Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-11-08, 18:38   #421
eleni
Kissemiss

elenis avatar

Reg.datum: May 2006
Det såg seriöst ut som om du höll på att avlida idag men bra krigat ändå! Dags att vila sig i form för DM?
eleni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-08, 18:46   #422
Lajne
Registered User

Lajnes avatar

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Ursprungligen postat av eleni Visa inlägg
Det såg seriöst ut som om du höll på att avlida idag men bra krigat ändå! Dags att vila sig i form för DM?
Tackar! Ska bara göra 10x3x165kg imorgon, sedan jävlar ska jag vila mig i form inför DM. Ska bli så jävla skönt att slippa böja tungt på ett tag, är rätt trött på det nu
My best advice to you would be this: if you want to bench press 600 pounds with a shirt, train for a 590 pound raw bench. I’m pretty sure you’ll be able to get 10 pounds out of your shirt.
Lajne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-09, 18:32   #423
Lajne
Registered User

Lajnes avatar

Jag hatar min ****-biceps när jag kör Smolov, pass 12/12, 9/11-09

Skriver även ut uppvärmningen detta pass, för att få det att se mer ut.

Bänkpress
20x20kg
12x40kg
8x60kg
8x60kg
8x80kg
6x100kg
4x125kg
3x135kg
2x145kg

Gick lugnt idag; 145kg är planerad ingång på DM så jag nöjde mig med att inte gå högre än så. Hade dessutom säkerligen 1rep till i tanken, som jag valde att inte göra. Detta bådar faktiskt ganska gott, då jag samtidigt känner att jag är sliten efter fredagens negativa.

Jag har ett tag nu gått och tänkt för mig själv att med tanke på hur grovt jag ignorerar kroppens smärtsignaler kommer jag säkert att på sista passet skada mig så jävligt att jag inte kan delta på DM, i linje med lagen om alltings jävlighet och sådär. Nu hade jag lyckligtvis inte så pass rätt, men ganska nära var det iaf.

Dötsböj
8xkv
8xkv
8xkv
8x70kg
8x70kg
8x70kg
4x110kg
1x140kg
3x165kg

Kände av vänstra biceps redan under de sista seten igår, och har även gjort det tidigare, men det var inget som gjorde så ont att det var värt att nämna. Idag började det dock redan på uppvärmningen, och inför första setet försökte jag desperat hitta något att linda armen med. Detta misslyckades dock, så jag körde ett set utan och försökte fokusera på att röra stången så lite som möjligt med händerna och bara låta den vila på trapsen. Detta måste dock ha misslyckats, för smärtan som kom efteråt var enorm och en synbar svullnad uppstod. I detta läget hade jag inget annat val än att avbryta, då jag i princip inte kunde böja armen utan att grimasera.

Benpress
4x3x200kg
2x3x230kg
(slädens vikt inte medräknad i något av seten)

Jag hatar benpress, framför allt för att jag är för ovig för att kunna gå särskilt djupt i den men också för att jag känner mig fruktansvärt svag i den. Det blev inte en bättre upplevelse av att vara tvungen att be min flickvän lasta på vikterna åt mig för att armen gjorde för ont. Skämten på min bekostnad haglade från alla håll

Jag är givetvis inte nöjd med dagens pass på någon nivå, men man får ändå försöka se det ljusa i det hela. Det enda som förlorades var i princip ego-boosten av att få göra 10 treor utan bälte på förra tävlingens bältesmax, och därmed få fullständig vetskap om att jag kommer kunna göra stora vikter på DM. Nu får jag nöja mig med 7x5x155kg, vilket nog är på ungefär samma nivå egentligen men ändå inte känns lika bra. I övrigt lär det faktum att jag missade detta passet inte påverka något nämnvärt över huvud taget, speciellt inte när jag tog igen en del av det genom att köra lite benpress, och min arm kommer garanterat vara bra nog för att prestera tre böjar på söndag så ingen bestående skada på det sättet heller.

//Lajne
My best advice to you would be this: if you want to bench press 600 pounds with a shirt, train for a 590 pound raw bench. I’m pretty sure you’ll be able to get 10 pounds out of your shirt.
Gammal 2009-11-09, 18:35   #424
eleni
Kissemiss

elenis avatar

Nä nu är det vilodags unge man!!!
Kommer gå kanon på söndag om du bara låter kroppen få vila lite.
Gammal 2009-11-09, 19:06   #425
Lajne
Registered User

Lajnes avatar

Citat:
Nä nu är det vilodags unge man!!!
Kommer gå kanon på söndag om du bara låter kroppen få vila lite.
Haha. Det som jag funderar mest över är hur du lyckas gå in i min journal, läsa igenom det jag har skrivit och svara inom tre minuter från det att jag har postat. Tycker du så mycket om mig att du har suttit och mashat F5 för en update om min träning hela dagen?
Gammal 2009-11-09, 19:09   #426
eleni
Kissemiss

elenis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lajne Visa inlägg
Haha. Det som jag funderar mest över är hur du lyckas gå in i min journal, läsa igenom det jag har skrivit och svara inom tre minuter från det att jag har postat. Tycker du så mycket om mig att du har suttit och mashat F5 för en update om min träning hela dagen?
BUSTED!

shit vad du har höga tankar om dig själv

Gammal 2009-11-09, 21:10   #427
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Fuck me. 165x3 är snuskigt bra efter smolov. Hade du gjort 10 set på det hade jag vänt bönemattan mot Lund istället för Mekka som brukligt är. Synd på bicepsen, hoppas det läker ihop till DM. Vila nu då, så blir det kanonform på DM. 190+?
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-09, 21:35   #428
Lajne
Registered User

Lajnes avatar

Citat:
shit vad du har höga tankar om dig själv
Någon måste ju ha det, och tills nån annan tar över får jag göra jobbet

Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Fuck me. 165x3 är snuskigt bra efter smolov. Hade du gjort 10 set på det hade jag vänt bönemattan mot Lund istället för Mekka som brukligt är. Synd på bicepsen, hoppas det läker ihop till DM. Vila nu då, så blir det kanonform på DM. 190+?
200+ är förhoppningen faktiskt
Gammal 2009-11-09, 21:58   #429
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk

bertberts avatar

Citat:
Bönemattan ska vara vänd mot Lund hela tiden din exportkäppkines.
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-14, 15:46   #430
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

En grej jag tänkt på. Ditt livsmål är att kvala raw till SM. Men nu med allt snack om raw-sm, kommer du skippa det här målet och istället bara försöka bli jävligt stark raw (säg 740 raw i -100) eller kommer du fortsätta med ambitionen att tävla på utrustnings-SM raw?

http://www.kolozzeum.com/forum/showp...&postcount=308

Citat:
Någon måste ju ha det, och tills nån annan tar över får jag göra jobbet

200+ är förhoppningen faktiskt
Satana. Då är det bara att lycka till med det. 200+ är episkt.

Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Vaf...
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
Gammal 2009-11-14, 16:00   #431
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Ja?

Att han inte vet det?

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-11-15, 08:42   #432
Lajne
Registered User

Lajnes avatar

Citat:
En grej jag tänkt på. Ditt livsmål är att kvala raw till SM. Men nu med allt snack om raw-sm, kommer du skippa det här målet och istället bara försöka bli jävligt stark raw (säg 740 raw i -100) eller kommer du fortsätta med ambitionen att tävla på utrustnings-SM raw?
Jag förstår inte... Du frågar om mitt mål är att satsa på raw-SM (förlåt, rawmästerskapen) eller bli stark raw? De båda går hand i hand; till en början är det ju dock lättare att kvala till rawmästerskapen, så det kan väl ses som ett delmål. Men om jag ska fortsätta tävla raw så kommer jag hur som helst behöva bli galet stark raw, och då bör jag förr eller senare också bli stark nog att kvala till det riktiga SM. Så mitt livsmål behöver inte direkt ändras för att det finns en ny landskamp utan utrustning
Gammal 2009-11-15, 15:18   #433
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Citat:
Jag förstår inte... Du frågar om mitt mål är att satsa på raw-SM (förlåt, rawmästerskapen) eller bli stark raw? De båda går hand i hand; till en början är det ju dock lättare att kvala till rawmästerskapen, så det kan väl ses som ett delmål. Men om jag ska fortsätta tävla raw så kommer jag hur som helst behöva bli galet stark raw, och då bör jag förr eller senare också bli stark nog att kvala till det riktiga SM. Så mitt livsmål behöver inte direkt ändras för att det finns en ny landskamp utan utrustning
Jo, jag vet, det är svårt att ställa frågan utan att den blir luddig. Vad jag menar är ditt konkreta livsmål, för vi vet ju alla att du vill bli riktigt raw-stark;

* Är det att komma upp i siffran 740 för att kunna tävla på utrustnings-SM raw?

* Eller, har detta mål nu ändrats pga Raw-mästerskapen som håller på att införas så det nu istället blir "vinna Raw-SM" eller dylikt?

Vore ju som sagt riktigt kick-ass om du kvalade till vanliga SM raw, å andra sidan är det raw du vill tävla så då är det ju mer givande om du ställer in fokus på Raw-SM istället. Men det här inlägget behöver du inte svara på, eftersom jag fick svar nog av ditt förra.
Citat:
Gammal 2009-11-15, 21:01   #434
Lajne
Registered User

Lajnes avatar

Eller så blir mitt livsmål att aldrig mer suga gammal gubbröv på en tävling...

Sydsvenska förbundets DM, på LTK, 15/11-09

Knäböj
185kg 2-1 godkänt
195kg 0-3 underkänt
stod över sista

185kg var mycket lätt på axlarna och gick förhållandevis lätt upp. Det var förvisso inte cp-lätt, men jag har haft tyngre ingångar båda på träningsmaxningar och tävling och ändå fixat 20kg mer i slutändan. Så jag höjde till 195kg. Tyvärr fastnade jag efter ca en dm av lyftet och kom inte upp. Nackdelen eller hur man ska säga med rawlyftning är dessutom det faktum att om styrkan inte finns så finns den inte; det är meningslöst att gå om. Så jag stod över sista.

Bänkpress
145kg 3-0 godkänt
155kg 0-3 underkänt
stod över sista

Av en eller annan anledning gick 155kg inte upp. Det är förvånansvärt på många sätt, då jag har varit direkt sliten och ändå gjort 150kg lätt, och 2x145kg ännu lättare. Precis som i böjen stod jag dock över sista, då det precis som i böjen är så att när styrkan inte finns så finns den inte.

Marklyft
180kg 3-0 godkänt
190kg 3-0 godkänt
195kg 0-3 underkänt

Från början var ingången i mark satt på 210kg. Efter böjen sänkte jag den till 190kg, och under uppvärmningen sänkte jag den ytterligare till 180kg. 195kg satt för övrigt fast i marken för mig; det gick inte att rubba.

Målet för dagen var 600kg; jag var ytterst osäker på om jag skulle kunna nå det och tänkte att jag förmodligen hamnar runt 20kg mindre. Det var med viss skräck som jag tänkte ut ett mardrömsscenario där jag bara fick 540-550kg. Totalt blev det 520kg. Jag skulle kunna påstå att jag har haft sämre tävlingar, men då skulle jag förmodligen ljuga, iaf om man ser till förberedelserna.

Jag vill helst inte att någon kommenterar den här tävlingen. Inte över huvud taget. Jag vill glömma den och aldrig mer påminnas om den eller göra något av det som jag gjorde inför den, förutom bänkprogrammet. Bänkprogrammet var bra. Synd att jag lät mig övertalas att avvika från det i slutet...

//Lajne
Gammal 2009-11-15, 21:21   #435
Lajne
Registered User

Lajnes avatar

Jag vill också, mest för min egen del, påminna mig om att listan på fel som gjordes är ganska lång och absolut kan förklara det faktum att en viktuppgång på närmare 15kg resulterade i endast 10kg mer på totalen. Det började med ett KM i OL i mitten av juni inför vilken jag tränade OL parallellt med den vanliga SL-träningen vilket dels övertränade hela böj/mark-kedjan och dels rev upp en gammal knäskada som sedan dess i princip verkar kronisk. Ytterligare en miss var att måla min mors hus, vilket rev upp en axelskada som jag precis hade fått bukt med och som sedan även den blev mer eller mindre kronisk.
Med bänken och axeln vill jag dock påstå att jag gjorde vad jag kunde, och hade jag i slutändan fått ut min fulla potential istället för att hamna ~15kg under den hade jag kunnat vara nöjd där. Problemet var att jag gjorde vad jag kunde fram till kanske 3-4 veckor innan DM, vartefter jag gjorde alldeles för lite. Jag missade sannolikt min topp med en, förmodligen två, veckor och blev helt enkelt förslappad istället för utvilad. Men jag var viktkåt, och just då verkade det bättre att trycka ~5kg till i de tunga ettorna istället för att göra assistansövningarna. Dessutom vilade jag för mycket och för länge inför DM; jag borde ha gått riktigt tungt på måndagen, och jag borde ha gått nästan lika tungt på onsdagen och skippat torsdagens fjollpass. Men gjort är gjort.
Med böjen och knät gjorde jag väldigt fel; inte nog med att sättet jag valde att träna på var idealiskt för att reta upp och underhålla skadan, det gav dessutom en utdelning i viktökning som bäst beskrivs med siffran noll. Eller ja, inte helt noll, snarare 10kg, men dessa är nog mer att attributera till viktuppgången i kombination med den del av schemat som bestod av negativa och som jag fick av David Holmberg än något annat. Än mer frustrerande är det faktum att jag i slutet, när jag insåg att allt var skit, valde att köra igenom en smolov. En smolov brukar ge mig 25kg; möjligen 15-20kg om det går dåligt. Den här gången fick jag 0kg. 3 veckor av helvete för 0kg, vilket jag inte kan hjälpa att tro annat än att det beror på att jag missade sista passet så grovt som jag gjorde. Det är givetvis mitt eget fel, och bottnar ytterst i en felaktig teknik.
I marken gjorde jag nog mest fel av alla; jag körde som jag alltid har gjort. Och säga vad man vill om träning, men att köra samma schema som man alltid har gjort kommer förr eller senare att ge stagnering och därefter tillbakagång. Ett ytterligare stort fel var att gå över till smal teknik; detta har jag dock överseende med då det var tvunget att provas för att jag verkligen skulle få veta om det var något för mig eller inte. Svaret är alltså inte. Hur som helst ska väl sägas att marken efter OL-tävlingen låg på ca 30kg under det jag hade gjort på DM nån månad och ~5kg viktuppgång tidigare, så utgångsläget var absolut inte optimalt. Men muskelminne existerar och borde snabbt ha svingat upp mig till mitt gamla max och därefter tagit mig förbi det, om schemat hade varit något att hänga i julgranen. Men nu var det ingenting att hänga i julgranen, och att hänga det i julgranen hade kunnat övertyga till och med påven om att bli muslim istället så att han aldrig mer behövde se sin egen religion skändas så gräsligt.

Alltså: Hade jag inte tävlat i OL, inte kört smalt i marken, inte målat huset, inte vilat för mycket i bänken, kör samma schema i böj som i bänk samt något mer kreativt i marken och förmodligen dessutom tränat upp övre ryggen bättre så hade detta sett helt annorlunda ut och jag hade varit jävligt glad just nu.

Men nog gnällt om detta. Jag har ett bänk-SM om två veckor, och jag tänker INTE befatta mig med vikter under 150kg på denna tillställning.

//Lajne

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:52.