2013-06-04, 12:36
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av blomrog
Jag sover ganska dåligt, och jag vet inte varför. I morse vaknade jag 0440 och kunde inte somna om.
Är det någon som upplever liknande eller har tips?
|
Är du törstig när du vaknar? Prova att dricka mer vatten under kvällen, det kanske har med det att göra..? Bara spånar. ^^
Citat:
Ursprungligen postat av tWistish
Klar i fredags 
|
Ser grymt bra ut!
Citat:
Ursprungligen postat av Avtrubbad
Rent spontant skulle jag säga att jag gett upp. Gått i tankarna att bara skita i det över sommaren. Målet var väl att komma ner till 10% men det har bara liksom varit segt.
|
Du ligger under 10% som var ditt mål men ger upp? Vad menas? Bra jobbat att ta sig ned till den fettprocenten ju!
|
|
|
2013-06-04, 12:39
|
|
Registered User
|
Det går bra för mig, lyckades äntligen köra mark och böj utan smärta efter tre veckors vila från de övningarna pga sträckning i ljumsken OCH inflammation i underarmarna. Kul med båda skador under deff (vart tog styrkan vägen?). Kan tyvärr inte köra några fria vikter alls pga underarmarna...
Men men, PB i mark ändå, lite jävlar anamma skadar aldrig! I'm walking on sunshiiiine!
Start: 60.6 kg
Vecka 11: 56.2 kg
Ner 4.4 kg på 11 veckor. Vi kör 5 veckor till.
Senast redigerad av Knatcharn den 2013-06-04 klockan 12:42.
|
|
|
2013-06-04, 12:42
|
|
Registered User
|
Nystart från igår egentligen.
2000 kcal per dag går jag ner på.
Semestern inleds imorgon vilket innebär mer cardio på vilodagar.
Fortfarande 3 styrkepass i veckan.
Och se till att hålla proteinet högt även på vilodagar för inser att jag lätt bara räknar kcal på vilodagar men inte tänker så mkt på proteinet.
Nu kör vi hårt, den här gången ska jag fan ta mig ner under 115 kg innan augusti börjar!
|
|
|
2013-06-04, 18:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Knatcharn
Du ligger under 10% som var ditt mål men ger upp? Vad menas? Bra jobbat att ta sig ned till den fettprocenten ju!
|
ja fast nu blev det ett stort MEH ...
Får leta nått nytt mål med träningen nu under sommaren och får väl försöka surfa lite på min vikt nu. =) Fylla ut med mer massa till nästa år helt enkelt hehe
|
|
|
2013-06-05, 02:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2008
|
Nån som avslutst sin deff och lyckats behålla sig ådrig och strierad utan att väga/mäta allt ni äter?
|
|
|
2013-06-05, 06:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2012
|
Jag vägde 56,3 före helgen, på söndagen låg jag på 57,8, antar att det är vätska?
Hur som helst känns det sjukt irriterande att ligga så jävla nära målet, 1,3 kg, jag vill bara ner det sista!
Har börjat äta lite stadigare frukostar, förut körde jag på 200g kvarg och bär varje dag men jag blir bara grinig och vrålhungrig långt innan lunchen så nu la jag till ett ägg och lite skinka också.
Vi får se vad vågen säger på fredag, mitt "officiella" slutdatum var den 6/6, jag lär antagligen få hålla på till Midsommar...
|
|
|
2013-06-05, 06:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Barbastark
Nån som avslutst sin deff och lyckats behålla sig ådrig och strierad utan att väga/mäta allt ni äter?
|
Tillägg:
Någon som skulle rekommendera Brad Pilons Eat Stop Eat upplägg 1ggr/v, med EAA doser under den dagen, om det är kcal-kontroll, muskelmassabesparing och "icke matvägande" man är ute eftet, och inte bryr sig så mö om övriga ev hälsoeffekter från fasta
Senast redigerad av Barbastark den 2013-06-05 klockan 06:33.
|
|
|
2013-06-05, 06:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2007
|
Just nu går det inget vidare (viktnedgångsmässigt). Kalorier in 1200-1400/dag, kalorier ut 2500/dag (enligt mitt BMR och aktivitetsnivåer). Men står ändå still i vikt.
Jag ska träffa en läkare nästa vecka för att undersöka min ämnesomsättning, misstänker starkt att det ligger nåt fel där. Låg i en lååång bantning/deff för 2 år sedan som kan ha påverkat min ämnesomsättning negativt. Vi får se vad blodproverna ger för svar.
|
|
|
2013-06-05, 07:23
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cha
Just nu går det inget vidare (viktnedgångsmässigt). Kalorier in 1200-1400/dag, kalorier ut 2500/dag (enligt mitt BMR och aktivitetsnivåer). Men står ändå still i vikt.
Jag ska träffa en läkare nästa vecka för att undersöka min ämnesomsättning, misstänker starkt att det ligger nåt fel där. Låg i en lååång bantning/deff för 2 år sedan som kan ha påverkat min ämnesomsättning negativt. Vi får se vad blodproverna ger för svar.
|
Kan det fucka ämnesomsättningen om man deffar för länge?
|
|
|
2013-06-05, 07:36
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Megustaa
Kan det fucka ämnesomsättningen om man deffar för länge?
|
Det beror nog på hur man deffar.
|
|
|
2013-06-05, 09:17
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cha
|
Det känns som att det är läge att sluta titta på teoretiska BMR-siffror då och uppskatta förbrukning efter vad vågen säger, eftersom teoretiska siffror sällan stämmer? Försök hitta mängden mat där du står stilla i vikt och ät mindre, det är så jag har gjort iaf, utan att räkna kalorier öht. Kan vara värt ett försök iaf.  Lycka till!
Citat:
Vi får se vad vågen säger på fredag, mitt "officiella" slutdatum var den 6/6, jag lär antagligen få hålla på till Midsommar...
|
Om du lägger till saker på frukosten, tar du bort saker från resten av dagen? Annars blir ju underskottet mindre... Bara en tanke. Pröva att dricka mer vatten förresten.
Citat:
Ursprungligen postat av Avtrubbad
Får leta nått nytt mål med träningen nu under sommaren och får väl försöka surfa lite på min vikt nu. =) Fylla ut med mer massa till nästa år helt enkelt hehe
|
Ett bra mål för ditt läge tycker jag är att försöka lägga på sig så mycket massa och så lite fett som möjligt. T.ex. att lägga på dig 2 kg massa på ett halvår utan att öka mer än 1% fett (exempelsiffror).
|
|
|
2013-06-05, 10:00
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Knatcharn
Det känns som att det är läge att sluta titta på teoretiska BMR-siffror då och uppskatta förbrukning efter vad vågen säger, eftersom teoretiska siffror sällan stämmer? Försök hitta mängden mat där du står stilla i vikt och ät mindre, det är så jag har gjort iaf, utan att räkna kalorier öht. Kan vara värt ett försök iaf.  Lycka till!
Om du lägger till saker på frukosten, tar du bort saker från resten av dagen? Annars blir ju underskottet mindre... Bara en tanke. Pröva att dricka mer vatten förresten.
Ett bra mål för ditt läge tycker jag är att försöka lägga på sig så mycket massa och så lite fett som möjligt. T.ex. att lägga på dig 2 kg massa på ett halvår utan att öka mer än 1% fett (exempelsiffror). 
|
Absolut  fast å andra sidan låg jag ca 600-700 kcal under mitt kcal överskott per dag, ska ligga på 1300 kcal/dag, har legat på ca 800 kcal om dagen nu ett tag
|
|
|
2013-06-05, 10:08
|
|
Registered User
|
Citat:
Absolut  fast å andra sidan låg jag ca 600-700 kcal under mitt kcal överskott per dag, ska ligga på 1300 kcal/dag, har legat på ca 800 kcal om dagen nu ett tag
|
Det låter väldigt lågt, kanske är det så att kroppen håller kvar vätska som snart kommer släppa. Det berömde "swooshet".
|
|
|
2013-06-05, 10:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2010
|
Det går bra! Gått ner 10kg.
Har dock gott från att plugga till att sommarjobba på flyttfirma. Har legat på 2000kcal innan, är dock osäker på hur mycket jag ska ligga på dagarna jag jobbar, då jag blir för trött på 2000. 2500-2700?
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:16.
|

|