2013-11-04, 14:06
|
|
|
Klår sin lillasyster i armbrytning
Reg.datum: Dec 2012
|
Jag tror det är som i American Pie: Vi killar hade mest tyckt att det vore lite coolt om vi blev utnyttjade för sex. Jag hade känt mig attraktiv iaf.
|
Min bantning just nu!
|
|
|
2013-11-04, 14:08
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av jenni
Tror du inte om det verkligen hade varit rätt, hade du helt enkelt inte kunnat lämna henne, är man fast går det inte att slita sig ifrån 
Man kan inte riktigt bestämma sånt, faller man så faller man,
Att hon är perfekt betyder inte att de starka känslorna finns där.
|
Nej visst, känslor kommer inte bara av att någon har bra egenskaper. Och att falla för någon kan man onekligen göra när man minst anar det. Men vad är det som gör någon rätt? Var man befinner sig i livet påverkar nog minst lika mycket som vilka personerna är. Jag tror faktiskt inte man får känslor om man inte är öppen för dessa och det kan i sin tur ha många anledningar. Egentligen finns det nog bara olika grader av "rätt" och vid någon nivå så väcks känslorna. Är dessa tillräckligt kraftiga är det såklart svårt att slita sig.
|
|
|
2013-11-04, 14:09
|
|
|
Duck and Cover!
Reg.datum: May 2011
|
Skitsnack, kanske inte lika vanligt scenario men om killen vill det och tror att det är seriöst så är det självklart inte coolt om tjejen skulle ljuga om det.
Hur du gör din kropp mer bekväm, Skynda dig, gå, Tycker du det, man?
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
|
|
|
|
2013-11-04, 14:13
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Du menar lite som MrLomax 3barnsmamma som gett intryck för att det var seriöst?
|
|
|
2013-11-04, 14:31
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Är nog inte bara killar som gör det men i vilka syften skulle damerna göra det? Jag tror inte heller killarna riktigt känner sig "utnyttjade" på samma sätt om det nu skulle komma fram. Som jag sa tidigare så kan det ju göras ala gold digger men det är nog svårt att få det till att en kille känner sig utnyttjad för sex tbh.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ronn
Skitsnack, kanske inte lika vanligt scenario men om killen vill det och tror att det är seriöst så är det självklart inte coolt om tjejen skulle ljuga om det.
|
Jag håller med Ronn, ser inte riktigt skillnaden även om jag visserligen också tror att det är mycket ovanligare. Om en tjej måste ljuga för att få något (måste ju inte vara sex heller, närhet?) så antar jag att det inte är vad killen velat om hon hade talat sanning och då skulle känna sig rätt sårad. Men det hade varit intressant att vet hur vanligt det är, för det omvända känner jag till många fall av.
|
|
|
2013-11-04, 14:42
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Ja det är klart att hon kan lura till sig uppmärksamhet/närhet/pengar/whatever, dock så blir du väl mest irriterad för att det aldrig blir någon sex isf. Det finns ju även antagligen gott om killar som går "med på de villkoren" i förhoppning att det blir något mer, utan att hon egentligen behöver lura. Dvs lite friendzonevarning.
|
|
|
2013-11-04, 14:46
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av tano
Jag håller med Ronn, ser inte riktigt skillnaden även om jag visserligen också tror att det är mycket ovanligare. Om en tjej måste ljuga för att få något (måste ju inte vara sex heller, närhet?) så antar jag att det inte är vad killen velat om hon hade talat sanning och då skulle känna sig rätt sårad. Men det hade varit intressant att vet hur vanligt det är, för det omvända känner jag till många fall av.
|
Personligen så misstänker jag att det inte är någon vidare gigantisk skillnad mellan hur kvinnor och män ljuger. Tror att det är tämligen lika och även lika taskigt åt båda hållen utifall det är någon som tar illa vid sig/blir sårad.
|
|
2013-11-04, 18:26
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Och folk säger att det inte går att manipulera eller ljuga så mycket/det gör inte så stor skillnad...
Du visste ju redan från början att du var osäker och att det antagligen inte skulle blå något. Så du valde att gå in med inställningen att "man kan ha kul så länge, man vet aldrig vad som händer", hon hade nog aldrig velat gå in med den inställningen + information om att det antagligen inte blir något utan hade hellre letat vidare efter någon annan.
Så som MrBoris säger, hade du varit ärlig från början hade du inte fått nuppa  Och den killen som hade velat ge henne allt missade nu att träffa henne för hon var upptagen med att nuppa killen som håller inne på sanningen lite till 
|
Haha! Bra där
|
C4L
|
|
|
2013-11-04, 18:35
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av tano
|
Om jag själv velat ha något seriöst och tjejen bara varit ute efter sex och dessutom varit ärlig med det - då hade jag förmodligen gått med på att ha sex ändå. Vet inte om det är det smartaste valet men i den situationen lär jag ha resonerat att sex är bättre än inget - jag kommer inte bli mer sårad. Kanske blir det t om lättare att acceptera att det inte blir något långvarigt om man har sex med de villkoren förklarade för en i förväg. Lättare att gå vidare om man blir behandlad som ett ONS - man bearbetar situationen mycket enklare tror jag.
Mina personliga åsikter om det iaf.
|
C4L
|
|
|
2013-11-04, 18:36
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans
Jag tror det är som i American Pie: Vi killar hade mest tyckt att det vore lite coolt om vi blev utnyttjade för sex. Jag hade känt mig attraktiv iaf. 
|
Med tanke på att det är 20x så enkelt för kvinnor att få ligga så är det klart att det hande känts lite "coolt".
Hade det varit någon man var riktigt förälskad i skulle man ju självklart bli förbannad. Kanske inte för att man fick sin sexuella integritet kränkt, men för att man fick falska förhoppningar.
Som Sniggel skriver hade jag också resonerat sex > inget sex, men de flesta kvinnor tänker inte riktigt på det sättet.
Citat:
Ursprungligen postat av sjolund27
Personligen så misstänker jag att det inte är någon vidare gigantisk skillnad mellan hur kvinnor och män ljuger. Tror att det är tämligen lika och även lika taskigt åt båda hållen utifall det är någon som tar illa vid sig/blir sårad.
|
Nja, samma sak är det definitivt inte. Kvinnor är mycket mer sårbara socialt när det gäller sex. Män blir nog lika sårade, men mer på ett känslomässigt plan, och inte något som har med sex att göra.
Senast redigerad av cero den 2013-11-04 klockan 18:39.
|
|
|
2013-11-04, 19:55
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av cero
Nja, samma sak är det definitivt inte. Kvinnor är mycket mer sårbara socialt när det gäller sex. Män blir nog lika sårade, men mer på ett känslomässigt plan, och inte något som har med sex att göra.
|
Jag skrev nog lite otydligt. Men min tanke var att jag tror inte att män ljuger mer för män och vise versa.
Hur mycket och på vilka sätt vi ljuger är nog lätt att generalisera lite för mycket. I alla fall enligt vad jag tror. Hur, mängd och på vilka sätt vi ljuger är väldigt individuellt och på samma sätt hur vi blir/känner oss sårade.
Att kvinnor är mer sårbara socialt när det gäller sex säger jag dock inget om, så är det nog tyvärr mycket väl fortfarande.
|
|
2013-11-04, 23:42
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2012
|
Citat:
Du menar lite som MrLomax 3barnsmamma som gett intryck för att det var seriöst?
|
Eh? Jag har helt tappat tråden nu. Vad pratar ni om?
3barnsmamman (min kombo) har helt flyttat ut nu, hon har inte en pinal kvar här. Jag fick även chans att träffa hennes nya man och jag måste säga att jag diggar den snubben. Ja snubbe, för han var verkligen en störtskön lirare. Han passar perfekt för henne. Hoppas bara att han är lite dominant, för det behöver hon.
Själv jobbar jag för mycket just nu och hinner inte träffa någon. Kommande två helger är jag 100% upptagen med annat = ingen raggning för mig.
Ha det gott, jag kanske inte skriver så mycket men jag försöker läsa!
|
|
|
2013-11-05, 06:28
|
|
|
Duck and Cover!
Reg.datum: May 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av MrLomax
Eh? Jag har helt tappat tråden nu. Vad pratar ni om?
3barnsmamman (min kombo) har helt flyttat ut nu, hon har inte en pinal kvar här. Jag fick även chans att träffa hennes nya man och jag måste säga att jag diggar den snubben. Ja snubbe, för han var verkligen en störtskön lirare. Han passar perfekt för henne. Hoppas bara att han är lite dominant, för det behöver hon.
Själv jobbar jag för mycket just nu och hinner inte träffa någon. Kommande två helger är jag 100% upptagen med annat = ingen raggning för mig.
Ha det gott, jag kanske inte skriver så mycket men jag försöker läsa!
|
Det var nog bara WF som ville retas!
Kul att höra av dig bra att du har att göra i alla fall, snart händer det! Ha det bäst Lomax.
Hur du gör din kropp mer bekväm, Skynda dig, gå, Tycker du det, man?
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
|
|
|
|
2013-11-07, 00:20
|
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Uppdatering; (intresseklubben antecknar, den som har tråkigt/lust ger tips n trix)
Hade tänkt träffa killen som beskrev mig som "kvinnan i hans liv"; men tänkte "stopp!" där istället. Så jag ringde och förklarade det, han hade svårt att förstå och jag motiverade inte (råd från min kompis, som är psykolog - får man skäl vill man överbevisa. Får man ingen anledning så köper man det lättare o tänker "her loss", dunno om det stämmer). Men jag är inte särskilt fantastiskt på dem sätt han föreställer sig ändå, skulle jag tro. Han är säkert underbar för ngn annan än mig.
Icahandlaren. Funderar på att kanske ta promenix med honom - el inte. Han framställer det som att han är sugen på prommis pga träningsintresse o jag har bytt till hälsosammare liv, oklart om det är så el om jag är naiv som tror det - eller självgod om jag tänker flört. Hursomhelst känner jag mig allt annat än hawt för tillfället vilket på något sätt känns som en bra förutsättning (fråga mig inte varför).
Men - hur valde jag då att spendera min lediga kväll? Med min kompis såklart. Asnice, som alltid. Han är ju underbar, har svårt att tänka mig att jag skulle träffa ngn kille som är lika "top notch".
Dock känns det ju lite snopet/småtrist när man kommer hem efter en helkväll, som så många ggr förr - helt ohånglad. Möter min uberhawte granne och lär ju drömma nice iaf. Man kan ju inte få allt i en person, men skulle gärna baka ihop männen till en bärpirrig underbar lämplig träningsinställd snubbe som tycker jag är kvinnan i hans liv. Kanske ÄR det jag just beskrev ngn av dem - eller inte alls. Kanske finns det ingen snubbe som synkar såpass att jag ens får till ett hångel, eller så väntar härliga tider. Den som lever får se!
Känslan nu är dock "Shit, det kommer verkligen inte bli något hångel inom 10 år som jag håller på... gör nåt, träffa någon, hånglaa!" Dvs - sämsta möjliga utgångsläge - smått desperat.  Suck.
|
|
|
2013-11-07, 01:26
|
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
Lellan jag är ett 5tal år mycket yngre än dig, får du aldrig åldersnoja? Jag menar snart närmare jag mig 40årssträcket o jag har ingen ro i kroppen för att min 'hawtness' kommer att gå neråt, känner du inte likadant? Eller har du haft en sådan åldersnojaperiod tidigare som nu är över? (dvs, har jag något hopp om att det kommer försvinna?)
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:15.
|

|