Sitter jag bara i viloposition så kan jag sitta mellan 5-10 minuter. Det blir värre om jag försöker följa stretchrutinen. Rutinen känns dock ganska smart så jag ska försöka följa den. Buddha stancen gillar jag, dom andra är fortfarande ganska knepiga. Gillar inte att jag måste vinkla ut fötterna så mycket som jag gör.
Sitter jag bara i viloposition så kan jag sitta mellan 5-10 minuter. Det blir värre om jag försöker följa stretchrutinen. Rutinen känns dock ganska smart så jag ska försöka följa den. Buddha stancen gillar jag, dom andra är fortfarande ganska knepiga. Gillar inte att jag måste vinkla ut fötterna så mycket som jag gör.
Hur du trivs med att ha benen är ju väldigt individuellt dock. Varför vill du ha på annat vis?
Kraftig utvinkling borde ju innebära att man har dålig balans framåt/bakåt, något som man inte vill ha om man ska böja tunga vikter. När man bara vilar kanske det inte spelar så stor roll men jag påstår ödmjukt att mr spoon ser fördelar med rutinen när det gäller styrkelyftandet. Då kanske ens position speglar vilken teknik man tenderar att ha när man lyfter.
Du är på rätt spår sniggel. Jag vill böja med fötterna rakt fram men har inte helt rörligheten till att klara det. Kör denna rutinen för att se om det kan hjälpa.
Kraftig utvinkling borde ju innebära att man har dålig balans framåt/bakåt, något som man inte vill ha om man ska böja tunga vikter. När man bara vilar kanske det inte spelar så stor roll men jag påstår ödmjukt att mr spoon ser fördelar med rutinen när det gäller styrkelyftandet. Då kanske ens position speglar vilken teknik man tenderar att ha när man lyfter.
Hmmm, här kan vi ha förklaringen att jag kan bli vinglig när det är tunga vikter i böjen. Då har jag en ännu bättre anledning att bättra på rörligheten
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Heter snubben Ido Portal? Jag trodde den här "challange" kom från en portal som heter Ido.
Nej nej, Portal-Ida heter hon. Ett dubbelnamn och att det är en hon ser du på håret.
On topic: tänkte också ge mig på det här. Inte så ambitiöst som att köra 30 min varje dag dock. Apropå yoga så har jag kört den här korta övningen x 5 ca 3 dagar i veckan på morgonen sen i höstas.
Är morgontrött som sjutton men det är lätt värt att lägga 10 min på det. Skönt sätt att starta dagen och bra för rörligheten, framför allt i baksida lår.
Sjukt kul! Försöker klämma av hela 30-minutersperioden i ett stråk, men måste resa mig emellanåt. Häldjävlarna vill fortfarande inte ner i golvet dock. För stretcheffekt lär det väl vara bättre att låta hälarna sväva än att lägga något stöd under?
Sjukt kul! Försöker klämma av hela 30-minutersperioden i ett stråk, men måste resa mig emellanåt. Häldjävlarna vill fortfarande inte ner i golvet dock. För stretcheffekt lär det väl vara bättre att låta hälarna sväva än att lägga något stöd under?
Jag tror inte det är meningen att man ska köra 30 minuter i sträck utan sprida ut det över dagen i lagom portioner för bästa effekt.
Målet bör väl vara att kunna köra 30min barfota för de allra flesta. Sen får man väl i åtanke att det tar tid samt att man allt för ofta sitter på hårt golv och inte en mjuk gräsäng precis.
Jag kör i ett par minuter iförd mina OL-skor för tillfället. Klarar inte att få ner hälarna riktigt hela vägen barfota och golvet är rätt stumt. Tappar känsel i framförallt fötterna efter ett par minuter också p.g.a. minskad blodtillförsel.
Dag 2
30min tog en timme. Två av "sittningarna" på 5 minuter.
Dock måste jag erkänna att jag inte klarar av att hålla balansen ordentligt om jag inte antingen sträcker armarna rakt framåt eller håller i något stabilt.
Får ta och stoppa in något under hälarna imorgon.
För jäkla jobbigt det här. Det gillas.