Gubbvarning
Jag hade nog kört ett sista 3x3 och sedan gått tillbaka till 5x5 igen. Eller börjat med mm2k, är inne på mitt 4e pass nu nästa gång
Testa mm2k å se om de funkar bra för dig, rekomenderat av många
Har kört det 3-4 gånger förut. Senaste gången gick det inte så bra men alla andra gånger har det fungerat.
Kör nästa 3x3@110 sen efter det övergår jag till något annat! Tack man
Bam! Dagens pass är avklarat! Rygg och biccar fick sig en omgång idag.
Började med mark:
170x3
170x3
170x3
Körde sedan kronlyft och kollade om jag tyckte att det var kul, och det tyckte jag. Nästa pass kanske marken blir utbytt mot kronan.
170x1
Stångrodd
50x14
50x14
50x12
Latsdrag något smalaregrepp
Bicepcurls med stång
hammercurls
Kul pass, tunga mark, trodde jag skulle svimma eller att ryggen skulle vika sig. Men jag klarade det. Nästa pass kanske det blir kronlyft istället, har aldrig kört det seriöst.
Dafaq, dessa vikter alltså.. Har du pressat 90 än? Blev lite sugen på att prova sittandes nu och se om jag har samma styrka i detta
Kör hårt! Har inte testat 90 ännu. Får hoppas på att jag klarar av att köra ståendes nästa pass. Vill inte sitta hela tiden, bålen måste få kämpa också!
Någonstans här skadade jag troligtvis ryggen. Har en konstig känsla i ländryggen, som efter en tung marklyft. Jag är liksom stel, känns som att jag har pump typ. Känns även som jag får svårt att andas när jag ställer mig upp eller bara reser ryggen.
Stela marklyft
80kg
Stretch + foamroller
Tråkigt det där med ryggen, kan också vara överansträngning. Vet ej, återkommer om det. Hoppas jag kan ställa mig upp imorgon!
Anledning till detta är troligtvis att jag tappat ryggen och häng fram ryggen lite.
Bench press
110x3
110x2
110x2
120x0 (hyfsat nära, dock inte taggad)
100x5
110x1
110x1 (har film, ska försöka ladda upp)
Triceps extensions
Pushdowns
Enhands Pushdowns supersetat med flyes
Lovade att berätta hur ryggen mår, den mår bra! Vakna upp imorse glad som attan för att ryggen var ok!
Passet idag var mindre bra, hade hoppats på 3x3, men av olika skäl klarade jag det inte idag heller.
Ska på obestämd tid, på måndag börja med någon form av deff/diet (kalla det va ni vill, underskott av kalorier iallafall) och högreps (20+) i allt. Varför jag gör detta är för att min kropp troligtvis har vant sig för mycket med dessa lågreps/explosivitetreps och för att jag måste ta hand om min kropp väl! Under denna tid ska jag även strecha som en dåre.
Hur jag lägger upp kosten och träningen skriver jag mer om sen.
Kommentera och fråga om det är något!
Senast redigerad av Igor den 2013-10-04 klockan 18:46.
Tipsar om runt 8-12 reps istället det blir jobbigt för kroppen att högreppa om du går på underskott, vill inte att du ska tappa dina surt förvärvade mukkler har sett så många gå i den fällan genom åren, dieta för tidigt och högreppa bort allt.
Lyssna nu på gammelgubben!
Tipsar om runt 8-12 reps istället det blir jobbigt för kroppen att högreppa om du går på underskott, vill inte att du ska tappa dina surt förvärvade mukkler har sett så många gå i den fällan genom åren, dieta för tidigt och högreppa bort allt.
Lyssna nu på gammelgubben!
Youtube-mannen har talat!
Jag tar åt mig av ditt lärorika tips! Detta ska jag tänka på. Men att utöka antalet reps litelitelite, som 8-15 kanske? Vad tror du om det?
Borde jag kanske testa och se? Jag vet inte