Okej, förutsättningarna kunde varit betydligt bättre... 12h jobb, ingen sömn och allmänt småsur (tack för det iofs). Vad gör man då? Jo, man får för sig att prova att leta upp sitt max i bänkpress. Och sen köra lite dips för en gångs skull (vilket jag iofs ska göra 1 gång/vecka nu). SCHMACK!
Träningsrapport 3/6
Muskelgrupper: bröst, ben, triceps
Bänkpress, 10 set; 70*3 - 80*2 - 90*1 - 95*1 - 100*1 - 105*1 (*) - 90*3 (*) - 80*3 - 80*4 - 80*3
Liksom, vad hände? Över 100kg för första gången, höjde PB med 15kg (dock har jag inte maxat innan)

(*) = passning + lite hjälp vid choking pointen, så räknar inte 105:an (men det var jävligt nära!). Vilken kick!
Halva knäböjar 5 set; 80*7 - 100*5 - 120*5 - 130*3 - 135*3
Inte speciellt djupa, hade inte ork till det. Dock hög belastning (aldrig kört över 120 innan, men å andra sidan kör jag nästan bara djupa

) så låren fick stryk ändå. Tråkigt att man inte var mer taggad här, men ska inte gnälla ändå.
Dips 5 set; +10*5 - +10*5 - +20*5 - +20*5 - KV*13
Okej, här var det bara WOHOOOO! efteråt! Nytt PB med 20kg extra, dessutom 2*5 på det. Då hade jag ett stort leende. När jag sedan smaskade in 13 reps utan nån direkt återhämtning efteråt trodde jag att jag drog käken ur led av mitt enorma smil
Sen blev det 3 set rotatorcuffar med, vilka utfördes med ett enormt leende.
Sammanfattning: Insane. Har aldrig fått en sån endorfinkick som jag fick av sista setet dips. Med tanke på "bristen" på sömn och taskigt med käk innan så är jag otroligt nöjd, överlägset bästa passet jag kan minnas att jag har gjort!
Nu firar jag med sotad lax (aka sönderstekt

) och quinoasallad med 5 liter olivolja typ, mumma!