick byta håll efter hälften av setten.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:06.