2008-07-25, 13:14
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Allt detta påverkar mig rejält negativt, riktigt negativt. Hur stark jag än är som människa o försöker köra mitt eget race, så får jag ibland träningssvackor (eller svackor överlag) och det finns helt enkelt ingen i min närhet som fångar mig, pushar mig, coachar mig osv.
Jag hade nog mått gott av att ha någon i min närhet som åtminstone är träningsintresserad och som kan ställa sådana frågor som får mig själv att ta mig i kragen o kötta vidare. Ibland behövs det bara att någon ställer en fråga, så är man på banan igen, fylld med jävlar anama.
|
Skicka ett pm när du känner dig omotiverad, lat och svag så lovar jag att du får ett par visdomsord som svar.
|
|
|
2008-07-25, 13:22
|
|
|
Formidabel
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Reflektioner...
Sitter och tar paus bland flyttkartonger och väntar på att gymet ska öppna. Skandal att ett av stans största gym har stängt mitt på dagen, nu när man har semester o för en gångs skull kan träna efter lunch.
Foten har kännts 100% frisk igår och idag, trots att jag promenerat och lyft en del och belastat samtliga senor. Frågan är när jag ska tordas ta en lättare löptur för o känna på, men det får nog vänta en vecka till innan jag törs testa något som har med foten att göra.
Gjorde en fettmätning med både impendans och kaliper igår och landade på fina 35%. Känns tryggt.
Träningsuppehållet på ett halvår nu har förstört min kropp fullständigt. Jag har rejäl mage som hänger utanför byxlinningen och finfina, grova, bilringar. Ändå känner jag mig komfortabel med sitsen. Jag har ju trots allt bara mig själv att skylla, så varför grina liksom. Det jag sabbade under dessa 6 månader i år, får jag helt enkelt bara fixa till o sen köra vidare - och försöka att inte begå samma misstag igen.
En sak är då säker och det är att jag ligger risigt till nu när jag ska ut på singelmarknaden o kika igen. Jag har inte alls något högt marknadsvärde just nu och med tanke på den ytlighet som faktiskt råder, så har jag en fin singelhöst o se fram emot lol.
Shitsamma, jag kommer ha gott om tid o fokusera på mig själv, min träning o mitt välbefinnande.
Nu när jag väl är igång med träningen igen så kan jag med lätthet konstatera att jag umgås med 0st träningsmänniskor. Någon enstaka löpare på jobbet, men annars idrottar ingen av mina vänner och ingen i min omgivning. Min sambo/ex fryste sitt träningskort nu inför sommaren med motiveringen att hon inte vill vara inomhus på gymet sommartid. Den enda motion/träning hon får är genom lite promenader.
Allt detta påverkar mig rejält negativt, riktigt negativt. Hur stark jag än är som människa o försöker köra mitt eget race, så får jag ibland träningssvackor (eller svackor överlag) och det finns helt enkelt ingen i min närhet som fångar mig, pushar mig, coachar mig osv.
Jag hade nog mått gott av att ha någon i min närhet som åtminstone är träningsintresserad och som kan ställa sådana frågor som får mig själv att ta mig i kragen o kötta vidare. Ibland behövs det bara att någon ställer en fråga, så är man på banan igen, fylld med jävlar anama.
Mitt uppdrag i höst blir att träffa o lära känna nytt folk i en ny stad och jag ska definitivt försöka befinna mig mer i träningskretsar. Bara att få höra "snacket" tror jag kommer göra mig gott.
|
Du ligger nog bättre till på singelmarknaden än du tror, titta dig omkring på random snubbe istället för att jämföra dig med den ultimata manskroppen
Jag har heller ingen i min bekantskapskrets som är intresserad av träning, jag får det behovet tillfredställt på gymet där det ofta finns någon att snacka med och så på Kolo då. Faktum är ju att majoriteten inte är ett spår intresserade av träning och det blir inte bättre när man blir äldre (vänta bara)!
|
|
2008-07-25, 18:34
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee
Skicka ett pm när du känner dig omotiverad, lat och svag så lovar jag att du får ett par visdomsord som svar.
|
thanks bro', det kommer jag säkerligen att göra.
Kommer du ner till götet något framöver så hör gärna av dig så jag får prova på något ryckpass med the master..
Citat:
Ursprungligen postat av Semiramis
Du ligger nog bättre till på singelmarknaden än du tror, titta dig omkring på random snubbe istället för att jämföra dig med den ultimata manskroppen
Jag har heller ingen i min bekantskapskrets som är intresserad av träning, jag får det behovet tillfredställt på gymet där det ofta finns någon att snacka med och så på Kolo då. Faktum är ju att majoriteten inte är ett spår intresserade av träning och det blir inte bättre när man blir äldre (vänta bara)!
|
lol, jo det är sant förvisso, jag fick en låååååång blick från en 20-årig kassörska på ica idag, så gubben här kan visst fortfarande! Hade hon varit 10 år äldre så hade jag kidnappat henne direkt på en date och börjat fråga ut henne om hennes syn på proteinfisar och vad hon tror om kreatinets upptagningsförmåga...
Nej någon ultimat manskropp söker jag inte (och kommer aldrig att kunna nå heller, det skulle kosta för mkt av mitt privatliv för att nå det nu). Däremot är mitt mål fortfarande att vara den mest vältränade 35-åringen i min bekantskap och då hoppas jag att jag inte behöver säga upp vänskap för att komma dit.
Har 4 år kvar nu, så det är bara till o kötta på, ger jag fan i halvårsuppehåll så ska det nog gå vägen.
|
|
|
2008-07-25, 18:44
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Vägen tillbaka... En bowlingkägla reser sig alltid.
Kvällens träningspass:
Muskelgrupp: Bröst
Målsättning: Återhämtningsträning. Öka FFS!!!!!!!
Motivation: Dålig motivation idag, inte alls taggad. Huvudvärk och slö av värmen.
rotatorcuffar:
3 set rotationsövningar 4,5 kg hantel
bänkpress:
1 set [ 6 x 40 kg ] benen i luften för o öva lite balans
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 7 x 60 kg ] ah, där kom tändningen
1 set [ 4 x 60 kg ] kanske hade gått någon till... rejält starkare i bänk än sist.
lutande hantelpress (vikt utan handtag):
1 set [ 6 x 22,5 kg ] uff, tungt här idag
1 set [ 4 x 22,5 kg ] forced rep på sista
1 set [ 3 x 22,5 kg ] forced rep på sista, starkare här än sist dock
cc-over (vikt totalt):
1 set [ 6 x 50 kg ]
1 set [ 6 x 40 kg ]
1 set [ 6 x 60 kg ] starkare här än sist
bröstpressmaskin:
1 set [ 5 x 90 kg ] GDGFGFGDGFGF!
1 set [ 4 x 90 kg ] forced rep sista
1 set [ 3 x 90 kg ] forced rep sista, mkt starkare här än sist
SUMMERING:
Som vanligt så kan jag inte jämföra dagens vikter med styrkan jag låg på i höst. Jag får blunda för vad jag skrivit i journalen tidigare. Däremot i förhållande till föregående bröstpass, så kände jag mig markant starkare idag. Kreatinet har börjat slå in och muskelminnet har börjat vakna till liv.
I bänken är det fortfarande psyket som bromsar mig. Jag vågar fan inte riskera o fastna under stången och jag hittade ingen som jag kände att jag litade på/ville nyttja som passare idag. Var en blond snubbe som gjorde 8'or på 100 i bänken dock, men han var för upptagen med sin egen träning så jag ville inte störa herrn.
Tanken var att köra lågrep idag, men det blev lite varvat. Ingen failure i varje fall, men i hantelpressen var det nära. Det var ingen snygg press på slutet, axeln lämnade bänken och jag började vrida ryggen för att få upp hanteln den där sista centimetern. Urbota dumt, men skönt o känna att viljestyrkan är tillbaka.
I bröstpressmaskinen roidade jag loss riktigt nice och över hela taget så kändes passet mkt bra. Äntligen ökar styrkan och snart är jag uppe på 80 o 90kg i bänken igen. Nice!
|
|
|
2008-07-25, 19:00
|
|
|
Helyllekillen
Reg.datum: Jun 2004
|
Nu kanske jag är lite tråkig. Men att köra såpass låga/tunga reps med forced reps på ett antal set är kanske inte det alltför smartaste man kan göra efter ett hyffsat långt uppehåll? My 0.02$
|
|
|
2008-07-25, 19:49
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot
Nu kanske jag är lite tråkig. Men att köra såpass låga/tunga reps med forced reps på ett antal set är kanske inte det alltför smartaste man kan göra efter ett hyffsat långt uppehåll? My 0.02$
|
Möjligt att du har rätt, who knows.  Jag kan bara motivera mitt agerande med att det känns helt rätt för kroppen.
Detta var nog 11'e bröstpasset nu efter uppehållet tror jag och kroppen känns redo för lite utmaningar. Så jag börjar lite fint chocka musklerna nu, och skiter i hypertrofin o börjar gå för att öka styrkan nu istället. Däremot skyndar jag långsamt, har fortfarande hållt mig på 60kg i bänken mm. Det känns rätt bara helt enkelt, får se hur kroppen svarar på det hela.
|
|
|
2008-07-25, 20:57
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Medan sambon är ute o svirar med sina vänner på krogen, så har jag ännu en lugn kväll utan alkohol eller annat trams. Har surfat på amerikanska byggarforum samtidigt som jag har kockat mat i stora lass istället och DAMN vad jag är bra på matlagning. Det är väl därför jag har bilringar också, lol.
Skämt åsido så handlar det ju om energi in/energi ut, men den energin som går in går då fan inte av för hackor.
Precis gjort storkok köttfärssås, med massa morötter och otroligt mkt vitlök. Mumma. Blandas givetvis med proteinberikad pasta och olja.
Fick lägga band på mig för att inte sätta i mig en hel falukorv också, ugnsstekt falukorv med äppelskivor, förvälld lök och ost aaaah... o hemlagat potatismos kryddat med massor av muskot i, givetvis uppvispat helt klumpfritt med massa mjölk.
Det värsta med o träna är att jag får sån satans aptit så jag äter mig själv ur huset/plånboken. Proteindrink till maten hjälper ju fan inte.
Imorgon blir det burittoslasagne och kyckling med mango chutney/sambal oelek, eventuellt byter jag den mot en fläskfilégryta med mango chutney, cachewnötter mm.
Enda gången jag inte kan äta som folk är till frukost. Fruktansvärt vad trögstartad magen är, fil/flingor går bra, men en äggmacka och jag spyr nästan, den fastnar halvvägs.
Får jag tid i höst en regnig dag så ska jag göra upp en kostberäkning o räkna kollisar, protein osv. Trist nog så känns det som ett jättejobb o börja väga allt man äter + att de flesta måltider jag äter har miljarder med olika ingredienser i... skulle ha haft något program till datorn och en skanner, så man bara kunnat läsa in streckkoden på en burk ärtsoppa t.ex. och sedan angett hur många dl av den man nyttjat. Affärsidé någon?
|
|
|
2008-07-26, 10:09
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2007
|
Citat:
|
Oi, du kilar iväg till götet mot hösten, aight? Det gör jag med
Släng iväg ett meddelande så ska du få lite jävlar anamma ska jag lova
|
|
|
2008-07-26, 12:51
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Thalagor
Oi, du kilar iväg till götet mot hösten, aight? Det gör jag med
Släng iväg ett meddelande så ska du få lite jävlar anamma ska jag lova

|
Jajamen, om 4 veckor blir jag göteborgare. 
Du får ta med mig på burpeesträning, lätt! =)
|
|
|
2008-07-26, 13:55
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Vägen tillbaka - Mannen med bowlingkäglakroppen reser sig igen!
Dagens träningspass: ej genomfört.
Summering:
Jehopp, ingen bra dag träningsmässigt. Gymhelvete stänger 15 på lördagar (nu får de fan snart ge sig), så för oss vanliga dödliga som vill hinna äta lunch och smälta maten lite innan träning, så blir det lite stressigt.
Har kört till soptippen o hållt på med flyttstök idag, sedan slängde jag i mig ugnsstekt falukorv o mos till lunch, med betoning på slängde. Tuggade dåligt, tog stora tuggor och drack knappt något till.
Stressade som fan med o byta om till gymkläder, fixa sportdrycken och plötsligt så föll jag ihop på golvet i magsmärtor. Fick flera hugg strax under revbenen och det kom stötvis, som om någon körde en kniv in/ut i kistan. Lyckades åla mig till sängen o där blev jag liggandes 5 min innan jag bet ihop och gjorde mig i ordning för att försöka gå till gymet ändå. Kände mig lite skeptisk då marklyft var dagens huvudövning.
Kom nästan ända fram till gymet då nästa våg av smärtor kom, fick tag på ett stuprör som jag höll i bara för att hålla mig upprätt. Försökte bita ihop för o promenera hem igen så att folk slutade glo. Tog mig hem igen och däckade på sängen i en timme.
Symptomen påminner om gasbildning eller magsår o är väl inget allvarligt, men det var längesedan jag hade buksmärtor som gjorde att jag inte kunde göra annat än inta fällkniv/fosterställning.
Jehopp, o nu är gymet stängt för dagen, grattis. Får ta en promenad eller ngt istället.
|
|
|
2008-07-26, 14:10
|
|
|
Mr Assparade
Reg.datum: Oct 2004
|
Bra att du är på spåret igen. Och se till att hålla dig på spåret igen!
Oh, det var inte snorkråka som tittade ut och föranledde kassörskans blick? Småäckel och kåthet kan ju se likadant ut, brukar jag intala mig.
|
|
|
2008-07-26, 15:46
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
så går det när man tvunget ska flasha och köra på växjös fetaste gym.
|
|
|
2008-07-26, 16:11
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jay-Z
Oh, det var inte snorkråka som tittade ut och föranledde kassörskans blick? Småäckel och kåthet kan ju se likadant ut, brukar jag intala mig.
|
hahah, jotack, på spåret blir det allt.
snorkråka, wtf? vi äldre gubbar måste ju supporta varandra i dessa frågor, särskilt när det gäller blickar från 20-åringar!
Citat:
Ursprungligen postat av walter_skepper
så går det när man tvunget ska flasha och köra på växjös fetaste gym.
|
lol, om det är så "fett" gym vettifan 
jag bor trots allt knappt 200m från gymet, så det blir naturligt detta gym för min del. Annars hade BK Biceps (där OggeP mfl tränat) varit gjutet.
|
|
|
2008-07-27, 17:25
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Vägen tillbaka - Mannen med bowlingkäglakroppen reser sig igen!
Dagens träningspass:
Muskelgrupp: Rygg
Målsättning: Återhämtningsträning + undvika överanstränga den skadade foten
Motivation: Får erkänna att motivationen tryter lite av värmen
marklyft
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 4 x 100 kg ]
1 set [ 1 x 120 kg ]
1 set [ 2 x 130 kg ] svårt med tekniken här..
1 set [ 8 x 100 kg ]
latsdrag i hiss med bred, rak stång
1 set [ 3 x 70 kg ]
1 set [ 3 x 70 kg ]
1 set [ 3 x 75 kg ]
1 set [ 4 x 80 kg ] överlag starkare än sist
sittande rodd i maskin/hiss, kroppsbrett grepp
1 set [ 3 x 80 kg ]
1 set [ 3 x 80 kg ]
1 set [ 3 x 80 kg ]
hantelrodd (vikt utan handtag)
1 set [ 3 x 32,5 kg ]
1 set [ 3 x 37,5 kg ]
1 set [ 3 x 40 kg ] ah, äntligen
latsdrag i hiss med v-handtag
1 set [ 3 x 80 kg ]
1 set [ 3 x 80 kg ]
1 set [ 3 x 80 kg ] grisigt tungt
SUMMERING:
Ah, lovely vad varmt, helt blöt av svett redan innan jag ens rört dörren till gymet. Lite stressigt idag med då gymet stängde 18, en varm dag som denna hade jag mer än gärna velat träna 21 eller 22 istället.
Marklyftsställningen i benrummet var upptagen av ett par som körde knäböj(!). Nu har jag sett 5 personer köra knäböj på detta gym på ett år. Albatross.
Jag fick sno stången från bänkpressen istället och göra plats på "hantelgolvet". Hade tänkt filma marklyftet, men nu fanns det varken plats eller möjlighet att filma längre. Gillade inte riktigt att halva gymet stod o glodde på min gluteus också då jag körde mark.
Kan konstatera att på 130kg så viker tekniken rejält, jag reser mig nästan mde helt raka ben först och sedan kör jag upp stången. Tungt? Mjoro, sådär, kännbart tungt. Törs dock inte lasta på mer förrän jag börjat få in bättre teknik i marken, annars kommer min nästa skada vara diskbråck.
Överlag så har styrkan börjat komma tillbaka på ryggen dock, jag har inte alltför långt kvar till styrkan jag hade i höstas. På hantelrodden t.ex. så är mitt gamla PB 1x4 på 50kg o dit klättrar jag innan augusti månad är slut.
Jag firar också mitt livs absolut högsta kroppsvikt 4-ever idag. 83,5 kg stod vågen på och salt + kreatin har nu tankat in vatten i min kropp också.
Ytterligare ett mission som ska genomföras i höst: coach för marklyft som kan studera min teknik och hjälpa mig öva in rätt teknik. Jag fixar inte marken själv.
|
|
|
2008-07-27, 19:33
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jay-Z
|
Du hade fan rätt.
Handlade där idag igen och hamnade av en slump i kön till samma kassörska igen... och idag var hon inte alls lika trånande i sin blick
o jag som körde marklyft timmen innan o allt..
Får snyta mig oftare
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:12.
|

|