2011-12-04, 13:03
|
|
|
Kärvt maskulin
Reg.datum: Nov 2011
|
Känslorna man fylls av när man anländer vid gymmet kl 8 och märker att de öppnar ju först 10 på söndagar. Förut hade jag bara stuckit hem och tagit vilodag, men icke nu. Hittade en mycket lämplig soffa
Ben
Det är dags att släppa mina små landningsställ fria, så jag körde lite grund partiell knäböj, med tung-tunga vikter för mig. Kommer nog ligga kvar på dessa vikter och försöka köra mer och mer explosivt då det sammanfaller med vissa mål jag har
Partiell knäböj
1x8 @stång
1x6 @stång
1x6 @70kg
3x6 @80kg
Jag tappar ländryggen väldigt tidigt i knäböjen och har fått duktigt ont tidigare när jag gått för djupt. Så nu kör jag partiella och försöker hämta ut djupet i enbensknäböj istället där jag inte får ont. Kommer förmodligen få jobba ett tag med detta men det blir kul att se vad som händer.
Enbensknäböj - pistol
4x6
Assisterade - håller ena handen i en pelare framför mig som stödhjälp. Skett en del förbättringar i min teknik.
Vadpress i smith
1x8 @stång
2x7 @70kg
2x6 @70kg
Bättre med mindre vikt. Ska försöka se till att mina små storkben hinner ikapp resten av kroppen.
Pronerad vristcurl
4x8 @16kg
Supinerad vristcurl
4x8 @26kg
Human flag
1x7 på varje sida
Tror jag kan sjunka (läs: falla) excentriskt under ca 1 sekund nu. Känner att det går lite bättre varje gång, långsamt. Men jag räknar med åtminstone 6-12 månader innan jag kan det, även om jag såklart vill kunna tidigare.
Från sittande på knä till handstående
1x5
2x3
Gjorde inte dessa jättestrikt just nu, försöker träna upp rörelsebanan mer än styrkan, men rätt ok var det nog 
Körde också lite handstående då jag väger över kroppsvikten och står på en hand i ca 1 sekund, sedan väger över till den andra. Känns som ett bra sätt om man vill lära sig one-hand handstand. Vilket man vill, såklart 
Lite dåliga handstand pushups, 1x3 var grymt seg.
Samt en hel del stretching av hamstring, quads och vader. Och lite stretching av bröst / framsida axlar. Får se hur lång tid det tar innan jag kan göra riktig knäböj
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
|
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
|
|
|
2011-12-04, 13:08
|
|
|
Kärvt maskulin
|
Ristretto: Tack! Kör både axel-adduktionerna och pulloverserna uppochned i brutalbänk. Första gången sprängs huvudet, sen vänjer man sig. Tror inte man ska ta i så man skiter på sig dock, känns farligt att ha huvudet mot jordens medelpunkt och samtidigt spänna sig som fan så man får ännu högre blodtryck. Jag får sänka intensiteten
Danne: Tycker inte alls du är en besserwisser, uppskattar dina råd. Ska se om jag kan ändra upplägget, tror du har helt rätt. Detta funkar skitbra för mig just nu och jag kan prestera som jag vill varje pass, men när skadorna kommer så går det ju inte lika bra längre.
Angående musiken så var den ju helt duglig
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
|
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
|
|
|
2011-12-04, 14:37
|
|
|
Risotto
Reg.datum: Oct 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage
Tror inte man ska ta i så man skiter på sig dock, känns farligt att ha huvudet mot jordens medelpunkt och samtidigt spänna sig som fan så man får ännu högre blodtryck. Jag får sänka intensiteten 
|
Jo, jag börjar genast tänka på detta:
Citat:
|
Dessutom är det så att när man ligger med huvudet nedåt samtidigt som man pressar en tung vikt skapas ett enormt blodtryck. Detta kan, om man har otur, innebära exempelvis en dissection i artiera vertebralis (en så kallad kärlväggsavlossning i halspulsådern), med blodpropp i hjärnan som följd.
|
http://traningslara.se/daliga-ovningar-pa-gymmet-del-3/
Kör man med lätta vikter bör det dock inte vara något problem. Själv tycker jag dock att man får nog med tryck i skallen av benpress, och då är ju bara en del av benen ovanför huvudet.
|
|
|
2011-12-04, 16:54
|
|
|
Kärvt maskulin
|
Ajdå. Kanske blir till att ersätta pullover helt med nån form av dynamisk frontlever och försöka köra adduktionerna i kabelmaskin. Ett väldigt dilemma, i sanning.
Tycker Fredrik känns lite som aftonbladet personifierad när jag tittar på hans blogg. Men kul att han återhämtade sig iaf.
|
|
|
|
2011-12-04, 17:19
|
|
|
Risotto
Reg.datum: Oct 2009
|
Ja, jag vet inte var gränsen går när det blir farligt högt tryck i huvudet, men det kanske är bra att veta om iaf.
Paulun kan en hel del, dock verkar han ofta vara mer intresserad av att sälja sina koncept än av att förmedla kunskap.
|
|
|
2011-12-04, 19:16
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2009
|
Du kan ju fråga Rolf om det där med blodtryck, hur stora riskerna är och var gränsen går, om det går att säga.
|
|
|
2011-12-04, 23:38
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2011
|
Kul att se att du inte rusar fram i böjen "bara för att" utan tar dig tid att få in en bra teknik!
|
|
|
2011-12-06, 12:39
|
|
|
Kärvt maskulin
|
Dagens pass presenteras av Mudvayne - Happy? i samarbete med BelowAverage
Vikt: Landade på 75.6, fattar inte alls, undrar om vågfan strejkar
Axlar
Militärpress
1x8 @stång
1x6 @stång
1x6 @40kg
1x2 @62.5kg + 2 pushpress
1x2 @62.5kg
1x1 @72.5kg pushpress
1x2 @62.5kg
1x2 @62.5kg
1x2 @62.5kg
Var tungt idag, men gick endå och jag är nöjd.
Lyft åt sidan
1x10 @5kg
1x7 @12kg
3x6 @ 12kg
1x3 @16kg - på tok för tungt
Delt-flyes / reverse flyes
1x10 @50kg
1x8 @55kg
1x6 @59kg
Yay, skitbra ROM nu, får experimentera runt dessa vikter.
Liggande axel-extension
3x12 @10kg
Höjer vikten här nästa gång alltså.
Lyft framåt, hantel
1x8 @8kg
3x10 @10kg
Hängande benlyft - raka ben
1x12
1x10
1x9
Dessa gick ju 
Kommer nog hålla mig runt 10 reps, tanken är att kunna höja benen någorlunda kontrollerat upp till händerna.
Träning av handstående
1x3 från sittande på knä till handstående
1x6 stå på händer, gunga över och stå på en hand ca 1 sekund. Varje försök tar väl drygt 5-15 sekunder.
2x2 handstand pushups
Inte lätt att avsluta ett pass med handstående, men det är så himla roligt
Chill-out musik: Porcupine Tree - Drown With Me
|
|
|
|
2011-12-06, 12:43
|
|
|
Kärvt maskulin
|
Danne OCH Ristretto :P : Jag frågar Roffe när jag får chansen, intressant att höra om det där med blodtryck. Men kommer nog avstå från de övningarna iallafall, jag vill inte ta några risker. Det kanske finns en anledning till att man nästan aldrig ser folk träna tungt uppochned?
Hetz: Tack för det utlåtandet, trevligt att höra. Blir lite orolig att pöbeln ska vråla "kötta mer vikt!!111!!". Jag har ju iaf det mesta av livet kvar att bli stark
|
|
|
|
2011-12-06, 12:54
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2004
|
Helvete vilka militärpressar! Mäkta imponerad, jag skulle inta ha en suck på att nästan pressa hela min kroppsvikt över huvudet...
|
|
|
2011-12-06, 13:58
|
|
|
Kärvt maskulin
|
Citat:
Ursprungligen postat av Timmi
Helvete vilka militärpressar! Mäkta imponerad, jag skulle inta ha en suck på att nästan pressa hela min kroppsvikt över huvudet...
|
Roligt om man lyckas inspirera någon lite. Tack
|
|
|
|
2011-12-06, 14:35
|
|
|
Winners Never Quit
Reg.datum: Jan 2010
|
Riktigt grymma pressar senaste!
|
|
|
2011-12-06, 15:33
|
|
|
Kärvt maskulin
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sundqvist
Riktigt grymma pressar senaste!
|
Tack! Känns dock rätt lustigt att få höra av nån som förmodligen kan dra av 10:or på samma vikt 
Men jag ska komma ikapp dig!
Hittade f.ö denna bf calc skapad en en medlem på kolozzeum ( denna tråd).
Blir till att testmäta lite i 5 dygn, roligt att testa nått, den verkar iallafall relativt träffsäker och genomtänkt. Misstänker att jag lär bedömas till lägre bf% för att jag har inte tränat mycket bål.
|
|
|
|
2011-12-07, 14:51
|
|
|
Kärvt maskulin
|
Dagens pass presenteras av Guano Apes - Open Your Eyes i samarbete med BelowAverage.
Morgonvikt: 76.2kg
Morgon midjemått: 80cm
Rygg
Chins
1x6 @kv
1x4 @kv+20kg
4x3@kv+24kg med 5-6 s excentrisk fas sista reppen PB PB 
1x2 @kv+24kg
Sittande kabelrodd -en trissa med vikt för varje hand
1x10 @18kg
1x8 @24kg
1x6 @30kg
1x5@32kg
Liggande t-bar - fegade ur med riktig t-bar, ill get you after school!....nästa gång
1x8 @35kg
1x6 @45kg
Dips
1x8 @kv
1x6 @15kg
1x6 @40kg PB
3x5 @40kg
1x2 @40kg
Woop woop woop!
Viktade hyper-extensions
1x10 @15kg
2x8 @15kg
Viktade sneda rygglyft
2x7 @15kg
1x6 @15kg
Hängande raka benlyft:
3x8
Dugligt strikta, fötterna kan jag för närvarande skicka upp i nivå med skallen min. Men högre skall det bli, hejaklack
Fan vad roligt det är att "klaga" över att deras enda viktbälte pajjade, och idag märka att det är lagat plus att stil har köpt in åtminstone 2 nya.  Dock har de nya ett jävla tight midjespann, fick ju suga in magen. Väldigt skönt med ryggplatta med när man kör framförallt chins, får en rakare hållning.
Chill-out musik: Puddle Of Mudd - Thinking About You
|
Senast redigerad av BelowAverage den 2011-12-07 klockan 14:52.
Anledning: oops ;)
|
|
|
2011-12-07, 14:56
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2009
|
Feta dips! Lär ju bara bli bättre och bättre i takt med att kroppsvikten sjunker.
Fan, du borde ju egentligen pressa 100 kg lätt i bänkpress, med tanke på vad du tar i pressövningar...
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:07.
|

|