Nej nu är det fan slut med allt lek och stoj, måste bli stark nån gång också

Pushar progression i marken nu framöver som prio 1. Tänkte varva stötmark med ryckmark, ryckmark för att avlasta kroppen från för tunga drag för ofta iom att vikterna blir mindre samtidigt som jag får göra lite tunga drag. Måste dock böja lite mindre så jag inte gör illa som sist jag försökte pusha både mark och böj lite för hårt samtidigt. Jag tänkte eventuellt inte köra bakböj alls och bara köra frontböj under denna tid, mest underhållsböja lite mystungt men inte mycket volym.
Kör också mer push-press framöver, tänkte prova pushpressar bakom nacken och se hur det känns.
Vet dock inte hur jag ska lägga upp detta, raka sets är väl egentligen bäst för progressionens skull iofs, men tråkigt. Kör nog på det ändå. Funderar ut något ikväll och kör på det imorgon och vidare.
Stötmark PB = 175x1
Ryckmark PB = 160x1
Pushpress (front) PB = 100x2 / 93x3 i 3 set. Tror jag är god för ~108-110x1 i front push, bakom nacken brukar vara högre utifrån vad jag läst mig till så kanske provar ett max imorgon som första övning.
200 stötmark och 180 ryckmark låter trevligt, satsar på det i denna, ja typ 'styrkecykel'. Vet att jag fick riktigt bra utdelning i lyften sist jag körde en mer styrkefokuserad träning under 5-6 veckor. Främst stöten ökade ca 15-20kg tack vare mycket push-press.
Rycken kommer se ut såhär framöver:
Muskelryck = lättast på kroppen. Jobbar upp till en behaglig vikt och kör 2-3 reps.
Styrkeryck = halvlätt på kroppen. Samma.
Fulla ryck = Lite tyngre och jobbigare framförallt för axlarna. Samma princip här.
Ska även lära mig deloada och kommer göra det när det behövs, inte grinda igenom.