2009-01-10, 18:36
|
|
|
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
Reg.datum: May 2006
|
bubbe & stevebc;
Intressant att läsa om hög stångplacering och bröstryggen. Min bröstrygg kan nämligen ömma ibland, och då känns det bra att jag flyttat upp stångens placering rejält. Men jag känner även att jag kan få ut mer av grejerna (utrustningen) på det sättet så jag tror verkligen det finns många fördelar av en hög stångplacering.
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
|
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
|
|
|
|
2009-01-12, 14:53
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Tack för ditt inlägg honken, hinner inte ge något seriöst svar just nu så jag svarar med : kJAaaaaMmizzzz
bertbert: Mitt största problem med hög stångplacering är balansen och att jag ibland "ramlar" framåt när jag tappar balansen, vilket ger ännu större effekt med högre stångplacering. Sen också att min ländrygg inte är van vid att ta upp krafterna på det sättet. Får börja med lättare vikter och träna upp bålen mer, kanske frontböj.
Måndag 12 januari
Russian Routine pass 16/18
Knäböj
175x2x2 PB, 5kg högre än mitt gamla max 170x1
Dräkt+lindor+bälte
Box+4 vikter - 200x2
Box+4 vikter - 220x2
Box+3 vikter - 220x2
Box+2 vikter - 220x2 - kom fel här, hade ställt boxen för långt åt höger så vikterna krockade, blev två sega lyft men båda var ungefär parallella
Mycket lättare än i onsdags! Bättre viktkänsla och faktiskt inga känningar alls i bröstryggen som jag var så rädd för.
Bänkpress, stopp
115x4x3 - lite längre stopp än förra passet, helt okej
Marklyft
Värmning till 180
200x0 - bom, tar det sen, hinner inte skriva nu men tillräckligt allvarlig bom för att jag ska utreda det närmare. För exakt en vecka sen drog jag 210x3 och idag var målet naivt nog 215x3.
Marklyft med ryckgrepp, frontgrepp
140x3x3 - bra form, bra fart, ökar progressivt här så länge formen och greppet tillåter det
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
|
|
|
2009-01-12, 15:39
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Du börjar ju bli grym i böjen iaf.
Men hur lyckas du bomma på 200 i mark? Du drog ju 250 (lätt  ) i fredags.
|
|
|
2009-01-12, 22:30
|
|
|
Registered User
|
Hade varken dräkt eller bälte idag, men det är såklart ingen ursäkt. Har följande förklaringar:
* Slut på psykisk energi. 2x2-böjen och dräktböjen tog all ork och energi. Efter det gick allt segt. Jag fick igång vikten men orkade inte dra klart den utan gav upp.
* Tränade tidigt på dagen, hann bara äta en gång före och stressade genom passet. Marklyft och bänkpress fick jag superseta.
* Sliten av marklyft sen i fredags. Det måste jag vara! Drog 250 som tyngst och det tar mer än 2-3 dagar att återhämta sig från.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
|
|
|
2009-01-12, 22:36
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
ska tävla serie 1 och sm nu så nu får du ta tag i saker å ting om du inte ska bli wilks mosad av en kass bänkare :P
nä men hade varit bra om vi kunde toppnings träna tillsamans i böj bänk å mark faktiskt?
tänker föreslå att saft och kraft ska med som matchare till sm och senior kommer följa med som cotch =)
jag vill att henrik ska med för att han tar det på lika mycket allvar när han matchar som när han själv lyfter samt att han är rolig och väldigt bra på att peppa samt att jag tror han kommer tycka det ska bli roligt att hänga med på ett sm!
står du bakom förslaget om kraft?
|
|
|
2009-01-12, 23:06
|
|
|
Hoch die Hämmer
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc
Tack för ditt inlägg honken, hinner inte ge något seriöst svar just nu så jag svarar med : kJAaaaaMmizzzz
|
Fer fucks sake... =)
Citat:
Ursprungligen postat av Akoral
tänker föreslå att saft och kraft ska med som matchare till sm och senior kommer följa med som cotch =)
jag vill att henrik ska med för att han tar det på lika mycket allvar när han matchar som när han själv lyfter samt att han är rolig och väldigt bra på att peppa samt att jag tror han kommer tycka det ska bli roligt att hänga med på ett sm!
står du bakom förslaget om kraft?
|
Citat:
Ursprungligen postat av Saft und Kraft
Nu är ju jag ingen receiver till skillnad från somliga andra.
|
Som synes står jag alltid bakom. Jo, jag hänger absolut med om det blir aktuellt. Sen är jag nog förstås mer skärpt när det kommer till andras lyftning än min egen. Sägas om mig kan det att jag må vara en aning uppåt väggarna men jag skärper mig faktiskt när det behövs.
Jag ska packa alla lavetter och hurillar jag äger om jag hänger med.
|
|
|
2009-01-12, 23:10
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Fer fucks sake... =)
Som synes står jag alltid bakom. Jo, jag hänger absolut med om det blir aktuellt. Sen är jag nog förstås mer skärpt när det kommer till andras lyftning än min egen. Sägas om mig kan det att jag må vara en aning uppåt väggarna men jag skärper mig faktiskt när det behövs.
Jag ska packa alla lavetter och hurillar jag äger om jag hänger med.
|
ska prata med senior imorgon =) du är min knälinadare också  blir utbomning utan dig!!!!!!!!!
Sen kan du bröla för mig så alla tror jag är ett monster i web tv :P
|
|
|
2009-01-12, 23:26
|
|
|
Hoch die Hämmer
|
Citat:
ska prata med senior imorgon =) du är min knälinadare också  blir utbomning utan dig!!!!!!!!!
Sen kan du bröla för mig så alla tror jag är ett monster i web tv :P
|
Vi får bara akta så du inte blir diskad tack vare en matchares beteende.
|
|
|
2009-01-13, 13:22
|
|
|
Registered User
|
Ja men det var härligt att höra! Jag har ju wajnat på dig hela tiden att ställa upp. Sistaårsjunior, starkare än mig, och jag siktar ju själv på pallplats. Kommer bli grymt på SM
|
Citat:
|
|
|
|
2009-01-13, 22:47
|
|
|
Hoch die Hämmer
|
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc
Ja men det var härligt att höra! Jag har ju wajnat på dig hela tiden att ställa upp. Sistaårsjunior, starkare än mig, och jag siktar ju själv på pallplats. Kommer bli grymt på SM
|
Jag talade ett par ord med Stefan B idag, och det lutar åt att jag hänger med. Två små köttbullar ska jag nog kunna hålla reda på.
|
|
2009-01-13, 22:49
|
|
|
Hoch die Hämmer
|
Jag är också med på s1 förresten då jag också primärt kommer hjälpa er två.
|
|
2009-01-13, 23:26
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Jag är också med på s1 förresten då jag också primärt kommer hjälpa er två.
|
 du ska hjälpa mig å ingen annan  haha nä skämt å sido  men jag är prio ett eller hur :P!!!!!
|
|
|
2009-01-14, 00:09
|
|
|
Hoch die Hämmer
|
Citat:
 du ska hjälpa mig å ingen annan  haha nä skämt å sido  men jag är prio ett eller hur :P!!!!!
|
Jag har från början sagt att jag ska hjälpa dig och det är därför som det är med det. Vi blir dock antagligen inte särskilt många som hänger med för att hjälpa till, varför också Steve kommer behöva min hjälp. I övrigt hjälper jag också de andra i mån av tid. Om de kan med mitt sätt att hjälpa förstås.
Vi måste naturligtvis alltid ställa upp för alla inblandade men det är klart att mitt intresse främst ligger hos de jag mest umgås med samt har ett ömsesidigt utbyte av. Om de dessutom är köttbullar är inte det heller en nackdel förstås.
|
|
2009-01-14, 12:27
|
|
|
Registered User
|
Tänkte inte maxa i böj på tävlingen så jag lindar nog mig själv första lyftet iaf. Sen andra och tredje om man vill ha lite kräääm så kan man ju be om hjälp, aja vi får se. Som sagt, bara serietävling.
|
Citat:
|
|
|
|
2009-01-14, 13:08
|
|
|
Registered User
|
Vill tillägga så det inte blir missförstånd: det är bäst att du lindar Akoral av flera anledningar: jag får ut mindre av knälindor (bl a pga mindre erfarenhet), det kommer fler folk - Isak sa att han skulle komma, och han lindade mig när det begav sig  , samt att jag ändå inte går för fullt nu. Så planen följs, kapten! Kommer bli en grym tävling, längtar redan!!
|
Citat:
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:46.
|

|