|
Visa resultat för omröstning: Trivs du med ditt jobb?
|
|
Ja!
|

|
58 |
45.31% |
|
Ja, men lönen är låg.
|

|
31 |
24.22% |
|
Nej!
|

|
14 |
10.94% |
|
Nej och lönen är låg.
|

|
13 |
10.16% |
|
Arbetsmiljön skulle kunna förändras.
|

|
12 |
9.38% |
2013-05-09, 22:25
|
|
|
småmysigt slampig
Reg.datum: Jul 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Unsub
Det där stämmer väl ändå inte, hur roligt kan man ha på neuroleptika igentligen?. Dom flesta missbrukare brukar väl vara rätt pålästa vad det gäller roliga meds.
OnT jobbar som USK i geriatrik trivs sådär, dåligt betalt men å andra sidan är det inte så stressigt, som SSK skulle det nog vara tuffare dock.
|
Jo, de flesta vill bara ha tabletter. De struntar i om det så är alvedon bara de får något. Det var i alla fall min erfarenhet när jag jobbade på liknande arbetsplats.
|
|
|
2013-05-09, 22:31
|
|
|
småmysigt slampig
|
OnT: Bra arbetsplats med bra utvecklingsmöjligheter. Däremot är tempot på nuvarande avdelning alldeles för högt. Vi har inte riktigt tid att göra ett så bra jobb vi vill göra eftersom vi hela tiden har en massiv genomströmning av ärenden. I kampen mellan kvalité och kvantitet vinner tyvärr kvantiteten då den är enklare att mäta. Känns lite dumsnålt.
Om man går över till en mer utredande avdelning blir det säkerligen bättre, det är nog det de flesta kommer göra inom ett år.
Ingångslönen är bra men löneutvecklingen är hemskt dålig men arbetet är en bra erfarenhet och merit.
|
|
|
2013-05-09, 22:36
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen
|
I lantbruket stryker det med 10-20 pers om året, men LRF har dragit igång en storsatsning för att få bukt med det. Och man märker att det är lite ringar på vattnet av deras säkerhetsutbildningar.
För det är där jag tror det brister mest i våran bransch. Brist på omdöme och okunnighet. De senaste veckorna har jag sett skräckexempel på hur bristande säkerhetstänket kan vara på vissa lantbruk där man kommit undan med blotta förskräckelsen.
OnT: Kan jag ju säga att jag trivs rätt bra med gårdsarbete. Mina nya chefer satsar på kompetensutveckling hos oss i personalen och har ödmjuka inställningar till hur man ska kunna utveckla verksamheten. Ett vinnande koncept hittills.
|
|
|
|
2013-05-09, 22:39
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Unsub
Det där stämmer väl ändå inte, hur roligt kan man ha på neuroleptika igentligen?. Dom flesta missbrukare brukar väl vara rätt pålästa vad det gäller roliga meds.
OnT jobbar som USK i geriatrik trivs sådär, dåligt betalt men å andra sidan är det inte så stressigt, som SSK skulle det nog vara tuffare dock.
|
Jo men ofta tar man neuroleptikan utan knussla om det betyder att man också får benzo, eller kan leda till mer benzo, eller om man får biverkningar av neuroleptika kan man få den stora glädjen att få akineton (fast det där var nog mer för tio-femton år sedan)
Jag har jobbat både på psykosavdelning och missbruksavdelning, ibland går det ju in i varandra, men efter min erfarenhet. Psykosavdelning=Försöka slippa sin medicin Missbruk= Försöka få mer medicin
Så StefanJ hade nog upplevt långt mycket färre fall av "stoppa upp medicinen i röven" och mer genuin glädje över en sådan liten sak som en liten vb stes 5:a om han bytte
|
|
|
2013-05-09, 22:42
|
|
|
.
Reg.datum: Dec 2010
|
Jobbar förvisso bara tio timmar i veckan då jag studerar men det är nästan som så att jag längtar till att få gå till jobbet, och det får väl ses som något väldigt positivt. Detta till trots att jag är underbetald..
Jobbar för övrigt med inkommande kunder åt ett telecom-bolag.
|
|
|
2013-05-09, 23:02
|
|
|
jo men så att dee
Reg.datum: Mar 2007
|
Trivs sjukt bra, riktigt bra jobbarkompisar, självständigt, inga chefer som lägger sig i/stör, glidiga servicejobb till 90%, ofta nya utmaningar, skapligt varierande, hyffsad lön..
Jobbar som kyltekniker!
|
|
|
2013-05-09, 23:17
|
|
|
bulktime
Reg.datum: Sep 2001
|
bra lön , bra jobbar polare,,,men så klart vissa dagar suger ju jobbet hårt,, men för det mesta e det bra!
|
|
|
2013-05-09, 23:18
|
|
|
bulktime
Reg.datum: Sep 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av Upptaget
Trivs sjukt bra, riktigt bra jobbarkompisar, självständigt, inga chefer som lägger sig i/stör, glidiga servicejobb till 90%, ofta nya utmaningar, skapligt varierande, hyffsad lön..
Jobbar som kyltekniker!
|
nyfiken vad tjänar en kyltekniker?
|
|
|
2013-05-09, 23:25
|
|
|
Getar
Reg.datum: Sep 2008
|
Trivs väldigt bra, lite mycket dötid ibland dock
|
|
|
2013-05-10, 00:54
|
|
|
Living the good life
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Allan
Gillar mitt jobb men det är synd och skam att det fortfarande dör en byggnadsarbetare i månaden på arbetet. För så riskabelt är det, fortfarande
|
Jag menar inte att det är en bra siffra, men även inom tillverkningsindustrin dör 9 personer per år. Och antal sjukdomsfall inom tillverkning är mycket högre än för bygg. Så det verkar ju vara minst lika farligt.
Faktiskt är bygg strax över snittet bland alla yrkeskategorier på arbetssjukdomsfall.
http://www.av.se/dokument/statistik/...TAT2011_01.pdf
Senast redigerad av The_RobRoy den 2013-05-10 klockan 00:57.
|
|
|
2013-05-10, 01:59
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2008
|
Trivs otroligt bra, har för låg lön för min position för att jag gått uppåt inom företaget. Vilket är synd för det kommer innebära att jag måste byta företag för att komma upp i löner jag vill ha. Men samtidigt trivs jag så jäkla bra på jobbet.
|
|
|
2013-05-10, 07:50
|
|
|
Gillar just DIG!
Reg.datum: May 2005
|
Trivs otroligt bra på mitt jobb.
Mina kollegor är riktigt kompetenta. Företaget är 'humant' och väldigt månt om att alla ska må bra och kännas sig som en del i det.
Jag har hyfsat inflytande över min egen utvecklig och arbetsuppgifter. Det läggs stor vikt vid vidareutbildning och utveckling.
Dessutom har jag väldigt bra lön.
|
2013-05-10, 07:51
|
|
|
El grande salami
|
Trivs bra, jobbar som sjukgymnast inom primärvården, lönen tycker jag borde vara högre allmänt för sjukgymnaster, men tycker lönen är "okej" som jag har nu, hyfsad färsk inom branschen så. Miljön är bra med trevliga arbetskamrater.
|
|
|
2013-05-10, 22:45
|
|
|
jo men så att dee
Reg.datum: Mar 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av maximuscle
nyfiken vad tjänar en kyltekniker?
|
Jag är 23 och har jobbat med detta i ca 3 år och har i grundlön 28,000 brutto nu innan vi fått höjningen, sen tillkommer ev jour..
Senast redigerad av Upptaget den 2013-05-10 klockan 22:48.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:49.
|

|