Vackert när alla viktkakor gör att det knappt finns någon stång för passaren att ta tag i.
The beauty of Eleiko-plates!
Citat:
Ursprungligen postat av Metalbajen
Helvetes jäkla skit, 230kg såg ju t.o.m riktigt lätt ut.. Snuskigt bra!
Tack! Jodå, det går upp utan några konstigheter det där.
Citat:
Ursprungligen postat av HMS Laestander
Skönt att det är Timber som går på högtalarna också. Inte direkt den maximalt taggande musiken kanske - riktigt bra kontrast.
Snyggt lyft som vanligt, ser ju ut som du kan lyfta minst 460kg men man har ju vant sig med att det är så du rullar med dina lyft. Fint och lätt.
Haha, Lite Kesha är inte fel när man ska böja tungt! TIMBEEEEEEEEEEER!
Om inte annat så blir man ju taggad när man har 5 norska tyngdlyftare som vrålar på en!
Citat:
Ursprungligen postat av Mitosis
Så sjuk är du Big D!
Du borde gjort en Captain Kirk, "JAG VILL HÅLLA DEN, JAG VILL HÅLLA DEN!!!!!!!"
Hahaha, fast på norska då! Nja, 230 är ju inte särskilt mycket att stå och hålla, då får jag stå ett tag!
Dåligt med uppdatering här från min sida.
Drog på mig en lätt överansträngning eller något i korsryggen i måndags, så jag har faktiskt varit sjukanmäld från jobbet hela veckan.
Ska nog slänga upp lite klipp när jag har tid.
Dagens pass:
Frivändning och push jerk/power jerk upp till 120. Push jerk gör mindre ont i axlarna.
Power jerks är skitskoj! Synd att jag är så kass på dem bara. Tror att mitt största fel jag gör är att jag inte går ner tillräckligt långt för att få en bra lock-out, kan liksom push-pressa vad jag kan power jerka som max.
Kul med tävling även om det var mest på skoj.
Det kan nog vara bra att få lite tävlingserfarenhet i en mer avslappnad tävlingsmiljö.
Sedan så gillade jag lokalen ni var i.. Och ja.. Vikterna ska jag väl inte ens behöva kommentera? Bra jobbat.
Pers i vändning! Drar förvisso stången så högt att typ skulle kunna styrkevända det.
Känns ändå kul att kunna frivända vikter som ändå är rätt okej efter mindre än ett halvår.
Får skäll av min mentor för att jag är för långsam under stången, jag jobbar på det.
Ryggen är fortfarande lite dålig, men den känns nästan okej nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey
Power jerks är skitskoj! Synd att jag är så kass på dem bara. Tror att mitt största fel jag gör är att jag inte går ner tillräckligt långt för att få en bra lock-out, kan liksom push-pressa vad jag kan power jerka som max.
Samma här, helt och hållet.
Citat:
Ursprungligen postat av An Iron Soul
Kul med tävling även om det var mest på skoj.
Det kan nog vara bra att få lite tävlingserfarenhet i en mer avslappnad tävlingsmiljö.
Sedan så gillade jag lokalen ni var i.. Och ja.. Vikterna ska jag väl inte ens behöva kommentera? Bra jobbat.
Utan tvekan! Jag tycker att det är sjukt kul att "tävla" utan att ha någon egentlig press på sig, och väldigt nyttigt.
Tack!
Tack grabbar! Ja, jag drar det i princip så högt att jag kan styrkevända det. Behöver som sagt bli snabbare under stången och allt det där, men att kunna vända 140kg och få stången så högt efter bara någon månad av skadefri träning ser jag som ett gott besked.
Har tränat (och tränar) väldigt mycket vändningar från hög häng (ovanför knät, nästan uträtad). Då får jag inte med så mycket fart upp, utan måste vara snabb under stången. Det vill jag tro har gett resultat.