2012-04-06, 22:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
Tack alla!
Jag återkommer och svarar lite utförligare på måndag. Har bara tillgång till nätet genom mobilen för tillfället. Glad påsk!
|
|
|
2012-04-06, 22:11
|
|
Registered User
|
Dubbelpost. Jävla mobil.
Senast redigerad av aijou den 2012-04-06 klockan 22:13.
|
|
|
2012-04-08, 18:59
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mazr
Hahaha bra där! Sjukt starka böjar  Idag blir det min tur, det sjuka är att träningsvärken från förra veckans benpass sitter kvar, men känner mig ändå taggad!
Se till att vila ordentligt nu så köttar vi sönder nästa vecka igen!
|
Nu har jag laddat med massor av påskmat över helgen. Stelheten och snuvan är som bortblåst och jag känner mig helt återhämtad.
Dock så har det blivit väldigt mycket godis och kakor då jag har varit hemma hos morsan över helgen. Jag är lite orolig för att ställa mig på vågen om jag ska vara ärlig. Men det är inte hela världen. Jag vet ju vid det här laget att jag har vad som krävs för att bli av med eventuell oönskad övervikt.
Längtar till tisdagens pass.
Citat:
Ursprungligen postat av j0akim
Jag är ny på forumet och har inte skrivit något än pga att jag är rätt okunnig inom träningen. Men nu kände jag att jag var tvungen att skriva. Såg dina före/efter bilder i första tråden och måste bara ge tummarna upp! Galen förbättring! 
De där kommande magrutorna blir jag mycket avis på!
|
Tack så mycket!. Alltid roligt att höra. Hård träning och disciplin är hemligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av Åsberg
Bra böjt som vanligt! Haglar ju pb'n.
Och det är fan prio att vara tömd innan ett benpass.. 
|
Tack. Ja, än så länge blir det ganska tätt. Är ju relativt ny på både knäböj, marklyft och bänkpress med fri stång pga att gymmet jag tränade på innan inte hade ordentlig utrustning för sådant. Dessutom så har jag ju precis slutat ligga på kaloriunderskott. Så man känner sig ju ganska full av energi jämfört med innan.
Ja, Det är nog bra att ha för vana att aldrig gå på ett pass skitnödig.
|
|
|
2012-04-09, 18:53
|
|
Registered User
|
Dagens Middag!
Kycklingfilé lindad i serranoskinka och fylld med cheddarost och soltorkade tomater. Till det serverades en blandning av klyftpotatis, palsternacka, morot, vitlök, rödlök och skivad färsk chili, tillagad i en tefal actifry och grönsaker i form av tomat, paprika, gurka och purjolök. Härlig söndagsmat såhär på måndagskvällen.
Imorgon blir det bänkpress, skivstångsrodd, dips och förhoppningsvis knäböj. Trampade snett när jag jävlades med frugan förut och känner av lite i knäet efter det. Inga stora smärtor dock. Vi får hoppas att det gått över tills imorgon.
|
|
|
2012-04-09, 20:04
|
|
Odens son
Reg.datum: Sep 2006
|
Oh, kakor och godis   . Lär dock inte vara så stora förändringar eftersom kroppen tolererar betydligt mer kolhydrater efter att man nåt en viss fett%, i alla fall vad jag läst om av Berkhan och Andy Morgan.
Det är bara att kötta på! Riktigt skoj att se din progression, eftersom du ligger i den fas som jag snart kommer ligga i, dvs slow-bulk eller hur var det? Du är i alla fall rippad och vill bli större om jag fattat det rätt?
Angående din mat också; WOW!  Jag lagar "idiotproof" mat under deffen eftersom jag vill hålla det enkelt, men fan, ska gå i dina fotspår nu när slow-bulken kommer igång, för jag gillar ju att laga mat.
Ny vecka, oändligt med möjligheter. Kör hårt!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
Jag har typ 1 APM!
|
Citat:
Ursprungligen postat av groda
Tja normalt äter jag bara fullkornsprodukter och fiberberikad tofu med sojamjölk för att optimera mina chakran.
|
|
|
|
2012-04-09, 20:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2012
|
Riktigt schysst form du skrapade fram  Man blir taggad på att fortsätta deffa när man ser folk som har fått schyssta resultat.
Schyssta pass också, kör du ett rullande 2-split schema med fokus på basövningar eller? Är väldigt sugen på att testa något liknande.
Fortsätt träna hårt!!
|
|
|
2012-04-09, 20:55
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mazr
Oh, kakor och godis  . Lär dock inte vara så stora förändringar eftersom kroppen tolererar betydligt mer kolhydrater efter att man nåt en viss fett%, i alla fall vad jag läst om av Berkhan och Andy Morgan.
Det är bara att kötta på! Riktigt skoj att se din progression, eftersom du ligger i den fas som jag snart kommer ligga i, dvs slow-bulk eller hur var det? Du är i alla fall rippad och vill bli större om jag fattat det rätt?
Angående din mat också; WOW!  Jag lagar "idiotproof" mat under deffen eftersom jag vill hålla det enkelt, men fan, ska gå i dina fotspår nu när slow-bulken kommer igång, för jag gillar ju att laga mat.
Ny vecka, oändligt med möjligheter. Kör hårt!
|
Har du någon länk till det där om att kroppen tolererar mer kolhydrater på lägre BF? Har aldrig hört det och det skulle vara intressant att läsa om.  Hur som helst så blir det nog ett litet uppehåll från godis nu ett tag. Jag lägger hellre kalorierna på god mat.
Det stämmer att jag försöker hålla mig till en långsam bulk för tillfället. Sjukt skönt läge att befinna sig i och det känns som att man gör framsteg mer eller mindre hela tiden. Jag önskar att man alltid kunde ligga på ett litet överskott utan att bli fet.
Laga mat är roligt när man har tid för det. Jag är egentligen inte speciellt duktig "kock", men jag har alltid älskat att äta. Jag går väldigt mycket på känsla och egen smak när jag lagar mat och oftast så blir resultatet bra. Ibland misslyckas man såklart, men misslyckas man inte så lär man sig ju aldrig hur man inte ska göra.  Det blir (som du kanske märkt) mycket potatis. Har insett att jag presterar bättre när jag håller fettintaget lite lägre och kolhydratintaget lite högre. Proteinintaget är och förblir högt.
|
|
|
2012-04-09, 21:02
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Shug
Riktigt schysst form du skrapade fram  Man blir taggad på att fortsätta deffa när man ser folk som har fått schyssta resultat.
Schyssta pass också, kör du ett rullande 2-split schema med fokus på basövningar eller? Är väldigt sugen på att testa något liknande.
Fortsätt träna hårt!! 
|
Tack så mycket.  Roligt att det kan motivera andra.
Angående passen så är det i grund och botten Stronglifts 5x5 3 ggr/vecka även om jag modifierar och varierar det lite efter hur jag känner. Brukar t.ex lägga till chins och dips för att få lite mer träning för armarna och ibland lägger jag till barholds för greppet och sumomark för skojs skull. brukar även köra 1-2 småpass/vecka hemma för magen då jag inte brukar hinna med det på gymmet.
|
|
|
2012-04-10, 13:44
|
|
Registered User
|
Träningspass 12-04-10
Gick inte alls bra idag. Glömde bort tiden och fick stressa till gymmet, vilket ledde till att jag inte hann bli peppad för fem öre. Är väldigt besviken på mig själv.
Uppvärmning:
Crosstrainer ~3 min
Dynamisk stretching m.m ~5 min
Knäböj
(Uppvärmning)
1x12 20kg
1x8 70kg
1x6 100kg
1x5 120kg
(Arbetsvikt)
2x5 125kg
1x4 130kg
1x6 90kg
Bänkpress:
(Uppvärmning)
1x10 20kg
1x6 50kg
(Arbetsvikt)
1x5 70kg
3x3 70kg
1x10 50kg
Skivstångsrodd:
(Arbetsvikt)
5x6 70kg
Som sagt, ett riktigt dåligt pass. Jag är sjukt besviken. Men det är väl bara att ta nya tag tills nästa gång.
|
|
|
2012-04-10, 20:33
|
|
Registered User
|
Avslutade i alla fall denna skitdagen med en fin köttfärssås med salami och massa annat gott i. Till det blev det gnocchi, paprika, gurka och lite riven parmesan.
|
|
|
2012-04-11, 13:52
|
|
Registered User
|
Träningspass 12-04-11
Är sjukt glad att jag faktiskt gick till gymmet idag. Hade först tänkt att låta bli. Men bestämde mig för att göra det ändå. Skippade knäböjen eftersom jag körde det igår. Knäböj två dagar i rad är nog lite overkill.
Uppvärmning:
Crosstrainer ~3 min
Dynamisk stretching m.m ~5 min
Militärpress:
(Uppvärmning)
1x10 20kg
1x5 40kg
(Arbetsvikt)
1x5 45kg
1x4 47,5kg
2x3 47,5kg
1x3 45kg
1x4 40kg Jag har verkligen fastnat här. Blir helt enkelt inte starkare trotts deload osv. Känner även att min teknik är bristfällig. Antar att det bara är att fortsätta nöta. Jag kan ju alltid skylla på att jag inte var fullt återhämtad efter gårdagens usla bänkpress.
Marklyft:
(Uppvärmning)
1x8 70kg
1x5 110kg
1x3 130kg
(Arbetsvikt)
1x3 140kg
2x0 150kg Allt kändes riktigt bra så jag bestämde mig för att försöka maxa med 150 kg. Peppade som satan med hög musik och lyckades få ett riktigt bra fokus, men när jag väl försökte mig på att lyfta så failade greppet halvvägs två gånger i rad. Men efter att ha peppat så hårt för just det lyftet så tänkte jag fan i mig inte ge upp så jag bytte till mixat grepp och gav det ett nytt försök.
1x2 150kg PB! 2*KV Mixat grepp. Kändes så jävla bra efter gårdagens misslyckade pass! I'm back! 
1x3 145kg Mixat grepp
1x2 140kg
Sumomarklyft:
2x3 130kg Mixat grepp
Marklyft med Barholds
2x10sek 110kg
Chins:
3x5 KV
Cable crunch
3x15 90kg
Hantellyft (åt sidan)
2x10 10kg Bara för att bestraffa axlarna för att de presterade så dåligt.
Känns, som sagt, riktigt bra att kunna göra en hyfsad "come back" efter gårdagens misslyckande. 2*KV i mark får man ju ändå räkna som en liten milstolpe. Jag är nöjd.
|
|
|
2012-04-11, 18:08
|
|
Töligt
Reg.datum: Mar 2009
|
Fan va snyggt med marklyften! Blev ju lite hungrig nu när man såg kycklingbilden också. FU.
|
|
|
2012-04-11, 20:05
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Åsberg
Fan va snyggt med marklyften! Blev ju lite hungrig nu när man såg kycklingbilden också. FU. 
|
Tack!  Det kändes jävligt bra. Speciellt eftersom passet igår gick så uselt.
Förlåt att jag gjorde dig hungrig. Det var dock inte så svårt att laga. Säg till om du vill ha recept. Fast det behövs knappt eftersom jag har skrivit exakt vad det är för något.
EDIT: Krya på dig förresten.
Senast redigerad av aijou den 2012-04-11 klockan 20:06.
|
|
|
2012-04-11, 21:00
|
|
Registered User
|
Får väl ta och posta dagens middag också. Inget att hurra för dock. En massa "left-overs" i en salig blandning. Men det gick att äta det också.
|
|
|
2012-04-11, 21:30
|
|
Töligt
Reg.datum: Mar 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av aijou
Tack!  Det kändes jävligt bra. Speciellt eftersom passet igår gick så uselt.
Förlåt att jag gjorde dig hungrig. Det var dock inte så svårt att laga. Säg till om du vill ha recept. Fast det behövs knappt eftersom jag har skrivit exakt vad det är för något.
EDIT: Krya på dig förresten.
|
Förståeligt! Alla har väl några dåliga pass då och då.
Tänkte laga något liknande nu i helgen. Hur är serranoskinka i smaken?
Tackar!
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:14.
|

|