Örebro KK tar hem 8 guld (6 SL, 2 bänk), 1 bänksilver och 1 SL-brons på 14 starter. Det känns riktigt kul att tillhöra ÖKK just nu Ett sånt resultat måste vara svårslaget.
min egna tävling då.
böj
290 3-0
305 3-0
315 0-3
290 släppte nästan från axlarna så lätt va det. 305 kom också riktigt lätt. på 315 slarvade jag lite och det resulterade i att stången rullade upp lite på ryggen, och då blir det väldigt tungt med min stil. Kanske tappade jag lite fokus när 305 va så lätt. Ett stort misstag isf. nåja. jag kan iaf konstatera att böjstyrkan är god och på väg åt rätt håll..
bänkpress
185 3-0
192.5 3-0
197.5 0-3
197.5 va bara för tungt. jag misstänker att jag toppat lite fel i bänken. drog ner för mycket på volymen och toppade helt enkelt för tidigt. får redan på 185 hade jag inte det trycket jag borde ha på det. nu hade jag lika låg volym i bänk som i böj och mark mot slutet. nåväl man lär sig av sina misstag.
Marklyft
300 3-0
320 3-0
335 0-3
bra tryck på 320.. 335 va bara tungt. inte mycket att ändra. jag vill inte ursäkta mig, men att vi bara va 6st lyftare i min grupp påverkade helt klart. speciellt i böjen och marken..
totalt 817.5kg 447.9p. tvåa på poäng efter den allsmäktige Saften.
antagligen hade jag kunnat kramat ur fler kilon med lite motstånd i klassen, men ett okej resultat på bara andra lyft. 10kg tävlingspers. men det kändes som att jag lämna i snitt ungefär 10kg i varje gren. men jag vann iaf med 95kg. så det får väl vara godkänt, men inte mer. nu är är motivationen för klassisk lyftning högre än någonsin. Som det känns nu så vet jag inte hur mycket mer tävlande det blir med utrustning i framtiden. Det va också kul att träffa lite Koloiter, ingen nämnd ingen glömd.
mina godkända lyft
nu blir det en lugn vecka med, med tillhörande flytt till helgen. Då kommer jag bo med ca 5-10mins gångavstånd till ÖKK
nästa vecka börjar jag skriva upp passen här i journalen igen också tänkte jag.
__________________ Team Elite Body Science Bloggen
Som det känns nu så vet jag inte hur mycket mer tävlande det blir med utrustning i framtiden.
Jag har inget emot SL med utrustning – tvärtom. Men klassiskt måste helt enkelt ha större potential som sport. Just enkelheten att tävla, och dessutom att jämföra de tävlande med sina egna resultat på gymmet.
Den enda frågan är väl om det finns tillräckligt med tävlingar i klassiskt för att stilla ditt tävlingssug? Men det blir nog ännu mer av den varan framöver med tanke på succén nu i Lund.
Jag har inget emot SL med utrustning – tvärtom. Men klassiskt måste helt enkelt ha större potential som sport. Just enkelheten att tävla, och dessutom att jämföra de tävlande med sina egna resultat på gymmet.
Den enda frågan är väl om det finns tillräckligt med tävlingar i klassiskt för att stilla ditt tävlingssug? Men det blir nog ännu mer av den varan framöver med tanke på succén nu i Lund.
+1 Exakt min tanke.
Grattis till vinsten, såg lite på livesändningen och det va kul att se dig lyfta. En tanke angående bänken är att du släppte ner stången väldigt snabbt och sen gungar det till i bröstet när du landar, blir det inte lätt att du tappar anspänningen i musklerna eller ska man det kanske? Kör jag med stopp så försöker jag ha musklerna spännda så mycket det går och då pallar jag inte att släppa stången så mycket på nervägen. Hur går tankarna?
Kul att ses och riktigt bra lyft. Jag tyckte alla dina andralyft såg riktigt bra ut med mersmak också. Hoppas ni blir en större grupp nästa år, för plussen är alltid kul att se.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade