Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-22, 23:02   #3946
Scar
Registered User

Scars avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Linnet Visa inlägg
Är mycket sämre på band, skiljer säkert flera min på 10 km för min del.
Mhm känner också att man blir lite långsammare men det värsta är ändå att det är så sjukt tråkigt. Man kommer ju fan ingenstans. Bara springer där som en jävla hamster i ett hjul och jag är ingen hamster . Mycket lättare, psyikist att springa utomhus tycker jag.
Gammal 2010-02-26, 11:41   #3947
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Hur många passar på att utnyttja plusgraderna idag och ger sig ut och springer? Jag tänker göra det, om jag bara kommer ifrån medan det är ljust.
Gammal 2010-02-26, 11:47   #3948
Lars Brinkhoff
Registered User

Lars Brinkhoffs avatar

Reg.datum: Sep 2005
Citat:
Ursprungligen postat av LadyG Visa inlägg
Hur många passar på att utnyttja plusgraderna idag och ger sig ut och springer? Jag tänker göra det, om jag bara kommer ifrån medan det är ljust.
Kanske bli utomhus idag om hallen har stängt. Hmm, klurigt att fundera ut hur mycket mindre kländer som behövs nu i den nästan tropiska värmen.
Lars Brinkhoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-26, 13:32   #3949
elan
Registered User

elans avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Jag hade så väldigt gärna gjort det men min fot gillade inte förra söndagens 2 timmar och 13 minuter i klass 2-väder så jag får snällt sitta inne och vila. Nästa gång jag får ingivelsen att jag ska genomföra mitt långpass i 5 dm nysnö ska jag tänka om rejält innan jag verkligen gör det.
elan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-26, 14:01   #3950
jakob
Banned User

Reg.datum: Jul 2006
Citat:
Springer hellre i minus grader än slask. Men börjar bli jävligt less på att jag inte kan köra intervaller på bana under vintern...
jakob är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-26, 14:33   #3951
Linnet
Ett steg till!

Linnets avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Scar Visa inlägg
Mhm känner också att man blir lite långsammare men det värsta är ändå att det är så sjukt tråkigt. Man kommer ju fan ingenstans. Bara springer där som en jävla hamster i ett hjul och jag är ingen hamster . Mycket lättare, psyikist att springa utomhus tycker jag.
Amen
Gammal 2010-02-26, 16:45   #3952
machine gun
Triatleten

machine guns avatar

Citat:
Kanske. Fast det är inte temperaturen som fått mig att agera hamster vid några tillfällen i vinter, det är underlaget. Och underlaget är ju faktiskt ännu värre idag. Hoppressad knölig snö med vatten ovanpå = halt.

Ska springa Coopertest på inomhusbana imorrn iaf. Yeay.

It's all about limits: Reaching them, exploring them, exceeding what you thought yours were
machine gun är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-26, 16:46   #3953
machine gun
Triatleten

machine guns avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lars Brinkhoff Visa inlägg
Kanske bli utomhus idag om hallen har stängt. Hmm, klurigt att fundera ut hur mycket mindre kländer som behövs nu i den nästan tropiska värmen.
Jag skulle tippa på att lagom m kläder är vanliga långa tights (ej fodrade), underställströja och tunn vindjacka + tunna handskar. Eventuellt en buff runt öronen.

It's all about limits: Reaching them, exploring them, exceeding what you thought yours were
Gammal 2010-02-26, 17:32   #3954
Strife
Registered User

Strifes avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Njöt varje sekund under dagens runda. Fick ju vårkänslor av att ha 15 grader varmare idag jämfört med tidigare pass denna veckan.
Gammal 2010-02-26, 17:35   #3955
Strife
Registered User

Strifes avatar

Reg.datum: Feb 2008
Citat:
Ursprungligen postat av machine gun Visa inlägg

Ska springa Coopertest på inomhusbana imorrn iaf. Yeay.

För skoj skull eller någon uttagning?

Lycka till hur som helst!
Gammal 2010-02-26, 17:40   #3956
xlucasx
Registered User

xlucasxs avatar

Reg.datum: Jan 2010
Citat:
Sitter i mitt Dobsom R90 och underställ nu på väg ut för att springa. Kolsvart ute och 4 minusgrader här men det känns varmt ändå, i förrgår var det nämligen 30 minus om jag inte minns fel.

Min pulsmätare till Garmin 305 har blivit galen, för någon vecka sedan så påstod den att min puls var 205 vid uppvärmning och sedan dess har jag inte använt den. Någon mer som haft det problemet? Funderar på att testa byta batteri men eftersom jag har riktigt ont om pengar så känns det ganska meningslöst om det är själva pulsmätaren det är fel på.
Gammal 2010-02-26, 17:41   #3957
machine gun
Triatleten

machine guns avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Strife Visa inlägg
För skoj skull eller någon uttagning?

Lycka till hur som helst!
Testdag på Bosön m triathlonklubben. Vi kör det 4 ggr per år. Jag missade dock de senaste 2 tillfällena, så mitt senaste resultat är nästan ett år gammalt. Löpträningen har förvisso varit rätt kass sista tiden, men jag tror ändå att jag är lite snabbare nu. Vi får se.

Gammal 2010-02-26, 19:23   #3958
Lars Brinkhoff
Registered User

Lars Brinkhoffs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av machine gun Visa inlägg
Jag skulle tippa på att lagom m kläder är vanliga långa tights (ej fodrade), underställströja och tunn vindjacka + tunna handskar. Eventuellt en buff runt öronen.
Det blev vanliga långa tights, långärmad underställströja, vindväst (ej fodrad), handskar och inget på huvudet.

Det var svettigt! Kunde nog haft korta tights. Jag skojar inte ens.
Gammal 2010-02-26, 19:25   #3959
Lars Brinkhoff
Registered User

Lars Brinkhoffs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av xlucasx Visa inlägg
Min pulsmätare till Garmin 305 har blivit galen, för någon vecka sedan så påstod den att min puls var 205 vid uppvärmning och sedan dess har jag inte använt den. Någon mer som haft det problemet? Funderar på att testa byta batteri men eftersom jag har riktigt ont om pengar så känns det ganska meningslöst om det är själva pulsmätaren det är fel på.
Min har också visat fel under uppvärmningen på senare tid. Jag tror det är batteriet som börjar ta slut.
Gammal 2010-02-27, 08:50   #3960
machine gun
Triatleten

machine guns avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lars Brinkhoff Visa inlägg
Min har också visat fel under uppvärmningen på senare tid. Jag tror det är batteriet som börjar ta slut.
Det kan också vara att den glappar lite innan man blivit tillräckligt svettig för att ge den bra kontaktyta.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:04.