Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-05-27, 20:50   #46
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
De enda jag sett skrikit och pekat i den här frågan är typ trådskaparen och, antar jag, det politiska ungdomsförbund som länkades till. Tröttsamt att använda mord på och av 16-åringar som slagträ i debatten.
Gammal 2010-05-27, 20:51   #47
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk

bertberts avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Ah. För mig innebär "stena" att man mördar/avrättar någon med en eller flera stenar. Borde kalla det "döda någon (med sten)" om det bara är en person och en sten för att undvika missförstånd, särskilt då jag gjorde den koppling jag gjorde på sida 1. Det väcker inte lika mycket associationer om det är ett brott gjort i ilska med godtyckligt tillhygge.
Att stena någon har en enorm symbolisk och religiös/kulturell betydelse som inte alls behöver finnas när man slår ihjäl någon med en sten. STOR skillnad!!!

Citat:
Ursprungligen postat av krellik Visa inlägg
Islam är inte bra för Muhammed var en pedofil som hetsade pitbulls med aids.
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 20:53   #48
Medusa
DC disciple

Medusas avatar

är helt med dig ryssen, man blir så jävla trött på sån här skit och sedan alla efterföljande PK människor som kallar dig rasist så fort du säger något om det... sådant här ska inte hända i Sverige 2010 och att vi har öppnat våra gränser för människor i nöd utifrån är hedervärt och korrekt men då får man anpassa sig dit man kommer.. så enkelt är det ,annars kan man flytta igen.. en 16 årig svensk flicka... man blir förbannad..

Sverige är väldigt öppet jämfört med andra länder, jag har ingen lust och orkar inte rabbla upp saker folk kan kontrollera själva, men JÄMFÖR Sveriges invandrarpolitik med USA eller Storbritannien, och våga sedan kalla folk här rasistiska om man vill ställa högre krav på invandrare, främst då flyktingar.. Britterna är stenhårda, jobbar du inte, eller begår brott, då åker du ut, inget medborgarskap, enkelt...
"Fuck you skinny-ass little sissy-boys. I'm huge and brutally strong. I love it, chicks love it, other guys love it. I could effortlessly kill you with one punch.." - Sammich "It's almost like there's more to life than covering yourself in Pam and turpentine and parading in your underwear, isn't there?" - Sammich
Medusa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 20:54   #49
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
De enda jag sett skrikit och pekat i den här frågan är typ trådskaparen och, antar jag, det politiska ungdomsförbund som länkades till. Tröttsamt att använda mord på och av 16-åringar som slagträ i debatten.
Väldigt tröttsamt faktiskt. Hur tragiskt det här fallet än är, ryssen, så startar du sådana här trådar varje dag i princip. Vad är ditt syfte? Piska upp stämning? Vore dessutom mer givande om du länkade till exempelvis en tidningsartikel än ett politiskt partis hemsida.

Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Att stena någon har en enorm symbolisk och religiös/kulturell betydelse som inte alls behöver finnas när man slår ihjäl någon med en sten. STOR skillnad!!!
Ja. Så enorm att det slog slint i huvudet på mig.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 20:54   #50
lagerrensning
Registered User

Reg.datum: May 2010
rösta på Sverigedemokraterna alla som sitter här o propagerar mot invandring, det kommer jag göra iaf! Handling och inte bara massa snack!
lagerrensning är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 20:56   #51
Mantus
småmysigt slampig

Mantuss avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Ah. För mig innebär "stena" att man mördar/avrättar någon med en eller flera stenar. Borde kalla det "döda någon (med sten)" om det bara är en person och en sten för att undvika missförstånd, särskilt då jag gjorde den koppling jag gjorde på sida 1. Det väcker inte lika mycket associationer om det är ett brott gjort i ilska med godtyckligt tillhygge.
Att använda "stena" i den bemärkelsen du använt den tycker jag är lite som att kalla det att man dödat någon genom "defenestration" när man slagit ihjäl någon med ett fönster. Defenestration brukar vara en term för att slänga ut någon genom ett fönster och inte för att fysiskt slå någon med ett fönster (om du ursäktar den något långsökta analogin).

"Stening" brukar väl innebära att en eller flera personer på något sätt hindrar en persons rörelseförmåga och sedan kastar stenar på denne tills den avlider, inte att ta upp en sten och slå den i ansiktet på någon (vad som verkar ha skett enligt artikeln).
Gammal 2010-05-27, 21:00   #52
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av lagerrensning Visa inlägg
rösta på Sverigedemokraterna alla som sitter här o propagerar mot invandring, det kommer jag göra iaf! Handling och inte bara massa snack!
Jag trodde den här tråden skulle handla om mordet och de inblandade individerna (familjens situation exempelvis) och vad som ledde till mordet snarare än invandring i stort.

Så naiv jag var.

Finns redan flera trådar om SD och invandring.

(de som tror att jag hade en invandrar-/muslimfientlig agenda när jag nämnde det med steningen missuppfattade mig alt. känner inte mig så väl som person)
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 21:00   #53
krellik
Registered User

krelliks avatar

Reg.datum: May 2005
Jag kan tycka med mass trådstartandet av Ryssen att han kunder engagera sig lite mer i diskussionerna åtminstone... Det bor ju en ganska ansenlig population numera i Sverige som kommer från en muslimsk kultur. Ska man starta trådar med krigsrubriker så fort någon av denna stora mängd människor gör någon skit kommer det jävligt snabbt bli tröttsamt.
Gammal 2010-05-27, 21:01   #54
Krampus
Jag kan en rolig historia.....

Krampuss avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av krellik Visa inlägg
Jag är nog lite trög, vad är det du försöker säga? Vad är det skrämmande? Att man inte utan reflektion köper de slutsatser som bloggskribenten har dragit?

Har du hört talas om en liten sak som heter källkritik? Det är "skrämmande" om en vuxen karl läser en sån här artikel utan att använda detta.

Vi kan ju börja med att först och främst fastställa att det verkligen rörde sig om ett hedersmord, detta är så vitt jag vet inte fastställt än. Att någons mamma säger det gör det inte till en sanning. Om det nu var ett hedersmord ska det naturligtvis få konsekvenser och samhället har en plikt att visa att man inte tolererar den typen av beteende.

Vidare är kopplingen till att de här ung nazzarna inte helt uppenbar, ungdomar i alla extrem grupperingar har en tendens att blanda sig i potentiellt farlig skit, det behöver således inte handla om någon ondskefull islamist konspiration. De kan även handla om att de var rövhål som gick runt och provocerade folk och lyckades få sig dödade, inte direkt första gången det händer. Eller kan de ha varit världens bästa barn som blev utsatta för ett brott, sak samma jag köper fortfarande inte de slutsatser som artikelförfataren har dragit.

Vidare tycker jag att man kan diskutera hur de väljer att avsluta sin text "vi glömmer inte", jag antar att det är någon form av hot inbakat där, den typ av hot där man kanske inte själv utför hämndaktioner men man gärna ler och blir glad när man hör att någon invandrare fått stryk (ungefär den nivån jag anser att SD har lagt sig på).

Vi kommer alla läsa in olika saker i alla texter vi läser eftersom vi har olika upplevelser, men att piska upp sig själv till raseri över en populistiskt skriven skittext som den här är knappast sunt. Däremot är det sunt att bli jävligt förbannad för att en ung kille slår ihjäl sin flickvän.

Jag är ungefär lika motvillig att hoppa på ett hata muslimer tåg drivet av SD anhängare när Muhammed slår ihjäll sin flickvän, som jag är motvillig att hoppa på ett "hata alla män som ingår i det ondskefulla patriarkatet" som drivs av extrem feminister när Leffe Svenson slår ihjäll sin fruga för att han är svartsjuk.
Jag undrar om alla med snopp som läser det här och direkt köper de slutsatser som dras skulle köpa samma typ av slutsatser som en extremfeminist skulle skriva om i en artikel efter att en svensk man slår ihjäl sin kvinna, poängen skulle ungefär vara lika stark som den här artikeln.
Du har skrivit mycket bra i flera olika ämnen på sista tiden!
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 21:04   #55
Mantus
småmysigt slampig

Mantuss avatar

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Medusa Visa inlägg
är helt med dig ryssen, man blir så jävla trött på sån här skit och sedan alla efterföljande PK människor som kallar dig rasist så fort du säger något om det... sådant här ska inte hända i Sverige 2010 och att vi har öppnat våra gränser för människor i nöd utifrån är hedervärt och korrekt men då får man anpassa sig dit man kommer.. så enkelt är det ,annars kan man flytta igen.. en 16 årig svensk flicka... man blir förbannad..

Sverige är väldigt öppet jämfört med andra länder, jag har ingen lust och orkar inte rabbla upp saker folk kan kontrollera själva, men JÄMFÖR Sveriges invandrarpolitik med USA eller Storbritannien, och våga sedan kalla folk här rasistiska om man vill ställa högre krav på invandrare, främst då flyktingar.. Britterna är stenhårda, jobbar du inte, eller begår brott, då åker du ut, inget medborgarskap, enkelt...
Kan du möjligtvis räkna upp hur många som kallat ryssen "rasist" i tråden? Det verkar ju ha varit en hel del människor enligt ditt inlägg.
Jag tycker att de flesta som har argumenterat mot vissa av ryssens slutsatser har gjort det på ett väldigt snyggt sätt medan flertalet som hållt med ryssen enbart försökt styra bort diskussionen genom olika hänvisningar som "det säger du bara för att vara pk", "pk-sverige" osv. Lite som ett fint litet försök att göra sig själv till martyr.
Jag tror ryssen mest är ledsen över att hans trådar inte lockar till sig en massa människor som kallar honom rasist, det hade gjort hans ilska över "pk-sverige" mer befogad än när han faktiskt måste försvara sin åsikt genom konstruktivt argumenterande.
Gammal 2010-05-27, 21:05   #56
Medusa
DC disciple

Medusas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mantus Visa inlägg
Kan du möjligtvis räkna upp hur många som kallat ryssen "rasist" i tråden? Det verkar ju ha varit en hel del människor enligt ditt inlägg.
Jag tycker att de flesta som har argumenterat mot vissa av ryssens slutsatser har gjort det på ett väldigt snyggt sätt medan flertalet som hållt med ryssen enbart försökt styra bort diskussionen genom olika hänvisningar som "det säger du bara för att vara pk", "pk-sverige" osv. Lite som ett fint litet försök att göra sig själv till martyr.
Jag tror ryssen mest är ledsen över att hans trådar inte lockar till sig en massa människor som kallar honom rasist, det hade gjort hans ilska över "pk-sverige" mer befogad än när han faktiskt måste försvara sin åsikt genom konstruktivt argumenterande.
du har helt rätt!
"Fuck you skinny-ass little sissy-boys. I'm huge and brutally strong. I love it, chicks love it, other guys love it. I could effortlessly kill you with one punch.." - Sammich "It's almost like there's more to life than covering yourself in Pam and turpentine and parading in your underwear, isn't there?" - Sammich
Medusa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 21:06   #57
krellik
Registered User

krelliks avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
Du har skrivit mycket bra i flera olika ämnen på sista tiden!
tackar och bockar, dock är det bara ett tecken på att jag är lite understimulerad just nu. När man börjar hetsa upp sig över trådar på internet så vet man att man lägger lite mycket tid framför datorn...:P
Gammal 2010-05-27, 21:10   #58
Traenarn
Registered User

Traenarns avatar

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg
"Samtidigt misshandlar och dödar avsevärt fler svenska män – nästan alla på fyllan – ”sina” kvinnor. Räknat i antalet våldsoffer är det ett (minst) tio gånger större samhällsproblem, men likväl blir det aldrig nyheter. Ingen kvinna ihjälslagen av en svensk fyllhund kan få martyrstatus som Pela eller Fadime. Den svenska kvinnan blir bara ännu ett trist fall, på sin höjd notisstoff.
Men tjomme som skrivit artikeln eller?
Vadå 10 gånger större sammhällsproblem?

Varför kan han/hon i tala i klartext?

Är det till antalet tio gånger så många svenskar som slår ihjäl sina kvinnor så är ju artikeln ett skämt!
Kaaaaaaaaan bero på den totala mängden svenskar vs totala mängden invandrare......?!?!?!?!?

P.S Borde finnas ovinklad media!
Gammal 2010-05-27, 21:13   #59
tjabon
Joser

tjabons avatar

Reg.datum: May 2007
Citat:
Ursprungligen postat av ryssen Visa inlägg
Huvvet slog en kullerbytta ....
Det där var en av dom konstigaste och rörigaste artiklar jag nånsin läst.
Gammal 2010-05-27, 21:15   #60
eiri
Registered User

eiris avatar

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
de enda jag sett skrikit och pekat i den här frågan är typ trådskaparen och, antar jag, det politiska ungdomsförbund som länkades till. Tröttsamt att använda mord på och av 16-åringar som slagträ i debatten.
+1
eiri är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:11.