Har blivit tre stycken pass sen sist, vilade i söndags & körde på i måndags igen. Bra pass både i måndags & i tisdags!
Men idag blev det ett rent helvete...
Det började riktigt bra och frontböjarna kändes bättre än någonsin. Sa till mig själv under näst sista settet "nu börjar de kännas riktigt bra".
Blev lite kaxig i sista set och ökade farten och explosiviteten i rörelsen och på 4:e repset PANG!, det högg till något fruktansvärt i ryggen och jag blev svimfärdig och började svettas ordentligt.
Som tur var orkade jag upp med stången och kunde försiktigt hänga tillbaks den i racket igen.
Dum som man var så tog jag ett par djupa andetag och fortsatte passet i vanlig ordning men med en ordentligt nedsatt träningssug och smärtor i ryggen.
Smärtan uppkommer när jag går från svank till böjd rygg, vilket troligtvis hände under själva lyftet. Nu hade jag bara 80kg liggandes på axlarna men med 80kg en bit framför kroppen (pga dålig rörlighet) och allt annat än perfekt rak rygg så slet det nog tag ordentligt i ryggen.
Det är ju dock inget nytt att smärta av denna typen uppkommer i min rygg. Det har det gjort sedan en incident på trampolin för snart 8 år sedan där jag under en bakåtvolt svankade och snabbt böjde in ryggen, pang sa det då också och sedan dess händer detta ett par gånger om året och ibland räcker det med och bara lyfta ett glas vatten en bit framför kroppen...
Om någon läser detta i min journal och som eventuellt skulle kunna ha ett svar på vad det är, skriv gärna här om tips eller vad som helst som skulle kunna lindra besvären.
Nog med bekymmer!
Dagens pass ---->
Frontböj:
S
50
8x80
8x80
4x80 (Ryggen pajja)
Jeffersons:
50
8x80
8x80
8x80
8x80
Benspark:
10x50
10x50
10x45
Bencurl:
10x40
10x37,5
6x37,5 (ryggen började ömma, vågade inte mer)
Vader i benpress:
6-set
Vader i vadmaskin:
3-set
Mage:
5-set Cablecrunch (kändes inge vidare i ryggen)
3-set liggande benlyft (kändes lite bättre än cablecrunch'arna)
Efter passet blev det två stycken sådana här, 2 skivor Pågen Äntligen.
350g kyckling
2st soft tortilla
100g kesella
30g lätt majonäs
2 skivor Pågen Äntligen
Rödlök
Sallad
= 960kcal