Vetifasen hur, men den här lätta veckan har känts 10x tyngre än de tunga veckorna. Å andra sidan vet jag att styrkan finns där även om vissa tekniska brister kryper fram.
Mest bakåt eller stillastående. Men jag tar det i min takt och försöker se det positiva i att bara öka så mycket som en rep. I den här takten lär jag inte tävla förrän serie 3 nästa år.
Det här inlägget tycker jag om.
På serie 3 2014 hoppas jag göra 190/125/230 (Fina mål!)
Segstartad idag tyvärr, hade riktigt dåligt tryck i hela kroppen. Som tur är verkar ju styrkan finnas där även de dagar kroppen inte känner för det. Böjen och bänken vart okej, båda markövningarna var jag missnöjd med, rakmarken för att glutes låste sig igen, smalmarken detsamma.
Helt okej pass, kände mig manglad som jag alltid gör på morgonen av någon outgrundlig anledning. Böjen satt klockrent redan från början, sen kom hjärnspökena och sabbade 152,5(vilket var PB i reps antar jag?).
Hittade även min sweetspot i marken, men jag släpper trycket som vanligt och rundar ryggen på högre vikter vilket irriterar mig enormt. Men det är ju på väg att rättas till i alla fall!
Körde från Nybro tidigt på fredagen till päronen för att lämna bilen där över helgen, sen fick jag skjuts in till Kalmar och mötte upp de andra, vi blev 4 st som bilade Kalmar - Örebro då vår femte lyftare åkte tåg dagen innan.
Efter en lång resa kom vi upp och hejade på vår Champion genom bänk och mark, det blev en riktigt lång dag och vi var nog inte i säng innan 23.30, sov även skitkasst den dagen.
På lördagen var det dags för de 3 andra juniorerna, två damer och en herr att lyfta. Ännu en lång dag men det gick riktigt bra, två dam brons och ett herr silver fick vi in, samt ett SM-rekord i marken tror jag?
Under natten blev en av damerna magsjuk så jag vart lite nervis kl 6 på söndagsmorgonen när den andra kommer ned och berättar det hela. Men skitsamma vi kör ändå!
Vägde in på nätta 102,20kg, droppat hela 0,9kg sedan fredagsmorgonen.
Knäböj
1603-0 1703-0 1803-0 PB +10kg
Det kändes löjligt lätt, jag var som vanligt supernervös eftersom vaden strulade igen och jag visste att om jag inte böjde lite smalare skulle jag ha balansproblem, men det gick ändå, efter uppvärmningen hade jag inga känningar och jag skulle kunna sätta @ 8,5-9 på 180 definitivt!
Bänkpress
1053-0 1103-0 Tangerat PB 1150-3
Ack! Körde upp till 100 på uppvärmningen och det kändes lätt, hade även köpt nya handlindor som satt som berget. På 105 testade jag min gamla bryggstil och det gick lite segt, men lätt. På 110 körde jag min nya och låg som naglad i bänken, hur enkelt som helt.
På 115 stressade jag för mycket, la mig dåligt och det slutade med att träffen gled neråt efter pressignalen och jag får inte upp stången utan fastnar för att jag inte återfår balansen och kontrollen på stången igen. Vilket var sjukt irriterande eftersom att det inte kändes särskilt tungt ens.
Marklyft
2053-0 2153-0 2253-0 PB +5kg
Lite lätt nervös inför marken pga bänktabben, den tog hårdare än jag trodde. Sen fick jag kramp i benet när jag spände det, så jag gick runt och slog på låren bara för att slippa tänka på det.
205 gick upp superlätt, 215 likaså. Så jag började fundera på 230, men ändrade mig då jag inte ville gå därifrån med endast 505 i totalen om jag inte fick upp skiten.
225 var lättare än jag trodde, förberedde mig för en riktig grinder, så jag segade upp i starten, men det gick bättre än förväntat och jag var inte ens i närheten så ansträngd i utlåsningen som jag var vid 210 och 220 på KM och DM. 230 fanns lätt där!
Mitt första SM gick kanon, nu bär vägen mot en 200 i böj, ta ikapp i bänken igen som jag vet att jag har samt +230 i marklyftet!