Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-22, 21:12   #31
hultman
Fulstygg

hultmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Onigiri Visa inlägg
Dricker du varje helg? Jag var helgalkis rejält mellan 18-20 års åldern och jag blev alltid milt bakfull varje lör och sön, men med tiden blev det värre, tillslut fick man sömnbesvär söndagnatten/tillnyktrandet, sedan satt det i över halva måndag i enstaka fall fram till tisdag. Jag tog mig ur dödsbakfyllorna genom att ge fan i att dricka så in i helvete fram till solen går upp varenda helg (säger inte att du gör det men så löste jag det, alltså mindre alkohol brukar ge mindre bakfylla, säger sig självt...)
För mig är det tvärtom. Högre frekvens alkoholkvällar implicerar lindrigare bakfylla.

You can lose a lot of money chasing women.
But you can't lose women chasing money.
hultman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-22, 21:12   #32
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
I sann Leangains-anda har jag senaste gångerna hållt mig till bara sprit, om jag blandat så har det varit med lightläsk eller Loka. Det har fungerat riktigt bra. På krogen tog jag bara vodka-shotar och ett glas vatten till det, som jag tog tid på mig att dricka innan jag tog nästa shot.

Lagom full och hur pigg som helst dagen efter.
Varför skulle socker och kolhydrater göra en mer bakfull? Rent instinktivt känns det snarare som tvärtom.

Handlar det inte mer om att man inte ska spendera tomma kalorier på sig själv när man är i dåliga förutsättningar rent anabolt? Att man bör isolera kalorierna runt etanol och komplettera med protein?

Citat:
Ursprungligen postat av hultman Visa inlägg
För mig är det tvärtom. Högre frekvens alkoholkvällar implicerar lindrigare bakfylla.
Samma här. Å andra sidan krävs större kvantiteter. Den tredje kvällen i rad blir jag knappt full hur jag än gör, pga förbränningshormonerna och någon slags avtrubbning antar jag.

Det är ganska skönt att inte ha druckit på en månad och känna av en starköl.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade

Senast redigerad av stevebc den 2011-05-22 klockan 21:14.
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-22, 21:40   #33
Kimball
Registered User

Kimballs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av hultman Visa inlägg
Same. Gör man 1-2 ggr / v till rutin blir bakfyllorna, på gott och ont, bra mycket lindrigare.
Gammal 2011-05-22, 22:07   #34
lirberr
Banned User

Reg.datum: Jan 2011
Dricker du mycket vatten under källen och innan du går och lägger dig blir du inte bakis.

Äta mat är inge vidare, då spyr man bara på morgonen. Ta en proteinshake och drick juice eller nått för att få energi. MYCKET VATTEN.

Senast redigerad av lirberr den 2011-05-22 klockan 22:09.
lirberr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-22, 22:15   #35
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Blir också jäklans bakis nu för tiden. Förr kunde man köra flera dagar i rad utan problem. Försöker hålla mig till vin, ta lite vatten emellan och äta något innan jag går och lägger mig.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-22, 22:18   #36
newb123
Banned User

newb123s avatar

Reg.datum: Mar 2006
Eh, rödvin är ju känt för att ge huvudvärk. Kanske inte har med baksmälla att göra men ändå.
newb123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-22, 22:29   #37
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av newb123 Visa inlägg
Eh, rödvin är ju känt för att ge huvudvärk. Kanske inte har med baksmälla att göra men ändå.
Håll dig till vitt då
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-22, 22:33   #38
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Ett annat bra tips är att inte dricka för sent på kvällen/natten, något som är väldigt vanligt och helt oförståeligt. Dricker jag 20-22 peakar fyllan 23-00 och avtar sedan sakta under natten. När jag kommer hem sedan vid 03-06 är man nästan nykter igen, och börjar sakta bli bakis. Då äter jag och dricker (mycket). Matrester är ofta salta, och mjölk är ganska kaliumrikt. Sedan sover man till 11-13, om man timar det bra, genom baksmällan och vaknar upp ganska kry.

Jag förstår inte de som shottar vid 3-tiden eller super på efterfest halv fem på morgonen. Då blir man ju fan bakis ända till sena eftermiddagen därpå.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-22, 22:39   #39
appapa
Registered User

Reg.datum: Sep 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Jockefoten Visa inlägg
Extrem bakfylla är mitt andranamn. Dricker jag mig full dagen innan blir jag alkoholförgiftad och kan inte äta eller få i mig vätska på 12-20timmar. Spyr minst 20gånger dagen efter också. Ganska underhållande att se mig ligga i fosterställning och snyfta enligt vänners utsago.
Kul att det finns någon som har det värre. Mitt rekord ligger på ca 15. Oftast så räcker det dock med 3-4 gånger för en jobbig bakfylla.
Gammal 2011-05-22, 22:50   #40
Hatwalker
Registered User

Hatwalkers avatar

Reg.datum: Feb 2011
Min första fylla drack jag en äcklig mängd alkohol.
Låg i sängen och spydde tills 17.00, fick inte i mig en alvedon ens en gång. Spydde tills jag inte hade något att spy upp längre. Hade skärande huvudvärk och illamående. Men jag lärde mig en läxa

Fyllorna efter det har alltid varit rätt kontrollerade och även när jag blivit rätt duktigt full kan jag vakna utan några bekymmer, eventuellt nån liten huvudvärk som oftast brukar gå över av lite kallt vatten å en promenad.

Räcker bara att dricka lite lugnt så kan jag bli rätt bra dragen å ändå vakna utan nå problem. Dricker ej särskilt ofta dock.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...d.php?t=163534
Hatwalker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-22, 23:04   #41
Eliasso n
Skeppskamrat

Eliasso ns avatar

Reg.datum: Mar 2010
Det är när man läser sådana här trådar man inser hur lyckligt lottad man är som inte blir bakfull.
Visst, man kan vara trött och seg dagen efter men det beror ju till största del utav det man gör, och inte det man dricker.

Hade ju inte alls varit lika roligt att vara student om man skulle bli bakfull vareviga dag. . .
Eliasso n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-22, 23:32   #42
johanhej
Registered User

Reg.datum: Oct 2008
Ser att hemskt många skriver "vatten osvosv".

Kommer jag hem från en fylla med relativt högt promille och börjar hinka vatten så blir jag något jävulskt yr. Har nog aldrig lyckats ta mig till sängen utan att ramla ett par gånger på vägen.
johanhej är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 00:13   #43
John M
Registered User

John Ms avatar

Reg.datum: Feb 2002
En halv liter vatten innan sänggående plus 3-4 liter vatten under natten med 3-4 påsar vätskeersättning så kommer du må mycket bättre dagen efter.

I och för sig så kommer du pissa typ 10 gånger under natten
John M är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 00:14   #44
newb123
Banned User

newb123s avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Håll dig till vitt då
Personligen avstår jag iof från vin i dom flesta fall.
newb123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-23, 06:28   #45
MrBoris
Workaholic

MrBoriss avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av John M Visa inlägg
En halv liter vatten innan sänggående plus 3-4 liter vatten under natten med 3-4 påsar vätskeersättning så kommer du må mycket bättre dagen efter.
+1 på den, efter lite erfarenhet har jag börjat med vätskeersättning efter fyllor och det är verkligen ett mirakelmedel, framför allt mot huvudvärken som kan komma dagen efter.

Sen som hultman sa, ju fler/frekventare fyllor jag hade desto mindre bakis blev jag, nu för tiden när det "bara" blir 2 gånger per månad så blir jag rätt sliten av en vända..
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:37.