2010-06-03, 12:29
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sundsarn
Du är inte ensam, fan  För att lägga till en extra twist är det en av mina bästa vänner dessutom 
|
är slarti kär i en av dina bästa vänner?
|
|
|
2010-06-03, 14:23
|
|
Gymmar inte damn it!
|
Citat:
Ursprungligen postat av fiskebulle
Jobbigt läge. Jag hade nog sagt som det var, palla gå runt och ha känslor för någon som man dessutom träffar ofta. Vem vet, förresten, ni kanske gifter er och skaffar barn.
|
Jo, det var egentligen därför som det kom upp. Märkte att hon började bete sig märkligt mot mig och det var för att hon märkte att jag ville träffa henne oftare. Så vi har pratat om det och det kommer inte hända. Men vem vet... Jag kan ju inte gå och hoppas men händer det så händer det.
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
är slarti kär i en av dina bästa vänner?
|
Hah, nej. Men jag är också "småkär", i en av mina bästa vänner. Av tidigare erfarenheter brukar det sluta illa, lite trött på att bli av med vänner på det sättet.
Senast redigerad av Sundsarn den 2010-06-03 klockan 14:25.
|
|
|
2010-06-03, 15:09
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Varför är det ALLTID nåt fel? Nåt som gör att man inte borde. Mår man gott i någons sällskap, tja då är det ngn jäkla annan grej. Är alla grejer bra "på pappret", tja då failar "må gottet".
Tyyyyypiskt.
|
|
|
2010-06-03, 17:20
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Varför är det ALLTID nåt fel? Nåt som gör att man inte borde. Mår man gott i någons sällskap, tja då är det ngn jäkla annan grej. Är alla grejer bra "på pappret", tja då failar "må gottet".
Tyyyyypiskt. 
|
Inte alltid, snarare aldrig för mig  känns det rätt så är det rätt. Jag hänger aldrig upp mig på småsaker.
|
2010-06-03, 17:22
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2007
|
Är det nån grabb som vill ha ligg i sthlmsområdet är det bara att höra av sig, kan fixa nummer till några lätta brudar.
|
|
|
2010-06-03, 17:30
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Numse
Inte alltid, snarare aldrig för mig  känns det rätt så är det rätt. Jag hänger aldrig upp mig på småsaker.
|
Om det är storsaker då?
|
|
|
2010-06-03, 17:32
|
|
Raidar MC
Reg.datum: Sep 2009
|
Jag måste bara skriva av mig. Saknar en gammal flamma. Det har bara förekommit 3 flickor som uppskattat mig för den jag verkligen är, den ena är en god vän och jag har inga känslor mer än vänskapliga för henne, den andra har på tok för mycket problem att ta hand om och den tredje, hon har flyttat till New York.
Sjukt mycket abstinens efter nummer 3. Riktigt jobbigt. Bläää
|
Min träningsjournal! <------------------------- is da shizznit!
|
|
|
2010-06-03, 18:17
|
|
Gymmar inte damn it!
|
Citat:
Ursprungligen postat av fiskebulle
Jag måste bara skriva av mig. Saknar en gammal flamma. Det har bara förekommit 3 flickor som uppskattat mig för den jag verkligen är, den ena är en god vän och jag har inga känslor mer än vänskapliga för henne, den andra har på tok för mycket problem att ta hand om och den tredje, hon har flyttat till New York.
Sjukt mycket abstinens efter nummer 3. Riktigt jobbigt. Bläää
|
Tråkigt. Vet du vad hon känner för dig? Har hon känslor kvar? Annars är det nog bara att bita i det sura äpplet, vara deppig ett tag och försöka sysselsätta sig med annat och låta stormen mojna. Om det är till någon tröst så går det fortare om man slipper träffa personen ifråga på ett tag. Jag har testat båda
|
|
|
2010-06-03, 18:21
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Wille005
Är det nån grabb som vill ha ligg i sthlmsområdet är det bara att höra av sig, kan fixa nummer till några lätta brudar. 
|
Hur många PM har du fått nu?
|
|
|
2010-06-03, 18:33
|
|
Registered User
|
Citat:
Om det är storsaker då? 
|
Då faller jag förmodligen inte för tjejen. Allt behöver inte stämma, men det funkar inte om något är helt galet heller. Man tar ju inte vem som helst, även om jag inte är lika kräsen som skuggan och slarti kanske. Dock så har de mer erfarenhet än mig samt är äldre, så vi är kanske inte på samma nivå.. ja vet inte
|
2010-06-03, 19:26
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Numse
Då faller jag förmodligen inte för tjejen. Allt behöver inte stämma, men det funkar inte om något är helt galet heller. Man tar ju inte vem som helst, även om jag inte är lika kräsen som skuggan och slarti kanske. Dock så har de mer erfarenhet än mig samt är äldre, så vi är kanske inte på samma nivå.. ja vet inte 
|
Behöver väl inte handla om att ta vem som helst? Eller kräsen. För mig iaf.
Med tanke på hur få jag fallit för i ett långt liv, så borde det väl räknas som att man är kräsen, om man har svårt att tycka om ngn på ett djupare plan. Fast har ingen kravlista direkt, dock en svårflörtad magkänsla.
Kan ju finnas stora saker som inte påverkar hur man upplever någon som person, hur umgänge med den känns. Tex om en bor längst ner i södra sverige med barn o ej flyttbar o den andre längst upp i norr ej flyttbar med barn, och tja - andra saker som kanske inte gör sig i tråd.
Säg att ngn har varit moderat hela sitt liv, men skärpt sig, tex. Och man inte kan se sig med en fd moderat, men trivs med personen. Som verkar normal i pallet nu, men säg att han skulle falla tillbaks till att bli moderat liksom.  Äh, eller andra - stora - saker.
|
|
|
2010-06-03, 19:55
|
|
Gymmar inte damn it!
|
Citat:
Säg att ngn har varit moderat hela sitt liv, men skärpt sig, tex. Och man inte kan se sig med en fd moderat, men trivs med personen. Som verkar normal i pallet nu, men säg att han skulle falla tillbaks till att bli moderat liksom.  Äh, eller andra - stora - saker.
|
Även om man kanske inte alls håller med varandra på vissa plan så brukar dessa inte vara ett alltför stort hinder om man verkligen tycker om varandra. I någon mening är det väl kombinationen av personens egenheter, bra som dåliga, som fäller en tillslut. Jag menar att om man beskriver en person som snygg, snäll och trevlig så är det ganska många som faller inom referensramen
Jag hade t ex svårt att tro att jag skulle kunna tänka mig vara tillsammans med en vegetarian, men har motbevisats. Det var ett typiskt "hinder" som jag trodde skulle vara för stort för att det skulle fungera. (Nu menar jag inte att vegetarian är en dålig egenskap utan att det skulle vara svårt att få det att funka då jag själv inte vill inskränka mig när det gäller maten).
|
|
|
2010-06-03, 20:03
|
|
Korsordet
Reg.datum: Oct 2007
|
Citat:
|
Droppar man någon för en sån grej, då är kräsen inte en tillräcklig beskrivning. Visst, kanske om båda parterna är extremt dedikerade åt "varsitt håll" kan det vara värt att lägga ner, men inte annars. Dig Lellan har jag då aldrig sett skriva i en tråd som ens snuddar vid något politiskt, så man kan väl dra slutsatsen att du inte är superbrydd om politik
|
|
|
2010-06-03, 20:05
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Haha, säg inte för mkt nu då min flicka är MUFare ^^ kunde inte brytt mig mindre. Hon får rösta på vilket parti hon vill. Det viktiga är att hon har vettiga värderingar och kan backa upp dem, vilket jag tycker att hon har.
Själv röstar jag inte alls. Många som inte klarar en sån person heller, är väl därför jag oftast håller tyst om det  men det är samma sak där, jag har mina anledningar, och i mitt tycke är de solida.
Jag tycker dock att det finns mängder av andra värderingar som är otroligt viktiga. Jag brukar styra diskussioner åt olika håll medvetet, för att få fram reaktioner när man kommer till intressanta ämnen som kan avslöja värderingar som antingen stämmer överens med ens egna eller ej. Har märkt att jag har väldigt svårt för att falla för någon som jag inte lärt känna riktigt bra. För mig kommer ingen wow-känsla. Jag vill veta hur personen tänker.. sen växer det fram ett behov och jag blir med tiden förälskad.
Senast redigerad av Numse den 2010-06-03 klockan 20:07.
|
|
|
2010-06-03, 20:10
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Hur många PM har du fått nu? 
|
Förvånansvärt få.
Allan mumlade något om "hur många 94or har du?" sen var det varit tomt.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:59.
|

|