2007-12-18, 02:36
|
|
Projektledare
Reg.datum: Mar 2003
|
imorgon är jag ledig och ska nog iväg till gymmet guys, ska försöka uppdatera och damma av lite här efterhand
blir antagligen tunga basövningar, måste lägga på mig nu!
Clara tror ju på allvar att hon kommer ha en chans, och menar att närmast 55 kg till våren vinner! läget ser mörkt ut för mig just nu, kroppsvikten ligger på föga 49 kg vilket ger mig 6 kg att gaina... hon ligger väl på 61-62 kg
det är typ omöjligt, jag måste alltså gå upp 1 kg per månad för att lyckas ungefär. får sätta mig ner nån dag och räkna på det, en match ska det bli iallafall... så nu är det ON
|
|
|
2007-12-18, 18:54
|
|
Projektledare
|
bröst, rygg, axlar, triceps
den 18 december 2007
bänkpress
6x80 kg
6x70 kg
6x70 kg
cablecross
10x15 kg
10x15 kg
10x15 kg
marklyft
6x100 kg (jak er en speta!!  )
6x100 kg
6x100 kg
chins
6x15 kg
6x15 kg
8x
8x
stående militärpress
8x20 kg
8x30 kg
8x30 kg
pushdowns
6x40 kg
6x45 kg
6x45 kg
hantelextensions
6x6 kg
4x8 kg
5x8 kg
kommentar
ett bra komma-igång-pass efter typ en veckas uppehåll, tänkte börja bokföra lite vikter så man har lite press på sig här. alla övningar har jag väl presterat bättre förr, och nu är bara målet att komma tillbaka... samt väga 55 kg asap!
de tunga basövningarna hade jag tänkt hålla runt 6-8 reps
så fort jag klarar en vikt ska det höjas, JA... jag är viktkåt, så
chinsen kändes lätta idag, är nog inte så konstigt med tanke på mina föga 49 kg, men det var inte så värst tungt med 15 kilosbältet heller så... ska sikta på 3x6 15 kg nästa gång
|
|
|
2007-12-30, 04:28
|
|
Projektledare
|
den 30 december 2007
halvkropp
bänkpress
7x80 kg
6x70 kg
3x70 kg
chins
5x20 kg
6x15 kg
8x
8x
dips
20x
20x
20x
stående hantelcurl
4x15 kg
8x10 kg
8x10 kg
sit-ups
12x
12x
12x
kommentar
uuh, kändes tungt att komma tillbaka!! drygt 2 veckor utan träning pga röda dagar, hemvändning och krimskrams! bänkpressen gick hyfsat, ökade med 1 rep jämfört med förra passet, hoppas kunna ta 8x80 kg vid nästa tillfälle. chinsen kändes tunga, höjde med 5 kg och det känns väl lite väl tidigt för det med tanke på att det var ett tag sen jag tränade dessutom. måste dock erkänna att det är coolare och se folks blickar när man hänger där med en blå skiva istället för gul
dipsen var väl okej, 20or kanske var lite lätt men jag kände inte för att lägga på här, blir lätt att man hjälper till med brösten när min tanke var att axlar och triceps skulle få sin träning i den här övningen. stående hantelcurl har jag inget att säga om, klen som vanligt i bicepsen. egentligen ska där väl stå +1-2 kg men jag räknar bara viktskivorna som sitter på så slipper vi kludda. hör och häpna sen, körde sit-ups! det var säkert år och dar sen jag körde mage men det var okej, 3x12 brändes lagom mycket och jag kör mot en ribbstol. nästa gång ska jag lägga fötterna under andra steget så blir det lite tyngre och så ska jag öka successivt. måste börja hålla en underhållsträning för jag tvivlar på att magrutorna kommer vara där förevigt
i övrigt kände jag att jag blev trött ganska snabbt, hade knappt nån styrka och uthållighet men det kommer väl sakta tillbaka när jag kommit in i rytmen igen
ben lär nog bli mitt nästa pass, uhm... antingen imorgon eller på torsdag
|
|
|
2008-01-09, 14:08
|
|
Projektledare
|
uppdatering
det blev benpass i torsdags, inte så mycket att skriva om
körde bl a knäböj på lite flugvikter, 3 ggr 8x50 kg
mest för att få in tekniken igen, ska väl läggas på successivt
jag måste börja jobba med min uthållighet, efter första övningen känns det som att jag varit på gymmet i en timme. fast det är väl antagligen så det är när man tränar så oregelbundet
igår blev det ett överkroppspass, en övning per muskelgrupp
och imorgon är jag ledig, det blir antagligen ben då igen
tanken var att jag skulle börja uppdatera efter varje pass igen, men jag blir nästan alltid tvungen att duscha, byta om och dra till jobbet direkt när jag kommer från gymmet och när man kommer hem har man glömt hälften av upplevelserna och vikterna från gympasset
i övrigt känns det inte som träning är prio just nu, det har det nog inte varit det senaste året, åren. jobbet går före + mycket annat
men då var också träning den enda hobbyn back in the days, klart man gjorde resultat... och med resultaten blev man också ännu mer taggad
har ju försökt mig på ett gäng komma-tillbaka-pass, byta lite övningar för att få tillbaka gnistan, men det känns bara inte kul längre. nu kikar jag lite i folks journaler för att få lite inspiration, det hjälper säkert
|
|
|
2008-01-09, 14:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av chidde
den 30 december 2007
halvkropp
bänkpress
7x80 kg
6x70 kg
3x70 kg
chins
5x20 kg
6x15 kg
8x
8x
dips
20x
20x
20x
stående hantelcurl
4x15 kg
8x10 kg
8x10 kg
sit-ups
12x
12x
12x
kommentar
uuh, kändes tungt att komma tillbaka!! drygt 2 veckor utan träning pga röda dagar, hemvändning och krimskrams! bänkpressen gick hyfsat, ökade med 1 rep jämfört med förra passet, hoppas kunna ta 8x80 kg vid nästa tillfälle. chinsen kändes tunga, höjde med 5 kg och det känns väl lite väl tidigt för det med tanke på att det var ett tag sen jag tränade dessutom. måste dock erkänna att det är coolare och se folks blickar när man hänger där med en blå skiva istället för gul
dipsen var väl okej, 20or kanske var lite lätt men jag kände inte för att lägga på här, blir lätt att man hjälper till med brösten när min tanke var att axlar och triceps skulle få sin träning i den här övningen. stående hantelcurl har jag inget att säga om, klen som vanligt i bicepsen. egentligen ska där väl stå +1-2 kg men jag räknar bara viktskivorna som sitter på så slipper vi kludda. hör och häpna sen, körde sit-ups! det var säkert år och dar sen jag körde mage men det var okej, 3x12 brändes lagom mycket och jag kör mot en ribbstol. nästa gång ska jag lägga fötterna under andra steget så blir det lite tyngre och så ska jag öka successivt. måste börja hålla en underhållsträning för jag tvivlar på att magrutorna kommer vara där förevigt
i övrigt kände jag att jag blev trött ganska snabbt, hade knappt nån styrka och uthållighet men det kommer väl sakta tillbaka när jag kommit in i rytmen igen
ben lär nog bli mitt nästa pass, uhm... antingen imorgon eller på torsdag
|
MASTIGT PASS!
mycket text, oh oh...
|
|
|
2008-02-01, 02:09
|
|
Projektledare
|
sådärja, imorgon har en kollega dragit med mig till gymmet
det blir alltså ca 3 veckor sen jag satte min fot på ett gym, så det ska bli intressant och se hur klen man blivit. kanske får nytändning? vet man aldrig
|
|
|
2008-02-01, 02:14
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av chidde
sådärja, imorgon har en kollega dragit med mig till gymmet
det blir alltså ca 3 veckor sen jag satte min fot på ett gym, så det ska bli intressant och se hur klen man blivit. kanske får nytändning? vet man aldrig
|
Ja sätt i gång o träna klenis! Tänk på Båstad och Tylösand i sommar!
|
|
2008-02-29, 03:40
|
|
Projektledare
|
den 29 februari
överkropp
bänkpress
10x50 kg
10x50 kg
10x50 kg
stående skivstångcurl
10x25 kg
10x20 kg
8x20 kg
chins
10
10
7
pushdowns (rep)
10x40 lbs
10x50 lbs
10x60 lbs
kommentar
euh, f-ck... enligt journalen var det ca en månad sen jag tränade!!
har tappat enormt mycket i styrka, körde 3x10 på 50 kg och jag fick verkligen kämpa för att få upp sista repetitionen. en vikt som annars brukar vara uppvärmning liksom
nåväl, nu är det nog lite lugnare på jobbet framöver så nu kan jag börja komma igång lite smått igen. det är ingen hemlighet att mina mål har förändrats det senaste året, jag känner inte att jag behöver vara starkast och jag känner inte heller för bli stallone eller arnold. nu finns det liksom andra saker som är viktigare, men träning och kolo kommer alltid vara en del av mitt liv
var förresten på friski & svettis nya anläggning på johanneslust i malmö idag, kort och gott... väldigt väldigt stort gym, allt som man kan önska sig finns... och det är också väldigt rymligt. maskinerna håller faktiskt rätt kass standard (startrac) även om dem är nya, föredrar hellre de lökiga nordic och cybex-maskinerna de har på parkmöllan
johanneslust är den största friskisanläggningen i europa, men man ska inte bli lurad på det för halva ytan har man i stort sett bara gjort onödiga lösningar på. t ex slängt in wannabe-designmöbler lite här och var, bara receptionen och "caféet" motsvarar ju ett gym som är något mindre än average
|
|
|
2008-03-02, 17:56
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2005
|
Ser iaf ut som att det går bättre för dig än mig 
Kör på.
|
|
|
2008-03-11, 22:48
|
|
Projektledare
|
Citat:
Ursprungligen postat av RassK
Ser iaf ut som att det går bättre för dig än mig
Kör på.
|
haha ja, jag vill inte påstå att jag tränar alltför ofta... men jag super inte regelbundet till skillnad från dig och som inte tränar alls dessutom
idag var jag ledig, så jag drog till gymmet en sväng innan champions leauge
gick relativt bra, svettades lite grann för en gångs skull
kändes konstigt eftersom jag typ inte har tagit i sen... ptja jag-ska-bli-arnold eller rocky-balboa-here-I-come-tiden
bänkpress
6x70 kg
6x70 kg
6x70 kg
chins
10x
10x
latsdrag
10x30 kg
10x30 kg
pushdowns
10x30 kg
10x30 kg
10x30 kg
sittande axelpress
8x22 kg
8x20 kg
stående hantelcurl
8x10 kg
8x10 kg
kommentar
befann mig i gymmet under rusningstid, mycket folk som tuggar, tuggar och tuggar! men allt jag skulle använda var i stort sett ledigt
t ex chinsstången, den använder ingen
de hade dessutom nya hantlar, nordic plasthantlar
låter inte alls när man slänger dem, vilket är bra
sen står det också hur mkt dem väger, slipper man räkna själv
men annars var det ett schysst pass, skön känsla efteråt
på söndag ska det bli ben med clara, hur längesen var det nu man körde ben? uhm...... haha
|
|
|
2017-10-04, 22:30
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2017
|
Väger du 70 KG hård ännu?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:42.
|

|